Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Sep 2014 10:24

Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Mijn man en ik vieren al jaren geen verjaardagen. Bij de laatste kinderverjaardag zat iedereen om de tafel heen en rende moeder zich rot om iedereen van hapje/drankje te voorzien. Ik zie dat echt niet zitten, maar ben benieuwd of dit 'de norm' is.

Ik ben erg benieuwd naar jullie invulling!
L2014 & H2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Sep 2014 10:27

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Zo gebeurt het in mijn omgeving ook, maar ik heb daar echt een hekel aan.

Ik denk dat ik, als ik ooit kinderen krijg, ieder jaar (zolang het kind in kwestie dat tenminste nog leuk vindt) een thema verzin. En dan hapjes en een taart maak dat daarbij past. Ik knal dan gewoon alles op tafel, hapjes en flessen drinken, en dan wordt het zelfbediening! :wink:

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2014 10:31

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Gewoon zoals andere verjaardagen, er komt familie langs, er komen taart en andere hapjes op tafel, 's avonds blijft iedereen eten, daarna is er nog koffie en dan gaat iedereen weer naar huis.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 18 Sep 2014 10:44

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Wij gaan bij voorkeur wat leuks doen, picknicken/bbq'en in het bos bijv. Of een bbq in de tuin met watertafels etc voor de kinderen erbij en dan tussen de koffie/thee met taart en bbq in naar de speeltuin en/of voetbalveld hierachter met zn allen. Kids zijn in juni jarig dus eigenlijk altijd wel buiten weer. Hele tijd in een kring om de tafel zitten vind ik vreselijk. Nu nodigen wij nooit veel mensen uit en zijn het mijn zus met haar kinderen, broer met schoonzus en kinderen en mijn ouders die komen. Aankomend jaar zullen we hun verjaardag vieren bij Linneashof of we huren zn opblaasbaar springkussen/hindernisbaan, dat zal een beetje afhangen van de temperatuur die er dan zal zijn (bij Linneashof moet het warm genoeg zijn voor het zwemgedeelte).
De jongste zal straks waarschijnlijk in december jarig zijn en dat zullen we dan wel bij een binnenspeeltuin vieren de eerste 3 jaar met mijn fam.

Schoonouders komen altijd alleen een uurtje of 1,5 langs voor koffie, taart en cadeautje droppen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2014 10:52

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Ik doe tot nu toe (hij is 2) gewoon een borrel. De familie komt, en ook wat vrienden, al nodig ik niet iedereen uit maar degenen die dat leuk vinden. Er is taart en wijn en bier en hapjes. Feestjes hier zijn altijd self-service.
<<

Anoniem97

Bericht 18 Sep 2014 11:00

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

De kinderverjaardagen hebben hier een thema, hapjes en versieringen daarop aangepast.
De hapjes en drankjes staan op de grote tafel dus mensen kunnen zelf pakken.
Verder geen kringetje maar 1 of 2 sta tafels en mensen kunnen zelf kiezen waar ze staan/zitten en dus gewoon lekker vrij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2014 11:04

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Chaos schreef:Wij gaan bij voorkeur wat leuks doen, picknicken/bbq'en in het bos bijv. .


Op zich vind ik dat er altijd wel gezellig uitzien en ik vind het ook een leuk idee, maar laatst was ik met mijn ouders en Yrsa op een zaterdagmiddag in Clingendael waar in de speeltuin ook een kinderverjaardag werd gevierd en die ouders hadden hele stukken afgezet met lint, bankjes die daar stonden gereserveerd door er dingen op te hangen. Dat vond ik wel heel asociaal, ik had ook zoiets van: als je iets voor jezelf wil reserveren, betaal daar dan gewoon voor, huur iets af, maar ga niet een openbare plek voor jezelf opeisen door eigenhandig een lint op te hangen.
Yrsa kreeg op een gegeven moment ook te horen van die kinderen dat ze niet op de draaimolen mocht omdat ze niet bij het feestje hoorde, daar hebben we ook wel een stokje voor gestoken.

Niet dat ik denk dat jij dat zo doet hoor, maar ik moest er even aan denken, dat ik aan de ene kant die picknicks wel leuk vind maar dat ik aan de andere kant vind dat sommige mensen daarmee best asociaal veel ruimte voor zichzelf opeisen waardoor anderen niet fijn gebruik kunnen maken van die plek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem255

Bericht 18 Sep 2014 11:09

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Als mijn kinderen in de zomer jarig zouden zijn, zou ik het heel anders vieren. Maar helaas, tot nu toe regent het óf pijpenstelen óf het is ijzig koud. Ik heb weleens geïnformeerd naar een zaaltje in het wijkgebouw maar dat mag niet meer. De blokhut 2 dorpen verder is bijna nooit beschikbaar en als dat wel zo is betaal je, ik meen 75.- voor een middag.

We hebben geen heel groot huis en ik vind niet dat ik mensen van 50+ aan een tafel kan laten staan dus hier staan inderdaad de stoelen en de tafels klaar. Maar goed, mijn man en ik lopen gewoon samen voor het drinken en mijn moeder helpt meestal ook mee. De hapjes zet ik gewoon op tafel.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 18 Sep 2014 11:29

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Gewoon simpel.
Koffie en taart krijgen ze van mij, daarna de fris doe ik de vrouwen en mijn man de mannen voorzien van drinken.
Flessen zetten we bij de tafel, dat mogen de de tweede keer zelf in schenken en de mannen weten zelf de weg naar de koelkast voor evt bier.
Hapjes laat ik 1x rond gaan en daarna zet ik het op tafel, net als chips oid.
Wel zorg ik dat alle hapjes kind vriendelijk zijn.
De kinderen die komen krijgen een pakje drinken en een cupcake of een plak cake oid
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem112

Bericht 18 Sep 2014 11:53

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

De kinderverjaardagen zijn hier vooral kindvriendelijk, dus geen enorme club mensen maar mensen die echt dichtbij hun staan en die ze goed kennen, een middag is ook al vaak genoeg lang zat als ze klein zijn (1-4 jaar ) hapjes enzovoorts ook alles wat de kinderen zelf ook mogen hebben.

Laatst was is op een verjaardag waar de jarige 1 jaar werd, heel veel kleine kinderen waren er, en er stonden dan op tig tafeltjes borrelnootjes voor het pakken.... Doodeng vond ik het.
<<

Anoniem166

Bericht 18 Sep 2014 11:59

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Werden jullie verjaardagen vroeger ook zo gevierd? In onze familie werden vroeger alleen de verjaardagen van de volwassenen gevierd, 's avonds vanaf een uur of 8. Men deed niet aan cadeautjes, al werd er wel eens wat meegenomen (douche- en badspul etc.). De kinderen kregen gewoon een kaartje toegestuurd en binnen het gezin werd de verjaardag gevierd.

Ik vind het nu best lastig. De eerste verjaardag heb ik redelijk uitgebreid gevierd, opa's en oma's en ooms en tantes waren uitgenodigd. Verder niemand. Afgelopen jaar ben ik al wat selectiever geweest. Van veel familieleden weet ik dat ze er eigenlijk niet op zitten te wachten, dus sommigen van hen heb ik niet eens meer uitgenodigd en tegen de rest heb ik gezegd dat het geheel vrijblijvend was. Dan hou je een heel klein groepje over van mensen die het wel de moeite waard vindt om even langs te komen (voor koffie, thee, gebak, borrelhapjes). Meer doe ik er niet aan.

Ik weet ook niet of ik het volgend jaar wel ga vieren voor familie. Op de dag zelf gaan we wel wat leuks doen met het gezin. Het eerste jaar was dat zwemmen in de Huttenheugte, en het tweede jaar zijn we naar de dierentuin gegaan.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Sep 2014 12:02

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Ik nodig slechts een paar mensen uit, want onze woonkamer is niet bestand tegen een grote horde mensen. De opa's en oma's, de ooms en tantes en hun kinderen en een paar vrienden nodig ik uit, verdeeld over de dag. Ik doe niet aan thema's, maar misschien komt dat als ze wat ouder is.

De gasten krijgen een gebakje, koffie en thee wordt geschonken, het eerste glas drinken ook, daarna zelfbediening. Daarna komen er wat hapjes op tafel. De ouders mogen verder zelf bepalen welke hapjes de kinderen krijgen, die zet ik niet apart neer ofzo. De kinderen krijgen wel hun eigen bakjes chips, want vieze graaiende handjes in de grote bakken vind ik niet zo hygiënisch.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2014 12:05

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Kinderhanden zijn toch niet viezer dan de handen van volwassenen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 18 Sep 2014 12:07

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Vind ik wel. Bij de kleintjes, althans. Ze spelen buiten, wroeten in de aarde, pakken slakken op, peuteren in hun neus, etc. Als ze hun handen netjes wassen, oké. Maar daar ga ik niet continue op letten. Ze krijgen gewoon een eigen bakje of zakje met een gepaste hoeveelheid.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2014 12:09

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Mijn dochter haat vieze handen, ik zou het ook echt raar vinden als ik met haar ergens op visite was en de gastvrouw zou het over 'vieze graaiende handjes' hebben. Maar goed, misschien breng je het niet zo naar je visite.

Ezra houdt overigens wel van spelen met modder en zand et cetera, maar dat is niet als we op visite zijn natuurlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem136

Bericht 18 Sep 2014 12:10

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Wij vieren het nooit heel uitgebreid. De verjaardagen van de jongens vieren we samen, daar zit vijf weken tussen, best veel maar ze vinden het tot nu toe niet erg. Mijn dochter is bijna jarig en die wilde een kinderfeestje en verder alleen opa's oma's ooms en tante, nou ja prima. Ik vier mijn eigen verjaardag ook nooit en dit vinden ze ook leuk. We vieren het wel altijd als gezin door 'uit eten' te gaan op de dag zelf bij een plek naar keuze van het jarige kind, ook komt er altijd wat visite op de dag zelf (meestal mijn ouders en broers en een familielid van mn vriend) en als het een handige dag is doen we het kinderfeestje ook op de dag zelf. Ze zijn dus wel altijd echt jarig ondanks dat we het niet uitgebreid met familie vieren.
<<

Anoniem144

Bericht 18 Sep 2014 12:13

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Wij vieren dit jaar de verjaardagen van D en L samen ( 2 en 17 oktober jarig).
Er komen ongeveer 35 mensen , waaronder 7 kinderen.
We nodigen familie en goede vrienden uit.
We zetten altijd 2 of 3 hangtafels neer en er is zitgelegenheid op de bank . Ik zet al het drinken/glazen in een hoek in de huiskamer..selfservice dus :wink: Het eerste kopje koffie / glaasje fris schenken wij in , daarna vertel ik dat ze zelf kunnen pakken. De taart doen we ongeveer een uurtje nadat de verjaardag is begonnen. Er komen ook verschillende hapjes en chips op tafel. Buiten zetten we een partytent neer voor de rokers ( mocht het regenen)en de kinderen kunnen ook naar buiten. Rond avondeten tijd zet ik de frietpan in de schuur aan en kan kan iedereen een puntzak friet krijgen. Ik zal ook wel wat mini snacks op tafel zetten.
Laatst gewijzigd door Anoniem144 op 18 Sep 2014 12:18, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

ChiQ

Bericht 18 Sep 2014 12:14

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Ons huis was bomvol, er waren 57 man (ja echt) maar dr catering heeft alles prima verzorgt. Doen we dit jaar weer!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Sep 2014 12:15

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Exogenesis schreef:Vind ik wel. Bij de kleintjes, althans. Ze spelen buiten, wroeten in de aarde, pakken slakken op, peuteren in hun neus, etc. Als ze hun handen netjes wassen, oké. Maar daar ga ik niet continue op letten. Ze krijgen gewoon een eigen bakje of zakje met een gepaste hoeveelheid.

Nou ik ken ook zat volwassenen die vieze dingen doen met hun handen hoor. Neuspeuteren, in oren zitten, handen niet wassen na toiletbezoek. Ik denk niet dat nou perse iets is wat alleen kinderen doen.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2014 12:18

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Ja, het schijnt ook dat er heel veel bacteriën zitten op die pepermuntjes in restaurants.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Sep 2014 12:19

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Ja precies. Die eet ik daarom ook nooit, alleen als ze per stuk verpakt zijn.
Ik ben op zich ook wel een voorstander van portiebakjes met snacks op een verjaardag, maar volgens mij is dat niet erg algemeen geaccepteerd, dus ik denk dat mensen me toch een beetje raar aankijken als ik schaaltjes met een afgepaste hoeveelheid chips per persoon serveer.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2014 12:22

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Je kan wel zo'n grote schaal neerzetten met allemaal kleine zakjes chips erin.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Sep 2014 12:26

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Ja dat is ook nog wel een idee!

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2014 12:27

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Ja, zeker als je meerdere smaakjes hebt, dan kun je het er nog op gooien dat niet iedereen hetzelfde lekker vindt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem144

Bericht 18 Sep 2014 12:33

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Ik heb mezelf werkelijk nog nooit druk gemaakt over chips uit de schaal chips op een verjaardag bij familie of vrienden of bij ons thuis. Ik ben er nog nooit ziek van geworden :laughcry:
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers