Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 21 Sep 2014 06:36

Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

Nou ja, de topictitel zegt het al. Mijn dochter wil voor haar zesde verjaardag gaatjes laten schieten. Maar ze zit ook op zwemles. Hoe lang mag je niet zwemmen na het laten zetten? Ik heb ook ergens gelezen dat het scheelt als je een flinke kwam vaseline over het plekje smeert, klopt dat?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 21 Sep 2014 07:17

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

Waar is cotton als je d'r nodig hebt? :)
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 21 Sep 2014 07:20

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

Feline schreef:Waar is cotton als je d'r nodig hebt? :)


Haha inderdaad :ja:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Sep 2014 07:45

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

In een ander topic pas begreep ik dat je het beste 6 weken kan wachten. Mijn dochter wil ook heel graag gaatjes, maar wij wachten nu tot ze klaar is met zwemles (en dat zal nog wel een jaar duren).
<<

Anoniem315

Bericht 21 Sep 2014 07:48

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

6 weken ja. Vaseline? Lijkt me niet goed. Dat sluit het wondje af en dan gaat het broeien en dus ontsteken.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 21 Sep 2014 07:53

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

Mijn dochter heeft sinds een maandje ook oorbellen. Ze heeft 2 weken niet gezwommen. Voor de zwemles mik ik er wat Sterilon op en daarna ook.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Sep 2014 08:35

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

Toen ik vroeger gaatjes had laten schieten ben ik dezelfde avond gaan zwemmen. Er is niks gaan ontsteken oid. Waarom zou je niet mogen zwemmen als je net gaatjes hebt?
<<

Anoniem304

Bericht 21 Sep 2014 08:40

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

Je kan idd het beste gewoon de hele periode van genezing wachten. 6 weken dus. Zwembadwater is heel slecht voor wondjes door de chloor enzo, slechter dan buitenwater.

Sterilon is sowieso verschrikkelijk agressief spul. Als je zoiets wilt gebruiken kies dan Antisept. Sterilon doodt ook de goede bacteriën die voor herstel zorgen.

Cotton sliep nog rond 8 uur :P
<<

Anoniem304

Bericht 21 Sep 2014 08:43

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

Dat van Vaseline klopt trouwens wel. Vaseline sluit af dus komt er geen water bij, maar het sluit dus ook de wond af en dat is niet goed voor de genezing. Je zou het dan na de tijd super goed moeten schoonmaken en dat is ook weer lastig, eventueel pijnlijk en niet bevordelijk voor het heelproces.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 21 Sep 2014 11:23

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

Ik las idd dat Sterilon slecht is maar ik heb toch maar het advies van de lellenschieters aangehouden en zei zeiden Sterilon. Ze heeft nergens last van (gehad).
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 21 Sep 2014 16:06

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

SDL heb jij het in Utrecht laten doen? Wij gingen vandaag bij ons in de stad kijken maar daar doen ze het pas vanaf 7 jaar.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 21 Sep 2014 19:25

Re: Hoe lang na gaatjes schieten mag je weer zwemmen?

Ja, bij Van Zijp in het winkelcentrum Overvecht. Ze schieten met twee tegelijk en ik was volgens mij 27,50 kwijt en het zijn echt hele leuke knopjes!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers