Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen als....

<<

Anoniem

Bericht 17 Sep 2014 11:50

Wat zou jij doen als....

Je op een hele grote webshop een artikel ziet dat is afgeprijsd naar €0,00 euro? De waarde ligt rond de €200 euro dus je weet zeker dat het niet kan kloppen.

Zou je het dan zonder te melden bestellen en afwachten of het goed gaat? Of zou je iets anders doen?
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 17 Sep 2014 11:54

Re: Wat zou jij doen als....

Als je het sowieso wilt hebben zou ik het bestellen en gewoon afwachten. Maar ik denk dat je alsnog de gewone prijs ervoor moet gaan betalen. Er staat vaak op de site dat ze niet verantwoordelijk zijn voor fout genoteerde prijzen.
<<

Anoniem168

Bericht 17 Sep 2014 12:09

Re: Wat zou jij doen als....

Ligt eraan of ik het desbetreffende artikel sowieso al wilde bestellen. Zoja, dan zou ik gewoon doen, dan maakt het me niet uit, krijg ik nooit wat van te horen is het mooi meegenomen. Maar als ik het een artikel is wat in eerste instantie niet eens de bedoeling was om te bestellen, dan doe ik het niet, 200 euro vind ik wel veel als ik het ineens moet betalen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Sep 2014 13:06

Re: Wat zou jij doen als....

Je krijgt dat artikel toch niet echt gratis. Als je redelijkerwijs kunt weten dat het niet klopt, hoeven zij het niet voor die prijs/gratis te leveren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem181

Bericht 17 Sep 2014 13:10

Re: Wat zou jij doen als....

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 16:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem73

Bericht 17 Sep 2014 13:26

Re: Wat zou jij doen als....

Bij bol is dat regelmatig maar helaas nooit voor dat bedrag gekregen.
<<

Anoniem

Bericht 17 Sep 2014 13:38

Re: Wat zou jij doen als....

Wij hebben het dus gisteren besteld en het wordt straks geleverd. We hebben al een bevestiging ontvangen van de factuur die we hebben betaald. Ik vraag me af of ze daar nog op terugkomen (en mogen komen) als alles al betaald en geleverd is. Hij is nu onderweg en bijna hier volgens track en trace.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Sep 2014 13:41

Re: Wat zou jij doen als....

Maar heb je dan alleen verzendkosten betaald, of had je nog meer producten? Het klinkt een beetje te mooi om waar te zijn, maar als het geleverd is dan is de koop afgerond en kunnen ze er volgens mij niet zo makkelijk meer op terugkomen.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2014 13:43

Re: Wat zou jij doen als....

Sjaak Trekhaak schreef:Wij hebben het dus gisteren besteld en het wordt straks geleverd. We hebben al een bevestiging ontvangen van de factuur die we hebben betaald. Ik vraag me af of ze daar nog op terugkomen (en mogen komen) als alles al betaald en geleverd is. Hij is nu onderweg en bijna hier volgens track en trace.

Volgens mij mogen ze daar op terugkomen omdat je kan weten dat het eigenlijk niet kan kloppen.
<<

Anoniem

Bericht 17 Sep 2014 13:53

Re: Wat zou jij doen als....

Dat vraag ik me dus ook af, of ze er op mogen terugkomen als de koop is afgerond.

Het is trouwens een product dat ik wel wil hebben maar dan net in een andere versie. Als ik er een bedrag van 200 euro voor moet betalen zou ik het terugsturen. Aangezien je een product altijd 14 dagen op zicht mag houden hebben we het risico genomen. Ook omdat we benieuwd waren of het echt zou lukken trouwens.

Elliot, we hebben alleen dit product gekocht en verzendkosten betaald. 3 euro in totaal dus staat er op de factuur die we hebben betaald.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Sep 2014 14:09

Re: Wat zou jij doen als....

Ja, daar kunnen ze op terugkomen, dat heb ik wel eens meegemaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem74

Bericht 17 Sep 2014 14:28

Re: Wat zou jij doen als....

Vaak staat er ook in een folder oid: Druk en nogwat(...) fouten voorbehouden
<<

Anoniem193

Bericht 17 Sep 2014 14:30

Re: Wat zou jij doen als....

Ze kunnen dat doen, maar of ze het doen is de vraag?
Bij wehkamp 2/3 jaar geleden kon je een kortingsbon invullen die eigenlijk alleen boven de 50,- geldig was, maar door een fout deed hij het ook bij kleinere bedragen. Daarbij was er die avond ook gratis verzending voor alle bestellingen. Toen zijn er heel veel forummers, waaronder ik, die luiers hebben besteld. Ik had 6x 1 pak luiers gratis. gewoon 6x besteld met een ander emailadres.
Ik heb daar nooit meer wat van gehoord, andere forummers ook niet geloof ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Sep 2014 14:38

Re: Wat zou jij doen als....

De vraag is denk ik hoe snel ze erachter komen, hoeveel verlies ze hebben geleden en of het geld en de moeite die ze moeten doen om dat terug te krijgen daar tegenop weegt. Bij de Wehkamp zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn geweest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 17 Sep 2014 14:41

Re: Wat zou jij doen als....

Het is diefstal he, dat besef je?!
<<

Anoniem166

Bericht 17 Sep 2014 14:46

Re: Wat zou jij doen als....

Nou, diefstal is het niet. Er ligt gewoon een overeenkomst aan ten grondslag, alleen die kan vernietigd worden achteraf.
<<

Anoniem

Bericht 17 Sep 2014 14:48

Re: Wat zou jij doen als....

Uhm nee. Het is geen diefstal. Ik ben een overeenkomst met ze aangegaan, ik heb een factuur aan ze betaald.
<<

ChiQ

Bericht 17 Sep 2014 14:54

Re: Wat zou jij doen als....

Sjaak Trekhaak schreef:Uhm nee. Het is geen diefstal. Ik ben een overeenkomst met ze aangegaan, ik heb een factuur aan ze betaald.


Factuur die je met je zuivere kop ook kan zien dat €3,- natuurlijk NIET de prijs is dat je betaald.
<<

Anoniem

Bericht 17 Sep 2014 14:57

Re: Wat zou jij doen als....

ChiQ schreef:
Sjaak Trekhaak schreef:Uhm nee. Het is geen diefstal. Ik ben een overeenkomst met ze aangegaan, ik heb een factuur aan ze betaald.


Factuur die je met je zuivere kop ook kan zien dat €3,- natuurlijk NIET de prijs is dat je betaald.


Dat maakt het nog steeds geen diefstal. En ik heb geen zuivere kop, dank je. Ik heb een hoofd.
<<

Anoniem125

Bericht 17 Sep 2014 14:59

Re: Wat zou jij doen als....

Ik zou dat zelf niet doen, omdat ik geen zin zou hebben in gezeur. Je kan wel nagaan dat je het uiteindelijk toch moet betalen.
<<

ChiQ

Bericht 17 Sep 2014 14:59

Re: Wat zou jij doen als....

Sjaak Trekhaak schreef:
ChiQ schreef:
Sjaak Trekhaak schreef:Uhm nee. Het is geen diefstal. Ik ben een overeenkomst met ze aangegaan, ik heb een factuur aan ze betaald.


Factuur die je met je zuivere kop ook kan zien dat €3,- natuurlijk NIET de prijs is dat je betaald.


Dat maakt het nog steeds geen diefstal. En ik heb geen zuivere kop, dank je. Ik heb een hoofd.


Je snapt me wel. Maar ze komen hier achter, mag je alsnog €200,- lappen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Sep 2014 15:01

Re: Wat zou jij doen als....

Haha ChiQ, jij bent echt een beetje de moraalridder van het forum op het gebied van het verdoezelen van foutjes van winkels he :wink:

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Sep 2014 15:01

Re: Wat zou jij doen als....

Vaak zit er bij dingen die je al betaald hebt alsnog een factuur, er staat dan bijvoorbeeld:

Eindbedrag: 200,00
Reeds voldaan: 200,00
Nog te voldoen: 0,00

Dus als je nu niks betaald hebt kan het best zijn dat er alsnog een kloppende factuur bij zit waarin staat dat je dus nog niks hebt betaald en nog 200,00 moet voldoen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem

Bericht 17 Sep 2014 15:02

Re: Wat zou jij doen als....

Je snapt me wel. Maar ze komen hier achter, mag je alsnog €200,- lappen.


Als dat zo is, dan is het prima. Dan stuur ik het terug. Het is niet alsof ik het ga verkopen ofzo.
<<

Anoniem

Bericht 17 Sep 2014 15:04

Re: Wat zou jij doen als....

Susan schreef:Vaak zit er bij dingen die je al betaald hebt alsnog een factuur, er staat dan bijvoorbeeld:

Eindbedrag: 200,00
Reeds voldaan: 200,00
Nog te voldoen: 0,00

Dus als je nu niks betaald hebt kan het best zijn dat er alsnog een kloppende factuur bij zit waarin staat dat je dus nog niks hebt betaald en nog 200,00 moet voldoen.



Dat zou op zich kunnen naar ik denk het niet. Op de factuur staat echt een 'lege' prijs.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers