Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

<<

Anoniem66

Bericht 23 Sep 2014 20:07

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Je hebt elkaar beloofd om het niet te doen. Maar stel nou dat jullie een dip hebben en je man komt zijn belofte niet na?
<<

Anoniem88

Bericht 23 Sep 2014 20:10

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik achtte mijn ex tot veel in staat, maar vreemdgaan, dat had ik nooit achter hem gezocht, daar vond ik hem veel te trouw en tegelijkertijd te 'laf' voor. Maar toch gebeurde het. Dus heb ik me voorgenomen om nooit meer te zeggen dat 'mijn partner absoluut nooit vreemd zal gaan'.
<<

Anoniem88

Bericht 23 Sep 2014 20:12

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Zo'n belofte hadden m'n ex en ik trouwens ook, dat heette een huwelijk :laughcry:
<<

Anoniem125

Bericht 23 Sep 2014 20:13

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Haha, Luce, we hebben best wel eens een dipje, maar juist als we een dipje hebben zijn we veel met de ander bezig, meer nog dan op de momenten dat alles goed zit. Wij wérken aan onze relatie als het even niet lekker loopt. Dat is een andere mentaliteit dan weglopen/op de vlucht slaan/de makkelijke weg kiezen. Problemen die je thuis hebt, los je thuis op. Niet in de kroeg, niet bij een ander. Dat is ook de basis: we hebben voor elkaar gekózen. Ik weet dat deze woorden niet voor iedereen dezelfde betekenis hebben en dat zelfs het huwelijk voor veel mensen minder betekenis heeft gekregen, maar voor ons heeft het ontzettend veel betekenis. Ik kan niet eens in woorden uitleggen hoe diep dat in onze relatie gaat.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Sep 2014 20:19

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik ben er bang voor, maar ik ga er niet vanuit. Als hij gaat stappen met vrienden of wanneer ik hem even uit het zicht verlies tijdens een festival ofzo, ben ik wel enigszins wantrouwend en schiet het door m'n hoofd dat 'ie misschien wel wat uitspookt. Betekent echter niet dat ik hem over all niet vertrouw. Het is voornamelijk mijn eigen onzekerheid.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 23 Sep 2014 20:20

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Maar Nougat waarom stel je je dan in mijn ogen vaak zo hypocriet op als het gaat over scheiden? Je hebt meer dan eens geroepen dat je nooit gaat scheiden, je valt mensen er heel hard op aan en nu blijkt dat je zelf ook gaat scheiden als je dit overkomt.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Sep 2014 20:23

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

In mijn laatste relatie was ik de laatste maanden wel bang dat hij vreemdging en dacht ik het ook een tijdje door bepaalde voorvallen (inmiddels weet ik bijna zeker - niet 100% natuurlijk- dat er niets is gebeurd, de vrouw in kwestie heeft inmiddels trouwens ook een andere relatie) maar dat had er misschien ook mee te maken dat het al langere tijd niet goed liep, mijn vriend twijfelde aan de relatie en dat ook liet merken in zijn gedrag waardoor ik er ook extra onzeker over werd.
In relaties daarvoor ben ik er nooit bang voor geweest en ik denk ook niet dat ik er in een volgende relatie bang voor zal zijn. Als de relatie goed voelt heb ik wel het vertrouwen dat mijn partner niet vreemdgaat, dat is nu niet anders. Ik ben nu gelukkig niet het vertrouwen in mannen kwijt. Hoewel je nooit 100% zekerheid kunt hebben zie ik veel mannen in mijn omgeving die naar mijn inschatting niet zullen vreemdgaan.
<<

Anoniem66

Bericht 23 Sep 2014 20:26

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Dundas schreef:Zo'n belofte hadden m'n ex en ik trouwens ook, dat heette een huwelijk :laughcry:


Haha precies!
<<

Anoniem66

Bericht 23 Sep 2014 20:28

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Nougat schreef:Haha, Luce, we hebben best wel eens een dipje, maar juist als we een dipje hebben zijn we veel met de ander bezig, meer nog dan op de momenten dat alles goed zit. Wij wérken aan onze relatie als het even niet lekker loopt. Dat is een andere mentaliteit dan weglopen/op de vlucht slaan/de makkelijke weg kiezen. Problemen die je thuis hebt, los je thuis op. Niet in de kroeg, niet bij een ander. Dat is ook de basis: we hebben voor elkaar gekózen. Ik weet dat deze woorden niet voor iedereen dezelfde betekenis hebben en dat zelfs het huwelijk voor veel mensen minder betekenis heeft gekregen, maar voor ons heeft het ontzettend veel betekenis. Ik kan niet eens in woorden uitleggen hoe diep dat in onze relatie gaat.


Jep.. Allemaal mooi en aardig. Helaas weet je nooit wat er echt in het hoofd van de ander omgaat. Je bent met 2 verschillende persoonlijkheden in 1 relatie. Dingen kunnen veranderen en meningen, gedachten en gevoelens dus ook.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Sep 2014 20:36

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Siem schreef:Maar Nougat waarom stel je je dan in mijn ogen vaak zo hypocriet op als het gaat over scheiden? Je hebt meer dan eens geroepen dat je nooit gaat scheiden, je valt mensen er heel hard op aan en nu blijkt dat je zelf ook gaat scheiden als je dit overkomt.

Ik heb goed nagedacht met wié ik trouw en ik ben er zeker van dat mijn man mij niet zal bedonderen. Vandaar dat ik weet dat dit mij niet zal overkomen. Volgens mij is het voor velen hier nog steeds niet duidelijk wat wij bedoelen met 'voor elkaar kiezen' , 'een belofte maken', en wat trouwen/het huwelijk voor ons inhoudt. Denk dat dit komt, omdat deze begrippen in waarde zijn gedevalueerd in ons dagelijks taalgebruik.
<<

Fiene

Bericht 23 Sep 2014 20:38

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Luce schreef:
Nougat schreef:Haha, Luce, we hebben best wel eens een dipje, maar juist als we een dipje hebben zijn we veel met de ander bezig, meer nog dan op de momenten dat alles goed zit. Wij wérken aan onze relatie als het even niet lekker loopt. Dat is een andere mentaliteit dan weglopen/op de vlucht slaan/de makkelijke weg kiezen. Problemen die je thuis hebt, los je thuis op. Niet in de kroeg, niet bij een ander. Dat is ook de basis: we hebben voor elkaar gekózen. Ik weet dat deze woorden niet voor iedereen dezelfde betekenis hebben en dat zelfs het huwelijk voor veel mensen minder betekenis heeft gekregen, maar voor ons heeft het ontzettend veel betekenis. Ik kan niet eens in woorden uitleggen hoe diep dat in onze relatie gaat.


Jep.. Allemaal mooi en aardig. Helaas weet je nooit wat er echt in het hoofd van de ander omgaat. Je bent met 2 verschillende persoonlijkheden in 1 relatie. Dingen kunnen veranderen en meningen, gedachten en gevoelens dus ook.


Juist dit! Je kunt er nooit 100% vanuit gaan. Ik heb ook nagedacht over met wie ik getrouwd ben, je weet nooit zeker dat dit je niet overkomt. Dat kun je denken maar niet zeker weten.
<<

Anoniem140

Bericht 23 Sep 2014 20:38

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik denk eerder dat het komt doordat jij misschien heel erg naief bent. Iedereen kiest voor elkaar maar er word niet voor niets 1 op de 2 mensen bedrogen in hun leven. Betekent niet dat de betekenis van "trouw" ineens anderd iss.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Sep 2014 20:41

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Kijk, dat jullie cynisch zijn geworden, alle vertrouwen hebben verloren, dat is jullie ding. Ik begrijp alleen niet waarom jullie willen dat ik precies diezelfde houding inneem. Ik heb wél vertrouwen, zie wél de waarde in van een huwelijk, laat dat gewoon in zijn waarde, in plaats van keer op keer te zeggen dat het niet kan, dat het nergens op is gebaseerd, dat het toch kapot gaat. Daar hebben jullie namelijk geen idee van. Ik ken genoeg stellen die trouw aan elkaar zijn en gelukkig met elkaar oud worden. Als 1/3e scheidt, dan is er nog altijd die 2/3 die wél bij elkaar blijft. Stel dat 1/2e vreemdgaat, dan is er nog altijd die andere helft die niét vreemdgaat.

En ja, ik denk zeker dat mijn man en ik bij die 2/3e en 1/2e horen! Zo gek is dat niet.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Sep 2014 20:43

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Je weet niks zeker, Nougat. Ik vind dit een beetje een rare stellige reactie. Je hebt te maken met twee verschillende mensen en de enige van de twee die je enigszins richting de 100% kunt vertrouwen ben je zelf.
<<

Anoniem66

Bericht 23 Sep 2014 20:43

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik sta ook zo in een huwelijk. Een huwelijk is/was voor mij heilig. Alleen, dat kun je alleen van jezelf zeggen. En nooit voor een ander. That's reality
<<

Anoniem125

Bericht 23 Sep 2014 20:44

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

En naïef? Met mijn verleden heb ik helaas niet de luxe om naïef te zijn.
<<

Fiene

Bericht 23 Sep 2014 20:46

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Vind dit er wel een beetje bij passen;)

Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 23 Sep 2014 20:48

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Nougat schreef:En naïef? Met mijn verleden heb ik helaas niet de luxe om naïef te zijn.


Je komt anders goed naïef over in dit onderwerp. Jij kunt niet in het hoofd van je man kijken, hij kan ook gewoon mooi weer spelen en ondertussen hele andere dingen doen. Ik zeg niet dat het zo is maar je weet het nooit, helaas maar waar, 100% zeker, dat kan gewoon niet omdat je niet weet wat hij denkt.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 23 Sep 2014 20:50

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Maar je denkt toch niet oprecht dat mensen gaan trouwen met het idee ik hoor bij die 1/3 die gaat scheiden of bij die 1/2 die vreemdgaat of een partner heeft die vreemdgaat? In essentie gaat iedereen daar vanuit immers anders ga je niet trouwen. Maar het leven loopt niet altijd zoals je het hoopt, afspreekt, of wilt hoe het zal gaan. Dat heeft niets te maken met bitterheid, gebrek aan vertrouwen of cynisme zoiets heet realisme.
<<

Anoniem88

Bericht 23 Sep 2014 20:51

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Jouw verleden behoedt je niet voor foute keuzes en verkeerde inzichten in de toekomst, Nougat.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Sep 2014 20:53

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Maar vertrouwen gaat er toch juist om dat je iets niet zeker weet, maar dat je het tóch zeker weet, omdat je dat geloof in iemand hebt. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn man zo niet in elkaar steekt, maar ik zal pas over 60 jaar op mijn sterfbed tegen jullie kunnen zeggen 'zie je wel'! Ik kan dat nu nog niet op jullie overbrengen, maar zélf ben ik er wel zeker van. Ik zou anders ook nooit met hem getrouwd zijn, dan zou dat hele idee erachter niks voorstellen, want dan heb je dus geen vertrouwen in de ander.

Ik vind het echt sneu hoor, dat jullie de verkeerde man hebben getroffen. Ik ken dergelijke mannen ook wel, hele hordes zelfs, kom vaak in bepaalde kringen waar het krioelt van de foute mannen. Kan ze inmiddels van een afstand onderscheiden.

Op basis van deze ervaringen heb ik een heel bewuste keuze kunnen maken voor mijn huidige man.
<<

Fiene

Bericht 23 Sep 2014 20:56

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

****
Laatst gewijzigd door Fiene op 23 Sep 2014 21:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Sep 2014 20:58

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Haha, deze discussie heb ik al eens gevoerd. Ik weet dus al dat ik het jullie toch niet kan uitleggen, maar bij ons werkt dat dus anders.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Sep 2014 20:59

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Toch jammer dat meiden die zeggen dat je nooit 100% zeker kunt weten gelijk de verkeerde man hebben getroffen.
Lekker simpel weer..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem125

Bericht 23 Sep 2014 21:14

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Weet je wat het is. Ik heb de laatste jaren heel wat relaties in mijn omgeving zien sneuvelen en eerlijk gezegd kwam dat voor mij nooit onverwachts. Ja, voor de vrouwen in kwestie was het wél onverwachts, niet lullig bedoeld, maar het zijn vaak vrouwen die een bepaalde intuïtie, een bepaalde gevoeligheid missen. Maar veel mensen in de omgeving zagen het al wel van verre aankomen. Het komt nooit uit de lucht vallen, zoiets. Soms is het niet alleen het niet kúnnen zien, maar ook het niet wíllen zien, het ergens diep van binnen al weten, maar er niet aan willen.

Heel tragisch is dat, maar op een bepaald moment kun je - als je enigszins intuïtief bent - wel mensen steeds beter leren inschatten. Dit geldt trouwens niet alleen voor liefdesrelaties, maar ook voor vriendschappen en überhaupt het vertrouwen dat je hebt in mensen. Maar ja, bij de ene is dat beter getraind, dan bij de ander.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers