Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit lunchen

<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 13:11

Uit lunchen

Wie van jullie gaat ook regelmatig uit lunchen? In je eentje of met iemand samen? Wat vind je lekker om te lunchen? Zit je graag lekker aan een tafeltje echt uitgebreid te lunchen of ga je liever snel weer door?

Vanwege vele afspraken en m'n werk, lunch ik momenteel heel veel buiten de deur, zo'n twee a drie keer per week wel. Ik vind het heerlijk, geeft me echt zo'n stads gevoel. Lekker met een tijdschriftje, op een terrasje mensen kijken en dan het liefst een lekkere koffie of verse sap en een broodje, lekker met uitgebreide ingrediënten. Ik neem meestal geen warme gerechten maar het liefst een broodje. Ik zit nu bij de Bagels en Beans maar zit ook graag bij het Vlaamsch Broodhuys of bij lokale kleine tentjes. Van die super leuke espresso barretjes waar ik een croissantje neem enzo. Ik zie heel vaak mensen alleen lunchen en vraag me dan altijd af wat die mensen doen, wat ze schrijven op hun laptop of waarom ze alleen eten. Leuk vind ik dat.

Zie jij lunchen buiten de deur echt als een traktatie of doe je t meer om tijd te doden? Heb je favoriete tentjes en wat eet je het liefst? Benieuwd naar wat leuke ervaringen, om de tijd wat te doden haha.

Lunchze!
<<

Anoniem125

Bericht 17 Sep 2014 13:18

Re: Uit lunchen

Ik kan mijn werk voor een groot deel zelf doen, op mijn laptop. Ik heb een vaste werkplek, maar mag ook ergens anders werken, zoals thuis, maar soms is het superfijn om er even uit te zijn. Dan ga ik dus inderdaad uitgebreid lunchen 's middags, ik neem mijn laptop dan gewoon mee en zit vaak na/tijdens de lunch gewoon door te werken. Je krijgt er inderdaad zo'n heerlijk stads gevoel van, alsof je midden in de wereld staat. Ik ga vaak naar tentjes waar ze met biologische producten werken en waar ze goede koffie verkopen. Bij sommigen kom ik regelmatig en ken ik de serveersters al een beetje, wel gezellig altijd!

Ik eet graag soep, drink een gezonde smoothie, een salade (heb ik gelijk mijn fruit/groente binnen), of bijvoorbeeld een wrap tuna/zalm. Broodjes vind ik vaak zo lastig te eten, mijn mond is daar te klein voor en dan valt alles eraf, haha!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Sep 2014 13:18

Re: Uit lunchen

Tot voor kort wel, dan ging ik met mijn laptop bij Bagels & Beans zitten schrijven en lunchen. Ik heb nu besloten dat ik minder geld ga uitgeven dus ik maak nu gewoon thuis iets te eten. Ik merk dat het ook beter is voor mijn concentratie om gewoon thuis te werken. Dus ik bewaar het nu echt als een speciaal iets.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem222

Bericht 17 Sep 2014 13:19

Re: Uit lunchen

Als ik op het hoofdkantoor van mijn werk zit (dat is 4 dagen per week) lunch ik gewoon in het bedrijfsrestaurant. Als ik op een vestiging zit dan ga ik meestal met een collega buiten de deur lunchen, dus dat voelt altijd bijna als weekend haha super chill!

Verder ga ik in het weekend ook wel vaak lunchen, omdat het gewoon zo lekker is haha! Even lekker de stad in, lekkere koffie, lekkere salade oid. Echt een traktatie.

Favorieten in Amsterdam zijn:
- Singel 404
- Toasted
- Sla
- Bar Brouw
- Cafe Brazuca
- okeee ik kan niet kiezen er zijn er teveel.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 13:22

Re: Uit lunchen

Oh heerlijk susan en Nougat. In mijn studententijd en toen ik nog als onderwijskundig auteur werkte, nam ik m'n laptop ook veel mee. Ik kan me júist goed concentreren in de drukte. Ik vond dat ook altijd heel erg leuk. Nu houdt ik t maar gewoon bij tijdschriftjes lezen en beetje forummen en om me heen kijken. En eten natuurlijk.

Nemen jullie de kindjes ook wel eens mee? Gaat dat een beetje?
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 13:22

Re: Uit lunchen

Oh wat leuk Harrison! Die moet ik allemaal nog ontdekken. Nu ik bijna weg ga uit amsterdam merk ik dat ik overal nog wil eten haha.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Sep 2014 13:23

Re: Uit lunchen

Ik vind lunchen buiten de deur erg leuk, en dan voornamelijk omdat ik dat maar zeer zelden doe. Sowieso houdt mijn vriend er niet van om uit eten te gaan, laat staan om te lunchen. Hij eet het liefst zelf meegebrachte boterhammen ergens op een bankje.

Als ik lunch, is dat in m'n eentje tijdens het shoppen of als ik alleen op stedentrip ben ofzo. Het liefst ga ik naar een broodjeszaak waar je lekkere broodjes kunt kopen en waar het gezellig/knus zit.
Ik zit niet super lang, maar het is ook niet zo dat ik m'n eten naar binnen schrok.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Sep 2014 13:25

Re: Uit lunchen

Ik ga wel eens lunchen met Yrsa, maar dan gaan we poffertjes eten bij een theehuis in het park. Of soms gewoon McD, ze eet er niet echt veel van, maar ze vindt het heel leuk om daar te spelen. Er is ook net een La Place met speelweide in de buurt geopend, daar wil ik ook nog eens heen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 17 Sep 2014 13:27

Re: Uit lunchen

Haha, ik zit daar soms echt zoooooooo lang, en dan komt ze voor de derde keer vragen of ik nog iets wil bestellen en neem ik nog maar een cappuccino, maar eigenlijk gebruik ik die plek gewoon als werkplek ;)
<<

Anoniem222

Bericht 17 Sep 2014 13:30

Re: Uit lunchen

Haha dat heb ik ook wel eens Nougat. Gelukkig is dat eigenlijk doodnormaal op de plekken waar ik zit dus ze kijken er ook weer niet echt raar van op als je een tijdje niks neemt.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 13:33

Re: Uit lunchen

Haha ja ik had dat ook altijd. Heb hele essays geschreven onder het genot van kopjes koffie. Soms mis ik dat echt. Maar zoals nu vind ik ook heel leuk, even twee uurtjes tijd doden. Dan heeft t geen nut om naar huis te gaan op en neer, dus blijf ik maar lekker even in de stad lekker lunchen. Eten moet je toch! Ik probeer wel redelijk gezonde dingen uit te kiezen, anders wordt t echt te gek. Heb nu een bagel met kip, hummus, mango chutney, pompoen pitten en rucola. Lekker!
<<

Anoniem222

Bericht 17 Sep 2014 13:34

Re: Uit lunchen

Oeh klinkt lekker!

Je moet echt eens naar singel 404 gaan, megaaa lekkere broodjes, super veel keus en kost echt helemaal niet veel.
<<

Anoniem166

Bericht 17 Sep 2014 13:34

Re: Uit lunchen

Ik doe dat nooit. Ik werk nu wekelijks een dag thuis, maar dan eet ik gewoon thuis. Ik zou eerst al een kwartier moeten fietsen voor ik in het centrum ben en doordeweeks is er geen zak te doen en zou ik zo'n beetje alleen op een terras zitten.
Tijdens lunchtijd op het werk doe ik het ook niet, want dan zou ik er vrij voor moeten nemen. In een half uurtje lukt het niet.

Ik vind het wel gezellig om in het weekend, als we samen met dochter een stuk gaan fietsen, ergens te lunchen. Maar dan nog zitten we er geen uren, maar maximaal een uurtje, omdat het voor dochter dan ook goed te doen is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Sep 2014 13:35

Re: Uit lunchen

Marin schreef:Oh wat leuk Harrison! Die moet ik allemaal nog ontdekken. Nu ik bijna weg ga uit amsterdam merk ik dat ik overal nog wil eten haha.

Ik haak hier even op aan hoor, is best off topic misschien, maar hoezo weg ga uit Amsterdam? Ga je stoppen met werken?

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 13:37

Re: Uit lunchen

Nooooouuu de serveerster pakt net m'n bordje weg, met het laatste hapje er nog op, en ik durfde niks te zeggen. Haha domkop!

Ga ik onthouden Harrison, leuk!
<<

Anoniem125

Bericht 17 Sep 2014 13:38

Re: Uit lunchen

Ik heb ook wel eens dagen dat ik wel aanwezig moet zijn op mijn werk en dan heb ik een half uur pauze. Ik kan dan precies in 5 minuten naar de Mac Donalds fietsen, in 20 minuten bestellen en eten en dan weer in 5 minuten terug fietsen. Op mijn werk word ik dan uitgelachen door mensen met zelfgemaakte bonensalades, enzo. Maar ik doe het maar een paar keer per maand en dan mag het, vind ik :D
<<

Anoniem222

Bericht 17 Sep 2014 13:38

Re: Uit lunchen

OMG als er een mac hier in de buurt van mijn werk zou zitten zou ik dat ook doen hahaha!
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 13:39

Re: Uit lunchen

Elliot schreef:
Marin schreef:Oh wat leuk Harrison! Die moet ik allemaal nog ontdekken. Nu ik bijna weg ga uit amsterdam merk ik dat ik overal nog wil eten haha.

Ik haak hier even op aan hoor, is best off topic misschien, maar hoezo weg ga uit Amsterdam? Ga je stoppen met werken?


Nee maar ik kom nu vijf keer per week door t centrum heen, vanuit Amstelveen, op de fiets of met de tram. Dus heb vaak dat ik een afspraak in de stad heb, en dan daarna moet wachten tot ik kan Gaan werken en dan moet ik tijd in Amsterdam overbruggen dus ga ik lekker lunchen. Dat gebeurt me zo'n twee a drie keer per week nu, dus die tijd gebruik ik daar mooi voor.

Straks als ik in m'n nieuwe woonplaats woon, kom ik niet snel meer in t centrum van Amsterdam omdat kantoor bij Sloterdijk ligt, dus ik zal minder in t centrum komen omdat ik alleen naar Sloterdijk zal gaan.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 13:41

Re: Uit lunchen

Harrison schreef:OMG als er een mac hier in de buurt van mijn werk zou zitten zou ik dat ook doen hahaha!

Hahaha! Ja! Ik ben al blij als het vrijdag is op kantoor en ik werk overdag. Fries Friday!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Sep 2014 13:43

Re: Uit lunchen

Ah! Ik dacht dat jouw werk meer in het centrum was, vandaar. Duidelijk :)

On topic: Ik moet helaas gewoon op kantoor werken 5 dagen in de week met een half uurtje pauze, dus tijd om uitgebreid buiten de deur te lunchen heb ik niet altijd (en geld trouwens ook niet). Zo één keer in de maand/6 weken ga ik wel eens met een collega uitgebreid lunchen op vrijdagmiddag als het toch rustig is. Of in het weekend met mijn vriend.
Heerlijk, maar helaas vind ik het te duur om vaak te doen.

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 13:57

Re: Uit lunchen

Leuk, zo eens in de zoveel tijd is toch ook leuk?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Sep 2014 14:04

Re: Uit lunchen

Het is niet zozeer de drukte die ik afleidend vind, wel de onderbreking van het naar de stad moeten fietsen en ook dat ik gewoon minder lekker werk aan mijn laptop dan aan de grote computer. Ik heb nu ook een heel vast ritme als ik Yrsa heb afgezet: boodschappen doen, dagelijkse work-out, thee drinken en even iets eten, dan aan het werk, lunchen, weer aan het werk. Tussendoor weggaan voelt nu echt als een onderbreking omdat ik zo in dat ritme zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 14:06

Re: Uit lunchen

Klinkt lekker, susan! Ik kan het nu ook niet meer doen omdat Lightroom niet op m'n chromebook kan, dus alleen op m'n desktop. Maar dat houdt het ook wel lekker gescheiden, werk alleen op werk computer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Sep 2014 14:07

Re: Uit lunchen

Ik heb wel Photoshop op mijn laptop, maar mijn laptop kan dat eigenlijk helemaal niet aan, dat gaat dus echt heel traag en dat werkt helemaal niet lekker. Dus als ik foto's moet bewerken dan doe ik dat zeker thuis. Maar schrijven vind ik tegenwoordig ook lekkerder aan een bureau, met een groot scherm en een normaal toetsenbord.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2014 14:11

Re: Uit lunchen

Ik doe het weinig, maar ik vind het wel heel leuk. Leuker dan uit eten gaan. Gewoon even een broodje buiten de deur eten hoeft niet duur te zijn en je hebt toch het gevoel dat je er echt even uit bent. Ik kies meestal een broodje met zalm of tonijn.

Met collega's gaan we in de pauze wel eens lopend naar de Mac, dan halen we een ijsje en lopen we weer terug haha. Gezellig altijd. Maar dat is niet echt lunchen natuurlijk.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers