Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Altijd maar bereikbaar zijn

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Sep 2014 13:57

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Ik herken het niet zo, zou daar ook niet echt op zitten te wachten. Op mijn werk zit ik in de kerstcommissie, nu wilde een ouder die ook in de commissie zit een groepsapp daarover opstarten, nou...mij niet gezien. Sowieso geef ik ouders liever niet mijn mobiele nummer, en dit gaat me dan toch echt nog een stap te ver.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 19 Sep 2014 14:10

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Gelukkig niet herkenbaar, zou er hoorndol van worden. Heb wel altijd m'n mobiel bij me.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 19 Sep 2014 14:12

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Een vriendin van me heeft er ook een handje van om te zeggen dat ik nooit bereikbaar ben. Ze belt alleen altijd onder werktijd (ik kan/mag dan gewoon niet opnemen) of op een avond dat ik train (is al jaaaren hetzelfde). En dan nog steeds zeggen: Waarom neem je niet op? :laughcry:

Ach, het irriteert me niet zo erg meer. Ik laat het maar lekker overgaan, ze belt wel terug als het belangrijk is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Sep 2014 14:34

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Ik heb wel altijd mijn mobiel bij me, maar ik ben helemaal niet van het sms'en, whatsappen en bellen puur om te kletsen en dat weet iedereen ook wel van mij. Chatten op Facebook doe ik wel, maar ik ga niet op zo'n onhandig toetsenbordje een heel gesprek houden. Telefoneren hou ik ook altijd kort, bijkletsen doe ik wel in het echt. Ik weet wel dat mijn moeder het vervelend vindt als ze me niet kan bereiken, zij blijft dan wel proberen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 19 Sep 2014 14:37

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Is het ook niet een kwestie van conditionering? Ik weet niet of je altijd snel antwoord, maar dan gaan mensen dat op gegeven moment verwachten dat je dat altijd doet.
Maar zou me er overigens niks van aan trekken hoor, reageer gewoon als je tijd hebt en anders niet!
<<

Anoniem 69

Bericht 19 Sep 2014 15:01

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Niet herkenbaar. Ik heb m'n telefoon niet altijd bij me en reageer niet gelijk op iedereen. Mijn vrienden en familie weten dat ook wel. Als ik thuis ben, leg ik m'n telefoon ook wel eens een poosje weg en kijk ik er uren later pas weer op. Als mensen me echt nodig hebben, weten ze me wel te vinden.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 19 Sep 2014 15:08

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Ik vraag me toch af he, waarom willen mensen bellen via Facetime? Ik zit daar dus echt niet op te wachten, hier Facetimen we alleen als N. opa en oma een tijd niet ziet of haar vader veel achter elkaar werkt waardoor ze elkaar weinig zien.

Hier werd ik er ook helemaal gek van, vooral qua whatsapp. Ik ben dan ook heel erg geminderd en reageer veel minder snel. Vorige week op vakantie heb ik mijn telefoon 2x aangezet voor een halfuurtje, was echt heerlijk. Laat hem nu ook veel vaker in mijn tas liggen of boven naast mijn bed.
<<

Anoniem168

Bericht 19 Sep 2014 15:13

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Eerst voelde ik me altijd onrustig als ik niet meteen antwoordde op berichtjes en telefoontjes. Ik voelde me altijd een soort van verplicht om snel te antwoorden. Dit doe ik nu niet meer, ben er wat relaxter in geworden. Soms proberen mensen mij ook tig keer te bereiken op onmogelijke tijdstippen bijv. wanneer ik zelf naar bed wil gaan. Nu heb ik zoiets van: pech gehad, dan had je maar eerder een bericht moeten, waarom persé 's avonds laat? Ik antwoord dan de volgende dag of wanneer ik wel tijd heb.

Ook krijg ik wel eens commentaar als ik eventjes een keer kort reageer. Wat reageer je kortaf? Of ben je boos? Zó irritant dat mensen niet kunnen indenken dat je misschien druk bent. Heb dan meteen al bij voorbaat geen zin meer om te reageren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Sep 2014 15:34

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Ik heb er meestal geen last van gelukkig, die vraagtekens in de Whatsapp daar zou ik gestoord van worden zeg. Ik heb 1 collega die als ik niet opneem na een half uur weer belt en dan weer. Dat snap ik nooit zo goed, voor mij geldt bij een gemiste oproep dat ik zodra ik de mogelijkheid heb terugbel. Dat werkt eigenlijk bij iedereen behalve bij hem (en m'n schoonmoeder).

Dat FaceTime trouwens, ik gebruik jet nooit maar mijn telefoon doet het soms vanzelf! Superirritant, zit ik een telefoongesprek met een ouder van een leerling te voeren en ineens komt er FaceTime doorheen. Schaam me dood en dan hang ik maar snel op en bel opnieuw.
#teammaple🍁
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 19 Sep 2014 15:36

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Oh dat ken ik UN, heb dat vaak met mijn vriend. Krijg dat dan ook moeilijk weer weg, heel apart. Kan me voorstellen dat dat bij een gesprek met een ouder supervervelend is.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 19 Sep 2014 15:46

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Ik maak mij wel schuldig aan het ? maar wel alleen bij mijn man, net als wat vaker achter elkaar bellen omdat ik weet dat hij zijn tel vaak niet voelt in zijn joggingbroek op werk. Maar dat is wel alleen als ik iets moeten weten binnen korte tijd. Verder bij niemand. Mijn man vindt dat ook niet erg, dat is zelf zo'n stalker dat als ik niet opneem hij nog tig keer belt.

Verder app ik de enige dag veel en de andere dag weinig. Is maar net wat ik aan het doen ben en wat de kinderen doen. Ik heb bewust geen databundel dus als ik ga shoppen oid heb ik ook geen internet op mijn tel. Ik app dan meestal als ik even wat zit te drinken, niet als bezig ben met anderen of andere dingen. Buiten heb ik mijn telefoon wel altijd bij mij, al valt hij dan natuurlijk net altijd uit ivm de batterij als ik wil bellen, maar thuis ligt die meestal op tafel of de kast. Ik heb meldingen uit staan, alle geluiden uit en als ik ga slapen gaat wifi ook uit.
Mijn tel trilt alleen als ik gebeld wordt. Verwacht ik een telefoontje dan zet ik het geluid wel even aan en na dat telefoontje snel weer uit.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem149

Bericht 19 Sep 2014 16:12

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Ik merk het alleen werkgerelateerd. Was een hele poos geleden ziek thuis, belde onze eerste assistent me op om te vragen hoe het ging. Ik nam de telefoon niet op, had ik een boos voicemail bericht, want ik moest wel bereikbaar zijn als ik ziek was. Eh sorry, maar als ik ziek ben lig ik meestal in bed en dan hoor ik mijn telefoon niet altijd. Gelukkig is het bij deze ene keer gebleven, maar ik vond dit behoorlijk overdreven.
<<

Anoniem86

Bericht 19 Sep 2014 16:37

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Ik heb m'n mobiel wel altijd bij me, wil kunnen bellen als het nodig is, maar zit er niet continu mee in m'n handen, en reageer ook niet altijd gelijk. Ik zie de pop up van de whats app soms wel rn als het niet belangrijk is, en ik ben bezig, wachten ze maar even. Gelukkig krijg ik nooit vraagtekens gestuurd, zou ik ook heel vervelend vinden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Sep 2014 16:43

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Elize schreef:Ik merk het alleen werkgerelateerd. Was een hele poos geleden ziek thuis, belde onze eerste assistent me op om te vragen hoe het ging. Ik nam de telefoon niet op, had ik een boos voicemail bericht, want ik moest wel bereikbaar zijn als ik ziek was. Eh sorry, maar als ik ziek ben lig ik meestal in bed en dan hoor ik mijn telefoon niet altijd. Gelukkig is het bij deze ene keer gebleven, maar ik vond dit behoorlijk overdreven.

Volgens mij is dat wel vrij gangbaar hoor, dat je bereikbaar moet zijn als je ziek bent.
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 19 Sep 2014 18:13

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Urban Naked schreef:
Elize schreef:Ik merk het alleen werkgerelateerd. Was een hele poos geleden ziek thuis, belde onze eerste assistent me op om te vragen hoe het ging. Ik nam de telefoon niet op, had ik een boos voicemail bericht, want ik moest wel bereikbaar zijn als ik ziek was. Eh sorry, maar als ik ziek ben lig ik meestal in bed en dan hoor ik mijn telefoon niet altijd. Gelukkig is het bij deze ene keer gebleven, maar ik vond dit behoorlijk overdreven.

Volgens mij is dat wel vrij gangbaar hoor, dat je bereikbaar moet zijn als je ziek bent.

Ik vind een boze voicemail dan niet zo netjes. Als ik ziek ben en in bed lig gaat mn telefoon op stil. Toedeledokie. Ik bel ze dan wel terug. Een boze voicemail zou ik echt niet op prijs stellen.
<<

Anoniem185

Bericht 19 Sep 2014 18:45

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Als ik ziek ben, staat mijn mobiel vaak op stil. Mijn werk heeft als regel dat je voor 10.00 even moet laten weten hoe het gaat en of je de volgende dag aanwezig bent. Soms bellen ze dan in de middag nog een keer, maar als ik dan slaap zie ik het later pas en bel ik meteen terug. Mochten ze daar moeilijk over doe dan zou ik dat ook echt niet op prijs stellen.
<<

Anoniem88

Bericht 19 Sep 2014 18:48

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Om 10:00 al? Dan kan ik daar nog weinig zinnigs over zeggen... Hier moet dat voor 16:00 en zelfs dat vind ik soms al lastig.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Sep 2014 18:52

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Maar clapperdie door wie wordt je dan gebeld is dat werk gerelateerd?

Ik herken het gelukkig niet, zou het ook dodelijk irritant vinden! Heel soms als ik iets aan iemand heb gevraagd waar ik wel antwoord op moet dan vraag ik het een dag later nog een keer. Maar verder dan dat eigenlijk niet.
:heart: :heart: 2011
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 19 Sep 2014 19:02

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Ik herken dat gelukkig niet. Ik zou er gestoord van worden. Zelf doe ik dat ook niet, als ik dringend iets moet weten, dan bel ik diegene en neemt die niet op, dan spreek ik de voicemail in. Vraagtekens op een niet gereageerd WA doet bij gelukkig niemand ik ook bij niemand.

Ik heb mijn telefoon niet altijd bij me, en soms als ik druk bezig ben en ik heb geen zin om op te nemen, dan doe ik dat niet. Ik bel later wel terug.
<<

Anoniem185

Bericht 19 Sep 2014 19:15

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Dundas schreef:Om 10:00 al? Dan kan ik daar nog weinig zinnigs over zeggen... Hier moet dat voor 16:00 en zelfs dat vind ik soms al lastig.
Ja vroeg he! Ik meld me ook vaak een dag 'te lang' ziek, een uitziekdag om het zo maar te noemen. Wil niet het risico lopen toe te zeggen de volgende dag te komen terwijl ik nog steeds niet fit genoeg ben.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 19 Sep 2014 19:27

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Ik herken het niet. Ik reageer zelf ook pas als ik tijd/zin heb. Soms lees ik wel de berichtjes maar heb ik gewoon op dat moment geen zin om iets terug te sturen. Het enige 'vervelende' is dan wel dat ik het soms dan volledig vergeet en pas de volgende dag of nog later bedenk dat ik iets terug moet sturen :-).

Als iemand vraagtekens zou sturen zou ik echt not amused zijn. Als je echt per direct iets moet weten bel je maar gewoon op.
<<

Anoniem149

Bericht 19 Sep 2014 19:43

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Urban Naked schreef:
Elize schreef:Ik merk het alleen werkgerelateerd. Was een hele poos geleden ziek thuis, belde onze eerste assistent me op om te vragen hoe het ging. Ik nam de telefoon niet op, had ik een boos voicemail bericht, want ik moest wel bereikbaar zijn als ik ziek was. Eh sorry, maar als ik ziek ben lig ik meestal in bed en dan hoor ik mijn telefoon niet altijd. Gelukkig is het bij deze ene keer gebleven, maar ik vond dit behoorlijk overdreven.

Volgens mij is dat wel vrij gangbaar hoor, dat je bereikbaar moet zijn als je ziek bent.

Klopt, maar als ik echt ziek ben lig ik 99% van de dag op bed. Ik vond het niet netjes dat ik allerlei verwijten naar me toe geslingerd kreeg in een voicemail bericht.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 19 Sep 2014 20:54

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Mijn mobiel staat sowieso altijd op stil! Ik word anders gek van alle geluiden en meldingen de hele dag, ik heb geen zin om het allemaal apart in te stellen, is zeker heel easy?
<<

Fiene

Bericht 19 Sep 2014 21:09

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Nee niet herkenbaar. Ik heb eigenlijk wel altijd mijn mob bij me maar reageer echt niet meteen op alles. Prive-nummers neem ik sowieso nooit op, dat zijn alleen maar van die irritante call centers.
<<

Anoniem136

Bericht 19 Sep 2014 21:26

Re: Altijd maar bereikbaar zijn

Ik heb de laatste weken ingesteld staan dat ik alleen bij WIFI WA of FB berichten krijg, en dat is dan eigenlijk alleen maar thuis. Enerzijds omdat ik al heel snel bijna door mn bundel heen was, maar ik merk ook dat het wel rust geeft. Tijdens het werk zet ik m aan in de pauzes. Ik zit in vijf WA groepen en ben niet overal even actief maar ik las wel constant, dat gevoel is er nu af nu ik de berichten ook gewoon niet meer binnenkrijg. Ik heb mn telefoon wel altijd bij me, dus kan wel gebeld worden.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers