Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik haat politiek

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Sep 2014 19:31

Re: Ik haat politiek

Wat Caulfield en Nougat zeggen en wat ik bedoel in mijn OP zijn mijns inziens twee verschillende dingen.
Zij vertellen wat het idee is achter de politiek en waar politici zich mee bezig houden en waarom dat goed is. Daar ben ik het mee eens. Waar ik echter telkens over val, is de manier waarop zij dit doen. Je hoeft maar naar één debat van de Tweede Kamer te kijken en alle regels die ik tijdens mijn studie over debateren heb geleerd worden volledig genegeerd, er wordt op een hele kinderachtige manier door elkaar heen gepraat, politici maken elkaar voor van alles uit. Als je de lijsttrekker van partij 1 voorbij ziet komen op tv met de standpunten van zijn partij, zie je even later de lijsttrekker van partij 2 die alles wat partij 1 net heeft gezegd af loopt te zeiken. De partijen die niet in de kamer zitten hebben over elke beslissing die de tweede kamer neemt een groot woord (het gaat er dan vooral over hoe zinloos de beslissing is en hoe belachelijk blablabla) en doen dit op een hele kinderachtige, zeurderige manier.

Dus ja, het feit dat we in een democratie leven en dat er ruimte is voor verschillende meningen vind ik goed, noodzakelijk zelfs. Maar de manier waarop politici zich profileren vind ik schandalig. Ik voel soms echt plaatsvervangende schaamte als ik het voorbij zie komen op tv.

En Madame Butterfly, ik geloof echt wel dat er hard gewerkt wordt, maar ik vind een werkdag draaien van 12 uur of langer absoluut niet iets om trots op te zijn. Het is niet voor niets dat vrachtwagenchauffeurs verplicht rust moeten houden na zoveel tijd. Mensen hebben grote verantwoordelijkheden en moeten in staat zijn om belangrijke beslissingen te nemen. Na 10 uur werk of langer ben je echt niet meer helder genoeg om dit te doen. Dus ik zou liever zien dat die verplichte rusttijden in meer beroepen worden doorgevoerd.

♥♥
<<

Anoniem318

Bericht 18 Sep 2014 09:47

Re: Ik haat politiek

Elliot, volgens mij ben jij gewoon een heel lief en goed persoon (bedoel ik niet sarcastisch, ik meen het echt) . Maar door mijn beroep zit ik vrij dichtbij politici en minder uren maken is gewoon niet mogelijk. Als zij meer rust willen, minder uren willen werken, dan hadden ze geen politicus moeten worden, toch niet op nationaal of europees niveau. Ik ben het met je eens dat als ze minder dossiers hadden en minder andere verplichtingen (speeches, tv optredens, etc) dat dat de kwaliteit van hun voorstellen/wijzingingen/debatten ten goede zou komen. Ik denk trouwens ook niet dat ze zelf trots zijn op het feit dat ze zoveel uren werken hoor (of bedoelde je dat niet zo?). Ze zijn pas trots als ze weer kiezers op hun hand hebben, hun programmapunten weten te verwezenlijken etc.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2014 09:53

Re: Ik haat politiek

Fiene schreef:
Ik nodig onze minister van Onderwijs dan ook nog steeds van harte uit in mijn kleuterklas. Kan ze zien hoe het in het echt gaat. Op papier klinkt alles heel simpel en dan komt de praktijk..


Hoe heb je haar uitgenodigd? En heb je al reactie?

Elliot: ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, en ik ben het zoals ik al aangaf ook wel met je eens. Bij heel veel zaken gaat vorm boven inhoud en dat is jammer; tegelijkertijd is dat precies wat er gebeurt in politiek en menselijke communicatie in het algemeen op alle niveaus. Het kan juist ook heel interessant zijn om te kijken naar alle retorische trucjes die worden uitgehaald om kiezers te beïnvloeden en onderhandelingen te winnen. Zo'n Wilders bijvoorbeeld vandaag die aan de haal gaat met een onderzoek van Motivaction waarvan de onderzoekers zelf zeggen dat hun data iets heel anders laten zien dan wat hij er van maakt: het is ergerlijk maar toch ook wel weer interessant omdat het iets zegt over hoe we met feiten en cijfers omgaan.
heb je House of Cards gezien?
<<

Anoniem318

Bericht 18 Sep 2014 09:55

Re: Ik haat politiek

Oh House of Cards, beste serie ooit!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Sep 2014 09:58

Re: Ik haat politiek

Ja precies, daar zit het probleem een beetje Caulfield. Vorm boven inhoud.
House of Cards heb ik niet gezien maar staat nog wel op mijn lijstje om te kijken.

Madame Butterfly, het gaat mij er niet om of ze minder WILLEN werken, meer om het feit dat het mij meer verantwoord lijkt. Maar dat geldt niet alleen voor politici hoor. Ik heb een tijd bij een internationaal advocatenkantoor gewerkt en daar maakte men ook dagen van 16 uur of langer. Alle advocaten waren totaal gebroken aan het eind van de week, en zaten zelfs op zondag nog op kantoor. Ik vind dat echt slecht, een foutje sluipt er zo makkelijk in als je moe bent. Oeps, een nulletje te veel, dat soort dingen. Maar dat is weer een hele andere discussie, dat heeft niet zoveel met politiek te maken, haha.

♥♥
<<

Anoniem187

Bericht 18 Sep 2014 20:18

Re: Ik haat politiek

Politiek vind ik inderdaad niet altijd even leuk. Ik snap dat het nodig is, maar af en toe is het zooo saai of totaal niet te volgen/begrijpen of gewoon ronduit kinderachtig.
<<

Fiene

Bericht 18 Sep 2014 20:24

Re: Ik haat politiek

Caulfield schreef:
Fiene schreef:
Ik nodig onze minister van Onderwijs dan ook nog steeds van harte uit in mijn kleuterklas. Kan ze zien hoe het in het echt gaat. Op papier klinkt alles heel simpel en dan komt de praktijk..


Hoe heb je haar uitgenodigd? En heb je al reactie?



Heb een mailtje gestuurd naar een mailadres dat ik gevonden had van het ministerie voor Onderwijs.. Heb helaas nooit antwoord gekregen. Echt ik zou ze zo graag eens allemaal laten zien hoe de praktijk werkt en wat een berg berg berg tijd we tegenwoordig bezig zijn met (grotendeels) onnodige administratie.

Edit; overigens uiteraard gewoon een hele nette mail hoor. Maar dat ik graag liet zien hoe de praktijk eruit ziet omdat dat niet haalbaar is met wat zij allemaal bedenken.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Dazzle, Spencer