Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 19 Sep 2014 17:41

Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

In dit stuk zal ik jullie vertellen over Disneyland Parijs. Waarom? Omdat ik zelf groot fan ben van Disney en ooit hoop naar Amerika te kunnen gaan en de parken daar te bezoeken. Mijn laatste bezoek in Disney was afgelopen augustus. Ik heb toen een jaarkaart aangeschaft en zal dus komend jaar nog zeker één of meerdere keren gaan!
Afbeelding

Naar Disney toe
Er zijn een aantal opties om te reizen naar Disney.
* De auto
Met de auto naar Disney is goed te doen, het is zo’n vijfhonderd kilometer rijden vanaf Utrecht, houd er wel rekening mee dat je in Frankrijk kans hebt op tolwegen. Wanneer je via de N2 rijdt, kan je de tolwegen overslaan. Doordeweeks rijden hier wel veel vrachtwagens. Via http://www.mappy.com kan je je route uitstippelen (bij options klik dan: Éviter les péages aan)
* De bus (o.a. Oad)
Via o.a. Oad kan je met de bus naar Disney.
* De trein
Pak de Thalys op Amsterdam CS of Rotterdam CS, naar Brussel-Zuid en stap daar over op de TGV naar Marné-la-Vallee (Disneytreinstation). Of reis met de Thalys naar Paris-Nord en stap vanaf daar op de metro naar Disney.
* De metro
Als je al in Parijs zit, kun je gemakkelijk met de metro naar Disney toe. Pak hiervoor RER A naar Marné-la-Vallee.
* Het vliegtuig
Vlieg naar Charles de Gaulle en pak vanaf daar de metro / trein of bus.
Afbeelding
Eerste klas met de Thalys

Slapen
Er zijn een heleboel hotels bij en rond Disney waar je kunt verblijven. Boek je een Disneyhotel dan zitten je entreetickets bij de prijs inbegrepen. Wanneer je een jaarkaart koopt, kun je ook room only boeken, dan heb je de prijzen zonder entreetickets. De hotels hebben allemaal hun eigen thema en prijsklasse.
Zo is het Disney Hotel het duurst (maar dan zit je wel direct in het park) terwijl je Santa Fé tot de goedkopere hotels kunt rekenen (twintig minuten lopen naar het park of met de pendelbus).
Ook buiten het park heb je een aantal partnerhotels, zoals het Radisson Blu en het Magic Circus, ook van deze hotels verschillen de prijzen/het aantal sterren/de kwaliteit. Zo is er toch voor iedereen iets te vinden.
De partnerhotels hebben meestal ook een eigen pendeldienst naar Disney. Daarnaast kan je natuurlijk ook een hotel nemen dat wat verder weg ligt (en wellicht wat goedkoper is), handig voor als je niet alleen naar Disney gaat maar ook Parijs zelf in wil gaan.
Voor prijzen kan je kijken op: https://my-disneyland.disneylandparis.nl/content/NL/NL/Neutral/system/images/nl_price_grid_and_transport_s14_tcm287-58577.pdf(t/m 12 november 2014) of op https://my-disneyland.disneylandparis.nl/content/NL/NL/Neutral/system/images/price_grids_winter_14_tcm287-66303.pdf (vanaf 12 november 2014)

Entreeticket
Disney is een vrij duur (maar ook groot) park. De prijzen gaan ieder jaar weer omhoog. Voor 1 dag/1 park: 65 euro voor een volwassene en 59 euro voor een kind (3 – 11 jaar).
Voor 1 dag / 2 parken: 80 euro voor een volwassene en 74 euro voor een kind
Voor 2 dagen/ 2 parken: voor een volwassene 139 euro, voor een kind 126 euro
Voor 3 dagen / 2 parken: voor een volwassene 169 euro, voor een kind 156 euro

Wil je langer gaan, overweeg dan jaarkaart te halen. De kosten hiervoor zijn:
Dream €209,-, Fantasy €169,-, Francilien €129,-
Ik heb een Fantasykaart gekocht, omdat dat net zo duur was als een 3 dagen / 2 parken ticket.

De jaarkaarten hebben diverse overeenkomsten, de kortingen lopen op per jaarkaart:
* Minimaal 10% korting in de Disney Restaurants & Disney Stores
* Minimaal 10% korting voor de speciale avondhappenings
* Minimaal 25% korting op boekingen in het Disney Hotel
* Toegang tot de extra magical hours (Dream & Fantasy)

Dan zijn er nog een aantal verschillen
* Aantal dagen entree: Dream 365 dagen, Fantasy 320 dagen, Francilien 280 dagen. De blokdagen waarop je kaart niet geldig is vind je hier: http://www.discoverthemagic.nl/jaarkaarten/
* Gratis parkeren op de parkeerplaats van Disney (niet voor Francilien, dan moet je €30 meer betalen en kan je dus beter een Fantasy halen)
* Met Fantasy & Dreamkaart krijg je 20% korting wanneer je minimaal 5 kaarten koopt.
* Met Fantasy & Dreamkaart krijg je 20% korting op de Buffalo Bills Wild West Show (Village)
* Met de Fantasy & Dreamkaart krijg je 10% / 20% korting op een dagticket voor anderen die geen kaart hebben.

Extra’s voor Dreamkaarthouders:
* Uitnodigingen voor speciale evenementen in de parken, zoals premières van nieuwe shows of de opening van nieuwe attracties.
* Gratis aperitief in alle restaurants met tafelbediening in het resort.
* Gratis gebruik van rolstoelen, kinderwagens, Animal Care Center en Storage Service (alle diensten éénmaal per dag).
* 10% korting bij Golf Disneyland is geldig op de aanschaf van green fees, het restaurant en de winkel (alleen op artikelen van het merk Golf Disneyland).

Openingstijden
Wanneer je in een Disneyhotel slaapt of een jaarpas hebt, heb je toegang tot de Extra Magical Hours.
Dit is van 8.00-10.00, je mag dan al het Disneypark in en kan al enkele attracties doen (bijvoorbeeld Space Mountain of Peter Pan (waar de wachttijd overdag heel snel kan oplopen)).
De parken openen om 10.00 de deuren. De sluitingstijd is ieder seizoen anders, in de zomer sluit het hoofdpark meestal pas na 23.00.

Single riders lane
Een aantal attracties hebben een single riders lane, dit is nog vrij nieuw in Disney. In deze rij kan en mag je als gezin gaan staan (soms tot grote ergernis van de mensen die echt alleen in het park zijn), maar je gaat gesplitst in de attractie. Deze rij gebruiken ze om een karretje te vullen. Dus wanneer er vier mensen in een karretje kunnen en er staan er drie in de gewone rij, pikken ze er nog één van de single riders lane mee.

Fastpass
Bij veel gewilde attracties kun je een fastpass halen. Dit doe je met je entreebewijs. Boven de fastpassautomaten staat de tijd waarop je fastpass geldig is. Dit is een periode van een half uur. Je scant je entreebewijs en je ontvangt een kaartje met je tijd erop. Met dit kaartje kun je op de tijd die erop staat naar een attractie toe. Je kunt dan via een kortere rij naar binnen en bent sneller aan de beurt. Het gebruik van de fastpass is aan te raden bij: Big Thunder Mountain, Peter Pan, Ratatouille. In principe kan je maar één fastpass tegelijk hebben en pas als je deze gebruikt hebt kan je een nieuwe halen voor dezelfde of een andere fastpass attractie. Het is mij overigens deze zomer gelukt om twee fastpasstickets tegelijkertijd te hebben voor twee verschillende attracties, na elkaar.
De wachttijden zonder fastpass kunnen snel oplopen tot minimaal 75 minuten. Dit ligt er natuurlijk ook aan hoe druk het in het park is! Met een fastpass sta je meestal niet langer dan 20 minuten in de rij.

Seizoenen
Disney besteedt veel aandacht aan seizoenen en feestdagen. Het jaar is ook echt verdeeld in periodes.
Zo heb je een rustperiode van ongeveer 6 januari t/m 1 april, hierin zijn geen extra dingen gepland.
In het voorjaar heb je Swing into Spring (was nieuw in 2014), waar je diverse bloem- decoraties kunt vinden (april t/m eind juni)
Dan de zomer (begin juli t/m 1 september), lang open, extra entertainment, vuurwerkshow.
Halloween (1 oktober t/m 2 november), decoratie, andere characters (slechteriken), andere parade.
En als topper kerst (9 november t/m 7 januari), echter vind je nu al in een aantal winkels kerst merchandise! Er is ander entertainment, andere characters en een andere parade.
Ieder seizoen heeft zo zijn charmes, ik zou zelf graag met Halloween gaan, maar krijg het planning technisch helaas niet geregeld!
Afbeelding
Kerst met Belle 2010

Eten
Disney heeft een heleboel restaurants in en om het park. Veelal zijn het fastfoodrestaurants, maar je hebt ook steeds meer restaurants waar je ‘normaal’ kunt eten en á la carte kunt eten. Een aanrader hiervoor vind ik zelf Waltz, midden op Main Street, dit is een klassiek restaurant met een chique uitstraling met uitzicht op Main Street. Hier eet je á la carte en geen standaard fastfood menu zoals in de meest bekende restaurants. Uiteraard kun je ook in de Disney Village eten. Bijvoorbeeld bij Annette’s (Amerikaanse diner, waar je kans hebt dat ze je bedienen op rolschaatsen), of het Rainforest café. Ook vind je hier gewoon een Mac Donalds. De prijzen van alle restaurant kun je hier vinden: http://www.dlpguide.com/planning/dining/restaurant-menus/ , de prijzen zijn niet allemaal actueel, maar dan heb je een soort richtprijs.
Afbeelding
Eten bij Annette's

Disneyland Park
In het Disneylandpark valt een heleboel te doen. Het park is verdeeld in een aantal landen.
* Main Street U.S.A. lijkt op een ouderwetse Amerikaanse straat, hier zijn voornamelijk winkeltjes en restaurants te vinden. Ook de parade gaat hier door heen. Aan het eind van deze straat staat het kasteel van Doornroosje.
Afbeelding
Main Street

* Discoveryland is een futuristisch land. De attracties Buzz Lightyear, Space mountain, Autopia en Videopolis vind je hier.

* Fantasyland: laat hier je fantasie de vrije loop. It’s a small world, het prinsessenpaviljoen, Meet Mickey paviljoen, Peter Pan, Sneeuwwitje, Pinokkio, Dumbo, theekopjes, carrousel, doolhof van Alice vind je hier.
Afbeelding
De vliegende boot van Peter Pan

* Adventureland is voor de stoere mens, Pirates, Indiana Jones, het piratenschip, verborgen weggetjes kun je hier ontdekken.

* Frontierland is een stadje waar van alles kan gebeuren, een theater, Big Thunder Mountain, Phantom Manor en een aantal restaurants zijn hier.
Afbeelding
Big Thunder Mountain, staat nog wel eens vast en moet dan geëvacueerd worden

Highlights
* Meet Mickey
Na een wandeling in een mooie wachtrij en het bekijken van Mickey filmpjes, mag je Mickey himself ontmoeten met je eigen gezinnetje. Geen mensen eromheen, een fotograaf die foto’s maakt (ook met jouw camera) en even vijf minuten privé met Mickey.
Afbeelding
Met Mickey!

* Prinsessenpaviljoen
Ontmoet één van de prinsessen. In de gethematiseerde wachtrij (voorwerpen uit de films en glas-in-loodkastelen) vermaak je je wel. De wachttijd is meestal wel lang, maar ik vind het de moeite waard. Bij de castmember (medewerker) maak je meestal een praatje en die vraagt ook vaak of je al andere prinsessen hebt ontmoet. Zo heb je dus de kans om een nieuwe prinses te ontmoeten.
Deze winter kun je daar Elsa & Anna (Frozen) vinden, waarschijnlijk ontmoet je hen allebei tegelijk.
De meeting gaat zoals bij Mickey.

Afbeelding
Mijn bijzondere meeting met Belle!

Afbeelding
En met Assepoester

Overige character meetingpoints
* Bij binnenkomst van het park aan de linkerkant
Hier ontmoette ik van de zomer Minnie Mouse
Afbeelding
Een hele enthousiaste Minnie, ik was de derde 'familie' die zij die ochtend ontmoette

* Bij restaurant Casey’s Corner
In de zomer stond Rapunzel hier, de geruchten gaan dat Merida (Brave) hier tijdens de winterperiode te vinden is.

Afbeelding
Met Rapunzel

* Bij restaurant Plaza Garden
Hier stonden Winnie de Pooh & Teigetje

Afbeelding
Dit kindje zag zijn idool..

* Bij het doolhof van Alice
Mad Hatter & Alice of de tweeling kun je hier ontmoeten

Afbeelding

* Achter restaurant Chatelet de Marionet
Peter Pan & Wendy of Vetje & Kapitein Haak

Afbeelding

De characters staan er niet de hele dag, in het boekje van die week staat de planning qua tijden (die je kunt pakken bij binnenkomst en online al hier kan vinden), let op: hij kan per week veranderen!: http://nieuws.disneylandparis.nl/NL/NL/Neutral/Images/ShowsAndParades.pdf

Parade
Een hoogtepunt (vind ik) is toch altijd wel de parade. Deze begint bij de grote deuren naast It’s a small world en gaat dan via het kasteel, het begin van Main Street het park weer uit. De parades wisselen regelmatig (bijvoorbeeld met de seizoenswissel), ook gaan er wel eens characters uit of komen er juist bij of is er een kostuumwissel.
Tijdens de parade komen een heleboel bekende Disney characters voorbij op mooie wagens, er wordt gedanst en heel veel gezwaaid!
Afbeelding

Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=_hMPv2FWTxo

Disney Dreams
Wanneer het donker wordt en het bijna sluitingstijd is, kun je je dag afsluiten met het kijken naar Disney Dreams. Dit is een vuurwerk-, licht-, water- en geluidsshow die zich bij het kasteel afspeelt. Ook deze show verandert nog weleens met andere muziek, andere films etc. Deze show is in principe in het zomerseizoen sowieso elke dag (of het moet weer technisch niet kunnen). Tijdens de kerstperiode is Dreams er ook, in een iets meer kerstsfeer. Hoe het tijdens de andere perioden is weet ik niet, maar dat kan je sowieso terugzien in het Shows and Parades foldertje (de link hierboven).

https://www.youtube.com/watch?v=D8jNIv1n8_s

Disneyland Studio’s
Sinds een aantal jaar heeft Disney ook nog het studiopark. In dit park wordt nog regelmatig een nieuwe attractie gebouwd. Zo werd in juli 2014 de attractie Ratatouille geopend.
Dit park is ook verdeeld ‘landen’, ook wel ‘lots’ genoemd.

Bij binnenkomst loop je door een grote studio heen, hierin vind je al een eerste restaurant en wat winkeltjes. Daarna kom je op een plein terecht en kun je drie kanten op.

Wij gaan nu links af, daar zie je Cinemagique, Stitch Live & Disney Playhouse, gevolgd door Armageddon, Rock’n Rollercoaster, Moteurs Camera Action.
Zelf vind ik Rock’n Rollercoaster het leukste van dit hele stuk. Het is een achtbaan waarbij je wordt afgeschoten en waarbij je (als je geluk hebt) de muziek van Aerosmith hoort.
Hierna kun je ‘achterlangs’ en kom je langs Studio Tram Tour & Tower of Terror (mijn favoriet!)
Vervolgens kom je in Toy Storyplayland, waar je drie attracties vindt in het thema van Toy Story. Een parachutedrop (die voel je in je blaas), een soort rups (Slinky Dog) en een soort schommelschip (RC Racer, erg gaaf!).
Loop je nog verder door, kom je bij Ratatouille, een 3/4/5D attractie met brilletje & karretje, waar je je in de wereld van Remi waant.
Dan gaan we terug naar voren en komen we nog de karretjes van Cars tegen, een meet- & greetplek voor characters, de Finding Nemo-achtbaan, de vliegende tapijten van Aladdin, Animagique (die binnenkort helaas gaat stoppen, om plek te maken voor een nieuwe show of attractie) en tot slot Art of Animation waar je leert hoe de figuren gemaakt worden.
Animagique is een theatershow waarin Donald & Mickey een avontuur beleven. Donald komt in het filmarchief terecht en ontmoet een heleboel Disneyfiguren zoals King Louie (Jungle Book), Botje (Kleine Zeemeermin). Veel liedjes en fluorescerende kleuren, een hele gezellige show om te bekijken.

De langste rijen in dit park staan voor Ratatouille en Finding Nemo. Beide attracties hebben wel een single riders lane (waar je uiteraard wel in mag als gezin, maar waarbij je dus niet bij elkaar zit in het karretje (of je moet geluk hebben)) en bij Ratatouille kun je ook een fastpass halen.

Afbeelding

Favorieten
Mijn favoriete hotel is Santa Fé, ik heb daar zelf een keer of drie gelogeerd en prijs/kwaliteit zijn voor mij prima. Ik vond hotel New York minder sfeer hebben en in de overige hotels heb ik (nog) niet geslapen.
Afbeelding
Mijn favoriete attracties: het prinsessenpaviljoen & Indiana Jones (achtbaan) in het gewone park, Tower of Terror (valtoren) & Crush Coaster (achtbaan) in de studio’s.

Mijn favoriete restaurant: Waltz, een heel mooi restaurant, a la carte en wat duurder, maar wel erg sfeervol en Annette’s diner in de village, een Amerikaanse diner met grote hamburgers en bediening op rolschaatsen.

Mijn ‘American Dream’
Waarom naar Amerika? In Amerika heb je een heel gebied met een heleboel parken met het Disneythema, niet alleen de standaard pretparken (zoals die in Parijs), maar ook waterparken & een dierenpark (Animal Kingdom). Ook vind je hier de Universal Studio’s, waar je een heel themadeel van Harry Potter kunt vinden.
In één van de Amerikaanse Disneyparken heb je ook een heel themadeel van Belle & het Beest en laat dat nou mijn favoriete Disneyfilm zijn, hoe gaaf zou het zijn om daar een keer naar toe te kunnen gaan!.
Afbeelding

Afbeelding

Planning
Afgelopen augustus had ik 4 dagen, het ontbijt en diner deed ik samen met mijn partner (hij werkte in Parijs), dus ik ben in de ochtend na het ontbijt naar Disney gegaan tot een uur of zes, het park is echter open tot 23.30 in de zomer, dus Disney Dreams heb ik niet gezien deze keer (twee jaar terug wel).
Op de eerste dag kwam ik pas om 13.30 in het park (we waren met de trein) en moest ik mijn entreeticket omwisselen voor een jaarkaart. Daarna heb ik een aantal attracties gedaan waar het niet zo druk was.
Mijn doel was om Belle te ontmoeten in het Prinsessenpaviljoen, daar had ik dan ook iedere dag 2 uur voor gereserveerd. Achteraf was dit niet nodig omdat ik Belle op dag 2 al ontmoette. Ik ben later nog een keer in het paviljoen geweest en heb toen Assepoester ontmoet (ik had toch tijd genoeg).
Van te voren had ik de character / parade folder gedownload om te kijken waar iedereen stond en wie ik kon ontmoeten.
Ik was alleen, dus kon ook behoorlijk hard lopen. Met zijn tweeën of een gezin is dit natuurlijk ook anders. Ik liep gerust van de ene naar de andere kant van het park om even tussendoor een character te ontmoeten, om daarna een attractie in te gaan.

Wat tips: bedenk van te voren wat je ‘doel’ is. Wil je alle attracties doen, wil je zoveel mogelijk characters ‘scoren’, wil je lekker shoppen etc.
Hier kan je ook je planning op aanpassen.
Hou goed rekening met de tijden van shows/parades, als je dit niet interessant vind, is het handig om juist dan wat attracties te doen omdat die wat rustiger zijn.
Wil je naar de parade, ga dan ruim van te voren klaar zitten (minimaal een half uur), zo heb je een goede plek en hou er rekening mee, dat er altijd mensen zijn die voor proberen te dringen terwijl zij 5 minuten voor aanvang eens aankomen wandelen.
In 4 dagen tijd is het mij gelukt om alle attracties te doen (op de echte kinderattracties na, waar het vaak druk is), alle characters te ontmoeten die ik wilde ontmoeten, rustig kunnen shoppen en dat in het hoogseizoen!

Waarom steeds naar Disney: de magie, de rust, even opladen, het weer even kind kunnen zijn, de sfeer, het voelt als thuis.

Goed, dit was mijn heel lange stuk over Disney. Ik heb geprobeerd zo kort en bondig mogelijk te zijn. Heb je nou nog ergens vragen over, stel ze dan gerust in dit topic, ik zal ze dan zo goed mogelijk beantwoorden!! Het is te veel om alles in dit stuk te zetten
____________________
Benieuwd naar de andere delen uit deze rubriek?

Deel 1: San Francisco
Deel 2: Antalya
Deel 3: Londen
Deel 4: Berlijn
Deel 5: Oslo
Deel 6: Madeira
Deel 7: Madrid
Deel 8: Quito en omgeving
Deel 9: Terschelling
Deel 10: Parijs
Deel 11: Boedapest
Deel 12: Geilo (Noorwegen)
Deel 13: Sydney
Deel 14: Agios Nikolaos
<<

Anoniem185

Bericht 19 Sep 2014 20:53

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Ik wist helemaal niet dat een jaarabonnement zo goedkoop (relatief gezien dan) was!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Sep 2014 12:08

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Leuk stukje! Misschien goed om te melden dat Crush's Coaster die Finding Nemo achtbaan is, voordat mensen denken dat er nog eentje staat.

En ben even benieuwd, waarom wilde je zo graag Belle ontmoeten? :-)
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:52

Bericht 20 Sep 2014 12:38

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Tip voor de mensen die een jaarkaart willen.
Op het Disney forum staat een franse site. Hier kan je jaarkaarten op bestellen tegen een ander tarief. Wij hebben 4 jaarkaarten Fantasy, normaal 169 euro pp. Wij hebben 2 x volwassenen voor 125 euro, en de kinderen konden we dan bijboeken voor 35 euro.
Je krijgt dan de kaartjes thuisgestuurd, en deze kun je op het park omwisselen voor de jaarkaart.
<<

Anoniem255

Bericht 21 Sep 2014 20:30

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Wat leuk om nu te lezen!
Wij gaan in november 3 dagen en 2 nachten.
De kindjes hebben er ook zoveel zin in.
Wij hebben (Nee, ik heb...) een paar doelen:

Een paar prinsessen zien voor dochter
Naar het kasteel voor dochter
McQueen zien voor zoon
De parade
Peter Pan Flight

Ik kijk nu al uit naar de gezichtjes van de kinderen!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Sep 2014 21:04

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Wij gaan in december twee nachtjes, maar ik heb wel een vraag: wij gaan met de trein, we komen op donderdag in de loop van de middag aan en op zaterdag gaan we aan het eind van de middag weer weg. Nu heb ik de parken zitten vergelijken en het leek mij het handigste als we op donderdag en vrijdag naar Disneyland gaan omdat daar volgens mij de meeste leuke attracties zijn voor kleintjes en er volgens mij 's avonds meer te zien is, en dan op zaterdag naar Disney Studios, we hebben dan tot ongeveer 15.30. Is dat een handige verdeling of moet ik het toch meer gelijk verdelen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Sep 2014 21:15

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Pietje schreef:Tip voor de mensen die een jaarkaart willen.
Op het Disney forum staat een franse site. Hier kan je jaarkaarten op bestellen tegen een ander tarief. Wij hebben 4 jaarkaarten Fantasy, normaal 169 euro pp. Wij hebben 2 x volwassenen voor 125 euro, en de kinderen konden we dan bijboeken voor 35 euro.
Je krijgt dan de kaartjes thuisgestuurd, en deze kun je op het park omwisselen voor de jaarkaart.


Bedoel je Ce multi avantages? Die hebben sinds 1 maart de regels aangepast en mogen niet meer leveren aan mensen buiten Frankrijk.

Als je voor een jaarkaart wil gaan kun je het beste iemand via het disneyforum zoeken die er op dezelfde aankomstdag is en al een jaarkaart heeft, krijg je 10% korting en de ander een stempel waarmee hij/zij zijn jaarkaart kan verlengen.
Tevens als je een jaarkaart hebt, kun je voor €2,50 de hele dag parkeren in de Disney Village parkeergarage.

En via vakantieveilingen kun je met een beetje goedkoop het hotel Magic Circus boeken, vlak naast de Disney hotels.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 22 Sep 2014 14:43

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Leuk stuk!

Ik hoop in 2015 weer te gaan, hopelijk 5 dagen/4 nachten. Eindelijk weer eens in de BTM, Crush Coaster en Tower of Terror. I :heart: Disney!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 23 Sep 2014 10:30

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Mien schreef:Wat leuk om nu te lezen!
Wij gaan in november 3 dagen en 2 nachten.
De kindjes hebben er ook zoveel zin in.
Wij hebben (Nee, ik heb...) een paar doelen:

Een paar prinsessen zien voor dochter
Naar het kasteel voor dochter
McQueen zien voor zoon
De parade
Peter Pan Flight

Ik kijk nu al uit naar de gezichtjes van de kinderen!


Wanneer ga je in november, het kerstseizoen start de 10e.
De prinsessen, moet je even goed in de gaten houden hoe ze het gaan doen. In augustus kon je een kaartje halen en met dit kaartje kon je een tussen 2 tijden in het paviljoen in (om daar dan nog in de rij te staan). Het kan zijn dat ze dit in november anders gaan doen, omdat je dan Anna & Elsa (Frozen) gaat ontmoeten daar. Ik weet ook niet of er nog andere prinsessen te zien zijn tijdens het kerstseizoen (Merida van Brave wel, die komt op de plek van Rapunzel als het goed is). (Stuur mij evt. rond die tijd een pb, dan kan ik even kijken hoe of wat!)

Het kasteel, vrij te bezoeken, geen tijden etc.
MCQueen is in de stuntshow in de studio's, ook een cars attractie in de studio's
De parade zal ook anders zijn met kerst, wat precies weet ik momenteel ook nog niet.
Peter Pan, doen tijdens magical hours (8-10 uur) of een fastpass halen, wachttijd kan hier oplopen tot sowieso 50 minuten, voor 2 minuutjes attractie.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 23 Sep 2014 10:32

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Susan schreef:Wij gaan in december twee nachtjes, maar ik heb wel een vraag: wij gaan met de trein, we komen op donderdag in de loop van de middag aan en op zaterdag gaan we aan het eind van de middag weer weg. Nu heb ik de parken zitten vergelijken en het leek mij het handigste als we op donderdag en vrijdag naar Disneyland gaan omdat daar volgens mij de meeste leuke attracties zijn voor kleintjes en er volgens mij 's avonds meer te zien is, en dan op zaterdag naar Disney Studios, we hebben dan tot ongeveer 15.30. Is dat een handige verdeling of moet ik het toch meer gelijk verdelen?


Zou ik zo houden denk ik, je kan altijd nog beslissen om halverwege de dag naar het andere park te gaan, ik neem aan dat je een 2 parken ticket hebt. Maar ik weet niet of dat met de kinderen kan of dat dat teveel wordt.
Je zou ook kunnen beslissen om (als dat haalbaar is) van 8-10 de magical hours te doen in het park en dan om 10 uur te switchen naar de studio's. Maar ook hierbij weet ik niet of dat misschien te veel is voor E., maar dat weet jij ongetwijfeld beter!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 23 Sep 2014 10:33

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Fearie schreef:
Pietje schreef:Tip voor de mensen die een jaarkaart willen.
Op het Disney forum staat een franse site. Hier kan je jaarkaarten op bestellen tegen een ander tarief. Wij hebben 4 jaarkaarten Fantasy, normaal 169 euro pp. Wij hebben 2 x volwassenen voor 125 euro, en de kinderen konden we dan bijboeken voor 35 euro.
Je krijgt dan de kaartjes thuisgestuurd, en deze kun je op het park omwisselen voor de jaarkaart.


Bedoel je Ce multi avantages? Die hebben sinds 1 maart de regels aangepast en mogen niet meer leveren aan mensen buiten Frankrijk.

Als je voor een jaarkaart wil gaan kun je het beste iemand via het disneyforum zoeken die er op dezelfde aankomstdag is en al een jaarkaart heeft, krijg je 10% korting en de ander een stempel waarmee hij/zij zijn jaarkaart kan verlengen.
Tevens als je een jaarkaart hebt, kun je voor €2,50 de hele dag parkeren in de Disney Village parkeergarage.

En via vakantieveilingen kun je met een beetje goedkoop het hotel Magic Circus boeken, vlak naast de Disney hotels.


Ik durfde dat ook niet aan via CE, ik lees al jaren mee op 2 Disneyfora en wilde het risico niet lopen.
Mocht je een jaarkaart willen halen, geef even een seintje, misschien kan ik je helpen aan die 10% korting.
Met je jaarkaart mag je ook gratis parkeren op de Disney Parkeerplaats als het goed is.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 23 Sep 2014 10:34

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

@ de anderen die gereageerd hadden, bedankt voor jullie reactie!
Ik ben zelf aan het kijken om in november weer te gaan!
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 24 Sep 2014 20:21

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Ik werk in je favoriete hotel ;)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 25 Sep 2014 07:45

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

psv-forever schreef:Ik werk in je favoriete hotel ;)


Dat wist ik ;), 2 jaar terug ging ik nog kijken of jij er was met inchecken ;)
Mijn vriend heeft in zijn hotel een receptioniste die in New Port Bay heeft gewerkt ;)
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2014 08:56

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Ah wat leuk! Ik ben drie keer in Disneyland Parijs geweest en zat elke keer in hotel Cheyenne, het cowboy en indianen hotel, die vond ik echt onwijs gaaf ook. Valt ook onder de goedkopere hotels dus wie weet ook een tip aan mensen.

Wat heb je dat verder allemaal lief omschreven, het is wel duidelijk dat je gek bent op Disney en vooral de prinsessen en belle. Leuk hoor! Ik hoop dat je ooit naar Amerika kan. Wil je dan naar Florida of California? Ik ben bij beide geweest maar moet eerlijk zeggen dat ik Parijs toch wel echt t mooiste vond. Die andere twee waren beetje vergane glorie. Maar goed dat is al wel vijftien tot zeventien jaar geleden, dus waarschijnlijk zijn die intussen ook wel opgeknapt.

Disney blijft leuk!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 25 Sep 2014 09:34

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Marin schreef:Ah wat leuk! Ik ben drie keer in Disneyland Parijs geweest en zat elke keer in hotel Cheyenne, het cowboy en indianen hotel, die vond ik echt onwijs gaaf ook. Valt ook onder de goedkopere hotels dus wie weet ook een tip aan mensen.

Wat heb je dat verder allemaal lief omschreven, het is wel duidelijk dat je gek bent op Disney en vooral de prinsessen en belle. Leuk hoor! Ik hoop dat je ooit naar Amerika kan. Wil je dan naar Florida of California? Ik ben bij beide geweest maar moet eerlijk zeggen dat ik Parijs toch wel echt t mooiste vond. Die andere twee waren beetje vergane glorie. Maar goed dat is al wel vijftien tot zeventien jaar geleden, dus waarschijnlijk zijn die intussen ook wel opgeknapt.

Disney blijft leuk!


De laatste keer dat wij in Parijs waren, raakten wij in gesprek met een stel Amerikanen. Die woonden op een half uur van (volgens mij) Magic Kingdom. Die zeiden precies hetzelfde.

Neemt niet weg dat ik zelf ook ooit de Amerikaanse parken wil bezoeken. Vorig jaar is een oud-collega van mij heen geweest, elke dag stond er een fotoverslag op Facebook. Dat was toch wel heel mooi om te zien.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Sep 2014 09:45

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Ohhh *zwijmel*zucht* :love:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Sep 2014 09:51

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

ekiaam87 schreef:
Susan schreef:Wij gaan in december twee nachtjes, maar ik heb wel een vraag: wij gaan met de trein, we komen op donderdag in de loop van de middag aan en op zaterdag gaan we aan het eind van de middag weer weg. Nu heb ik de parken zitten vergelijken en het leek mij het handigste als we op donderdag en vrijdag naar Disneyland gaan omdat daar volgens mij de meeste leuke attracties zijn voor kleintjes en er volgens mij 's avonds meer te zien is, en dan op zaterdag naar Disney Studios, we hebben dan tot ongeveer 15.30. Is dat een handige verdeling of moet ik het toch meer gelijk verdelen?


Zou ik zo houden denk ik, je kan altijd nog beslissen om halverwege de dag naar het andere park te gaan, ik neem aan dat je een 2 parken ticket hebt. Maar ik weet niet of dat met de kinderen kan of dat dat teveel wordt.
Je zou ook kunnen beslissen om (als dat haalbaar is) van 8-10 de magical hours te doen in het park en dan om 10 uur te switchen naar de studio's. Maar ook hierbij weet ik niet of dat misschien te veel is voor E., maar dat weet jij ongetwijfeld beter!


E gaat niet mee, want voor hem is het sowieso niks, maar ik denk dat het voor Y ook wel vermoeiend is om zo laat nog naar het andere park te gaan. Dan doen we Disney Studios wel op dag 3.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2014 10:36

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Figaro schreef:
Marin schreef:Ah wat leuk! Ik ben drie keer in Disneyland Parijs geweest en zat elke keer in hotel Cheyenne, het cowboy en indianen hotel, die vond ik echt onwijs gaaf ook. Valt ook onder de goedkopere hotels dus wie weet ook een tip aan mensen.

Wat heb je dat verder allemaal lief omschreven, het is wel duidelijk dat je gek bent op Disney en vooral de prinsessen en belle. Leuk hoor! Ik hoop dat je ooit naar Amerika kan. Wil je dan naar Florida of California? Ik ben bij beide geweest maar moet eerlijk zeggen dat ik Parijs toch wel echt t mooiste vond. Die andere twee waren beetje vergane glorie. Maar goed dat is al wel vijftien tot zeventien jaar geleden, dus waarschijnlijk zijn die intussen ook wel opgeknapt.

Disney blijft leuk!


De laatste keer dat wij in Parijs waren, raakten wij in gesprek met een stel Amerikanen. Die woonden op een half uur van (volgens mij) Magic Kingdom. Die zeiden precies hetzelfde.

Neemt niet weg dat ik zelf ook ooit de Amerikaanse parken wil bezoeken. Vorig jaar is een oud-collega van mij heen geweest, elke dag stond er een fotoverslag op Facebook. Dat was toch wel heel mooi om te zien.



Oh echt? Ja wie weet zijn ze dan nog steeds beetje oud. Ik was toen twaalf en kan me nog herinneren dat ik het toen al tegen vond vallen ten opzichte van Parijs. Maar die was destijds ook nog nieuwer en ik neem aan dat ze ook in Amerika wel aan onderhoud doen haha.

Hier is een fotootje van toen ik twaalf was in Florida (het kasteel was toen versierd vanwege een jubileum en dat vond ik zo stom!)

Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 25 Sep 2014 11:09

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Leuk verslag!
Wij hebben ook een jaarkaart aangeschaft dit jaar, zijn nu 2x geweest en gaan in november weer (hopelijk volgend jaar april nog een keer en dan stop de jaarkaart en wij ook weer, zoeken we weer wat nieuws) Ons zoontje van bijna 3 vind het ook geweldig.
Wij boeken via vakantieveilingen, we hebben al in magic circus geslapen en in november slapen we in dream castle. Vanaf deze hotels rijdt ook een shuttle bus naar de parken.
(we hebben ook een 'park' met huisjes gehad maar dat was echt zo slecht dat raad ik niemand aan)

Met de jaarkaart kan je ook gratis parkeren bij de parkeerplaats van Disney en een gratis kinderwagen ophalen bij de balie in het park. Ik geloof dat je ook korting krijgt als je bij een disney hotel boekt maar hoe dat werkt weet ik niet.
Wij hebben de jaarkaart aangeschaft omdat we met familie gingen naar het park en later in het jaar zelf nog een keer wilden gaan, het was een stuk goedkoper (gezien ook het parkeren dan gratis is en het gemak van de kinderwagen, de extra openingsuren en de korting in de winkels)

Dit jaar zijn we ook naar Amerika geweest (Californië), dat is echt prachtig! Die parken zijn zo mooi en goed onderhouden (beter als in Parijs). Het kasteel alleen daar he, dat is een villa :wink:
<<

Anoniem162

Bericht 25 Sep 2014 11:19

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Mien schreef:Wat leuk om nu te lezen!
Wij gaan in november 3 dagen en 2 nachten.
De kindjes hebben er ook zoveel zin in.
Wij hebben (Nee, ik heb...) een paar doelen:

Een paar prinsessen zien voor dochter
Naar het kasteel voor dochter
McQueen zien voor zoon
De parade
Peter Pan Flight

Ik kijk nu al uit naar de gezichtjes van de kinderen!


Peter Pan vond mijn zoontje maar niks, het is een erg houterige attractie (horten en stoten) en erg donker binnen.
Wat misschien ook leuk is voor jouw kinderen, die van mij is er weg van
Slinkie dog (studios)
Raketjes op het plein bij space mountain
Buzz Lightyear, zelf schieten (ook bij space mountain in de buurt)
It's a small world, mijn zoontje kijkt zijn ogen uit daar.
Casey Jr. - le Petit Train du Cirque, circustrein van dombo, hij gaat wat harder en maakt bochten, erg leuk! Wij gaan er minimaal 3x per dag in :angel:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Sep 2014 11:33

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Buzz Lightyear is kicke, mijn man en ik worden er bloed fanatiek van whahahaha
<<

Anoniem162

Bericht 25 Sep 2014 11:44

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Lejow schreef:Buzz Lightyear is kicke, mijn man en ik worden er bloed fanatiek van whahahaha


:smile: mijn man is veel te goed dus ik probeer te winnen door te saboteren. Maar nu gaan we met z'n drieën erin telkens en dan mag zoontje tegen papa. Zoontje wint altijd (denkt ie), hij is zoooo blij als hij Zurg tegen komt dat vind hij geweldig.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Sep 2014 11:46

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Mirthe schreef:
Lejow schreef:Buzz Lightyear is kicke, mijn man en ik worden er bloed fanatiek van whahahaha


:smile: mijn man is veel te goed dus ik probeer te winnen door te saboteren. Maar nu gaan we met z'n drieën erin telkens en dan mag zoontje tegen papa. Zoontje wint altijd (denkt ie), hij is zoooo blij als hij Zurg tegen komt dat vind hij geweldig.


Ik moet het ook vaak afleggen helaas. Dat komt omdat man gericht schiet, en ik gewoon vol op die knop blijf rammen haha
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Sep 2014 12:33

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

ekiaam87 schreef:
Fearie schreef:
Pietje schreef:Tip voor de mensen die een jaarkaart willen.
Op het Disney forum staat een franse site. Hier kan je jaarkaarten op bestellen tegen een ander tarief. Wij hebben 4 jaarkaarten Fantasy, normaal 169 euro pp. Wij hebben 2 x volwassenen voor 125 euro, en de kinderen konden we dan bijboeken voor 35 euro.
Je krijgt dan de kaartjes thuisgestuurd, en deze kun je op het park omwisselen voor de jaarkaart.


Bedoel je Ce multi avantages? Die hebben sinds 1 maart de regels aangepast en mogen niet meer leveren aan mensen buiten Frankrijk.

Als je voor een jaarkaart wil gaan kun je het beste iemand via het disneyforum zoeken die er op dezelfde aankomstdag is en al een jaarkaart heeft, krijg je 10% korting en de ander een stempel waarmee hij/zij zijn jaarkaart kan verlengen.
Tevens als je een jaarkaart hebt, kun je voor €2,50 de hele dag parkeren in de Disney Village parkeergarage.

En via vakantieveilingen kun je met een beetje goedkoop het hotel Magic Circus boeken, vlak naast de Disney hotels.


Ik durfde dat ook niet aan via CE, ik lees al jaren mee op 2 Disneyfora en wilde het risico niet lopen.
Mocht je een jaarkaart willen halen, geef even een seintje, misschien kan ik je helpen aan die 10% korting.
Met je jaarkaart mag je ook gratis parkeren op de Disney Parkeerplaats als het goed is.



Wij hebben de kaarten begin dit jaar nog via CE gekocht en dat werkte prima, was ook aanzienlijk goedkoper dan de huidige prijs. Helaas leveren ze alleen dus niet meer aan niet-Fransen :)
D. 16-8 en J. 27-11
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers