Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

<<

Anoniem315

Bericht 18 Sep 2014 13:36

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Susan schreef:Mijn dochter haat vieze handen, ik zou het ook echt raar vinden als ik met haar ergens op visite was en de gastvrouw zou het over 'vieze graaiende handjes' hebben. Maar goed, misschien breng je het niet zo naar je visite.

Ezra houdt overigens wel van spelen met modder en zand et cetera, maar dat is niet als we op visite zijn natuurlijk.


Haha, nee, zo zal ik dat niet zeggen. Maar 't is wel de achterliggende gedachte.
Ik ben gewend dat de kinderen op verjaardagen gewoon lekker buitenspelen en zo nu en dan binnenkomen om wat lekkers te halen en dan krijgen ze dus hun eigen bakje/zakje.

Tuurlijk kunnen volwassenen ook ranzig zijn. Het gaat me ook niet alleen om de handjes alleen. Het gaat ook om de hoeveelheid. Sommige kinderen moeten gewoon wat begrensd worden. (Sommige volwassenen ook, maar dat laat ik aan henzelf over).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Sep 2014 13:50

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Wat ik met volwassen en hapjes altijd irritant vind is als er stokbroodjes of toastjes op een laag tafeltje staan en je zit tegenover dat tafeltje, dat mensen dan de hele tijd voor je neus bukken om een toastje of stokbroodje te smeren en dat jij dan continu tegen iemands kont aan zit te kijken. Dat vind ik eigenlijk het vervelendste van hapjes op tafel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Sep 2014 13:53

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

O, en wat ik wel vervelend vind van sommige kinderen is dat ze altijd zo nodig een voorraadje chips en snoep mee naar de kinderkamers willen nemen. Dat mag bij ons dus gewoon niet. Ik snap dat ze daar aan het spelen zijn, maar als je iets eten wil dan kom je dat maar in de huiskamer doen. Ten eerste wil ik er gewoon zicht op hebben wat mijn eigen kinderen eten en ten tweede liggen de chipsresten dan 's avonds door het bed heen en daar heb ik ook geen zin in.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 18 Sep 2014 14:19

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Levi is (gelukkig) in de zomer jarig. Wij plaatsen een partytent en zetten hangtafels neer. Er komen ongeveer 30 personen (voornamelijk vrienden en ouders/schoonouders broer/zus). Ik vind het altijd wel leuk om uit te pakken met zijn verjaardag. Ik maak snoepzakjes voor de mensen als ze naar huis gaan met een bedankje erop, op alle tafels staan bakjes met snoepgoed/chips etc, laat een taart maken bij de bakker en ik maak zelf nog wat cupcakes e.d.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem255

Bericht 18 Sep 2014 14:51

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Ik ken iemand die rustig haar teennagels knipt waar de visite (niet met een verjaardag overigens) bij zit en dan zonder handen te wassen en met de nagelknipper nog op tafel in een bak m&m's graait.... Daar pak ik dus niks meer ;)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 18 Sep 2014 15:03

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Susan schreef:
Chaos schreef:Wij gaan bij voorkeur wat leuks doen, picknicken/bbq'en in het bos bijv. .


Op zich vind ik dat er altijd wel gezellig uitzien en ik vind het ook een leuk idee, maar laatst was ik met mijn ouders en Yrsa op een zaterdagmiddag in Clingendael waar in de speeltuin ook een kinderverjaardag werd gevierd en die ouders hadden hele stukken afgezet met lint, bankjes die daar stonden gereserveerd door er dingen op te hangen. Dat vond ik wel heel asociaal, ik had ook zoiets van: als je iets voor jezelf wil reserveren, betaal daar dan gewoon voor, huur iets af, maar ga niet een openbare plek voor jezelf opeisen door eigenhandig een lint op te hangen.
Yrsa kreeg op een gegeven moment ook te horen van die kinderen dat ze niet op de draaimolen mocht omdat ze niet bij het feestje hoorde, daar hebben we ook wel een stokje voor gestoken.

Niet dat ik denk dat jij dat zo doet hoor, maar ik moest er even aan denken, dat ik aan de ene kant die picknicks wel leuk vind maar dat ik aan de andere kant vind dat sommige mensen daarmee best asociaal veel ruimte voor zichzelf opeisen waardoor anderen niet fijn gebruik kunnen maken van die plek.


Oh nee, dat doe ik inderdaad niet haha, dat is echt wel heel erg aso zeg. Maar wij vieren hun verjaardag maar met in totaal 13, straks 14 personen om het jaar. Vorig jaar en toen ze 1 werden wel met mijn hele familie erbij (ze wonen ver dus maar om het jaar nodigen we iedereen uit) en dan gaan wij zelf die kant van het land op ivm dat mijn oma niet zo ver meer kan reizen, dan zijn we wel met heel veel personen maar dan bbq'en we in ons eigen prive bos waar niemand last van ons heeft.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Sep 2014 15:26

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Het had me inderdaad ideaal geleken om in een park een picknick te organiseren ofzo. Helaas heb ik een hartje winter kind.

Mijn woonkamer is met 3/4 man visite al echt vol, dus dat vind ik ook geen optie. Ik ga binnenkort informeren bij een buurthuis om de hoek of ik daar een ruimte voor een redelijke prijs kan huren. Voor mijn zoon zou ik het leuk vinden als er andere kinderen zijn. In de familie- en vriendenkring zijn er niet zo veel, dus zijn we van plan om de andere kinderen van de gastopvang uit te nodigen.

Ik kan een glijbaan lenen en zou ook wat andere speeltjes meenemen, maar erg groot wordt het niet. De meeste familieleden wonen 3u rijden bij ons vandaan. Ik verwacht niet dat ze op komen dagen.
L2014 & H2017
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 18 Sep 2014 15:41

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

We maken er best een happening van, vooral met de kinderverjaardagen. Nu zijn ze beiden kort achter elkaar jarig maar ieders krijgt echt een eigen middag.
Op zo'n middag hebben we dan een thema taart, koffie thee & frisdrank. Soms nog wat te borrelen in de vorm van hapjes of chippies kaas/worst etc. net waar we zin in hebben.
Het word overigens gewoon binnenshuis gevierd. Gelukkig hebben we geen grote groep, scheelt ook nog wel denk ik.

De "grote" mensen verjaardagen vieren we anders. Mijn man was pas jarig en toen hebben we een bitterballenlunch georganiseerd. Iedereen kwam lunchen onder genot van een snackje, taart als toetje en toen ging iedereen weer en hadden we de middag voor ons zelf!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Sep 2014 16:35

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Toen R 1 werd zat het hele huis vol, en buiten mensen onder een partytent. Het duurde van 14 geloof ik tot 2. Familie bracht eten mee en ik had een enorme taart laten maken.

Was echt gezellig vond ik. Komend jaar doen we het niet zo groots denk ik, als hij 5 wordt krijgt hij weer zo'n groot feest.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 18 Sep 2014 17:22

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Siem is in februari jarig en dat is echt onhandig. Wij hebben geen groot huis en veel mensen die op verjaardag komen. En ook veel kinderen die meegesjouwd worden en dat is bij elkaar gewoon echt druk. Zijn eerste verjaardag hebben we in 2 dagen gevierd en zijn tweede verjaardag wel op 1 dag maar een hele lange tijd. En dat ging eigenlijk wel goed. Voor zijn derde verjaardag willen we familie apart doen en dan op zijn eigen verjaardag de rest. Maar het is dan door de weeks dus ik verwacht niet meer zoveel mensen.

De verjaardag van Dian vieren we vanaf volgend jaar samen met mijn verjaardag. Zal ook wel druk worden maar niet 2 keer in dezelfde week :smile:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Sep 2014 17:36

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Haha SarahKey, dat lijkt me inderdaad helemaal niks; hier zou ik een soort blokkenschema moeten maken om visite in huis te ontvangen. Ik zie het ook totaal niet zitten om het over meerdere dagen te vieren. Eigenlijk heb ik best veel eisen haha!
L2014 & H2017
<<

Anoniem140

Bericht 18 Sep 2014 18:39

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Wij hebben geen hele grote groep, en vieren het altijd in de tuin (zomerkind). Soms met een bbq, andere keren met hapjes, en snacks. Taart erbij, slingers, drinken, ballonnen.. Altijd heel gezellig!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Sep 2014 18:55

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Wij nodigen mensen uit die dicht bij ons staan, mijn familie is niet heel groot, dus ik kan niet zeggen dat ik alleen familie uitnodig. Wij hebben ook bijv hele lieve buren die gek zijn op de meiden die nodig ik ook gewoon uit. Verder ook vrienden die dicht bij ons staan en die soms ook kinderen hebben. Het is zo een aardig groepje. AFgelopen twee jaar had ik het in twee groepjes verdeeld, en nu hebben we op het kaartje gezet welkom vanaf half 11 en dan hoop ik maar dat iedereen verspreid komt (zo niet dan ben ik benieuwd hoe me dat bevalt, haha)

Afgelopen twee jaar heb ik ook hele uitgebreid aan hapjes gedaan, en de mensen die smiddags kwamen die konden ook blijven eten, had ik dan broodjes voor met soep en verschillende soort beleg.
Dit jaar maak ik het met zelf iets makkelijker met de hapjes, en soep en brood doe ik ook niet. De mensen die er rond etenstijd nog zijn mogen mee patat eten :-)

De hapjes laat ik een of twee keer rond gaan en zet ik dan ook gewoon op tafel, verder staan er chips en nootjes. Ook is er voor iedereen taart. Drinken loop ik wel steeds heen en weer, maar ik heb ook wel vaak vriendinnen die aanbieden even te helpen en dat aanbod neem ik dan altijd wel aan.

Eerlijk is eerlijk ik vind het altijd wel druk maar de meiden hebben het tot nu toe altijd wel leuk gevonden dat die mensen voor hun kwamen. Ik heb ook altijd de tijd genomen om er bij te zijn als ze hun kado kregen, dan wachten die drankjes maar ff.
:heart: :heart: 2011
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Sep 2014 19:27

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Toen R. 1 werd was het mooi weer. We zaten dus met z'n allen in de tuin. Het was druk, R. vond er geen bal aan (hartstikke eenkennig) dus die ik in de draagzak. We hadden iedereen van 1-5 uitgenodigd.

Voor mijn gevoel hebben we de hele dag lopen rennen. Volgend jaar maken we er dus zelfbediening van en hopen we weer op mooi weer (ze is in april jarig).
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 18 Sep 2014 20:01

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Hier vieren we elke verjaardag wel redelijk uitgebreid, meestal komen er tussen de 35-40 mensen. Laatste keer hebben we N. haar verjaardag van 11 tot 17.00 uur gedaan en vonden we eigenlijk wel redelijk lang. Hier maak ik een taart/ sweet table in een bepaald thema, maak nog wat hartige hapjes erbij en die zet ik gewoon neer. Drinken pakken de meeste mensen vaak wel zelf bij ons na een 1e ronde.

Ohja een vriendin van mij helpt ook altijd heel lief, en wij weer bij hun op verjaardagen dus dat is echt wel heel fijn. Heb je toch nog een paar extra handen.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Sep 2014 20:41

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Sanne schreef:Werden jullie verjaardagen vroeger ook zo gevierd? In onze familie werden vroeger alleen de verjaardagen van de volwassenen gevierd, 's avonds vanaf een uur of 8. Men deed niet aan cadeautjes, al werd er wel eens wat meegenomen (douche- en badspul etc.). De kinderen kregen gewoon een kaartje toegestuurd en binnen het gezin werd de verjaardag gevierd.

Ik vind het nu best lastig. De eerste verjaardag heb ik redelijk uitgebreid gevierd, opa's en oma's en ooms en tantes waren uitgenodigd. Verder niemand. Afgelopen jaar ben ik al wat selectiever geweest. Van veel familieleden weet ik dat ze er eigenlijk niet op zitten te wachten, dus sommigen van hen heb ik niet eens meer uitgenodigd en tegen de rest heb ik gezegd dat het geheel vrijblijvend was. Dan hou je een heel klein groepje over van mensen die het wel de moeite waard vindt om even langs te komen (voor koffie, thee, gebak, borrelhapjes). Meer doe ik er niet aan.

Ik weet ook niet of ik het volgend jaar wel ga vieren voor familie. Op de dag zelf gaan we wel wat leuks doen met het gezin. Het eerste jaar was dat zwemmen in de Huttenheugte, en het tweede jaar zijn we naar de dierentuin gegaan.


Ik vind dit eigenlijk een beetje raar, dus ik ben benieuwd wat jou gedachte er achter is.. Maar.. Waarom werd de verjaardag van kinderen niet gevierd en van volwassenen wel? Andersom vind ik een stuk logischer.. Juist voor kinderen is een verjaardag toch echt een feestje? Mensen over de vloer, taart eten, cadeautjes krijgen..
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 18 Sep 2014 20:53

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Was bij ons ook zo. Voor mijn verjaardag kwamen ooms en tantes enz niet. We vierden het binnen het gezin en ik had een kinderfeestje. Misschien omdat onze familie vrij groot is. Nu bij verjaardagen van mijn neefjes en nichtje kan ik me niet voorstellen dat ik niet zou komen :-).
Ik heb nog geen idee hoe wij het gaan vieren als de meiden 1 worden.
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 18 Sep 2014 21:04

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Eigenlijk vind ik verjaardagen vieren vreselijk. Verjaardagen van man en mezelf vieren we al jaren niet meer van de kinderen uiteraard wel maar eigenlijk ben ik altijd dolblij als eht weer voorbij is allemaal.

wij nodigen vrienden en familie uit en ik zet lekkere hapjes neer. Voor kinderen heb ik ook altijd een speciaal bakje met snoep en/of chips maar niet voor ieder kind afzonderlijk. Goed voor de weerstand denk ik altijd maar. Ik kook regelmatig met de kinderen uit de klas en daar moet je ook maar niet te goed over nadenken haha. Ze wassen natuurlijk eerst hun handen maar het komt regelmatig voor dat ze recht in de kom oid niezen. Niets aan te doen en hoort er gewoon bij.
<<

Anoniem85

Bericht 18 Sep 2014 21:19

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Hier was het vroeger juist andersom. In de familie werden alleen de kinderen verjaardagen gevierd en van de volwassenen niet, of alleen als de leeftijd een rond getal had.

M zijn verjaardag hadden we best groot gevierd, partytent met heaters in de tuin. Vrienden en veel familie van beide kanten. We vierden toen zijn en mijn 25ste verjaardag samen.

Dit jaar vieren we alleen M zijn verjaardag, met alleen ouders opa oma s zussen en vrienden.
<<

Anoniem166

Bericht 18 Sep 2014 21:31

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Serendipity, wij hebben een vrij grote familie en de volwassenen hebben toen ooit samen besproken om niet allemaal bij elkaar op bezoek te komen als er een kind jarig was, net zoals LCN zegt. Ik wist eigenlijk niet beter.
En ergens snap ik het ook wel. Ik heb inmiddels al 14 neefjes en nichtjes en er komen nog steeds kinderen bij. Dat zijn dus al een hele hoop vrije zondagmiddagen die ik moet opgeven voor een kinderverjaardag. Ik heb daar echt niet altijd zin in. Dat geldt ook voor de verjaardagen van de volwassenen hoor. Alles bijeen genomen is het gewoon heel erg veel.

En als ik dan merk dat mensen ook niet zoveel zin hebben om hier te komen (en dat zelfs wel eens gezegd hebben), dan nodig ik hen niet meer uit. Daarom vier ik de verjaardag liever kleinschaliger, dan komen alleen de mensen die er wel even zin in hebben en dat zijn er niet zoveel.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Sep 2014 11:03

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Zoon viert zijn verjaardag in elk geval 2 keer. 1 keer bij zijn vader en 1 keer bij ons. En vanaf dit jaar ook nog een kinderfeestje met vriendjes.
De eerste 3 jaar hebben we het wel samen gevierd, maar doordat de communicatie etc verslechterd is nu apart.

Ik nodig de familie uit, broer, zus, schoonzus met aanhang. Schoonouders, mijn ouders en soms nog wat vrienden, vooral als ze zelf ook kinderen hebben.
Niet heel veel dus en dat past ook gewoon in huis.
Met de jongste misschien ook nog een tante en wat andere familie van mijn vriend en ik denk mss ook wel meer vrienden. De oudste kent die vrienden niet allemaal omdat hij er niet altijd bij is als we daarheen gaan, dus dan zou ik ze ook niet op zijn verjaardag laten komen. De jongste ziet hun wel vaker.

Ik zorg dat er taart en koffie en thee is aan het begin als iedereen er is.
Later dan drankjes en wat hapjes. Meestal schenk ik of mijn vriend zelf in, maar met een hele grote groep kunnen ze zelf de weg naar de koelkast wel vinden!
Meestal liet ik het rond 2 uur/ 3 uur beginnen en de mensen die verder weg wonen eten dan ook mee (bijna iedereen haha). Dan is het bijv soep met broodjes of een grote pan nasi.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Sep 2014 11:16

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

De kids mogen hun eigen thema voor de taart kiezen.
Die zet ik op de tafel en dan zingen we voor ze met de visite en daarna krijgt iedereen koffie etc. met gebak.
Daarna rondje fris en daarna zetten we alles (drinken, hapjes) op een tafel en is het selfservice.
Verder hebben we sta tafels in de kamer wegens geen grote ruimte.

En mijn andere zoontje is in april jarig en dan hebben we vaak het geluk het achter in de tuin te kunnen vieren, voor de kids poort open en die kunnen dan achter voetballen en spelen in de speeltuin.
<<

Anoniem73

Bericht 19 Sep 2014 11:56

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

Gewoon heel simpel eigenlijk. Degene die komen zij smiddags welkom. Taart, hapjes en drinken. En rond 5en weer naar huis.
<<

Anoniem 77

Bericht 19 Sep 2014 17:34

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

In de middag na zijn slaapje komt er visite. (30-40 man).
We eten taart, het huis is versierd, we zingen voor hem, er zijn hapjes, en afgelopen verjaardag aten we soep en de kinderen patat.
Ik heb beide verjaardagen hulp gevraagd aan de oma's en mijn zus. Op deze manier kan ik met mijn zoontje de cadeautjes uit pakken en hoef ik maar af en toe een rondje te doen.
<<

Anoniem168

Bericht 19 Sep 2014 19:19

Re: Hoe vieren jullie de kinderverjaardagen?

In oktober vieren we ook J's eerste verjaardag. Vind dat wel lastig ivm wat er is gebeurd dan een jaar geleden. We vieren het een dag van tevoren (de dag dat ik ziek werd) voor familie en vrienden (opa's, oma's, ooms en tantes).
We vieren het gewoon met taart koffie en thee of limonade en daarna een drankje en wat borrelhapjes.
Ook zal ik slingers gaan ophangen, ondanks dat ik het moeilijk vind, wil ik J. wel een leuke verjaardag bezorgen, dat heeft ze verdiend.
We hebben besloten de dag zelf voor ons gezin te houden en met ons drietjes wat te doen, ook omdat we vorig jaar geen één gezinsmoment hebben gehad toen ze was geboren.
Hoe we het volgend jaar doen, zien we dan wel weer. Heb er lang over nagedacht en zo is het hoe het goed voelt voor dit jaar.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx, MissBitchy