Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hoe houd jij je huis opgeruimd?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Sep 2014 08:59

hoe houd jij je huis opgeruimd?

Ik irriteer me aan mezelf dat ik me huis niet opgeruimd kan houden.
Ik kan goed dingen weggooien, dus we hebben niet te veel in huis, nou ja er zou vast nog meer weg kunnen, maar ik bedoel dus dat ik geen onnodige dingen bewaar.
Het speelgoed van de kinderen zit redelijk opgeruimd in bakken en in een kist,dus dat is het probleem ook niet..
Het zijn vaak rondslingerende spullen, post dat op een stapel ligt en ik dus op moet ruimen(ligt vaak al wel op een stapeltje gesorteerd),wat foldertjes, dingentjes waarvan ik eigenlijk niet weet wat ik er mee moet. EN dat ligt dan vaak op de eetkamer tafel.. en op het dressoir.. en als we gaan eten schuif ik het dus maar gewoon aan de kant.

Het klinkt zo simpel gewoon opruimen :-) Maar dat werkt dus niet echt hier.
Iemand tips?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem88

Bericht 20 Sep 2014 09:36

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Niet :laughcry: Ik haal nu maar gewoon elke vrijdag of zaterdag de bezem erdoor.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Sep 2014 09:41

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Heel herkenbaar.
Als ik bij anderen zie hoe netjes het is denk ik echt 'had ik maar het opruim-gen'.

Helaas geen tips dus.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem186

Bericht 20 Sep 2014 09:47

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Ooh La La! schreef:Heel herkenbaar.
Als ik bij anderen zie hoe netjes het is denk ik echt 'had ik maar het opruim-gen'.

Helaas geen tips dus.


Haha ja exact dit!

Het is hier ook hopeloos. Ik heb geprobeerd om het te accepteren dat het nou eenmaal zo is, maar ook dat kan ik niet. Ik word er zo onrustig van.
<<

Anoniem152

Bericht 20 Sep 2014 10:00

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Ooh La La! schreef:Heel herkenbaar.
Als ik bij anderen zie hoe netjes het is denk ik echt 'had ik maar het opruim-gen'.

Helaas geen tips dus.

Herkenbaar! Ik mis dat opruim-gen ook (op de uitvaart van mijn oma werden zelfs grapjes gemaakt over het feit dat ze zo'n beroerde huisvrouw was, hopelijk doen ze dat bij mij later ook).
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Sep 2014 11:48

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Haha meiden fijn die herkenning maar helaas geen tips :-)

Ik neem ook gewoon elke keer om het op te ruimen het is ene kleine moeite maar ik doe het niet... stom stom stom
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem86

Bericht 20 Sep 2014 11:51

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Kan je niet ergens een bak in een kast leggen en daar alle post en folders op 1 plek verzamelen!? Wij hebben een postbakje op de kast staan waar alles in gaat, folders gelijk kijken en weg. En een schaal waar je alles bij elkaar verzamelt waar je geen plek voor weet gelijk? Dan is het georganiseerd, en dan elke zoveel dagen leegmaken en opruimen. Wij hebben 1 lade in de kast waar alles in gaat als we twijfelen en die ruim ik om de dag gewoon op.
<<

Anoniem84

Bericht 20 Sep 2014 12:31

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Als ik mijn man, hond en kinderen niet had gehad, dan was mijn huis altijd spic en span geweest. Ik werk me drie slagen in de rondte en als ik me dan weer omdraai, dan hebben de kinderen wel weer wat speelgoed/eten/kleren/zand/anders op de grond/bank/bed/tafel/aanrecht/anders gegooid. De magic floor aan mijn man zijn kant van het bed is stuk gegaan, dus daar ligt permanent was en de hond die niet zou haren, haart hele plukken, waardoor het permanent lijkt alsof er weken niet is gezogen/gedweild. Mijn oudste neemt bovendien iedere dag een aanzienlijk stukje zandbak mee van school naar binnen en de jongste, die permanent verkouden is, heeft de neiging om snottebellen niet in een doekje, maar aan meubels en kledingstukken (bij voorkeur die van mij) af te vegen.

Dus dat huishouden voelt hier ook een beetje als dweilen met de kraan open.
<<

Anoniem84

Bericht 20 Sep 2014 12:32

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Oh en mijn kinderen hebben een ballenbak met 200 ballen gekregen voor hun verjaardag :palm:
<<

Anoniem166

Bericht 20 Sep 2014 12:38

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Nou, net zoals bij Rejoy ongeveer. Ik ben best opruimerig ingesteld, maar als ik het dan netjes heb en even naar de wc ga, dan ligt daarna de vloer alweer vol met barbiepoppen, poppenhuisbeertjes, theedoeken, poppenhuismeubels etc.
<<

Anoniem124

Bericht 20 Sep 2014 12:45

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Bakjes bakjes bakjes mandjes kistjes doosjes. Bij voorkeur achter deurtjes. En die 1x per maand uitmesten.
<<

Anoniem75

Bericht 20 Sep 2014 12:57

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Iedere keer opruimen wat je gebruikt. Heel simpel en het werk gewoon bij de meeste dingen. De rest ruim ik aan het eind van de dag op en maak het schoon. Zo begin je de dag toch schoon en opgeruimd. Verder idd alles in kastjes en lade's proppen. Wij hebben toen de keuze gemaakt om de voorraadkast die in de woonkamer is om te dopen tot speelgoedkast. Al het speelgoed staat er in, deur dicht en het is opgeruimd. Ideaal! :laughcry:
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Sep 2014 13:18

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Een beetje wat Razz en Charles zeggen :).

Ik ben van nature een rommelkont en als ik mezelf zou laten gaan, dan zou het hier binnen een uur echt een troepje zijn.
Maar het is hier dus ( bijna ) altijd opgeruimd nu.
Mijn tip is ook, zorg dat je genoeg vaste plekjes hebt voor dingen.
Wij hebben bijvoorbeeld ieder een grote la in de buffetkast, waar de post meteen ingaat als het gelezen en/of betaald is. Okee, die mag wel eens opgeruimd worden, haha, maar dat zie je dus niet.
De folders worden hier meteen gelezen en daarna weggegooid.

Ik vind het niet erg als er speelgoed over de vloer ligt overdag, maar ze mogen hier niet ongegeneerd bakken speelgoed omgooien. Als ze met blokken spelen, doen ze dat op hun kleed en niet over de hele kamer. Maar goed er ligt nog wel genoeg natuurlijk ;).
En tussendoor ruim ik het speelgoed sowieso altijd op. Bijvoorbeeld als ik toch naar de keuken loop voor drinken ofzo, dan neem ik meteen het speelgoed mee waar ze niet mee spelen en gooi die weer terug in de speelgoedkasten.
Voor ze naar bed gaan, wordt alles eerst opgeruimd.

Wat ik alleen altijd een ramp vind, is de keuken. We hebben best een grote keuken, maar er lijkt altijd wel wat te liggen. Daar heb ik dan ook nooit zin in.

Oja en wat ik ook altijd heb, dat als ik het eens een dagje laat gaan, dat ik er dan helemaal geen zin meer in heb. Terwijl als je elke keer een beetje opruimt, je het niet eens merkt.
En als het opgeruimd is, lijkt het ook altijd netjes, ook als je een keer geen zin hebt om te stoffen ;).

Tsja en verder niet druk om maken, het hoeft toch ook niet altijd spic en span te zijn?
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Sep 2014 13:23

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Door bijna nooit thuis te zijn en door een obsessieve opruimvriend.
<<

Anoniem 63

Bericht 20 Sep 2014 13:40

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Ik kan zelf niet tegen rommel dus het is hier over het algemeen vrij opgeruimd. Al is dat nu doordat ik niet zoveel meer kan wat minder. Voor al die troepjes waarvan je denkt 'wat zullen we hier toch eens mee doen' heb ik een rommellaatje in een ladekastje. Daar gooi ik al dat soort dingetjes in. Post als rekeningen enzo gaat direct naar de studeerkamer zodat het daar afgehandeld kan worden. Andere post, tijdschriften, informatieve dingen of reclame heb ik in een bak zitten, die ik dan weer wekelijks doorloop om bij het oud papier te gooien wat weg kan.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Sep 2014 14:00

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Charles schreef:Bakjes bakjes bakjes mandjes kistjes doosjes. Bij voorkeur achter deurtjes. En die 1x per maand uitmesten.


Dat eerste gaat hier prima. Alleen dat laatste punt is een dingetje. Daar gaat het mis.. Gevolg: overvolle kastjes en laatjes.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Sep 2014 14:42

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Razz schreef:Iedere keer opruimen wat je gebruikt. Heel simpel en het werk gewoon bij de meeste dingen. De rest ruim ik aan het eind van de dag op en maak het schoon. Zo begin je de dag toch schoon en opgeruimd. Verder idd alles in kastjes en lade's proppen. Wij hebben toen de keuze gemaakt om de voorraadkast die in de woonkamer is om te dopen tot speelgoedkast. Al het speelgoed staat er in, deur dicht en het is opgeruimd. Ideaal! :laughcry:

Nou, dit dus! Ik kan echt niet tegen rommel dus ik houd het gewoon bij. Elke dag de post nakijken en sorteren, folders gelijk kijken en weggooien. Wij hebben één "rommelschuif" waar we alles ingooien wat we niet weten wat we ermee moeten doen. En eens in de zoveel tijd ruim ik die op en is dat ook weer klaar.
2012 & 2016
<<

Anoniem84

Bericht 20 Sep 2014 15:21

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Snoes schreef:
Razz schreef:Iedere keer opruimen wat je gebruikt. Heel simpel en het werk gewoon bij de meeste dingen. De rest ruim ik aan het eind van de dag op en maak het schoon. Zo begin je de dag toch schoon en opgeruimd. Verder idd alles in kastjes en lade's proppen. Wij hebben toen de keuze gemaakt om de voorraadkast die in de woonkamer is om te dopen tot speelgoedkast. Al het speelgoed staat er in, deur dicht en het is opgeruimd. Ideaal! :laughcry:

Nou, dit dus! Ik kan echt niet tegen rommel dus ik houd het gewoon bij. Elke dag de post nakijken en sorteren, folders gelijk kijken en weggooien. Wij hebben één "rommelschuif" waar we alles ingooien wat we niet weten wat we ermee moeten doen. En eens in de zoveel tijd ruim ik die op en is dat ook weer klaar.


maar hoe doe je dit dan met de kinderen? Ik ben al vier jaar bezig, maar op één of andere manier ruimen ze nog steeds niet direct de dingen op die ze gebruiken. Als ze ermee klaar zijn, gooien het nog steeds neer op de plek waar ze staan. De troepjes in huis ligt dus ook vooral aan de kinderen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Sep 2014 16:52

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Mijn zoontje maakt ook wel veel rommel als hij speelt, maar dat ruimt hij (samen met mij) 's avonds weer op. Ik zeg ook niet dat er hier nooit speelgoed ofzo ligt, maar dat is ook elke middag (voor zijn slaapje) en avond weer netjes opgeruimd. Met schoenen mag hij niet binnen, dus hij gaat altijd netjes in de inkomhal zitten zodat ik daar zijn schoentjes uit kan doen. Verder is het niet dat hij er hier een ontiegelijke rotzooi van maakt.
2012 & 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Sep 2014 20:21

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

De troep hier in huis komt niet direct van de kinderen. Overdag heus wel hoor, dan ligt er speelgoed, maar ik wijs ze er vaak op dat ze moeten opruimen dus voor dat ze naar bed gaan is het speelgoed wel opgeruimd.

Maar het zijn echt de dingen die ik zelf makkelijk op de eetkamer tafel leg, en op het dressoir.
Sommige dingen hebben idd wel een vaste plek, maar ik ben ook gewoon te lamlendig daarin denk ik, of te weinig zelf discipline omdat te doen.
:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 20 Sep 2014 20:25

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Rejoy schreef:
Snoes schreef:
Razz schreef:Iedere keer opruimen wat je gebruikt. Heel simpel en het werk gewoon bij de meeste dingen. De rest ruim ik aan het eind van de dag op en maak het schoon. Zo begin je de dag toch schoon en opgeruimd. Verder idd alles in kastjes en lade's proppen. Wij hebben toen de keuze gemaakt om de voorraadkast die in de woonkamer is om te dopen tot speelgoedkast. Al het speelgoed staat er in, deur dicht en het is opgeruimd. Ideaal! :laughcry:

Nou, dit dus! Ik kan echt niet tegen rommel dus ik houd het gewoon bij. Elke dag de post nakijken en sorteren, folders gelijk kijken en weggooien. Wij hebben één "rommelschuif" waar we alles ingooien wat we niet weten wat we ermee moeten doen. En eens in de zoveel tijd ruim ik die op en is dat ook weer klaar.


maar hoe doe je dit dan met de kinderen? Ik ben al vier jaar bezig, maar op één of andere manier ruimen ze nog steeds niet direct de dingen op die ze gebruiken. Als ze ermee klaar zijn, gooien het nog steeds neer op de plek waar ze staan. De troepjes in huis ligt dus ook vooral aan de kinderen.


Nou ze mogen hier dus niet ongegeneerd bakken speelgoed omgooien. Ik doe meestal een aantal dingen op hun speelkleed om ze op weg te helpen. En ze hebben veel spullen van little people en een bak met poppetjes. Maar daar mogen ze er allebei een paar uitpakken en dan klaar.
Okee en soms liggen hier ook kussens over de vloer of dekens, poppen, pannetjes enz. ;), maar dat is dan zo weer opgeruimd. Het is geen hele erge troep ofzo.

Ze moeten verder wel lekker kunnen spelen.
Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 20 Sep 2014 20:39

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Ik merk dat ik slordiger wordt als mijn vriend ook slordig is. Hij laat sneller wat slingeren en ik doe dat dan onbewust ook. Elke keer zeggen we ook dat we dit anders moeten doen. Maar nu is het 1 keer in de week even goed opruimen meestal.
<<

Anoniem173

Bericht 21 Sep 2014 01:26

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Vaak mensen over de vloer krijgen, dan voel ik de plicht om het netjes te maken en op te ruimen :p
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Sep 2014 09:15

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

AM, heel herkenbaar, als ik bezoek krijg ga ik echt als een dolle door het huis en liggen er in het zicht geen troepjes! Maar ja ik wil het gewoon altijd doen niet alleen bij bezoek...
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem127

Bericht 21 Sep 2014 10:45

Re: hoe houd jij je huis opgeruimd?

Ik heb ook vaak een rotzooi in huis, als ik nu naar rechts kijk zie ik alweer een slagveld. De jongste heeft alles uit de box gekieperd uit verontwaardiging dat ze daarin moet zitten, ze kijkt me nu trouwens ook beschuldigend aan haha. De andere twee hebben alle speelgoedmanden door gespit om de muziekinstrumenten die we hebben te vinden. Blijkbaar is er ook nog even gekleurd want er liggen overal viltstiften zonder dop :laughcry: .

De vloer wil ik sowieso schoon houden want daar kruipt de jongste op. Voor de rest ga ik over een paar jaar mijn huis weer heel netjes houden, maar nu kom ik er echt niet aan toe. Zou ik wel kunnen doen maar dan kan ik echt nooit meer rustig even op de bank zitten of een kopje thee drinken.

De kinderen leer ik wel dat ze de troep aan het eind van de dag en een keer op de middag weer terug in de kisten doen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers