Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Edukans/schoenendoos vullen

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Sep 2014 19:52

Edukans/schoenendoos vullen

Bij ons op het dagverblijf hebben ze ze schoenen dozen bestel van edukans. Ik heb er vandaag eentje mee genomen om samen met de meiden te vullen. Nu hebben ze een standaard lijstje wat er sowieso in moet en dan nog waar je het mee kan aanvullen. Nou dat aanvullen lukt dan dus wel.
Maar standaard moet er een tandenborstel in, tandpasta en zeep. Maar goed tandenborstels en tandpasta heb je voor verschillende leeftijden.Maakt het dan uit elke leeftijd je doet? En wat voor zeep moet ik er in doen? Zeep waar je je mee kan wassen dus eigenlijk doucheschuim? Of gewoon zo'n zeepblokje voor je handen?

Iemand die dit weet? Of nog andere tips heeft?
:heart: :heart: 2011
<<

Fiene

Bericht 22 Sep 2014 19:57

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Ja wij doen al jaren mee met school. Als het goed is zitten er stickers bij waarop je kunt aangeven welke leeftijd en welk geslacht. En volgens mij doen de meesten hier er idd een blok zeep bij.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 22 Sep 2014 20:00

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Bij ons op school deden we hier eerst ook aan mee. Er moesten dan schoenendozen in leeftijdsklasses gevuld worden.
Dus 4-6 jaar 8-10 en 10-12 of zo. Daar zou je naar kunnen vragen.
Verder werden de schoenendozen altijd nagekeken en alles verdeeld, zodat elke schoenendoos ongeveer gelijke inhoud had.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Sep 2014 20:00

Re: Edukans/schoenendoos vullen

:yes: Vroeger deden we dat ook. Dan dedem we er een blokzeep in.
Ik ben in Kenia geweest een paar jaar terug en eigenlijk had iedereen daar een blokzeep ipv douchegel.Douchegel kan ook gaan lekken in de doos.
Ballonnen, schriftlezing, potloden deden het ook goed in zulke dozen.Een klein knuffeltje
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem122

Bericht 22 Sep 2014 20:01

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Ik zou een tandenborstel voor een kind van 4 tot 7 ofzo er in doen. Of desnoods 2 maten. En een gewoon stuk zeep. Weet niet of ze in die landen doucheschuim kennen en een stuk zeep is herkenbaarder.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Sep 2014 20:03

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Er staat op de doos wat er wel en niet in mag.(we hebben niet een eigen schoenendoos maar echt een doos van de organisatie zelf) Maar er staat geen leeftijdscategorie bij. Alleen dat ze hopen dat we doos goed vol doen :-) En dus de basislijst zodat elk kind dezelfde basis heeft.
Ik denk dat ik de leeftijd van mijn meiden maar aan houd, het zullen hun knuffels zijn die er in gaan, en hun speelgoed waar ze niet meer mee spelen.

En ik ga dan idd voor een blok zeep! thanks, nooit aan gedacht dat douchegel kon gaan lekken!
:heart: :heart: 2011
<<

FaithHopeLove

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:48

Bericht 22 Sep 2014 20:03

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Staat er bij dat lijstje niet voor wie de schoenendoos gaat worden? Toen wij er op mijn werk aan meededen kregen wij per doos een briefje waarop stond of het voor een jongen of meisje was en de leeftijd van het kind (4-6, 6-10 of 10-12 geloof ik) Ik zou een jaar of 6 als gemiddelde kiezen, dus daar zou ik op gokken qua tandenborstel en tandpasta. Ik zou een blok zeep erin doen. Bij ons checkten ze de dozen ook nog voordat ze verzonden werden, zodat de inhoud ongeveer gelijk was.

Edit: zie net dat je al gereageerd had op ongeveer dezelfde vraag als die ik had gesteld ;-)
2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Sep 2014 20:16

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Er staat een filmpje op de site waar in je ziet dat de kinderen de doos krijgen, het is gewoon 5 minuten blijheid, en gejuich. Heel leuk om te zien.

Ik wil eigenlijk ook wat speelgoed van mijn meiden er in doen, maar is het dan heel erg dat je ziet dat het gebruikt is? Het is natuurlijk niet kapot maar ja het heeft wel gebruiksporen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem103

Bericht 22 Sep 2014 22:15

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Ik heb er vorig jaar ook iets van hunzelf bij gedaan. Verder zaten er alleen maar nieuwe spullen inde dozen maar ik vond het wel goed om ze te leren dat zij zoveel hebben en dat ze dat best kunnen delen met kinderen die niet zoveel hebben. Het was speelgoed wat nog goed bruikbaar was en er netjes uitzag, dan lijkt het me geen probleem.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Sep 2014 22:39

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Ja, tania, dat is onder andere een reden dat ik ook mee wil doen. Dat de meiden mee krijgen dat er ook kinderen in de wereld zijn die het veel slechter dan hun hebben.
Had ook in mijn hoofd dat dat ook mocht, maar toen ging ik eens twijfelen. Maar ik ga binnenkort toch het speelgoed uit zoeken dan zal ik eens kijken of er wat bij zit.
:heart: :heart: 2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Okt 2014 16:46

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Ik ben hem nu aan het vullen! En het scheelde niks of ik had er een pen ingegooid van Kraamzorgbureau Isis. Das misschien niet zo'n goed idee.

Ik heb er een tandenborstel van 2-5 jaar in. Die kinderen hebben niks, die zullen toch niet minder blij zijn met een tandenborstel die wat kleiner is? Ik had hem nog liggen, maar hij is roze dus ik gebruik hem niet. Wel tandpasta vanaf 5 jaar heb ik erbij gedaan. En een promobakje met kleurpotlootjes wat we ooit op mijn werk hebben gekregen. Met een gele M er op dus.

Ik ben maximaal aan het bezuinigen dus ik voel er niet zo veel voor om alles nieuw te kopen. Wat er in zit is overigens wel ongebruikt, maar gewoon hier uit de voorraadla.
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Okt 2014 22:49

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Nou het is mij echt tegengevallen.. er moesten perse al zoveel dingen in.. dat er weinig ruimte overbleef voor eigen invulling vond ik. En het doosje was ook best klein.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem74

Bericht 24 Okt 2014 22:10

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Ik vind het vooral ook jammer dat je ook nog 6nogwat bij moet betalen,

Met alle liefde ga ik door het huis en krijgen die kindjes een grote doos vol spullen die we kunnen missen. Maar wanneer er dergelijke eisen en extra bijdragen worden gevraagd, haak ik snel af.

En stom dat het doosje klein is studie...
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 01 Nov 2015 16:00

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Ik haal dit topic omhoog... net vandaag besloten ook een schoenendoos te gaan vullen.
Wat ik las over die 6 euro is dit voor de transportkosten.

nog meer mensen die het dit jaar doen?
Wat heb jij hier in gestopt?
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 01 Nov 2015 16:06

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Ik ga ook meedoen dit jaar, een collega heeft op mijn werk een actie opgezet. Een andere collega komt uit Bosnië en heeft zelf ook een keer zo'n doos gekregen. Zijn enthousiasme heeft me doen besluiten mee te doen. Van de week krijg ik de doos dus dan zal ik eens gaan shoppen. Ik denk dat ik maar even bij de action ga kijken voor wat leuke dingetjes en die 6 euro kom ik ook wel weer overheen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 01 Nov 2015 17:55

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Ik zie dat ik eigenlijk geen antwoord geef op je vraag :smile: ik ga er een blok zeep, tandpasta, tandenborstel, washandje, bellenblaas, kleurpotloden, stiften, schriften e.d. in doen. Als het goed is krijg je een soort basis lijstje. Verder doe ik er een kleurboek in, stickers, ballonnen, puntenslijper, gummetje en dat soort kleine dingetjes.
<<

Anoniem154

Bericht 04 Nov 2015 14:04

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Up, ivm soortgelijk topic
<<

Anoniem219

Bericht 04 Nov 2015 17:06

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Wij doen ook mee. Ik heb er in gedaan voor een meisje van 5-9 jaar:

Standaard:

Schriften
Kleurpotloden
Gewone potloden
Pennen
Knuffeltje
Tandenborstel
Tandpasta
Blokje zeep

En extra:

Knikkers ( heb er ook een knikkerzak voor genaaid)
Jojo
Washandje
Liniaal
Etui
Gum
Puntenslijper
Elastiekjes en speldjes (ook een zakje voor genaaid)
Kleurboek
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 05 Nov 2015 18:24

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Ik denk dat ik dan ook wel mijn doos aardig compleet heb ;)

-tandpasta en tandenborstel
-blok zeep
-Kleurpotloden en stifsten
-pen
-schriftjes
-kleurboek
-knuffeltje
-puzzeltje
-2 houten auto's (platte van de hema)
-stickers
-Balonnen

Ik heb gekozen voor een jongen van 2-4 jaar (leeftijd van mijn zoontjes)
Geen idee of hier ook schriftjes en een pen nodig zijn, maar het komt vast wel van pas.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem154

Bericht 11 Nov 2015 23:34

Re: Edukans/schoenendoos vullen

Wij doen ook mee, via het kdv cq de bso.
Vanmiddag de dozen beplakt met de jongens. Morgen eens de zolder op, op zoek naar spulletjes.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers