Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


1 op 3 moet kot terugbetalen..

<<

Anoniem136

Bericht 19 Sep 2014 23:10

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Maar dit gaat niet alleen over 2013 he... het gaat over 2009-2012 waar de definitieve berekeningen allang van zijn gemaakt.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 19 Sep 2014 23:27

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Oooh lekker slim, dan hoeven wij niet terug te betalen. Ik had niet goed gelezen. Wij hebben pas opvang sinds dit jaar :) Maar zullen vast over dit jaar wel moeten terugbetalen.
<<

Anoniem121

Bericht 20 Sep 2014 09:23

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Over de jaren 2009-2012 was het makkelijk inschatten want toen hadden we beide nog een werkgever. Vanaf 2013 is man zelfstandig en heb ik wisselende uren waardoor het lastig in te schatten is. Zolang je de uren, het uurtarief en de loongegevens goed in gevuld hebt, is er niets aan de hand.

Wat ik van iemand van de bd wel eens begrepen heb zijn er veel mensen die gewoon de toeslag aanvragen voor 3 kinderen 5 dagen per week en er lekker van leven. Achteraf moeten ze dan 20.000 terug betalen omdat blijkt dat deze gevallen bijvoorbeeld niet werken, in de bijstand zitten of in de ww zijn geraakt en dit niet doorgegeven. Het geld is uiteraard al op en van een kale kip valt niet te plukken dus wordt er wat verrekend met de te verwachte teruggave de komende 3 jaar en wat niet te halen valt wordt kwijtgescholden.
<<

Anoniem110

Bericht 20 Sep 2014 10:23

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Kijk ik snap dat dan weer niet. Men vraagt aan terwijl ze weten dat ze er geen recht op hebben. Dan lijkt mij zo'n dikke aanslag niet meer dan logisch. Ik persoonlijk vind het aanvraag systeem helemaal niet moeilijk. Het vervelende is, dat wanneer je flexibel werkt en ook nog flexibel opvang afneemt, het idd heel moeilijk in te schatten is hoeveel uren je moet opgeven. De kans dat je moet bij betalen is dan wel veel groter.

De fout ligt nu echter niet alleen bij de burger ben ik van mening. Om mij heen hoor ik heel veel mensen die een aanslag hebben gekregen wat op loopt tot in de duizenden euro's, maar wel gewoon gebruik hebben gemaakt van kov en er dus ook gewoon recht op hadden. Dat is dan toch ook apart?
Ik had in 2012 elke maand dezelfde uren. Je zou denken dat daar haast niks mis mee kon gaan. Echter kreeg ik toch een aanslag en een dikke. Klopte niet dus bezwaar ingediend. Dat werd idd goed gekeurd en nu krijg ik een nieuwe definitieve aanslag, wat al helemaal niet klopt. Hoe moeilijk is het nou om de gegevens op de jaaropgave te lezen? Feitelijk gezien zou ik op 0 moeten uit komen want ik heb dat gekregen waar ik recht op had en niet meer of minder.
En toch zo'n grote fout maken nadat ik ook nog eens 2x opnieuw alles heb ingeleverd.

En dan is dat het jaar 2012.
Mijn ex heeft een herziende definitieve aanslag gekregen over 2011. Hij moet opeens 1000 gaan terug betalen. Ook zoiets. Het klopt niet plus dat hij al 3 jaar de definitieve aanslag in huis heeft dat het op 0 stond en nu beroepen ze zich erop terug??????

Ik vind het wel makkelijk gezegd van de belastingdienst dat men fraude heeft gepleegd. Want zelf snappen ze er ook bitter weinig van.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 20 Sep 2014 11:14

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Via mijn werk ken ik veel mensen die in die tijd er gretig gebruik van hebben gemaakt. Zoals iemand al zei voor alle kinderen vijf volle dagen aanvragen, zelf niet werken, etc. Toen lekker van het geld leven onder het mom 'dat zien we dan wel weer' en 'van een kale kip kan je niet plukken' en 'ik heb toch al zat schulden'.
Er waren toen ook veel 'bedrijfjes' in de omloop die dit voor mensen aanvroegen en er een kleine bijdrage voor vroegen.
Het werd toen pas achteraf gecontroleerd, waardoor je gemakkelijk een paar jaar kon frauderen voordat ze met de rekening kwamen.

Ik vind het goed dat ze er mee aan de slag gaan! Jammer helaas dat bij de meeste fraudeurs een deel wordt kwijt gescholden ivm schuldsanering. Ze zijn tegenwoordig wel vlotter met andere toeslagen inhouden en beslagleggen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 20 Sep 2014 11:15

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Pluis schreef:Het geld is uiteraard al op en van een kale kip valt niet te plukken dus wordt er wat verrekend met de te verwachte teruggave de komende 3 jaar en wat niet te halen valt wordt kwijtgescholden.


Dat lijkt mij echt lariekoek. Kale kippen kunnen niet ongestraft schulden blijven maken, dat zou wel erg makkelijk zijn.
Een kennis van ons moet ook meer dan 20.000 aan toeslagen terug betalen en werkt nu dus 7 dagen per week van ' s morgens vroeg tot 's avonds laat. Die moeten echt wel alles tot op de laatste cent terug betalen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Sep 2014 11:17

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Ik kreeg vorige week ook een brief dat ik 300 euro te veel heb gekregen. Mijn loon verschilt zo erg, dat is zo lastig schatten.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Sep 2014 11:23

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Chaos schreef:
Pluis schreef:Het geld is uiteraard al op en van een kale kip valt niet te plukken dus wordt er wat verrekend met de te verwachte teruggave de komende 3 jaar en wat niet te halen valt wordt kwijtgescholden.


Dat lijkt mij echt lariekoek. Kale kippen kunnen niet ongestraft schulden blijven maken, dat zou wel erg makkelijk zijn.
Een kennis van ons moet ook meer dan 20.000 aan toeslagen terug betalen en werkt nu dus 7 dagen per week van ' s morgens vroeg tot 's avonds laat. Die moeten echt wel alles tot op de laatste cent terug betalen.


Eens. De Belastingdienst heeft er echt geen boodschap aan dat je het al hebt uitgegeven. Als je het niet in één keer terug kan betalen dan krijg je een betalingsregeling, maar als zij kunnen aantonen dat je het onterecht hebt ontvangen dan moet het echt wel terug, hoor. Dat zou anders mooi worden, dan kan je gewoon allerlei toeslagen aanvragen, als je het maar zo snel mogelijk opmaakt hoeft het niet meer terug.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 21 Sep 2014 19:37

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Wij vullen ons inkomen altijd ruim in, zo krijgen we altijd wat terug.
Echt belachelijk dat mensen het onterecht kunnen krijgen, maar daar snijden ze zichzelf mee in hun vingers!
December 2009
juli 2012
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 21 Sep 2014 20:23

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Mag de BD dan nog terugkomen op een al eerder afgegeven definitieve aanslag?
<<

Anoniem193

Bericht 22 Sep 2014 09:39

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Niet alleen de BD mag dat. Jij mag dat zelf ook. Dit mag binnen 5 jaar.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 22 Sep 2014 14:10

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

O bibbers. Ik ben altijd blij als ik de definitieve aanslag binnen krijg zodat ik weet dat het goed zit maar daar heb ik me dan op verkeken :(.

Ik heb het overigens niet over de KOT hoor maar ik ben altijd bang dat er iets fout kan zijn gegaan waardoor ik opeens heel veel geld moet terug betalen. (Ik ben een beetje een raar mens ;))
<<

Anoniem85

Bericht 22 Sep 2014 21:44

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Teveel ontvangen heeft niets met frauderen te maken. Wij werken beide onregelmatig dus zowel het inkomen als de flexibele uren die we afnemen, daarnaast gaat zoon meestal op woensdag, of er 4 of 5 woensdagen in de maand zitten maakt dan ook nog uit. Wij krijgen teveel, houden er rekening mee dat we moeten terugbetalen. Is geen fraude.
<<

Anoniem92

Bericht 23 Sep 2014 12:06

Re: 1 op 3 moet kot terugbetalen..

Wij krijgen ieder jaar terug van de kot, omdat we de inkomens zo hoog hebben staan.
Dit berekend de bd zelf aan de hand van onze aangifte en dan krijgen we dus terug.
Is het heel naïef te denken dat de bd het dus vast goed heeft gedaan aangezien ze onze werkelijke gegevens al die jaren al goed hebben gehad?
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers