Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De lekkerste gerechten uit de oven!

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 23 Sep 2014 16:27

Re: De lekkerste gerechten uit de oven!

Ik maak soms een kaassaus of een bechamelsaus om er doorheen te doen. Soms ook wel eens eieren er doorheen. En dan natuurlijk op smaak brengen met kruiden.

Je oven maakt overuren zo te lezen haha, ik eet ook heel graag gerechten uit de oven.
2012 & 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Sep 2014 17:13

Re: De lekkerste gerechten uit de oven!

Ik maak heel vaak geroosterde aardappels uit de oven. Aardappels in schil in vieren 6 min koken en dan op de bakplaat met lekker veel knoflookteentjes, wat olie met zout en kruiden (oregano, rozemarijn etc) er over en dan de oven aan. Na een half uur heen en weer hupsen of zelfs een klein beetje plat drukken met je pureestamper en nog een kwartier langer in de oven.
#teammaple🍁
<<

Anoniem140

Bericht 23 Sep 2014 18:35

Re: De lekkerste gerechten uit de oven!

Oh klinkt heerlijk UN! Ga ik onthouden!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Sep 2014 22:55

Re: De lekkerste gerechten uit de oven!

Met aardappels, groente, vlees/vis/vega ligt het er natuurlijk een beetje aan wat het is. Maar vandaag hadden wij bijvoorbeeld aardappelkroketjes, crispino en prei. De kroketjes en de crispino kunnen dan in de oven. Kan prima en het is ook nog eens veel minder vet. Dan hoef je dus alleen nog maaf de prei te wokken en klaar (of je maakt bijvoorbeeld gegratineerde prei uit de oven).
Met aardappels is mijn ervaring dat bijna alle aardappeldingen uit de vriezer die je kunt bakken of frituren ook in de oven kunnen (ook als dat niet op de zak staat). Bijvoorbeeld schijfjes, kroketjes, rostirondjes etc. Verse aardappels maak ik vaak ongeveer zoals UN beschrijft, je kunt natuurlijk ook varieren met kruiden. En probeer eens Rosevalaardappeltjes, die zijn echt heerlijk uit de oven en die hoef je niet eerst te koken.
Verder eten wij vaak vleesvervangers en die doen we ook allemaal in de oven. En doordat ze dan niet al het vet uit de pan opzuigen zijn ze veel lekkerder.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 26 Sep 2014 11:07

Re: De lekkerste gerechten uit de oven!

Ik heb momenteel ook geen oven en mis het zó erg! Ik kookte heel veel met de oven o.a.:

- allerlei lasagnes en ovenschotels
- allerlei geroosterde groenten/aardappeltjes, lekker met een salade
- gevulde paprika's/aubergines/tomaten etc.
- quiches
- zelfgemaakte pizza :heart:
- koekjes/taarten/muffins etc. zoet en hartig

Veel bakplezier!
<<

Anoniem166

Bericht 07 Okt 2014 11:05

Re: De lekkerste gerechten uit de oven!

Mizz_S schreef:En vanavond ga ik een ovenschotel eten met aubergine, dit recept: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R6 ... -aubergine. Maar daarvan weet ik natuurlijk nog niet of het lekker is!


Mizz_S, was dit lekker? Ik heb de ingrediënten al in huis, maar toch twijfel ik een beetje.
Onzin natuurlijk, want als het niet lekker is, eten we een avondje minder lekker, maar toch... Ben benieuwd naar wat je ervan vond.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Okt 2014 21:48

Re: De lekkerste gerechten uit de oven!

Ik vond het wel lekker, maar niet supergeweldig ofzo. Maar mijn man vond het echt heerlijk. Ik zou zeggen, gewoon maken dus, dan merk je het vanzelf!
<<

Anoniem140

Bericht 08 Okt 2014 06:32

Re: De lekkerste gerechten uit de oven!

Ik heb inmiddels al heel wat recepten uitgeprobeerd! Dus bedankt voor de tips!
Mensen die nog meer lekkere recepten hebben, ik hoor ze graag :)
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers