Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Sep 2014 22:41

Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Het nieuwe theaterseizoen is begonnen! Ik vond het vorig seizoen altijd wel leuk om te lezen wat mensen van voorstellingen vonden. Om links en afbeeldingen te zien van voorstellingen, shows e.d. waar je zelf niet zo snel aan zou denken. Om ideeën op te doen en om mee te genieten.

Vertel in dit topic wat je hebt gezien, gehoord en wat je er van vond.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Sep 2014 22:50

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DrMZed0QeFk

Ik ben vanavond naar Companya Pep Bou geweest om de voorstelling Clinc! te zien. Wat lastig om te zeggen wat het nu precies is: bellen blazen..

Het Spaanse Companyia Pep Bou heeft in de voorstelling ‘Clinc!’ een sfeer neergezet die met recht uniek en innovatief kan worden genoemd. Visueel theater waarin wordt getoverd met zeepbellen. ‘Clinc!’ vertelt het verhaal van twee mensen die plotseling in een hele andere wereld terecht komen, een wereld waarin alles nieuw is.
Pep Bou heeft met deze voorstelling een compleet nieuwe beeldtaal (zonder woorden) ontwikkeld. Door echte karakters en vooral veel humor toe te voegen, wordt het publiek als het ware de voorstelling in gezogen.

Ik had eigenlijk iets heel anders in gedachten, wist niet precies wat ik kon verwachten maar heb ruim een uur lang genoten, dingen gezien die ik nog nooit had gezien, gelachen en geconcentreerd toegekeken hoe ze dingen voor elkaar kregen. Zo knap om dit te bedenken.

http://www.pepbou.com

Afbeelding
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 18 Sep 2014 22:41

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=G8Us08jGT3s
http://www.circusronaldo.be/

Vanavond ben ik naar Circus Ronaldo geweest met de voorstelling Amortale. Naar het circus? Ja, het is in een tent maar het is weer heel anders dan je van een circus zou verwachten. Het is leuk, het is weer een unieke voorstelling met zo veel humor en leuke vondsten er in. Prima avond en ook weer een aanrader. Wel een stijve kont van het zo lang zitten op een houten bankje en ik miste ook echt een rugleuning en de mevrouw voor me zat wel erg dicht op mijn knieëen. Het duurde af en toe iets te lang vooral zo zonder pauze van kwart over acht tot tien uur. Maar dat zijn kleine nadeeltjes. Het is zeker een aanrader om er naar toe te gaan als ze een keer in de buurt zijn maar je zult ze vooral in België kunnen zien optreden.

‘Amortale’ mengt op wonderlijke wijze circus, slapstick, marionettenspel en muziek. Hilarische, poëtische en doldwaze momenten wisselen elkaar af. Als u binnenstapt, flitst u terug in de tijd en zit u in een oude circustent waar een orkestje speelt, compleet met flessenorgel en een Duits zingende chanteuse. ‘Il Direttore Generale’ vertelt dat het gezelschap het circusgenre achter zich zal laten om ernstig en dramatisch theater te brengen.

“Zoals steeds vermengt Circus Ronaldo ook nu weer zijn spel met commedia dell'arte en slapstick. Het leidt tot de meest chaotische scènes, maar af en toe ook tot melancholische en ontroerende momenten.” (De Morgen)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 23 Sep 2014 22:33

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Afbeelding

Vanavond hier naar toe geweest: ik had eerst wat twijfels maar werd in dit theater gepresenteerd als voorstelling van het jaar. Het is zeker een erg mooie indrukwekkende en ook leuke voorstelling. Afwisselend, muziek, humor en het raakt je. Een voorstelling om van te genieten en over na te denken, die dingen laat zien waar ik nooit zo over heb nagedacht. Er is nog een speellijst met veel datums dus zeker een aanrader om te bezoeken.

Somedaymyprincewill.com - reprise

Wegens overweldigend succes terug in het theater
Op zaterdag 16 juli 2011 trouwde het zusje van theatermaker Sadettin Kirmiziyüz in Istanbul met haar Turkse prins op het witte paard. Vanuit de verlaten bruiloftszaal vertelt Sadettin samen met de bruiloftsband (The Sadists) haar verhaal in de meest uiteenlopende, hilarische stijlen. Eerst op afstand met vet aangezette accenten, maskers en maffe opplaksnorren, maar steeds meer betrokken en oprecht.

Als kijker word je overspoeld door dit aangrijpende verhaal over een dochter van twee immigranten die haar eigen leven probeert te leiden in een land dat zichzelf kwijt is. Het musicerende acteurscollectief The Sadists illustreert het verhaal met hilarische Turkse typetjes en een muzikale mix van rock, electro en Turkse bruiloftskrakers.

door : Trouble Man & The Sadists | tekst : Sadettin Kirmiziyüz en Casper Vandeputte | regie : Casper Vandeputte | met : Sadettin Kirmiziyüz & The Sadists

Andere recensie:

Een Zutphense kasteelroman, een generale repetitie van een Turkse bruiloft en een huwelijksquiz in één. Somedaymyprincewill.com werd een regelrechte theaterhit! Dit seizoen wegens overweldigend succes te zien in de grote zaal.

Op zaterdag 16 juli 2011 trouwde het zusje van theatermaker Sadettin Kirmiziyüz in Istanbul met haar Turkse prins op het witte paard. Vanuit de verlaten bruiloftszaal vertelt Sadettin samen met de bruiloftsband (The Sadists) haar verhaal in de meest uiteenlopende, hilarische stijlen. Eerst op afstand met vet aangezette accenten, maskers en maffe opplaksnorren, maar steeds meer betrokken en oprecht. Als kijker word je overspoeld door dit aangrijpende verhaal over een dochter van twee immigranten die haar eigen leven probeert te leiden in een land dat zichzelf kwijt is. Het musicerende acteurscollectief The Sadists illustreert het verhaal met hilarische Turkse typetjes en een muzikale mix van rock, electro en Turkse bruiloftskrakers.

“Kırmızıyüz is de ster in magistrale Turkse bruiloft” Volkskrant *****

“Diepgravend topamusement.” NRC Handelsblad *****

“Je hebt van die voorstellingen waarin vrijwel alles klopt. ‘Someday…’ is er zo een.” Trouw****

“Bijzonder aan de voorstelling is hoe ernst en humor elkaar versterken, hoe een potpourri van muziek en spel vol verwijzingen naar populaire cultuur aan de voorstelling een lichtheid verleent zonder enige oppervlakkigheid. Dat is de kunst.” Juryrapport Theaterfestival selectie 2013

Sadettin Kırmızıyüz (Zutphen, 1982) maakte eerder drie succesvolle voorstellingen over zijn moeder (Avondland), vader (De vader, de zoon en het heilige feest) en broer (What’s happenin’ brother?). Somedaymyprincewill.com is het laatste deel in een vierluik waarmee hij de toeschouwer een inkijkje geeft in de leefwereld van de grote groep migrantenkinderen die ons land (liever arm dan) rijk lijkt te zijn. Als acteur speelde Kırmızıyüz in voorstellingen van o.a. het Nationale Toneel, mightysociety, het Zuidelijk Toneel, Theater EA en het Onafhankelijke Toneel. Na het succesvolle eerste deel Jeremia, komt in januari 2015 deel twee van het drieluik Hollandse Luchten: Pandgenoten uit.

http://www.youtube.com/watch?v=g90W6HjVU6E
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Sep 2014 07:15

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Je hebt genoeg voorstellingen gezien de afgelopen dagen! Ze spreken me alle 3 wel aan.

Wij gaan in februari (als het doorgaat) naar De verleiding van een moordvrouw.
Cast: Sanne Vogel/Nienke Römer, Camilla Siegertsz, Sarah Chronis

Op dit moment hebben wij geen theater in verband met een frauderende aannemer.
Zie: http://www.lc.nl/friesland/werk-aan-de-lawei-stilgelegd-17639143.html
08/2018
05/2021
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 26 Sep 2014 21:30

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Ik zat er even op te googelen en kwam net dit tegen: http://www.lc.nl/friesland/bouwsores-lawei-kost-gemeente-3-7-miljoen-17716433.html Lijkt me voor alle partijen veel geld te kosten, ben benieuwd wie uiteindelijk gelijk krijgt. Wel sneu voor het theaterseizoen, mensen die geboekt hadden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Nov 2014 19:53

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Even bijwerken dan weet ik aan het einde van het seizoen nog waar ik geweest ben. Ik ben deze week naar Stoner geweest. Afbeelding http://www.youtube.com/watch?v=Mdlh8r-kyQE&feature=player_embedded http://www.bostheaterproducties.nl/default.asp?keuze=producties&productie=239 en hier de recensie uit de volkskrant die maar 2 sterren geeft: http://www.volkskrant.nl/theater/vliegende-vaart-smoort-elke-vorm-van-diepgang-in-stoner~a3766100/

Er blijken meer dan honderdduizend mensen in ons land John William's boek Stoner te hebben gelezen. De roman van John Williams uit 1965 werd in 2012 opnieuw gepubliceerd, bedolven onder goede recensies en bejubeld in binnen- en buitenland. Stoner vertelt het hartverscheurend mooie levensverhaal van een arme boerenzoon die docent literatuur aan de universiteit wordt. In de stormen van zijn huwelijk en zijn werk moet hij zich staande zien te houden. Maar ik heb het boek niet gelezen. Het stukje in de theaterkrant sprak me wel aan vandaar dat ik kaartjes heb gekocht. We hebben inderdaad een leuke avond gehad, eerst gegeten bij de Mac en daar Spencers vriend aan het werk gezien. Toen koffie/thee gedronken in het theater en dan de voorstelling die om 20.00 uur begon. Zaal was halfvol, voorstelling sprak me niet zo aan, kreeg er geen gevoel bij, zat te weinig emotie in, pauze was pas om 21.30 uur en deel ervoor vond ik behoorlijk saai. Dus maar besloten om wat te gaan drinken en de voorstelling niet uit te zitten. Misschien voor anderen best wel een mooie voorstelling maar sprak mij dus niet zo aan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Nov 2014 19:59

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

wij zijn donderdag naar kasper van kooten geweest geen idee wat ik kon verwachten maar het was erg leuk.Alleen vind het zo jammer dat hij ook steeds ging zingen.
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Nov 2014 23:38

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

sarah1985 schreef:wij zijn donderdag naar kasper van kooten geweest geen idee wat ik kon verwachten maar het was erg leuk.Alleen vind het zo jammer dat hij ook steeds ging zingen.


Ik heb even gegoogeld want zij me niets maar was wel benieuwd. En ook geen idee wat ik daar bij kan verwachten. Ben je naar Karakters geweest? http://www.dekleinekomedie.nl/programma/747/KASPER_VAN_KOOTEN/Karakters_premiere_/

https://www.youtube.com/watch?v=taaZEk3paHg&feature=player_embedded

Lijkt me op zich wel erg afwisselend.

Ga je regelmatig naar het theater?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Nov 2014 23:45

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Ik ben vanavond naar Vasalis met het Noordpoolorkest en Janne Schra geweest. Was een bonusvoorstelling dus wist niet precies wat ik kon verwachten, kende ze verder niet. Het was de try-out maar was erg de moeite waard, genoten van het orkest, de muziek, de liedjes en de sprankelende uitvoering.

Afbeelding

Janne Schra (Room Eleven) vertaalt samen met het Noordpool Orkest de prachtige poëzie van dichteres M. Vasalis.
Vasalis, pseudoniem van Margaretha Droogleever Fortuyn-Leenmans (1909-1998), is een van de belangrijkste dichteressen van Nederland. De laatste 35 jaar van haar leven woonde ze in Noord-Nederland, in Roden.
In deze voorstelling is de poëzie van Vasalis te horen, gebracht in een avontuurlijke mix van rock en jazz, onder leiding van Reinout Douma.

Het Noordpool Orkest & Janne Schra
Het Noordpool Orkest is de noordelijke eigenwijze variant van het Metropole Orkest en speelt jazz, rock, hiphop en nog uit te vinden genres. Na vele succesvolle samenwerkingen, onder andere met Bert Visscher en Sandra van Nieuwland, slaan ze nu de handen ineen met zangeres Janne Schra. Schra is bekend van Room Eleven en bracht afgelopen jaar haar goed ontvangen solo-album uit.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Nov 2014 00:39

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Ja karakters mijn man wou er graag heen. We mochten 3 voorstellingen uitzoeken hebben die gekozen en we gaan naar plien en bianca en de grote improvisatie show

En ben laatst met een vriendin naar rytimic circus geweest. We hadden beide geen idee wat we konden verwachten. Was jammer dat er maar 100 mensen waren en daarvan 80 70+ het was echt een swing show die oudjes zaten stijf op hun stoel. Vond ik zo sneu voor die groep die komen helemaal uit Amerika. En was ook vreemd omdat het theater aan het verbouwen is en.nu se voorstellingen in een tent zijn. Maar was wel super leuk die voorstelling
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Nov 2014 00:40

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Deze voorstelling was het

http://rhythmiccircus.com/
Afbeelding
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 02 Nov 2014 00:47

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Vorige week naar Ilse de Lange en de Common Linnets geweest. Dat was echt heel gaaf en gaf heel veel energie.

Vanavond naar Robert Cray geweest. De hoofdshow van hem vond ik echt te gek! Het voorprogramma mocht wat mij betreft na 5 minuten wel weer stoppen, weet ook hun naam niet meer :P
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Nov 2014 23:58

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Het was in het theater dus hoort hier wel bij maar het is niet precies wat je normaal verwacht. Een theater in mijn omgeving heeft sinds vorig jaar een Academy wat inhoud dat ze ca. 4x in het seizoen een lezing houden. Ik heb vanavond een uur lang naar Midas Dekkers geluisterd die het over poepen had. Was leuk, verrassend. grappig en hij noemde dingen waar je normaal niet over nadacht. Prima voor een doordeweekse avond in plaats van een avond op de bank voor de TV.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook mensen zijn die zijn boek: De kleine verlossing of de lust van het ontlasten hebben gelezen. Afbeelding

http://www.nrclux.nl/de-kleine-verlossing-of-de-lust-van-ontlasten-midas-dekkers/nl/product/1283902/

Als ik bovenstaande recensie lees is dat misschien best interessant om te lezen, misschien toch maar bij de bieb aanvragen.

Heeft iemand dit boek misschien gelezen?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 06 Nov 2014 17:05

Re: Theaterseizoen 2014/2015: hoe was de voorstelling?

Ik ben vorige week naar Waanzinnig Gedroomd geweest van Kinderen voor Kinderen, met mijn moeder en mijn (stief)dochter. Hele gave musical, wel echt bovenbouw, een vrij heftig verhaal & liedjes, maar wel heel erg mooi gedaan!

Dinsdag ben ik met mijn vriend naar Lindsey Stirling geweest, dat was echt fantastisch!! Voorprogramma (Mike Tompkins) vond ik niet boeiend, maar mijn vriend wel (is zelf ook DJ/mixmaker).

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers