Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Objectieve blik gevraagd :)

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 19 Sep 2014 21:55

Objectieve blik gevraagd :)

Hallo,

Op 12 November moeten we Nieuw Zeeland verlaten omdat ons visum dan verloopt. We wilden eigenlijk een Visitor Visa aanvragen maar omdat we dan langer dan een jaar hier zijn vragen ze om een medische keuring die veel te veel geld kost dus dat is geen optie meer. We hebben 2 keuzes:

Keuze 1:

Op een Visitor Visa naar Australie. Daar 3 maanden reizen maar vooral werken tegen kost en inwoning omdat het anders niet te betalen is. Dan 1,5e maand naar ZO Azie om wat rond te reizen en dan weer terug naar Nieuw Zeeland omdat we een sponsorship krijgen van het bedrijf waar we nu werken.

Keuze 2:

Een Working Holiday aanvragen voor Australie (kosten: 420 dollar per persoon). Daarmee kunnen we dan 5,5e maand werken in Australie (en dan terug voor onze baan hier) maar moeten we eigenlijk wel 3 maanden op een boerderij werken zodat we een 2e jaar kunnen aanvragen. Ik wil namelijk niet m'n kansen verspelen op een volledig jaar in Australie. Echter zit ik met een fysieke beperking waardoor ik niet 100% zeker weet of er een boerderij is die mij aanneemt..


Wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem122

Bericht 19 Sep 2014 22:03

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Optie 1 maar dan langer naar Azie of zelfs 5,5 naar Azie. Stuk goedkoper en zoo mooi :-D
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 19 Sep 2014 22:04

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Misschien zie ik dingen over het hoofd. Maar zoals het hierboven geschetst staat lijkt me optie 1 t beste en het leukste, en zie ik ook geen voordelen aan optie 2. Waarom:
- je hoeft je niet te werken op een boerderij. Fysiek hoef je dus je grenzen niet op te zoeken waardoor je je beter voelt lijkt me.
- je verspeelt je 'jaar' niet
- je kunt 1,5 maand rondreizen (oke, dat kost geld, maar je bespaard ook 420 dollars voor het working holiday visum)

Succes met je keuze!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 20 Sep 2014 11:00

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Ik zou ook 1 doen, zie ook niet zo de voordelen aan optie 2.
<<

Anoniem173

Bericht 20 Sep 2014 11:49

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Inderdaad optie 1. Kun je van te voren al wel adresjes opzoeken waar je kunt werken?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Sep 2014 14:32

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Je mag toch niet werken op een normaal toeristenvisum?

http://www.visumaustralie.com/
08/2018
05/2021
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 18:56

Bericht 20 Sep 2014 20:16

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Ze gaat werken tegen kost en inwoning. Dan werk je 4 uur per dag en daarvoor krijg je een bed en eten. Omdat je niet betaald wordt kan je dit volgens mij ook gewoon doen met een toeristenvisa. Ik heb dit in Nieuw-Zeeland heel veel gedaan. Is een erg leuke manier om goedkoop te reizen en veel verschillende mensen te leren kennen.
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 18:56

Bericht 20 Sep 2014 20:18

Re: Objectieve blik gevraagd :)

OT: ik zou ook voor optie 1 gaan. WWOOFfen is zo leuk om te doen. En als het je niet bevalt ga je gewoon weer verder
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 20 Sep 2014 21:57

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Wat Katje zegt inderdaad. We zouden dan werken tegen kost en inwoning. Op die manier houden we geld over voor transport en activiteiten. Blijf het een lastige keuze vinden, zeker omdat we ook niet 100% zeker weten of we terug kunnen komen. Het bedrijf mag maar een paar mensen sponsoren dus als ze iemand anders voor een hogere functie willen sponsoren dan kan ik niet terug komen. Ze moeten ons dan namelijk beiden kunnen sponsoren, niet alleen ik.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 20 Sep 2014 22:06

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Maar wat maakt dat uit voor optie 2 dan? Want ook daar heb je toch die onzekerheid over sponsoring? En dan kan je nog 1,5 maand door ZO Azië reizen, terwijl je bij optie 2 alleen maar moet werken en niet weet of dat wel gaat.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 20 Sep 2014 22:36

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Omdat het geen luxe vakantie wordt. We hebben weinig geld over dus als we niet werken dan wordt het geen relaxte vakantie. Australie is ontzettend duur en ik weet nog dat ik redelijk gestresst was toen ik hier aankwam omdat alles zo duur was.
<<

Anoniem122

Bericht 21 Sep 2014 06:52

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Maar waarom wil je dan persee nu naar Australie toe? Je kan toch ook paar maanden rondreizen in Azie? Je leefkosten daar zijn ongeveer maar een kwart ten opzichte van Australie. Je kan als je niet te kieskeurig bent voor 25/30 euro per dag met 2 rondkomen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 21 Sep 2014 07:09

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Omdat Azië me niet ontzettend trekt haha.. 2 weken Thailand vond ik lang genoeg. Ben een beetje een luxe kip!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Sep 2014 12:47

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Is het in Nieuw Zeeland niet zo dat maar 1 gesponsord hoeft te worden en de ander mag blijven als partner? Volgens mij is dat in Oz wel zo namelijk.. Als jij luxe paardje bent, is het werken op boerderij misschien ook niet heel fijn. Ik moest elke dag van half 5 's morgens tot 7 uur 's avonds werken in de hitte (50 graden was eerder regel dan uitzondering) en had een douche waar de gekko's en kikkertjes op je lichaam sprongen tijdens het douchen. Ik vond het geweldig.. maar het was geen luxe. Er zijn natuurlijk veel boerderijen maar het is meestal ook gedeelde kamers. Je moet dan even goed kijken in het wwoofen boekje waar je wilt zijn, of even googlen naar ervaringen van anderen. Ik vond het een ervaring waard in elk geval :)
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 21 Sep 2014 13:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 21 Sep 2014 13:08

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Feline schreef:Omdat Azië me niet ontzettend trekt haha.. 2 weken Thailand vond ik lang genoeg. Ben een beetje een luxe kip!


Ah dat kan :P Kan me er zelf niks bij voorstellen.. Vond 4,5 maand Bangkok al te kort, mijn hartje ligt daar nog steeds!
Hopelijk komen jullie tot een mooie oplossing!
<<

Anoniem147

Bericht 21 Sep 2014 18:32

Re: Objectieve blik gevraagd :)

En ik ben gewoon jaloers. Wat je ook kiest :P
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 22 Sep 2014 07:02

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Bedankt voor alle reacties!

Marsy, ik ben niet vies van hard werken. Heb 6 maanden in een camper gewoond en voor een kermis gewerkt. Maar ik vind Westerse landen gewoon net iets prettiger. Vind het prettig als ik fatsoenlijk naar een wc kan, dat gaf in Thailand soms problemen omdat ik vanwege m'n handicap geen gebruik kan maken van gaten in de grond. Dat soort kleine dingen gaan me na een paar weken irriteren.

Ik heb vandaag besloten dat we toch een werkvisum aan gaan vragen omdat het anders gewoon echt te krap wordt qua geld. Dan moeten we noodgedwongen heel veel dingen laten en dat vind ik zonde. We kunnen dan altijd nog volgend jaar 3 maanden Wwooffen om een 2e werkvisum te krijgen. Maar we zouden ook graag een wintersport seizoen in Canada doen volgend jaar.

Nog maar 3 weken werken, dan nog een maandje door dit prachtige land reizen en dan vliegen we uit! Ben benieuwd wat dat ons gaat brengen!
<<

Anoniem122

Bericht 22 Sep 2014 09:19

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Feline schreef:Bedankt voor alle reacties!

Marsy, ik ben niet vies van hard werken. Heb 6 maanden in een camper gewoond en voor een kermis gewerkt. Maar ik vind Westerse landen gewoon net iets prettiger. Vind het prettig als ik fatsoenlijk naar een wc kan, dat gaf in Thailand soms problemen omdat ik vanwege m'n handicap geen gebruik kan maken van gaten in de grond. Dat soort kleine dingen gaan me na een paar weken irriteren.

Ik heb vandaag besloten dat we toch een werkvisum aan gaan vragen omdat het anders gewoon echt te krap wordt qua geld. Dan moeten we noodgedwongen heel veel dingen laten en dat vind ik zonde. We kunnen dan altijd nog volgend jaar 3 maanden Wwooffen om een 2e werkvisum te krijgen. Maar we zouden ook graag een wintersport seizoen in Canada doen volgend jaar.

Nog maar 3 weken werken, dan nog een maandje door dit prachtige land reizen en dan vliegen we uit! Ben benieuwd wat dat ons gaat brengen!


Wat eventueel ook nog een optie is in Australie is auto's verplaatsen. Dan krijg je x aantal dagen om een auto van plaats A naar plaats B te brengen, en heb je gratis vervoer en kan je onderweg dus ook camperen etc. Dus lekker low budget. Vriend van mij heeft dat heel veel gedaan.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 27 Sep 2014 21:00

Re: Objectieve blik gevraagd :)

Dat is inderdaad ook een goed idee! Willen wellicht zelf een goedkope auto kopen maar denken erover om tussen Brisbane en Sdyney gebruik te maken van een relocation omdat dat zo'n grote afstand is.

De eerste 2 weken gaan we in ieder geval doorbrengen in Byron Bay bij een familie midden in de bush! Kijk er nu al naar uit met m'n spinnenfobie!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers