Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen met Mitzi :(

<<

Anoniem75

Bericht 22 Sep 2014 22:00

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Elliot schreef:Bah, ik word echt naar van reacties als 'een lucht die je nooit meer uit je bank krijgt.'
Alsof de stof van je bank belangrijker is dan de gezondheid van een dier. Onbegrijpelijk.


Stof van de bank niet nee maar er komt wel heel wat meer bij kijken. Pas nog een topic over geweest hier in dezelfde pijler.
<<

Anoniem88

Bericht 22 Sep 2014 22:09

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Razz schreef:
Elliot schreef:Bah, ik word echt naar van reacties als 'een lucht die je nooit meer uit je bank krijgt.'
Alsof de stof van je bank belangrijker is dan de gezondheid van een dier. Onbegrijpelijk.


Stof van de bank niet nee maar er komt wel heel wat meer bij kijken. Pas nog een topic over geweest hier in dezelfde pijler.

Maar inslapen? Zou je dat zo makkelijk over je hart kunnen verkrijgen? Ik ben twee jaar terug voor de keuze gezet, nouja, eigenlijk had ik geen keuze, mijn kat had absoluut geen kwaliteit van leven meer, het ging finaal mis met hem en hij zat gewoon letterlijk te stikken in het kooitje van de dierenarts. Zelfs toen, toen het me medegedeeld werd kon ik er eigenlijk maar heel moeilijk akkoord voor geven als baasje. Het idee dat ze mijn kat, mijn lieve kater, dood gingen maken. Ookal was het beter, ookal washet de enige mogelijke optie. Als een kat nog wel kwaliteit van leven heeft, dan dóé je dat toch niet? Zelfs al staat die kwaliteit van leven jou niet aan?
<<

Anoniem88

Bericht 22 Sep 2014 22:10

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Vooropgesteld, de angst voor toxoplasmose begrijp ik. Maar tussen de kat houden en de kat laten inslapen liggen nog tal van opties.
<<

Fiene

Bericht 22 Sep 2014 22:13

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Dundas schreef:Vooropgesteld, de angst voor toxoplasmose begrijp ik. Maar tussen de kat houden en de kat laten inslapen liggen nog tal van opties.


En eigenlijk hoef je daar helemaal niet bang voor te zijn. Onze vk zei toentertijd dat vrijwel iedereen al eens besmet is daarmee en dat het risico dat je het krijgt tijdens je zwangerschap zeer klein is. Maar dat terzijde.. ik zou gewoon gek worden van dat gespuug en dan toch echt voor mezelf en het kind kiezen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 22 Sep 2014 22:34

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Maar dan wil je toch eerst alles gedaan hebben om het te laten stoppen, dat je diertje weer beter wordt? Als je een dier neemt moet je er ook aan denken dat het diertje ziek kan worden.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Fiene

Bericht 22 Sep 2014 22:42

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Lauren schreef:Maar dan wil je toch eerst alles gedaan hebben om het te laten stoppen, dat je diertje weer beter wordt? Als je een dier neemt moet je er ook aan denken dat het diertje ziek kan worden.


Klopt maar dat zei ik al eerder en volgens mij heeft ze dat ook al gedaan.

Ik hou echt veel van mijn katten hoor, dat staat voorop, maar uiteindelijk blijven mijn kinderen en man toch echt belangrijker. En zoals ik lees is het voor haar gewoon geen doen maar en dan is er nog niet eens een kindje bij betrokken.
<<

Anoniem286

Bericht 22 Sep 2014 23:41

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Rotsituatie zeg, kan mitzi niet bij iemand logeren tot het beter gaat of iig tot jij bevallen bent?
<<

Anoniem280

Bericht 23 Sep 2014 00:12

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Ik hou ontzettend veel van mijn kat, zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem zonder enige reden in te moeten laten slapen, en ik denk dat iedereen dat wel heeft. Zelfs Kenya die eigenlijk erg met Mitzi te doen heeft.
Maar eerlijk, als mijn kat steeds overal zijn behoeftes in huis deed en zijn braaksel lag overal, daar wil ik een ander ook niet mee opzadelen. Ik denk werkelijk dat weinig mensen zitten te springen om een zieke kat, die zijn behoeftes overal doet, weer gezond te maken. Ik zou er niet aan moeten denken. Mooi dat mensen het wel kunnen, ik niet!

Ik snap dat Kenya er klaar mee is, en dat haar ongeboren kind nu voor gaat dan de kat. Maar daarvoor hoef je haar nog niet aan te vallen.
Zij doen er ook alles aan om haar weer beter te krijgen, maar het lijkt erop dat mensen dat stukje niet willen zien, jammer.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Sep 2014 08:03

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Highway schreef:Rotsituatie zeg, kan mitzi niet bij iemand logeren tot het beter gaat of iig tot jij bevallen bent?

Dit zie ik hier meer voorbij komen, maar dat gaat toch helemaal niemand doen? Zou ik ook zeker niet doen!

Wat zielig voor Mitzi :( Ik zou baar eerder in laten slapen dan wéér een ander baasje en ze kwam al uit het asiel. Arm beestje :(
<<

Anoniem110

Bericht 23 Sep 2014 08:07

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Wat een vervelende situatie en ik snap jou wel en zeker nu je ook nog zwanger bent.
Ik vraag me af of mitzy er niet ook zelf de lasten aan ondervind.
Ik zou er niet gelukkig van worden elke dag uitwerpselen te vinden in mijn huis. Dat is niet alleen on hygiënisch maar gaat nog enorm stinken ook.
Afwegen wat het beste voor jullie, je toekomstig kind is en voor mitzy zelf.
Zeker nu dit al een poosje duurt. En Wbt de verschillende meningen, je kunt het nooit voor iedereen goed doen en dat hoeft ook niet. Zolang het voor jullie maar goed is! Sterkte!
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Sep 2014 08:29

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Poeh wat een discussie. Dat had ik wel verwacht met het openen avan dit topic maar was niet mijn intentie. Ik wilde mijn verhaal even kwijt.

Ik wil alleen nog even benadrukken dat we Mitzi uiteraard niet laten inslapen als zij zich prima voelt. Dat voelt ze zich echter niet. We vertrouwen hierbij op de dierenarts en ons eigen gevoel.

Voor degenen die nog daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in hoe het met Mitzi gaat: ze is de nacht goed doorgekomen. Ze eet en drinkt weer wat en lijkt wat levendiger. Hopelijk slaat de medicatie dus goed aan.

Verder zal ik niet meer reageren in dit topic.
<<

Anoniem122

Bericht 23 Sep 2014 08:35

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Fijn dat ze de nacht goed is doorgekomen. Welk voer geef je eigenlijk? En heb je hierin laatst wat veranderd?
<<

Anoniem86

Bericht 23 Sep 2014 08:40

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Vind ik weer zon flauwe reactie, wie echt geïnteresseerd zijn. Waarom denk je dat er zoveel mensen reageren, alleen maar om jou lastig te vallen? Nee hoor, alleen maar omdat ik medelijden met dat beestje heb, omdat ze ziek is en met de gehele situatie. En dat ik daar anders over denk dan jij, betekent niet dat ik minder geïnteresseerd ben ofzo. Ik zou er alleen heel anders mee omgaan..

Fijn dat ze een beetje opknapt. Hopelijk blijft ze opknappen en wordt ze weer beter en kan ze het nog fijn hebben bij jullie.
<<

Anoniem286

Bericht 23 Sep 2014 08:51

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Carrie schreef:
Highway schreef:Rotsituatie zeg, kan mitzi niet bij iemand logeren tot het beter gaat of iig tot jij bevallen bent?

Dit zie ik hier meer voorbij komen, maar dat gaat toch helemaal niemand doen? Zou ik ook zeker niet doen!

Wat zielig voor Mitzi :( Ik zou baar eerder in laten slapen dan wéér een ander baasje en ze kwam al uit het asiel. Arm beestje :(


Nouja als je de ruimte hebt en bijv haar in een lege kamer kan laten voor de nacht, totdat de problemen duidelijk zijn en mogelijk verminderd kunnen worden. Zie ik niet in waarom dit een enorm obstakel zou zijn.
Ik snap dat niet iedereen er op zit te wachten maar misschien dat een vriend of familielid wel bereid is om dit te doen.
<<

Anoniem86

Bericht 23 Sep 2014 08:54

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Maar dat heeft ze zelf nu ook, een aparte ruimte. Vervelend, maar iig maar 1 plek waar viezigheid is dan, en niet het hele huis of de banken.
<<

Anoniem286

Bericht 23 Sep 2014 08:58

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Pippa schreef:Maar dat heeft ze zelf nu ook, een aparte ruimte. Vervelend, maar iig maar 1 plek waar viezigheid is dan, en niet het hele huis of de banken.


Ja maar ze is nu zwanger en ondervind veel stress, dus dan vind ik het wat anders. Voor haar is het nu teveel en ik zou ook geen risico lopen bij zwangerschap. Dus vandaar of ze niet bij iemand anders kan die bv ook ruimte heeft maar niet de zwangerschap en de al opgedane stress die het allemaal nog erger en zwaarder maken.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Sep 2014 09:46

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Oja. Nou nee ik zou dat toch niet doen. "Wil jij een paar maanden en misschien wel langer mijn zieke kat die poept spuugt en in huis plast overnemen?" "Ja is goed!" -Zei nooit iemand-

Maar dat denk ik :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Sep 2014 09:54

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Dat denk ik ook Carrie.

Verder kan ik goed begrijpen dat ze hier niet meer wil reageren. Zou ik ook niet doen als ik haar was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem280

Bericht 23 Sep 2014 10:22

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Carrie schreef:Oja. Nou nee ik zou dat toch niet doen. "Wil jij een paar maanden en misschien wel langer mijn zieke kat die poept spuugt en in huis plast overnemen?" "Ja is goed!" -Zei nooit iemand-

Maar dat denk ik :)


Ben het zo met je eens, maar zei het ook al in mijn reactie hier ergens boven.
<<

Anoniem140

Bericht 23 Sep 2014 10:34

Re: Wat te doen met Mitzi :(

BIj iemand laten logeren is ook gewoon zielig voor het beestje.
<<

Anoniem125

Bericht 23 Sep 2014 13:50

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Ik zie dit wel vaker. Mensen nemen een huisdier puur voor het eigen plezier, dan komt er een kindje en wordt er ineens totaal anders naar het dier gekeken, eerder als een last en er worden redenen gezocht om het beestje weg te doen. (Ineens is iemand allergisch bijvoorbeeld, of ineens is het betalen van een medicijn teveel moeite). Maar een dier gooi je niet weg als een gebruiksartikel dat 'op raakt'. Tenminste, niet als je een dierenliefhebber bent.
<<

Anoniem75

Bericht 23 Sep 2014 13:53

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Nougat schreef:Ik zie dit wel vaker. Mensen nemen een huisdier puur voor het eigen plezier, dan komt er een kindje en wordt er ineens totaal anders naar het dier gekeken, eerder als een last en er worden redenen gezocht om het beestje weg te doen. (Ineens is iemand allergisch bijvoorbeeld, of ineens is het betalen van een medicijn teveel moeite). Maar een dier gooi je niet weg als een gebruiksartikel dat 'op raakt'. Tenminste, niet als je een dierenliefhebber bent.


Sorry hoor maar als iemand allergisch is voor de kat (bijv. je kind of je nieuwe partner) dan noem ik dat geen lulsmoes om van je kat af te komen.
<<

Anoniem280

Bericht 23 Sep 2014 13:59

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Zo zie ik het gelukkig niet om mij heen gebeuren en zie eigenlijk ook niet dat TO het op deze manier doen.
Er mag dan wel ergens in dit topic staan hoe ze er over denkt, maar dat wil niet zeggen dat ze dat daadwerkelijk zou doen?
Ik lees alleen maar dat zij het erg met de kat te doen heeft.

Ben enorm blij om te lezen dat de medicatie misschien wat doet en dat de kat de nacht redelijk goed is doorgekomen.
Dit moet voor Kenya echt al een stapje in de goede richting zijn.
<<

Ilargi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 245

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:17

Bericht 23 Sep 2014 14:11

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Nougat schreef:Een huisdier heb je niet alleen voor je eigen plezier. Je moet je goed realiseren waaraan je begint. Een dier kan ziek worden, oud worden, kwaaltjes krijgen en dat kan geld kosten, tijd kosten, energie, maar ook dan zorg je voor hem/haar. Inderdaad in voor- en tegenspoed, de vergelijking met een huwelijk vind ik niet eens zo vreemd.

Je kan niet zomaar een dier nemen, daar een paar leuke jaren mee hebben en als het ziek wordt, het maar afdanken en in laten slapen. Zo werkt het niet, tenminste niet voor mij. Ik vind het echt heel erg als mensen zo met hun dier omgaan. Als je alleen de leuke en positieve dingen van een dier wil, dan kun je beter geen huisdier nemen.


Ik ben het zowaar een keer met je eens..... :wtf: Zou het zelf wat milder en genuanceerder brengen maar ik snap je wel in dit geval.
I'd rather spend my life motionless with you, than dancing with another....
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Sep 2014 14:31

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Arme Mitzi-poes :(. Maar ik kan goed begrijpen dat dit voor jou onhoudbaar is Kenya, ik lees helemaal niet in je woorden dat je haar uit gemakzucht zou wegdoen of een spuitje zou geven. Hopelijk knapt ze deze keer goed op en kom je (nog) niet voor de keuze te staan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers