Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eindelijk krijgt ie hulp!

<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 17 Sep 2014 16:21

Eindelijk krijgt ie hulp!

Sinds een kleine maand is mijn broer gedwongen opgenomen in een psychiatrische instelling. Dit nadat onze huisarts voor de zoveelste keer het verzoek kreeg van hem om euthanasie te kunnen plegen en wetend met welke psychische problemen mijn broer rondloopt. Mijn broer leefde niet meer in de realiteit en ik was af en toe bang voor hem, bang wat hij zich zelf aan zou doen maar ook bang wat hij een ander aan zou kunnen doen. Na 15 jaar is het dan éindelijk gelukt om hem met dwang een behandeling te laten krijgen. Vandaag heeft de rechter hem een Rechterlijke Machtiging toegekend en dat is voor hem en voor ons gezin eindelijk een stap in de goede richting. Ik hoop natuurlijk van harte dat hij uiteindelijk wil meewerken aan een betere toekomst. Het is in ieder geval een fijner gevoel, wetend dat er nu professionals met hem aan de slag gaan en ze hem zo nodig gedwongen medicatie kunnen geven. Tuurlijk is het ook heel heftig, vooral mijn broer zal komende tijd flink afzien. Ik had ergens de hoop al op gegeven, hij is erg beschadigd geraakt door de drugs, dus in hoeverre hij de oude wordt weet ik niet. Maar met deze beslissing van de rechter is er toch weer wat hoop!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem173

Bericht 17 Sep 2014 16:22

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Wat onderzettend fijn voor jullie en hem! Heel heftig kan ik me voorstellen maar waarschijnlijk zo nodig...
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2014 16:24

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Wat heftig, maar tegelijk ook fijn voor jullie allemaal. Sterkte!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Sep 2014 16:32

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Wat zal dat rust geven! Hopelijk krijgt hij nu eindelijk de hulp die hij nodig heeft, ook al is het gedwongen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem321

Bericht 17 Sep 2014 16:44

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Wat fijn Namasté. Lijkt me een hele moeilijke situatie.
Uiteraard blijft je broer een zorg, maar wel fijn dat jullie dit nu bereikt hebben!
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 17 Sep 2014 18:46

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Dankjewel allemaal. Het geeft in ieder geval een bepaalde rust nu. Ook voor mijn ouders is dit echt belangrijk, omdat ze vaak zo werden geclaimd door m'n broer. Het is jammer dat het in Nederland zo moeilijk is om mensen op te laten nemen die hard hulp nodig hebben, maar het zelf niet inzien.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 17 Sep 2014 18:56

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Heftig, hopelijk is dit het juiste voor je broer.
<<

Anoniem152

Bericht 17 Sep 2014 21:00

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Wat fijn! Sterkte voor de komende tijd.
<<

Anoniem168

Bericht 18 Sep 2014 10:24

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Dat lijkt me echt heel fijn als er eindelijk hulp is om je broer te helpen. Heel heftig lijkt me dat. Sterkte!
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 18 Sep 2014 18:43

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Dankjewel. Vanmiddag was hij gaan flippen tegen de begeleiding, dus ze hebben hem een spuit om te kalmeren gegeven en hij heeft de middag in de separeer gezeten, wel even moeilijk om dat te moeten horen. Hij is natuurlijk hartstikke boos dat iemand voor hem beslist dat hij hulp móét.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem166

Bericht 18 Sep 2014 19:14

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Dat is heftig om te horen, Namasté. Voor hem is het natuurlijk ook erg moeilijk dat de beslissing hem uit handen is genomen en hij nu verplicht opgenomen is. Hopelijk begint hij de hulp te accepteren en krabbelt hij er weer bovenop.

Sterkte, :hug:
<<

Anoniem187

Bericht 18 Sep 2014 20:47

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Eindelijk hulp, wat fijn. Voor jou/jullie vast ook een stukje opluchting? Eindelijk hoeven jullie het niet meer alleen te doen en kunnen julle je zorgen delen met de hulpverleners daar.
Heel veel sterkte!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 19 Sep 2014 07:17

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Wat fijn dat hij hulp krijgt. Hopelijk kunnen jullie je nu wat minder zorgen maken want met de angst leven of je broer zichzelf of iemand anders iets aan kan doen moet verschrikkelijk zijn. Wat ontzettend heftig ook voor je broer, gedwongen opgenomen. Ik hoop dat hij gaat inzien dat het echt beter is en dat hij mee wilt werken, en er uiteindelijk helemaal bovenop mag komen.

Ik kan me voorstellen dat het ook een bepaalde rust geeft nu. Dat het in Nederland moeilijk is om iemand op te laten nemen die het hard nodig heeft, wist ik niet.

Heel veel sterkte! :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 19 Sep 2014 09:31

Re: Eindelijk krijgt ie hulp!

Wat fijn dat er eindelijk hulp is, veel sterkte voor de komende tijd.
1 april 2014
31 juli 2017

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers