Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 23 Sep 2014 06:45

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

100% zekerheid heb je nooit, maar ik heb vertrouwen in mijn man, mezelf en onze relatie. Bang ben ik er in ieder geval niet voor.
Laatst gewijzigd door Lonely Goatherd op 23 Sep 2014 06:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Sep 2014 06:45

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik vertrouw hem helemaal, totaal. Maar steek voor niemand m'n handen in het vuur. Ik vertrouw mezelf ook. Kan wel een beetje ondersteboven raken van iemand eens in de zoveel tijd, zo ben ik. Duurt een weekje en dan is het weer over. Maar zelfs op dat moment denk ik niet aan vreemdgaan, daar heb ik teveel recpect voor voor mijn vriend. Het is zo'n lieverd en ik mag in m'n handen knijpen dat hij mijn man wordt. Dat zou ik niet voor een fling of meer op het spel zetten.
<<

Anoniem222

Bericht 23 Sep 2014 06:47

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik ben er niet bang voor, in die zin, dat ik er wel bang voor kan gaan zijn maar dat niemand daar iets mee opschiet. Ik ga er van uit dat hij niet vreemd gaat maar ik heb natuurlijk geen 100% zekerheid en hij andersom ook niet. Het komt niet eens in me op dus hij hoeft er ook echt niet bang voor te zijn.
<<

Anoniem280

Bericht 23 Sep 2014 07:25

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik ben er niet bang voor dat hij vreemd zou gaan. Meer omdat hij in vorige relaties bedrogen is.
Ik ben zelf wel vreemd gegaan. Niet in deze relatie en dat zal ik niet doen, maar ik zeg nooit nooit, want ik weet niet hoe het in de toekomst kan en zal lopen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Sep 2014 07:39

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ben er totaal niet bang voor, mijn vriend is ontzettend eerlijk. Een tijdje terug had hij een crush op een meid en het eerste wat hij deed zodra hij thuis kwam was dat aan mij vertellen. Er is tussen hun verder niets gebeurt. Ze hebben daarna zelfs nog wel eens contact gehad en ik mocht alle gesprekken lezen als ik wilde en als ze contact hadden gehad kreeg ik het direct te horen inclusief samenvatting van het gesprek. Wij zijn er allebei ook van overtuigd dat eens in de zoveel tijd de ander iemand tegen gaat komen waar ze helemaal van ondersteboven zijn.
2015 💙
<<

Anoniem301

Bericht 23 Sep 2014 07:45

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Wat "fijn" Minx. Ik hoop dat wij er ook eerlijk over kunnen praten, mocht het gebeuren. Dat is wel mijn streven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Sep 2014 07:55

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik denk dat je juist door er zo mee om te gaan een hoop shit voorkomt. Ook door deze gevoelens te erkennen zijn we dichter naar elkaar toe gegroeid. In onze vorige relaties hebben we beiden dit soort dingen wel ervaren en het leverde toen best wat frustratie aangezien we er niet over konden praten. Vreemdgaan hebben we beiden nooit gedaan. En ondanks dat het echt goed zit tussen ons vinden we het wel realistisch om te denken dat er eens in de zoveel tijd een interessante ander voorbij zal komen.
2015 💙
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 23 Sep 2014 08:29

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Een relatie heb je toch op basis van vertrouwen en als je je partner niet meer kan vertrouwen (omdat je bang bent)
wat voor relatie heb je dan nog ?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 23 Sep 2014 08:31

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Hoewel ik het natuurlijk nooit voor de volle honderd procent zeker weet, ben ik er niet bang voor.
Dat was aan het begin van onze relatie wel anders, toen kon ik vrij jaloers reageren als hij alleen al even naar een andere vrouw keek.
Maar het vertrouwen is echt gegroeid en is gewoon heel sterk.
10.04.17
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Sep 2014 08:58

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

sanskie schreef:Een relatie heb je toch op basis van vertrouwen en als je je partner niet meer kan vertrouwen (omdat je bang bent)
wat voor relatie heb je dan nog ?


Dit vind ik echt onzin. Denken dat er een kans bestaat dat je partner een keer de fout in gaat wil niet zeggen dat je je partner geheel niet vertrouwt, dat er nul vertrouwen is in een relatie. Vreemdgaan is maar een klein aspect van iemand, een van de vele fouten die mensen kunnen maken in hun leven. Het is niet dat er een soort scheidingslijn is met aan de ene kant de goede mensen die nooit vreemdgaan en aan de andere kant de slechte mensen die wel vreemdgaan en dat als je rekening houdt met de mogelijkheid dat je vriend ooit vreemd zou kunnen gaan, je je vriend dus indeelt bij de slechte helft van de mensheid.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 23 Sep 2014 09:00

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Niet, zowel niet van mijzelf als van mijn vriend.
Wel denk ik soms: stel nou dat hij iemand tegen komt die leuker is dan ik? Maar die twijfel deel ik met hem en dan zegt hij dat dat nooit gaat gebeuren :)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Sep 2014 09:01

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Minx schreef:Een tijdje terug had hij een crush op een meid en het eerste wat hij deed zodra hij thuis kwam was dat aan mij vertellen.


Hier ben ik soms wel bang voor, dat ik dat ooit te horen krijg. Niet bang in de zin van dat ik er constant mee bezig ben, maar als ik eraan denk dan lijkt me dat echt vreselijk, het zou me zo onzeker maken, het idee dat hij met zijn hoofd bij een ander zit, dat die ander die gevoelens bij hem losmaakt. Ik hoop ook dat als ik ooit zoiets van hem hoor, ik er goed mee om kan gaan en niet in paniek raak.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2014 09:05

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik weet trouwens wel dat er een kans bestaat, want ja dat is nou eenmaal zo, maar dat wil niet zeggen dat ik m`n vriend niet voor 100% vertrouw.

Er zijn hier ook reacties die hun partner niet voor 100% vertrouwen, dat lijkt me inderdaad wel heel lastig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Sep 2014 09:12

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik heb het idee dat iedereen hier een andere definitie heeft van vertrouwen. Sommige mensen zeggen: ik vertrouw mijn vriend helemaal, maar ik steek niet mijn handen voor hem in het vuur. Voor anderen staat vertrouwen gelijk aan de handen ervoor in het vuur steken (wat ik ergens ook wel logisch vind) dus het vertrouwen is niet 100%.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem185

Bericht 23 Sep 2014 09:18

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik kan mij echt niet voorstellen dat mijn partner vreemd zou gaan. Zelf ben ik tijdens mijn relatie met mijn ex bijna vreemdgegaan (als in seks, zoenen etc was allemaal al gebeurd met de ander...) dus ik weet dat ik er toe in staat ben. Wel moet ik er bij zeggen dat ik toen niet gelukkig was met mijn ex en dat ik binnen deze relatie geen enkele behoefte heb om nog maar naar een ander te kijken, dus ik kan me ook niet voorstellen dat ik mijn huidige partner zoiets aan zou kunnen doen.
<<

Vause

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 11 Jun 2014 18:38

Bericht 23 Sep 2014 09:28

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Je weet het natuurlijk maar nooit, maar van mijn man zou ik dat totaal niet verwachten in ieder geval.
Hij durfde mij destijds al nauwelijks aan te spreken. Ik weet zeker dat er meer kans is dat ik ooit vreemdga, dan hij. Maar wat wij hebben wil ik echt niet op het spel zetten voor een avondje plezier.
~*~The reason the grass seems greener on the other side, is because it's been fertilized with bullshit. ~*~
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Sep 2014 09:29

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik ben er niet bang voor maar ik zeg niet dat ik zeker weet dat het nooit zou gebeuren. Een vriendin van mij is laatst heel erg bedrogen daar ben ik wel van geschrokken.
<<

Anoniem117

Bericht 23 Sep 2014 09:31

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik kan me wel voorstellen dat er in een relatie of een huwelijk een fase of situatie komt waarin vreemdgaan zou kunnen gebeuren. Ik zou nooit durven zeggen dat zo'n fase in mijn relatie nooit zou komen. Ik hoop alleen dat vreemdgaan dan toch niet gebeurd, ook al was het dan misschien heel verleidelijk.

't Gebeurt echt heel vaak en omstandigheden kunnen veranderen en mensen kunnen door omstandigheden veranderen.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2014 09:38

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Susan schreef:Ik heb het idee dat iedereen hier een andere definitie heeft van vertrouwen. Sommige mensen zeggen: ik vertrouw mijn vriend helemaal, maar ik steek niet mijn handen voor hem in het vuur. Voor anderen staat vertrouwen gelijk aan de handen ervoor in het vuur steken (wat ik ergens ook wel logisch vind) dus het vertrouwen is niet 100%.

Dat denk ik dan ook.

Ik denk niet dat iemand z`n handen ervoor in het vuur zou steken, want je kan het gewoon nooit met zekerheid zeggen toch? Vertrouwen staat voor mij dan in ieder geval niet gelijk aan handen ervoor in het vuur steken.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Sep 2014 09:50

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Susan schreef:Ik heb het idee dat iedereen hier een andere definitie heeft van vertrouwen. Sommige mensen zeggen: ik vertrouw mijn vriend helemaal, maar ik steek niet mijn handen voor hem in het vuur. Voor anderen staat vertrouwen gelijk aan de handen ervoor in het vuur steken (wat ik ergens ook wel logisch vind) dus het vertrouwen is niet 100%.


Deze discussie is hier vaker geweest. Dat ik mijn handen voor hem niet in het vuur zou steken (voor niemand) betekent niet dat ik hem niet 100% vertrouw, zeker niet zelfs. Ik vertrouw hem, maar dat wil niet zeggen dat hij ook te vertrouwen ís. Dat zijn in mijn ogen twee verschillende dingen. We zijn geen eenheid, hij is een individu met eigen gedachten en handelingen, net zoals dat ik dat ook ben. Ik kan niet in zijn hoofd kijken. Ik kan de toekomst niet voorspellen, vandaar dat ik dat zo zeg, van het handen in het vuur steken. Je/ik weet niet wat er in de toekomst kan gebeuren. Je kunt zoiets gewoon niet zeggen, omdat je het niet kunt weten.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Sep 2014 09:52

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik ben het dus eens met Carrie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Sep 2014 09:58

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Carrie schreef:
Deze discussie is hier vaker geweest. Dat ik mijn handen voor hem niet in het vuur zou steken (voor niemand) betekent niet dat ik hem niet 100% vertrouw, zeker niet zelfs. Ik vertrouw hem, maar dat wil niet zeggen dat hij ook te vertrouwen ís. Dat zijn in mijn ogen twee verschillende dingen. We zijn geen eenheid, hij is een individu met eigen gedachten en handelingen, net zoals dat ik dat ook ben. Ik kan niet in zijn hoofd kijken. Ik kan de toekomst niet voorspellen, vandaar dat ik dat zo zeg, van het handen in het vuur steken. Je/ik weet niet wat er in de toekomst kan gebeuren. Je kunt zoiets gewoon niet zeggen, omdat je het niet kunt weten.


Het is niet zozeer bedoeld als discussie, ik wil alleen zeggen dat niet iedereen vertrouwen op dezelfde manier definieert. Er wordt gezegd dat het lastig zou zijn als je je partner niet voor 100% vertrouwt, maar ik denk niet dat iedereen dat als lastig ervaart, omdat sommige mensen dat gewoon bedoelen als 'je kunt niks zeker weten'. Niet dat ze continu bang zijn of geen rust hebben of hun vriend actief wántrouwen.

Ik vind vertrouwen sowieso een lastige term, er zijn zoveel aspecten waarin je iemand wel of niet kunt vertrouwen en ook zoveel aspecten waarin iemand je teleur kan stellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 23 Sep 2014 10:48

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Lady schreef:Echt helemaal totaal niet. Ik denk dat ik nog eerder die fout zou maken. Zit niet in de planning hoor. :laughcry:


Haha, lol. Hier exact hetzelfde.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Sep 2014 11:07

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Susan schreef:
Carrie schreef:
Deze discussie is hier vaker geweest. Dat ik mijn handen voor hem niet in het vuur zou steken (voor niemand) betekent niet dat ik hem niet 100% vertrouw, zeker niet zelfs. Ik vertrouw hem, maar dat wil niet zeggen dat hij ook te vertrouwen ís. Dat zijn in mijn ogen twee verschillende dingen. We zijn geen eenheid, hij is een individu met eigen gedachten en handelingen, net zoals dat ik dat ook ben. Ik kan niet in zijn hoofd kijken. Ik kan de toekomst niet voorspellen, vandaar dat ik dat zo zeg, van het handen in het vuur steken. Je/ik weet niet wat er in de toekomst kan gebeuren. Je kunt zoiets gewoon niet zeggen, omdat je het niet kunt weten.


Het is niet zozeer bedoeld als discussie, ik wil alleen zeggen dat niet iedereen vertrouwen op dezelfde manier definieert. Er wordt gezegd dat het lastig zou zijn als je je partner niet voor 100% vertrouwt, maar ik denk niet dat iedereen dat als lastig ervaart, omdat sommige mensen dat gewoon bedoelen als 'je kunt niks zeker weten'. Niet dat ze continu bang zijn of geen rust hebben of hun vriend actief wántrouwen.

Ik vind vertrouwen sowieso een lastige term, er zijn zoveel aspecten waarin je iemand wel of niet kunt vertrouwen en ook zoveel aspecten waarin iemand je teleur kan stellen.


Oh zo, ja eens met jou!
<<

Anoniem110

Bericht 23 Sep 2014 11:14

Re: Vreemdgaan, hoe bang ben jij ervoor?

Ik denk dat wanneer je meer dan 1x bedrogen bent geworden door iemand die je altijd vertrouwde, dat je voortaan meer op je hoede bent in je leven.

Ik vertrouw mijn vriend, maar ook ik steek mijn handen er niet voor in het vuur. Ik heb het eerder gedaan, blindelings vertrouwen gehad en ben kei hard op mijn neus gevallen.
Dit heeft niks met mijn huidige relatie te maken want dat zit meer dan goed. Maar ik ben en zal altijd op mijn hoede blijven. Pure zelfbescherming.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers