Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit lunchen

<<

Anoniem193

Bericht 17 Sep 2014 13:15

Re: Uit lunchen

Ik heb de mcDonalds op 1 minuut loopafstand van mijn werk, maar ik heb er werkelijk nog nooit aangedacht om daar mijn lunch te gaan halen.
Ik lunch als ik aan het werk ben bij mijn moeder in de keuken (is ook 1 minuut vanaf mijn werk), als ik vrij ben, dan eet ik samen met de kinderen thuis. Tijd om dan buiten de deur te lunchen heb ik dan niet, omdat de oudste 's middags weer naar school moet.
In het weekend lunchen ik wel regelmatig buiten de deur. De ene keer is dat met zelf meegenomen broodjes andere keer halen we iets daar waar we zijn op dat moment.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Sep 2014 13:26

Re: Uit lunchen

Ik lunch eigenlijk alleen in het weekend (en in vakanties) in de stad. Vaak op zaterdag, samen met mijn man en de kleine, of met mijn zus of met vriendinnen.

Door de week op het werk lukt niet, daar is de pauze te kort voor.

Ik vind lunchen heerlijk. Ik kies bijna altijd voor een lekker broodje met iets dat ik dagelijks niet snel eet of een rijkelijke salade met wat lekker brood. Daarbij vaak een lekkere kop koffie of een ijs-koffie of smoothie. Dit weekend ook maar weer eens doen, want de laatste keer is al weer wat weken terug.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 17 Sep 2014 13:29

Re: Uit lunchen

Niet vaak omdat het voor mij simpelweg te duur is. Ik ga wel in de week voor de toetsweek een keer ergens lunchen om even te ontspannen en dan neem ik eigenlijk altijd een lekker broodje meestal iets van mozzarella met tomaat of iets met Parma ham en dat is dan puur even om buiten te zijn (of in ieder geval de ub te verlaten) en even lekker te genieten.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 17 Sep 2014 13:43

Re: Uit lunchen

Ik ga zo af en toe wel eens uit lunchen met collega's, maar niet heel vaak. Vind het ook eigenlijk best prijzig eigenlijk, dus zo eens in de zoveel tijd is prima voor mij.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Sep 2014 13:48

Re: Uit lunchen

Ik ga regelmatig lunchen met vriendinnen of met mijn vriend, op een vrije dag of voor een late dienst. Heerlijk!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 17 Sep 2014 14:30

Re: Uit lunchen

Met mijn werk kan in niet buiten de deur lunchen; ik zit op een industrieterrein en we hebben geen tot een half uur pauze, dus dat red ik niet. Maar als ik vrij ben lunch ik eigenlijk nooit thuis; het liefste eet ik iedere dag buiten de deur. Het liefste met vrienden of m'n moeder, maar doe het ook wel eens alleen, heerlijk!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2014 15:31

Re: Uit lunchen

Op mijn werk haal ik heeeeel soms wel eens een broodje in de pauze, maar dat eten we dan op school op. De pauze duurt maar 3 kwartier.
En verder doen we het ook niet echt veel, omdat het gewoon te veel geld kost.

Hoewel ik het echt heerlijk vindt.
Met mooi weer, lekker op een terrasje :love:
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 17 Sep 2014 16:22

Re: Uit lunchen

Ik ga gemiddeld 2-3 x pw uit lunchen, met uitschieters naar 5 x bij goed weer. Daarnaast ook wel regelmatig voor koffie in de middag op terras of lunchcafeetje.

Vandaag heb ik met de kinderen en de buurvrouw en haar zoontje in het bos geluncht bijv. en daarna gingen we het terras op voor wat drinken, wat ijs werd. Nu hebben wij een vrij leuke snackbar op het pleintje in t kleine centrum dichtbij waar met redelijk mooi weer al een springkussen buiten staat op het terras, dus dat is heel goed te doen met de kinderen. Is ook geen typische snackbar maar echt een gezellige. Ik kom er nooit voor friet oid maar wel voor een lekker broodje op het terras en op woensdagmiddag 1x pm hebben ze er ook knutselclub, hadden vandaag een superleuk werkje ! In de zomervakantie ging ik wel zo'n 3x pw met de kinderen er lunchen. In herfst/winterperiode gaan we vaak met mijn moeder voor wat drinken en een luikse wafel of appeltaart.

Verder ga ik gemiddeld 1x pw lekker alleen lunchen in het centrum en lees dan een tijdschrift oid, dat doe ik meestal als ik bij de turk vlees ga halen of als ik op vrijdag naar de markt ga (al is het dan een ontbijt ipv lunch).
Op dinsdag lunch ik vaak met de buurvrouw en haar zoontje, soms ook thuis in de tuin met een luxe lunch als t lekker weer is. Maar meestal vinden we het wel lekker om er even uit te gaan zodat het de dag wat breekt
Als ik bij mijn ouders ben een paar dagen ga ik elke dag bijna wel lunchen of ergens ontbijten met vriendin, moeder zus of pubernichtje of met alle neefjes/nichtjes bij de hema.

Met schoonmoeder en kids standaard naar hema, daar kunnen de kinderen ook lekker spelen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 17 Sep 2014 16:23

Re: Uit lunchen

Susan, waar zit die La Place met speelweide? Ik wil binnenkort nog winkelen met mijn dochter, zoiets ter onderbreking zou wel leuk zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Sep 2014 16:34

Re: Uit lunchen

Ik PM even.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 17 Sep 2014 16:55

Re: Uit lunchen

Ik eet wel regelmatig McDonald's, als ik geen zin heb om brood te smeren. In het weekend ga ik graag samen met vriend en zoon ergens lunchen, helemaal alleen (zonder man of kind) doe ik niet zo snel.
R. 2013
D. 2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Sep 2014 16:57

Re: Uit lunchen

Ik vind lunchen heel gezellig en ontspannen. De laatste tijd ga ik ook weleens alleen lunchen, dit vond ik in het begin even 'gek', maar het begint al te wennen. Daar geniet ik dan echt van. In de zon op een terrasje een lekker broodje eten, dit doe ik dan omdat niemand anders tijd heeft om mee te gaan (door de weekse dag) of omdat ik gewoon geen zin in gezelschap heb. Meestal pak ik dan wel mijn telefoon er bij voor als ik even moet wachten, of ik schrijf wat op in een boekje. Die momenten doen me echt goed en ik ben ook echt blij dat ik dat 'kan', volgens mij durven of kunnen sommige mensen niet genieten van alleen zijn of schamen ze zich snel als ze alleen op een terras zitten. Ik vind dat wel een goede ontwikkeling van mezelf haha.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 17 Sep 2014 18:54

Re: Uit lunchen

Ergens lunchen doe ik eigenlijk alleen als ik rond die tijd in de stad ben oid. Ik ga er niet speciaal voor weg.
Op m'n werk eet ik in de lunchpauze gewoon mijn broodjes van thuis en kop ik een kop soep voor erbij.

Bij een dagje weg vind ik het altijd wel erg leuk om samen ergens lekker een broodje te gaan eten. Sowieso vind ik brood erg lekker, dus daar maak je mij wel blij mee :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 17 Sep 2014 19:03

Re: Uit lunchen

Ik doe het niet zo vaak, als ik ga is het met collega's of vriendinnen of een keertje mijn vriend. Maar ik doe het niet super vaak, wat ik best jammer vind want ik vind het altijd wel heel leuk. Maar ja dat vind ik van uit eten savonds ook :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem127

Bericht 17 Sep 2014 21:18

Re: Uit lunchen

Klinkt allemaal heel gezellig. Ik heb het volgens mij nog nooit gedaan, ondanks dat ik heel flexibel kan werken en ook wel thuis werk. Ben voor de rest eigenlijk niet zuinig, maar dan vind ik het toch weer zonde geld en ga ik bedenken hoeveel goedkoper een gesmeerde boterham was geweest denk ik :laughcry: .
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2014 21:35

Re: Uit lunchen

Ik doe het wel eens met een vriendin of met mijn moeder. Heerlijk uitgebreid lunchen
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Sep 2014 21:43

Re: Uit lunchen

Ik vind het wel heel leuk, en mijn man en ik gaan best regelmatig ergens lunchen. Hier in de stad hebben we wel wat favo zaakjes, en sinds kort zit hier een bagels and beans, dus dat is ook leuk. We gaan dan altijd in het weekend. Ook gaan we best vaak naar een leuk stadje en dan lunchen we daar. Toevallig is het nu weer een tijdje geleden al weer, wie weet dit weekend! Doordeweeks ga ik nooit, kan niet met mijn werktijden. En ik ga elke vakantie lunchen met een vriendin, is een beetje traditie geworden. Ik ga eigenlijk nooit alleen, ook omdat mijn man en ik vaak tegelijk vrij hebben. Als ik wel alleen lunch dan haal ik liever wat lekkers wat ik thuis opeet.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 17 Sep 2014 22:05

Re: Uit lunchen

Ik lunch voor mijn werk nooit buiten de deur. Ik woon dicht bij mijn werk en ga tussen de middag naar huis en maak daar vaak meteen een warme maaltijd klaar, komt voor mij beter uit om dan warm te eten dan 's avonds.

Op zaterdag vind ik het heerlijk om tijdens een dagje uit uitgebreid te lunchen. Ik neem dan ook vaak een uitgebreide en bij voorkeur ook warme lunch met een kop soep vooraf en dan een hoofdgerecht. 's Avonds thuis eet ik dan nog een broodje of ik eet dat broodje dan onderweg in de trein. Ik vind het altijd wel jammer dat we vergeleken met andere landen hier vooral broodjes ed eten tijdens de lunch. Ik mis op veel plekken toch een warm lunchmenu/dagmenu. Dat laatste is vaak pas 's avonds te verkrijgen. In het buitenland vind ik het altijd ideaal dat ze daar zo'n goedkoper dagmenu hebben omdat veel werkende mensen buiten de deur lunchen en dan een gezond en voordelig iets willen hebben. Ik vind tijdens een dagje Amsterdam een dim sum lunch bij Oriental City erg leuk en lekker.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 17 Sep 2014 22:36

Re: Uit lunchen

Alleen buiten de deur lunchen vind ik saai, verveel me dan echt. Dus dat doe ik nooit, tenzij ik toevallig in t centrum ben en honger heb.
Met vriend/vriendinnen lunchen vind ik wel leuk. Zal ik aan boord wel vaker doen. Even van t schip af en wat anders dan scheepseten.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Sep 2014 06:48

Re: Uit lunchen

Haha ik vraag me eigenlijk af, wat zijn uitgebreide ingrediënten? Vraag je dan om extra zakjes peper en verzoek je ze niet te gortig te zijn met de pesto ofzo?
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2014 07:31

Re: Uit lunchen

:thumbup:

On topic hou ik ook erg van buiten de deur lunchen. Op werkdagen doe ik dat nooit omdat ik in een van God en iedereen verlaten oord werk waar niks aan fatsoenlijke horeca zit, en ik ook meestal maar 15 minuten lunchpauze heb of neem. Maar in mijn vrije tijd haal ik de schade wel in. Broodjes en dergelijke laat ik meestal voor wat het is, ik eet liever salades of soepen. Of, zoals dat buiten Nederland meer gebruikelijk is, een echte maaltijd, met een glas wijn erbij. Ik ben geregeld in Antwerpen en daar wordt lekker gegeten.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 18 Sep 2014 10:19

Re: Uit lunchen

Ik hou van buiten de deur lunchen! :heart:
Regelmatig gaan mijn man en ik op een zondag of vakantiedag op een terrasje lunchen, ik denk gemiddeld 2 keer per maand. Het liefste zou ik het iedere week doen, ik vind dat zo leuk!
En dan ook nog ongeveer 1 of 2 keer per maand met mijn moeder als we in een stad zijn of in een winkelcentrum.

Het lekkerste wat ik ooit op heb is bij Ja! in Breda, een sandwich plateau voor 2 personen. Zo divers en zulk heerlijk brood! Ik ben er nu al 3 keer voor terug geweest.
<<

Anoniem104

Bericht 18 Sep 2014 10:29

Re: Uit lunchen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 26 Sep 2014 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Sep 2014 10:31

Re: Uit lunchen

Ik vind het heerlijk, maar ik doe het heel weinig. Ik vind het eigenlijk heel zonde van het geld. Dat besteed ik dan liever aan andere dingen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Sep 2014 10:33

Re: Uit lunchen

Ik lunch graag buiten de deur met mijn vriend of vriendinnen, maar alleen doe ik dat bijna nooit. Op mijn thuiswerkdag en als ik vrij ben vind ik het juist lekker om eens thuis mijn lunch te kunnen bereiden en zo makkelijker iets lekkers en gezonds te kunnen maken dan wanneer ik op mijn werk eet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers