Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen melk drinken

<<

Anoniem186

Bericht 17 Sep 2014 09:56

Re: Geen melk drinken

snoezel schreef:Mijns insziens is het moeten drinken van koemelk echt achterhaald. Doe maar eens een google erop. Het is niet zo gezond als iedereen denkt... Er zijn genoeg andere alternatieven en bijvoobeeld andere (noten)melksoorten.


Maar er valt op alles te googlen. Er zijn altijd voor en tegenstanders. Als je gaat googlen op plantaardige of notendranken, dan vind je daar ook heel veel negatieve dingen over.
Ik ben van mening dat een plantaardige drank geen volwaardige vervanging is.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Sep 2014 10:29

Re: Geen melk drinken

..dubbel
Laatst gewijzigd door snoezel op 17 Sep 2014 11:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Sep 2014 10:32

Re: Geen melk drinken

snoezel schreef:Klopt. Er zijn voor- en tegenstanders voor alles. :smile:

Het zijn ook mijn gedachten, dus heel persoonlijk. Het is pas de laatste tijd dat ik me gaan verdiepen ben ik onderzoeken ed, dat IK dat denk. En ik ben niet heilig, de onderzoekers ook niet... Maar ergens als je erover na gaat denken- het is KOEmelk. Gemaakt door koeien voor hun kalfjes. Het is niet speciaal gemaakt voor mensen. Dat wij nou bedacht hebben om dat te drinken... Wij zijn de enige wezens op aarde die de melk van een ander dier drinken, dus heelll natuurlijk is het niet. Dus ik geloof niet dat het niet vervangbaar is.. En dat een kind het MOET drinken, voelt voor mij dus niet zo. Dat vind ik te kort door de bocht.

Maar goed, dit terzijde, mijn visie :angel:

En hier drinkt Liz trouwens ook gewoon melk, vind ze lekker namelijk :smile: En ik drink het op het moment alleen maar niet omdat Lou er niet tegen kan :(
Afbeelding

Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 17 Sep 2014 10:46

Re: Geen melk drinken

Wij wisselen af tussen koemelk, sojamelk en rijstmelk. Behalve voor Julie, zij wisselt af tussen soja en rijstmelk. Ik heb dezelfde emning als Jans, volgens mij is het niet zo gezond om de hoeveelheid die de voedingsdriehoek oid opgeeft, maar is het wel belangrijk omdat er belangrijke voedingsstoffen inzitten die je lichaam nodig heeft.

Even iets anders, ik zit in een natuurlijk gezond leven groepje en zij mijden daar een hoop voedingsmiddelen maar nemen wel (hopen) supplementen om toch maar voldoende voedingsstoffen binnente krijgen. Voor mij voelt dat helemaal niet gezond.

edit: ik zit in de les, sorry voor fouten of gekke zinnen. En ik bedoel dus uiteindelijk dat je mss eens kan kijken naar plantaardige melk om te combineren met yoghurt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 17 Sep 2014 11:10

Re: Geen melk drinken

Slakje, ik zie je idd wel eens voorbij komen in die fb groep.

Gooi het gebruik van sojamelk daar eens in de groep, er zijn echt heel veel mensen van mening dat sojamelk heel ongezond is (vind ik overigens ook).
<<

Anoniem162

Bericht 17 Sep 2014 11:17

Re: Geen melk drinken

Jans/anderen, wat is dan beter lactosevrije-melk of soajamelk? Waar moet ik dan op letten?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Sep 2014 11:40

Re: Geen melk drinken

Ik zit daar ook :smile:
En voedingssuplementen vind ik dus ook kul... Als je die nodig hebt, doe je mijns insziens iets niet goed in je eigen voeding...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 17 Sep 2014 12:41

Re: Geen melk drinken

Mirthe schreef:Jans/anderen, wat is dan beter lactosevrije-melk of soajamelk? Waar moet ik dan op letten?


Ik ben sowieso tegen sojamelk, dus dat zou bij mij afvallen. Lactosevrijemelk ben ik niet mee bekend.
Heb je al eens rauwe melk geprobeerd? Mensen met een lactose intolerantie kunnen dikwijls wel tegen rauwe melk. Daar zit nog lactase in, wat helpt bij de vertering van lactose. En als je er dan yoghurt of kefir van maakt, dan zit je wat vertering betreft helemaal goed.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Sep 2014 12:43

Re: Geen melk drinken

snoezel schreef:Ik zit daar ook :smile:
En voedingssuplementen vind ik dus ook kul... Als je die nodig hebt, doe je mijns insziens iets niet goed in je eigen voeding...


Dat dacht ik eerst ook, maar daar ben ik wel op terug gekomen. Onze voeding bevat tegenwoordig lang niet meer zoveel vitamines en mineralen. Helemaal als je geen biologische producten gebruikt.
Dus ik denk dat we juist wel supplementen kunnen gebruiken.
<<

Anoniem162

Bericht 17 Sep 2014 14:18

Re: Geen melk drinken

Jans, oke bedankt voor je reactie
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Sep 2014 16:10

Re: Geen melk drinken

snoezel schreef:Klopt. Er zijn voor- en tegenstanders voor alles. :smile:

Het zijn ook mijn gedachten, dus heel persoonlijk. Het is pas de laatste tijd dat ik me gaan verdiepen ben ik onderzoeken ed, dat IK dat denk. En ik ben niet heilig, de onderzoekers ook niet... Maar ergens als je erover na gaat denken- het is KOEmelk. Gemaakt door koeien voor hun kalfjes. Het is niet speciaal gemaakt voor mensen. Dat wij nou bedacht hebben om dat te drinken... Wij zijn de enige wezens op aarde die de melk van een ander dier drinken, dus heelll natuurlijk is het niet. Dus ik geloof niet dat het niet vervangbaar is.. En dat een kind het MOET drinken, voelt voor mij dus niet zo. Dat vind ik te kort door de bocht.

Maar goed, dit terzijde, mijn visie :angel:

En hier drinkt Liz trouwens ook gewoon melk, vind ze lekker namelijk :smile: En ik drink het op het moment alleen maar niet omdat Lou er niet tegen kan :(


Wederom, exact dit :D
<<

Anoniem186

Bericht 17 Sep 2014 16:47

Re: Geen melk drinken

Maar wij zijn ook de enige wezens die hun vlees bakken. En zo zijn er veel meer dingen die alleen wij doen.
<<

Anoniem151

Bericht 17 Sep 2014 19:18

Re: Geen melk drinken

Jans schreef:Maar wij zijn ook de enige wezens die hun vlees bakken. En zo zijn er veel meer dingen die alleen wij doen.


Dit dus, geen dier dat zijn groente kookt..
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Sep 2014 21:31

Re: Geen melk drinken

Jans schreef:Maar wij zijn ook de enige wezens die hun vlees bakken. En zo zijn er veel meer dingen die alleen wij doen.


Maar we zijn van nature wel vleeseters :^^: Dat wij er nou van die gekke dingen mee doen omdat we de hersens ervoor hebben...

Whahahaha... ow, we dwalen zooo af. Sorry TO...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 17 Sep 2014 22:05

Re: Geen melk drinken

snoezel schreef:
Jans schreef:Maar wij zijn ook de enige wezens die hun vlees bakken. En zo zijn er veel meer dingen die alleen wij doen.


Maar we zijn van nature wel vleeseters :^^: Dat wij er nou van die gekke dingen mee doen omdat we de hersens ervoor hebben...

Whahahaha... ow, we dwalen zooo af. Sorry TO...


Geeft niet. Ik vind het leuk.

Eens hoor, alleen laat een vleeseter ook geen melk staan.
<<

Anoniem74

Bericht 17 Sep 2014 22:11

Re: Geen melk drinken

Moet ineens denken aan die docu over dat jongetje dat alleen rauw voedsel eet....
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers