Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Sep 2014 15:08

Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

E kan best veel mopper en huilbuien hebben. Soms weet ik waarom (aandacht ofzo), soms totaal niet. Best moeilijk.
Soms hoor ik ook wel eens; deze leeftijd is ook moeilijk, ze willen veel, maar kunnen het nog niet kenbaar maken.
(En ik denk, ik kan uitleggen waarom ze iets niet mag, maar dat dringt ook nog niet door )

Dus wat vinden jullie het lastigste leeftijd?
(Ik hoop niet dat er nu leeftijden na de 1,5 worden genoemd, want dan heb ik nog heel wat te stellen..)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem64

Bericht 19 Sep 2014 15:13

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ik vind 2 en 3 jaar pittig. Sorry :) De oudste is 7, en dat is weer heel anders, brutaal, altijd weerwoord enz. Denk dat elke leeftijd wel weer iets heeft.
<<

Anoniem124

Bericht 19 Sep 2014 15:16

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ik vond het eerste jaar heftig. Vind het nu veel leuker. Ja ook bij vlagen zwaar maar anders....ik kan met ze communiceren...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 19 Sep 2014 15:20

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

De leeftijd van mijn jongste vind ik nu erg irritant, hij zit aan alles wat niet mag, moet hem continu in de gaten houden. Hij is echt het tegenovergestelde van zijn broer, die zat nooit ergens aan.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Sep 2014 15:26

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Er werd mij tijdens de zwangerschap gezegd, het eerste jaar is zwaar maar daarna wordt het minder zwaar.
Ik vond het eerste jaar niet zwaar.. ik vind het vanaf dat ze 2 zijn geworden zwaarder. Ze luisteren minder goed, hebben hun eigen ding steeds meer, proberen me eigenlijk nog meer uit, maken onderling meer ruzietjes. Ik vind dit vermoeiender.
:heart: :heart: 2011
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Sep 2014 15:32

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ik vind het ook wel lastig nu, maar een tijdje geleden lastiger. R. is heel ondernemend, zit overal aan en luistert alleen als ze daar zin in heeft. Sommige dan is ze dus extreem gezellig en sommige dagen echt een draakje. Ze ligt om de haverklap ergens te gillen op de grond, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Het meest irritant vind ik het dat ze gewoon echt overal aan zit. In de woonkamer staat al niet zoveel meer, maar als we buiten spelen (in de tuin) en de deur staat open zit ze continue aan de wasmachine, vriezer, vuilnisbak en wasmand in de bijkeuken. En als ik me aankleed of boven probeer op te ruimen trekt ze daar alle kasten leeg. Ze weet héél goed dat het niet mag, maar ze vind het maar wat leuk om het toch te doen. En dan met een grote glimlach heel hard wegrennen. Dat vind ik wel lastig. Ik vind het dan vooral lastig om niet continue op haar te mopperen. Meestal ben ik er na een paar keer wat van zeggen wel klaar mee.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Sep 2014 15:34

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ik had het ook die periode tussen een jaar en anderhalf jaar. Veel wakker in de nacht en niet willen slapen. Hoewel ze nu een echte peuterpuber is heb ik er nu minder moeite mee.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 19 Sep 2014 15:43

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Tot nu toe vond ik het eerste jaar het lastigst. Voor de grap zeg ik wel eens dat als ik het eerste jaar zou kunnen overslaan ik direct weer zwanger zou willen worden....
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 19 Sep 2014 15:47

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ik vond het tot nu toe denk ik het zwaarst toen hij net 1 was. We gingen toen ook verhuizen en hij had rond die tijd echt een soort dreumespuberteit.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Sep 2014 15:55

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ondanks het alleen zijn heb ik het eerste jaar niet als zwaar ervaren.
Maar nu, niet weten of ik aan het huilen toe moet geven of moet negeren, omdat ik niet altijd weet wat t is.. Dingen doen die niet mag, maar waarvan ik niet weet hoe ermee om te gaan, omdat ze nog niet alles snapt. Dat vind ik op dit moment wel zwaar.
(Ik weet ook niet of t een fase zelf is, of t komt doordat we nu bij mn ouders zitten en ze daar dus ook wat hinder van heeft) maar nu bij mn ouders (en dus hulp) vind ik het zwaarder dan mn eerste jaar alleen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem97

Bericht 19 Sep 2014 16:07

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ik vind niet een bepaalde leeftijd het lastigst, ze hebben periodes die wat moeilijker zijn maar dat is niet leeftijdsgebonden, dat was toen ze net een maand oud waren maar ook nu ze ouder zijn en dat zal straks ook nog zo zijn.
<<

Anoniem97

Bericht 19 Sep 2014 16:13

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Elsa schreef:Ondanks het alleen zijn heb ik het eerste jaar niet als zwaar ervaren.
Maar nu, niet weten of ik aan het huilen toe moet geven of moet negeren, omdat ik niet altijd weet wat t is.. Dingen doen die niet mag, maar waarvan ik niet weet hoe ermee om te gaan, omdat ze nog niet alles snapt. Dat vind ik op dit moment wel zwaar.
(Ik weet ook niet of t een fase zelf is, of t komt doordat we nu bij mn ouders zitten en ze daar dus ook wat hinder van heeft) maar nu bij mn ouders (en dus hulp) vind ik het zwaarder dan mn eerste jaar alleen


Ik zou huilen nooit negeren. Huilen is altijd met een reden, soms is die reden voor een ouder wat onbegrijpelijk ( huilen omdat het iets niet mag bijv.) maar voor een kind niet en als je dat negeert kan dat t nog erger maken.
Je kan haar troosten, haar emotie benoemen, bijvoorbeeld ik zie dat je verdrietig bent, ben je verdrietig omdat..? of ik zie dat je boos bent, ben je boos omdat...?
Daarnaast het niet mogen van dingen, haar duidelijk vertellen dat iets niet mag, haar weg halen uit de situatie en haar iets anders aanbieden. Wil ze ergens op klimmen wat te hoog is of niet mag, geef haar dan een krukje of maak een parcours van kussen, wil ze iets snoepen maar mag dat niet, geef haar dan iets wat ze wel mag, desnoods een beker water :) En zo kan je overal wel wat voor bedenken.
<<

Anoniem136

Bericht 19 Sep 2014 16:25

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Van mn oudsten weet ik het niet meer maar bij de jongste was tussen 1 en anderhalf ook pittig. Hij heeft sindsdien af en toe een paar weken lopen dreinen maar niet zo erg. De fases hierna vond ik vooral bij mn oudste soms ook erg vermoeiend maar dat uitte zich meer in klieren en vervelend doen naar de andere twee toe.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Sep 2014 17:33

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

De leeftijd van m'n dochter nu vind ik pittig. Ze is bijna 4 en af en toe echt een vreselijke draak. Ik hoop dat het door de verveling komt, dat ze toe is aan school. Dat hoop ik echt.
Als ik alleen met haar ben dan gaat het prima, maar als m'n zoon er gewoon bij is dan hebben ze constant bonje. Zoveel speelgoed, maar dan willen ze uiteraard allebei met hetzelfde speelgoed spelen bijv. En ze kan vreselijk theatraal doen, heel irritant.
<<

Fiene

Bericht 19 Sep 2014 17:41

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ik vind niet echt een leeftijd lastig maarecht niet leuk vind ik die eerste drie mnd. Ik vind drie- vier jaar een geweldige leeftijd, dat mogen ze voor mij erg lang blijven.
<<

Anoniem85

Bericht 19 Sep 2014 17:58

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

De eerste 6 maanden vanwege het huilen en daarna komt en gaat het met periodes. Zo dacht ik een week geleden nog nu breekt de peuterpubertijd aan (veel zeuren, niet luisteren, boos zijn, slaan, s nachts wakker worden) en sinds gister is hij weer de oude, dus was er toch iets anders. En die vervelende periodes komen en gaan, soms duurt het weken, soms dagen.

Ik kijk er wel naar uit wanneer hij meer kan praten, want daar liggen nu veel frustraties.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Sep 2014 18:55

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

De eerste 4 maanden. Siem was een ontevreden, huilerige baby. Spuugde veel en hij had (achteraf gezien) last van zijn spieren in zijn nekje. Daardoor was aankleden echt niet fijn voor hem. Hij huilde niet de hele dag gelukkig maar merkte na de 4 maanden wel verschil. Hij was toen de hele dag gewoon een tevreden baby.

En de leeftijd van 1/1,5 jaar vond ik pittig. Overal aanzitten, hard weg rennen, geen angst kennen, driftbuien etc.
<<

Anoniem162

Bericht 19 Sep 2014 20:56

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ik vond de eerste 1.5 jaar zwaar. Al dat gehuil en geen idee hebben waarom.
<<

Anoniem73

Bericht 19 Sep 2014 20:57

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Rond de 3 jaar. Overal waarom en heel de dag mamaaaa...en op een gegevent missen de uitdaging maar mogen ze nog niet naar school.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Sep 2014 21:13

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

ik vond B's baby tijd echt een peulenschil. Ze kon zich zelf super goed vermaken, sliep al snel door en sliep ook redelijk uit.
Ze was een super makkelijk kind en vond alles en iedereen leuk en gezellig en vond alles best.

Sinds ze zo goed als 2 is, vind ik het echt een heel heel heeeeel stuk moeilijker. Ze slaapt slecht, droomt heftig, heeft enorme driftbuien en ik weet soms echt niet meer wat ik met der aan moet.
<<

Anoniem75

Bericht 19 Sep 2014 21:26

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Magenta schreef:Rond de 3 jaar. Overal waarom en heel de dag mamaaaa...en op een gegevent missen de uitdaging maar mogen ze nog niet naar school.


Precies dit :)
<<

Anoniem103

Bericht 19 Sep 2014 21:28

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Bij mijn zoontje de babytijd omdat hij heel slecht sliep, nooit in z'n bedje sliep en als hij sliep lag hij boven op me. Met 22 maanden ging hij goed slapen en toen was het een stuk makkelijker.
Bij mijn dochter vind ik het nu wel erg pittig. Zij was als baby vrij makkelijk. Sliep ook niet geweldig 's nachts maar ze sliep in ieder geval overdag gewoon en ze sliep wel in haar eigen bedje. Nu is ze heel lief maar ook vaak driftig en brutaal. Als ze zo'n bui heeft weet ik op een gegeven moment niet maar wat ik met haar aan moet.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 19 Sep 2014 21:49

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ik vond de eerste weken echt heel lastig. Je kent je kindje nog helemaal niet en dan die huiluurtjes (vooral 's avonds)...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 19 Sep 2014 21:57

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Ik vond de babytijd helemaal niet lastig.
Nu ze twee is vind ik het soms wel pittig, niet luisteren, gewoon haar eigen plan trekken, driftbuien, gillen midden op straat, veel dingen zelf willen doen die haar nog niet lukken waardoor ze weer boos wordt.
Maar aan de andre kant vind ik het nu ook heel gezellig, het gekwebbel de hele dag, ze kan steeds meer vertellen en wil ook de overal mee helpen. :)
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem84

Bericht 19 Sep 2014 22:04

Re: Welke leeftijd vinden jullie het lastigst?

Bij de oudste:
Moeilijkst: het eerste half jaar (huilen) en tussen 1,5 en 2,5 (peuterpuber)
Makkelijkst: tussen 2,5 en 3,5 (begrijpt alles, kun je goed mee overleggen en uitleggen)


Bij de jongste:
Moeilijkst: rond de 2 (peuterpuber, nog heftiger dan haar zus)
Makkelijkst: het eerste (half) jaar (voorbeeldbaby)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers