Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen met Mitzi :(

<<

Anoniem125

Bericht 22 Sep 2014 18:50

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Ik zou mijn dier alleen laten inslapen als de dierenarts zegt dat er geen andere optie meer is en dat dit echt het beste is voor het beestje zélf. Maar uit Kenya haar verhaal maak ik iets anders op:

Kenya schreef:
Daarom hoop ik stiekem dat de dierenarts zegt dat het voor haar ook beter is om haar te laten gaan. Dan nog zal dat niet makkelijk zijn en zal ik er erg verdrietig om zijn, maar uiteindelijk zou dat zoveel rust geven. Maar ja, waarschijnlijk valt er nog wel wat aan te 'sleutelen' met het idee dat ze dan nog jaren mee kan. Ik wil dat alleen niet meer. Maar wat dan?
<<

Anoniem140

Bericht 22 Sep 2014 18:54

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Nougat schreef:Ik zou mijn dier alleen laten inslapen als de dierenarts zegt dat er geen andere optie meer is en dat dit echt het beste is voor het beestje zélf. Maar uit Kenya haar verhaal maak ik iets anders op:

Kenya schreef:
Daarom hoop ik stiekem dat de dierenarts zegt dat het voor haar ook beter is om haar te laten gaan. Dan nog zal dat niet makkelijk zijn en zal ik er erg verdrietig om zijn, maar uiteindelijk zou dat zoveel rust geven. Maar ja, waarschijnlijk valt er nog wel wat aan te 'sleutelen' met het idee dat ze dan nog jaren mee kan. Ik wil dat alleen niet meer. Maar wat dan?


Hier heb ik volgens mij over heen gelezen in de OP. Ik vind het wel heel kwalijk als het daadwerkelijk zo is als het hier overkomt inderdaad :nopompom:
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 22 Sep 2014 18:59

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Miley schreef:
Nougat schreef:Ik zou mijn dier alleen laten inslapen als de dierenarts zegt dat er geen andere optie meer is en dat dit echt het beste is voor het beestje zélf. Maar uit Kenya haar verhaal maak ik iets anders op:

Kenya schreef:
Daarom hoop ik stiekem dat de dierenarts zegt dat het voor haar ook beter is om haar te laten gaan. Dan nog zal dat niet makkelijk zijn en zal ik er erg verdrietig om zijn, maar uiteindelijk zou dat zoveel rust geven. Maar ja, waarschijnlijk valt er nog wel wat aan te 'sleutelen' met het idee dat ze dan nog jaren mee kan. Ik wil dat alleen niet meer. Maar wat dan?


Hier heb ik volgens mij over heen gelezen in de OP. Ik vind het wel heel kwalijk als het daadwerkelijk zo is als het hier overkomt inderdaad :nopompom:


Nou inderdaad zeg.

En dit is helaas niet haar eerste huis. Dus nu zit ze weer bij mensen die eigenlijk van haar af willen. Arme Mitzi.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem 63

Bericht 22 Sep 2014 19:01

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Dat is daadwerkelijk zo ja. Maar dat zegt niet dat ik er ook naar zal handelen. Ik worstel zelf ook met dat gevoel, maar toen ik dit vanmorgen typte zat die emotie heel hoog.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Sep 2014 19:24

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Kenya, jullie willen het beste voor de poes toch? Volg je gevoel!
Ik kan me het voorstellen om haar in te laten slapen als ze zo ziek is.
Je wilt het beste voor haar en als de DA aangeeft dat inslapen een goede keus is en hij geeft zijn reden dan is het toch goed?
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem 63

Bericht 22 Sep 2014 19:35

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Ja Kwak, we willen idd doen wat t beste is voor Mitzi En zullen idd overleggen met de DA. Als zij nog mogelijkheden ziet die voor Mitzi haar kwaliteit van leven niet ernstig achteruit doen gaan zullen we daarin meegaan. Zijn die opties er niet meer dan zullen we afscheid moeten nemen.
<<

Anoniem113

Bericht 22 Sep 2014 19:36

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Als mijn kat het hele huis onder piest en poept omdat hij het gewoonweg niet kan ophouden en de dierenarts ook niets meer kan doen dan zou ik er ook klaar mee zijn hoor. Hoe zielig ook voor het beestje maar ik laat echt niet heel mn huis verpesten of het risico lopen dat mijn kinderen in de poep of plas kruipen/lopen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Sep 2014 19:47

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Kenya schreef:Ja Kwak, we willen idd doen wat t beste is voor Mitzi En zullen idd overleggen met de DA. Als zij nog mogelijkheden ziet die voor Mitzi haar kwaliteit van leven niet ernstig achteruit doen gaan zullen we daarin meegaan. Zijn die opties er niet meer dan zullen we afscheid moeten nemen.


Dan is het toch goed meid....? Voor de poes is het zo ook niks!
En iedereen weet echt wel dat je haar niet laat in slapen omdat jullie dr zat zijn!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 22 Sep 2014 20:00

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Elin schreef:Gelukkig snappen Nougat en Pippa wel wat ik bedoel. En natuurlijk snap ik wel dat stress van de moeder overgaat naar het kind, ik ben niet achterlijk. Daarom moet je je iets minder druk maken. Maar ik vermoed zo dat de meeste mensen die reageren hier geen dierenliefhebbers zijn.


Denk wat je denken wilt.

Een kat die zich zo gedraagt is ziek. Als je zo'n beestje uit haar lijden wilt verlossen, ben je idd. geen dierenvriend. :eyes:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem124

Bericht 22 Sep 2014 20:21

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Tuurlijk is het niet leuk als je kat het huis onder poept en piest maar je hebt een dier toch niet alleen voor de leuke tijden? Je hóudt toch van zo´n beestje en dan, hoe vervelend ook, hoor je dat voor lief te nemen vind ik. Een dier is een keuze en je hebt gewoon de verantwoordelijkheid voor zon beestje te zorgen in goede én in slechte tijden.Zo sta ik er in en ja ik heb ook kotsende katten en poepende katten en doodzieke katten gehad dus ik weet hoe erg het is. Maar zo´n beestje had me net heel erg nodig in die fase en genoot intens van de liefde en warmte die ik kon geven, meer kon ik ook niet doen in die laatste maanden maar ik deed het wel.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Sep 2014 20:37

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Elin schreef: Maar ik vermoed zo dat de meeste mensen die reageren hier geen dierenliefhebbers zijn.

Dat vind ik wel zo'n domme opmerking. Volgens mij zie ik alleen maar opmerkingen die begaand zijn met het arme beestje.

Verder wil ik me er zo afzijdig mogelijk van houden, want het raakt me toch wel merk ik.

Het lijkt mij dat Kenya en haar man een weloverwogen beslissing zullen maken, daar vertrouw ik wel op. Sterkte jullie allebei en knuffel aan Mitzi
<<

Anoniem88

Bericht 22 Sep 2014 20:46

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om één van m'n katten in te laten slapen als er nog 'aan te sleutelen valt' en de kwaal duidelijk hinderlijker is voor mij dan voor de kat zelf. Ik ben het dus eens met Nougat, Elin, en weet ik wie nog meer. En héél erg eens met Charles.
<<

Anoniem88

Bericht 22 Sep 2014 20:58

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Misschien heb je trouwens voor het openen van dit topic al contact met Marin gehad hierover, maar ik vind dit topic eigenlijk ook erg vervelend richting Marin toe. Die moet hier ook maar even over jouw dilemma lezen, met (ook háár) Mitzi als lijdend voorwerp erin. Maargoed.
<<

Anoniem122

Bericht 22 Sep 2014 21:03

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Eens met de meiden die vallen over het in laten slapen. Mijn ene kat, Nala had een voedselallergie. Die braakte van de 1 op andere dag ook regelmatig en had ook bijna altijd diarree. De eerste paar maanden ook echt dagelijks en vaker per dag. Was het iedere ochtend de vraag als je beneden kwam hoeveel er zou liggen. Gelukkig de laatste tijd wel voornamelijk op de bak en voelde ze het aankomen als ze moest braken, dus ging ze al mauwen en bij het raam staan en konden we het raam open doen.
Zijn 2x naar de dierenarts geweest en duur voer gehad en dure testen, zonder resultaat. Hebben uiteindelijk een betaalbaar voer gevonden waar ze het redelijk op deed en namen het braken en diarree maar voor lief. Ze bleef heel klein en mager, maar was wel nog een pittige tante.
Ook al was het braken en de diarree erg frustrerend, je houdt toch van zo'n beestje en in laten slapen was echt geen optie en wegdoen ook niet.

Helaas hebben we haar in juli moeten laten inslapen, ze werd ineens enorm ziek, was binnen een dag helemaal verzwakt, at en dronk niet meer, kon alleen maar liggen en liet haar urine lopen. Vermoeden van de DA was vergiftiging, omdat het zo enorm snel ging. Toen hebben we haar wel in laten slapen op advies van de DA, omdat ze al zo klein en mager was. Voor een grote kat is het al enorm lastig om een vergiftiging te overleven, laat staan voor haar. Het was volgens hem zinloos om nog iets te proberen. Hij heeft uiteindelijk ook maar 1 spuitje hoeven geven, terwijl ze normaal eerst een slaapmiddel geven en dan de dodelijke injectie. Ze was gelijk al weg.

Overigens ook eens met Dundas, ik dacht hetzelfde. Ik vind dit topic naar Marin toe ook heel confronterend en pijnlijk en hoopte inderdaad ook dat zij al op de hoogte zou zijn. Ik zou persoonlijk not amused zijn als ik het hier op het forum zou moeten lezen als het mijn kat geweest was.
<<

Fiene

Bericht 22 Sep 2014 21:04

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Ik heb niet alles gelezen maar ik snap wel dat je een kat die alles maar blijft onder spugen weg wilt doen. Natuurlijk heb je een dier niet alleen voor de leuke dingen maar ik zou hier ook snel klaar mee zijn. In dat geval vind ik het 'maar' een dier en zou ik gaan kijken naar een ander plekje voor dat beestje.

Ik vind een mens in dit opzicht toch echt wel belangrijker dan een kat, en al helemaal als je zwanger bent en dadelijk een klein baby'tje hebt.
<<

Anoniem75

Bericht 22 Sep 2014 21:05

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Charles schreef:Tuurlijk is het niet leuk als je kat het huis onder poept en piest maar je hebt een dier toch niet alleen voor de leuke tijden? Je hóudt toch van zo´n beestje en dan, hoe vervelend ook, hoor je dat voor lief te nemen vind ik. Een dier is een keuze en je hebt gewoon de verantwoordelijkheid voor zon beestje te zorgen in goede én in slechte tijden.Zo sta ik er in en ja ik heb ook kotsende katten en poepende katten en doodzieke katten gehad dus ik weet hoe erg het is. Maar zo´n beestje had me net heel erg nodig in die fase en genoot intens van de liefde en warmte die ik kon geven, meer kon ik ook niet doen in die laatste maanden maar ik deed het wel.


En dat zou je nu nog steeds doen met 2 rondlopende kleine kinderen? Stel dat je kat overal z'n behoefte doet en je die lucht niet meer uit je bank krijgt en de licht door heel je huis hangt? En dan zo nog maanden of misschien wel jaren zo doorleven? Natuurlijk ga je voor je beestjes en wil je het beste voor ze maar heel soms is er een punt dat dat gewoon niet meer gaat. Als je je dag in en dag uit irriteert aan de lucht en aan rondslingerende uitwerpselen dat is toch gewoon niet fijn en dan wil je op den duur toch een oplossing?

En blijven sleutelen dat kan maar het is én niet leuk voor de kat én eens houdt het sleutelen een keer op.
<<

Anoniem88

Bericht 22 Sep 2014 21:07

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Razz schreef:
Charles schreef:Tuurlijk is het niet leuk als je kat het huis onder poept en piest maar je hebt een dier toch niet alleen voor de leuke tijden? Je hóudt toch van zo´n beestje en dan, hoe vervelend ook, hoor je dat voor lief te nemen vind ik. Een dier is een keuze en je hebt gewoon de verantwoordelijkheid voor zon beestje te zorgen in goede én in slechte tijden.Zo sta ik er in en ja ik heb ook kotsende katten en poepende katten en doodzieke katten gehad dus ik weet hoe erg het is. Maar zo´n beestje had me net heel erg nodig in die fase en genoot intens van de liefde en warmte die ik kon geven, meer kon ik ook niet doen in die laatste maanden maar ik deed het wel.


En dat zou je nu nog steeds doen met 2 rondlopende kleine kinderen? Stel dat je kat overal z'n behoefte doet en je die lucht niet meer uit je bank krijgt en de licht door heel je huis hangt? En dan zo nog maanden of misschien wel jaren zo doorleven? Natuurlijk ga je voor je beestjes en wil je het beste voor ze maar heel soms is er een punt dat dat gewoon niet meer gaat. Als je je dag in en dag uit irriteert aan de lucht en aan rondslingerende uitwerpselen dat is toch gewoon niet fijn en dan wil je op den duur toch een oplossing?

En blijven sleutelen dat kan maar het is én niet leuk voor de kat én eens houdt het sleutelen een keer op.

Dan zou ik een ander baasje zoeken.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Sep 2014 21:07

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Dundas schreef:Misschien heb je trouwens voor het openen van dit topic al contact met Marin gehad hierover, maar ik vind dit topic eigenlijk ook erg vervelend richting Marin toe. Die moet hier ook maar even over jouw dilemma lezen, met (ook háár) Mitzi als lijdend voorwerp erin. Maargoed.


Welnee joh, Kenya en ik hebben daar natuurlijk heus wel Pm contact over. Maar het doet me wel verdriet het zo te lezen natuurlijk.
<<

Anoniem124

Bericht 22 Sep 2014 21:08

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Razz schreef:
Charles schreef:Tuurlijk is het niet leuk als je kat het huis onder poept en piest maar je hebt een dier toch niet alleen voor de leuke tijden? Je hóudt toch van zo´n beestje en dan, hoe vervelend ook, hoor je dat voor lief te nemen vind ik. Een dier is een keuze en je hebt gewoon de verantwoordelijkheid voor zon beestje te zorgen in goede én in slechte tijden.Zo sta ik er in en ja ik heb ook kotsende katten en poepende katten en doodzieke katten gehad dus ik weet hoe erg het is. Maar zo´n beestje had me net heel erg nodig in die fase en genoot intens van de liefde en warmte die ik kon geven, meer kon ik ook niet doen in die laatste maanden maar ik deed het wel.


En dat zou je nu nog steeds doen met 2 rondlopende kleine kinderen? Stel dat je kat overal z'n behoefte doet en je die lucht niet meer uit je bank krijgt en de licht door heel je huis hangt? En dan zo nog maanden of misschien wel jaren zo doorleven? Natuurlijk ga je voor je beestjes en wil je het beste voor ze maar heel soms is er een punt dat dat gewoon niet meer gaat. Als je je dag in en dag uit irriteert aan de lucht en aan rondslingerende uitwerpselen dat is toch gewoon niet fijn en dan wil je op den duur toch een oplossing?

En blijven sleutelen dat kan maar het is én niet leuk voor de kat én eens houdt het sleutelen een keer op.


We hebben nog steeds onze kater. En die was ook echt een blok aan ons been toen ik zwanger was en nog steeds wel eens, al zijn we nu allemaal gewend en gaat het weer beter. Het is nou eenmaal een dier , geen mens. Die poepen, spugen en plassen niet netjes in het toilet.Wie dat niet snapt die moet geen dieren nemen.
<<

Anoniem75

Bericht 22 Sep 2014 21:14

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Dundas schreef:
Razz schreef:
Charles schreef:Tuurlijk is het niet leuk als je kat het huis onder poept en piest maar je hebt een dier toch niet alleen voor de leuke tijden? Je hóudt toch van zo´n beestje en dan, hoe vervelend ook, hoor je dat voor lief te nemen vind ik. Een dier is een keuze en je hebt gewoon de verantwoordelijkheid voor zon beestje te zorgen in goede én in slechte tijden.Zo sta ik er in en ja ik heb ook kotsende katten en poepende katten en doodzieke katten gehad dus ik weet hoe erg het is. Maar zo´n beestje had me net heel erg nodig in die fase en genoot intens van de liefde en warmte die ik kon geven, meer kon ik ook niet doen in die laatste maanden maar ik deed het wel.


En dat zou je nu nog steeds doen met 2 rondlopende kleine kinderen? Stel dat je kat overal z'n behoefte doet en je die lucht niet meer uit je bank krijgt en de licht door heel je huis hangt? En dan zo nog maanden of misschien wel jaren zo doorleven? Natuurlijk ga je voor je beestjes en wil je het beste voor ze maar heel soms is er een punt dat dat gewoon niet meer gaat. Als je je dag in en dag uit irriteert aan de lucht en aan rondslingerende uitwerpselen dat is toch gewoon niet fijn en dan wil je op den duur toch een oplossing?

En blijven sleutelen dat kan maar het is én niet leuk voor de kat én eens houdt het sleutelen een keer op.

Dan zou ik een ander baasje zoeken.


Die weer vrolijk verder gaat sleutelen? Nou heel fijn voor dat beestje.. (als er überhaupt een baasje gevonden wordt want wie wil er nou een kat die overal poept en braakt)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Sep 2014 21:35

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Bah, ik word echt naar van reacties als 'een lucht die je nooit meer uit je bank krijgt.'
Alsof de stof van je bank belangrijker is dan de gezondheid van een dier. Onbegrijpelijk.

♥♥
<<

Anoniem88

Bericht 22 Sep 2014 21:37

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Razz, wat ik eerder al zei, als de aandoening meer hinder voor mezelf is dan voor de kat zelf, nee, dan kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om hem in te laten slapen. Is de situatie onhoudbaar en kan ík niet meer voor hem zorgen maar is de kwaliteit van leven voor het beestje nog wel heel goed te doen, dan zoek ik naar iemand die dat we kan, met heel veel liefde.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Sep 2014 21:52

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Elliot schreef:Bah, ik word echt naar van reacties als 'een lucht die je nooit meer uit je bank krijgt.'
Alsof de stof van je bank belangrijker is dan de gezondheid van een dier. Onbegrijpelijk.


En ik word op mijn beurt weer ontzettend verdrietig om al dat harde geoordeel weer te lezen.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 22 Sep 2014 21:54

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Kenya, allereerst wil ik je laten weten dat ik het heel lief van je vindt dat je Mitzi in het verleden van Marin hebt overgenomen. Mij doet het wel een beetje verdriet om dan vervolgens hier te lezen dat jij als een harteloos baasje wordt neergezet en Marin als het slachtoffer.

Is het mogelijk om Mitzi luiertjes om te doen en als jullie weggaan haar in een bench te laten?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Sep 2014 21:58

Re: Wat te doen met Mitzi :(

Marin schreef:
Elliot schreef:Bah, ik word echt naar van reacties als 'een lucht die je nooit meer uit je bank krijgt.'
Alsof de stof van je bank belangrijker is dan de gezondheid van een dier. Onbegrijpelijk.


En ik word op mijn beurt weer ontzettend verdrietig om al dat harde geoordeel weer te lezen.

Ik oordeel nergens over, ik vind het alleen onbegrijpelijk en naar om te lezen dat mensen een verpeste bank een goed argument vinden om een kat te laten inslapen.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers