Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

<<

Anoniem160

Bericht 25 Sep 2014 13:43

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Wat een leuk stuk, ekiaam! Erg uitgebreid, super!

Nog wel een vraagje: zijn er nog wel wat leuke attracties waar ik in mag nu ik zwanger ben? We gaan eind oktober, dan ben ik 12 weken zwanger. Ik kom zelf op it's a small world, buzz Lightyear en die vliegende raketten en Dombo (Jeuj!), maar verder kom ik nog niet.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Sep 2014 14:13

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Er wordt bij een aantal attracties aangegeven dat je er niet in mag. Ik ben 2 weken geleden geweest en heb toch wel een aantal attracties gedaan waar het wel werd aangegeven, Peter Pan en Ratatouille zijn ondanks zwangerschap best goed te doen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem162

Bericht 25 Sep 2014 14:47

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Ben wel erg benieuwd naar Ratatouille. Mag een kindje van nog net geen 3 er ook in?
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Sep 2014 15:58

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

D mocht er wel in, maar vond het zelf eng omdat het donker was.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem162

Bericht 25 Sep 2014 23:42

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Bedankt voor je antwoord. Ik beslis dan op dat moment maar of hij het wil.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 26 Sep 2014 10:07

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Als je zwanger bent 'mag' je in de meeste attracties niet (of er staat in ieder geval een waarschuwing bij).
Ratatouille moet je er rekening mee houden dat er mensen zijn die er duizelig uitkomen (waarschijnlijk door het 3d effect & het bewegen van het karretje).
Of een kind van 3 het leuk vind, vind ik lastig. Kent hij de film? Ik vond het niet heel spannend, maar er zaten in mijn karretje geen kleine kinderen dus heb niet gezien of zij het eng vonden o.i.d.
Ik denk zelf dat Sneeuwwitje/Peter Pan/ Pinokkio enger zijn dan Ratatouille.

@Bay, en dan heb ik nog niet eens alles kunnen vertellen haha ;)
<<

Anoniem162

Bericht 26 Sep 2014 11:24

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Hij kent de film ja, hij heeft hem nu een keer of 3 gezien. Misschien stuur ik mijn man eerst.
Het 3d zal hij nog wel niet begrijpen maar misschien vind hij 'Muis' wel gewoon leuk.
<<

Burgemeester Jasmijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 20 Mei 2014 18:52

Bericht 27 Sep 2014 07:31

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Bedankt voor me stuk! Ook erg fijn dat je iedereen probeert de helpen de de vragen die ze hebben!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 27 Sep 2014 08:38

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Wat een superleuk stuk!

Ik kan ook niet wachten om over een paar jaar met de kleine naar Disneyland te gaan.
Hotel Newport Bay Club kan ik iedereen aanraden, kwartier lopen vanaf het park en mooie kamers/zwembad/heerlijk ontbijt zit erbij.
04-2014
10-2015
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Sep 2014 08:57

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Is ratatouille te vergelijken met Nemo? Dat het karretje zelf ook nog draait tijdens de rit?
Ik kwam namelijk echt groen uit Nemo omdat ik niet tegen dat gedraai kan :cry:
<<

Anoniem162

Bericht 27 Sep 2014 10:20

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Goede vraag Lejow, ik durf niet in Nemo hahaha
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 27 Sep 2014 15:03

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Nemo heb ik niet gedaan. Maar bij ratatouille schiet je wel veel kanten op, ivm 3Dbeelden. Van die 3D combi werd ik spuugmisselijk, maar dat word ik in de bios ook.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 27 Sep 2014 21:14

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Ik ben ook weer helemaal enthousiast geworden. Is weer zo'n 5/6 jaar dat wij geweest zijn. Net even prijzen gekeken en waarschijnlijk gaan we 8 of 15 december.
M is nog niet leerplichtig dus willen we 3 dagen doordeweeks. De kerstsfeer lijkt me zo mooi.
Ons boefje 24-08-2010
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 28 Sep 2014 13:41

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Lejow schreef:Is ratatouille te vergelijken met Nemo? Dat het karretje zelf ook nog draait tijdens de rit?
Ik kwam namelijk echt groen uit Nemo omdat ik niet tegen dat gedraai kan :cry:


Ik vond het een andere manier van draaien dan in Nemo, ook draai je niet continue. Zelf heb ik er niet zoveel van gemerkt omdat ik volop in het beeld zat wat ik aan het volgen was.
Ik had meer 'last' van 3D (daar kan ik niet zo goed tegen) in combi met het bewegen, maar heb het gered en het trok ook snel weer weg! (Maar ik kan doorgaans ook heel goed tegen achtbanen etc.)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 28 Sep 2014 13:42

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Burgemeester Jasmijn schreef:Bedankt voor me stuk! Ook erg fijn dat je iedereen probeert de helpen de de vragen die ze hebben!


Ja, je kan niet alles schrijven in het stuk, dan zou het stuk al 1 pagina lang zijn haha ;) dus als ik zo dan mensen kan helpen vind ik dat leuk :D
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 28 Sep 2014 13:45

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

sabje schreef:Ik ben ook weer helemaal enthousiast geworden. Is weer zo'n 5/6 jaar dat wij geweest zijn. Net even prijzen gekeken en waarschijnlijk gaan we 8 of 15 december.
M is nog niet leerplichtig dus willen we 3 dagen doordeweeks. De kerstsfeer lijkt me zo mooi.


Slim inderdaad om dan tussendoor te gaan!

O ja, tip voor mama's, ik vind het persoonlijk echt zielig als er kindje van 0-4 de hele dag in een buggy zitten, met name in het kerstseizoen. Het is dan hartstikke koud, heel erg druk (dus ze zien voornamelijk benen) en dan stil zitten de hele dag.
Ik weet nog dat ik met kerst zelf ging en dat er overal huilende kindjes waren omdat het zo koud was (en die hadden allemaal een fleecedeken om de benen heen).
(En stiekem heb ik gewoon een ....$#$#%#$@ aan buggy's in een pretpark haha, maar dat heb ik ook aan trolley's op de huishoudbeurs ;))
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 28 Sep 2014 15:04

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

ekiaam87 schreef:
Lejow schreef:Is ratatouille te vergelijken met Nemo? Dat het karretje zelf ook nog draait tijdens de rit?
Ik kwam namelijk echt groen uit Nemo omdat ik niet tegen dat gedraai kan :cry:


Ik vond het een andere manier van draaien dan in Nemo, ook draai je niet continue. Zelf heb ik er niet zoveel van gemerkt omdat ik volop in het beeld zat wat ik aan het volgen was.
Ik had meer 'last' van 3D (daar kan ik niet zo goed tegen) in combi met het bewegen, maar heb het gered en het trok ook snel weer weg! (Maar ik kan doorgaans ook heel goed tegen achtbanen etc.)


Ik had t zelfde misselijke gevoel wat ik in villa volta(dat draaiend huis) in de Efteling heb. Van simpele attracties krijg ik buikpijn

Attractie is erg leuk gedaan en ja ook voor kleine kids een aanrader
<<

Anoniem162

Bericht 08 Okt 2014 20:08

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

@psv-forever, Jij werkt bij een disneyhotel toch. Nu vroegen wij ons af, we hebben een dreamjaarkaart en daarmee krijg je korting bij het hotel. waar kan ik die prijzen vinden? En doe je dan ook nog mee aan de actie kind tot 6 jaar gratis.
zoontje wordt in november 3 jaar en we willen volgend jaar april nog een keer gaan.
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 08 Okt 2014 20:13

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Je moet de reserveringslijn bellen die kunnen je de prijzen geven
https://my-disneyland.disneylandparis.n ... ct-us.html
<<

Anoniem160

Bericht 08 Okt 2014 21:19

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

ekiaam87 schreef:Als je zwanger bent 'mag' je in de meeste attracties niet (of er staat in ieder geval een waarschuwing bij).
Ratatouille moet je er rekening mee houden dat er mensen zijn die er duizelig uitkomen (waarschijnlijk door het 3d effect & het bewegen van het karretje).
Of een kind van 3 het leuk vind, vind ik lastig. Kent hij de film? Ik vond het niet heel spannend, maar er zaten in mijn karretje geen kleine kinderen dus heb niet gezien of zij het eng vonden o.i.d.
Ik denk zelf dat Sneeuwwitje/Peter Pan/ Pinokkio enger zijn dan Ratatouille.

@Bay, en dan heb ik nog niet eens alles kunnen vertellen haha ;)


Volgens mij kun je er nog wel tien alinea's mee vullen haha :wink:

Bedankt voor de tips trouwens, ook al is het niet meer nodig. We gaan over 3,5 week weg en gaan sowieso een hoop lol maken. Toy Story en Peter Pan zijn redelijk nieuw toch?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Okt 2014 21:23

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Nee, peter pan bestaat al heel lang :)
Het toy story deel in studio's is wel aardig nieuw!
<<

Anoniem160

Bericht 08 Okt 2014 21:36

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Lejow schreef:Nee, peter pan bestaat al heel lang :)
Het toy story deel in studio's is wel aardig nieuw!


Oh dan ben ik in de war met wat anders, denk ik. Dacht dat er naast Toy Story nog iets nieuw(ig)s was. Nou ja, ik merk het wel :D
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 09 Okt 2014 07:45

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Ja Ratatouille is nieuw (sinds juli dit jaar)
En in het gewone park zijn Meet Mickey & het prinsessenpaviljoen vrij nieuw.
Er zijn wel een aantal attracties (waaronder peter pan) die dicht zijn geweest voor onderhoud, zo heeft peter pan nieuwe bootjes gekregen (of een likje verf)

Zit je dan nog in het halloween seizoen?? Of is het net de overgang van halloween naar kerst?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Okt 2014 07:48

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

ekiaam87 schreef:Ja Ratatouille is nieuw (sinds juli dit jaar)
En in het gewone park zijn Meet Mickey & het prinsessenpaviljoen vrij nieuw.
Er zijn wel een aantal attracties (waaronder peter pan) die dicht zijn geweest voor onderhoud, zo heeft peter pan nieuwe bootjes gekregen (of een likje verf)

Zit je dan nog in het halloween seizoen?? Of is het net de overgang van halloween naar kerst?


Kerst is vanaf 9 nov geloof ik, zag ik vandeweek op de tv
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Okt 2014 09:02

Re: Reisrubriek #15: Disneyland Resort Parijs

Wij gaan al járen ieder jaar het het gezin naar Disney, ooit heb ik een heel informatie boekje voor ze gemaakt. Super leuk. Een aantal dingen die hier nog niet zijn genoemd:

- Hidden Mickeys: overal waar je kijkt, zie je dat het silhouet van Mickey is verwerkt. Uiteraard zie je een aantal die eruit springen, maar ook een aantal die subtieler zijn verwerkt in attracties. Soms moet je goed kijken maar het is wel grappig om te zien hoe de Imagineers (ontwerpers van Disney) Mickey in alles hebben verwerkt.
Afbeelding

- Crush Coaster (Nemo).. het is de attractie met ongeveer de langste wachttijden, en bijna nog erger: de saaie rij maakt het wachten ook niet veel spannender. Er is een speciale game nu ontwikkeld die het wachten draaglijker moet maken. Connect met het dedicated Wifi netwerk 'DLRPCRUSH' en je kan de game spelen. Of het nu écht het wachten draaglijker maakt?

- Bij iedere ingang van de parken, staan de wachtrijen van de meeste attracties weergegeven. Hiervoor is echter ook een app, zodat je overal kan nagaan wat de wachttijden zijn.

- Frontierland vertelt eigenlijk het verhaal van 'Thunder Mesa' een dorpje in het vroegere Wilde Westen: in 1853 was er een avonturier: Henry Ravenswood. Hij maakt in korte tijd van Thunder Mesa (door de goudvondst: te zien in BIg Thunder Mountain), een stadje met aanzien. iedereen kwam samen in 'the Lucky Nugget Saloon) en voor chique eten ging men naar The Silver Spur. Met al het geld dat hij verdiende, bouwde hij Phantom Manor en met zijn vrouw (Martha), kregen ze een dochter (Melanie)
Diep in de berg echter, bevond zich volgens de locals (de indianen) een vloek. Een vloek die alles kon verwoesten. Henry geloofde dat niet en de berg raakte na jaren van hevig goud delven uitgeput. Melanie groeide in die tijd op tot een volwasssen vrouw, werd verliefd op een mijnwerker en dat vond Henry niet zo heel erg tof. Uiteindelijk trof de vloek het gezin, en het dorp. Phantom Manor werd deels verwoest, Henry en Martha werden gedood. Alleen Melanie en haar verloofde overleefden dit. Ze wilden trouwen, maar op de dag van de bruiloft verscheen er een spook 'Phantom'.. die lokte haar verloofde mee naar zolder waar hij uiteindelijk zichzelf ophing door Phantom.
Melanie huilt nog steeds, wacht nog steeds op haar verloofde die nooit zal komen, en vermaakt zich in de tussentijd met de bedienden. De jammerkreten en het honende lachje van Phantom zijn nog steeds te horen.

- Wat wij persoonlijk altijd doen, is de restaurants van te voren al bespreken. Hierdoor voorkom je gigantische wachttijden en kan je ook eten in het restaurant van je keuze.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers