Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


orthopedagoog of kinderpsycholoog

<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 16 Sep 2014 18:37

orthopedagoog of kinderpsycholoog

Wat is het verschil tussen twee hulpverleners?
Zijn op zoek naar hulp voor de oudste.
Nu wel kennismakingsgesprek gehad orthopedagoog, zeker een goed gevoel over. Alleen minder dat die niet vergoed wordt.
Zoals ik begrijp kinderpsycholoog wel, ook uit de basis?
Maar wat is het verschil, wat zouden jullie adviseren?
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 16 Sep 2014 19:47

Re: orthopedagoog of kinderpsycholoog

Een orthopedagoog kijkt naar de omgeving rond het kind: dus meer hoe voed de ouder het kind op? Hoe gaat de leerkracht met het kind om en waar heeft het kind baat bij.
Een kinderpsycholoog kijkt meer naar het kind zelf, waar komt het gedrag vandaan? En wat kan er aan gedaan worden.

Ik weet niet waar jullie hulpvraag precies ligt wat het beste bij jullie past
1 april 2014
31 juli 2017
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 16 Sep 2014 20:04

Re: orthopedagoog of kinderpsycholoog

Als ik het zo lees zou beide kunnen denk ik.
Heb even mijn topic geupt ( ongelukkige) 7 jarige
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 16 Sep 2014 20:33

Re: orthopedagoog of kinderpsycholoog

Lastig he..
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 16 Sep 2014 20:42

Re: orthopedagoog of kinderpsycholoog

Ik heb het andere topic ook even doorgelezen. Wat lastig zeg. Groep.4 is inderdaad een pittige groep waar ook.best veel nieuwe dingen aangeleerd worden.
Ik neig nu naar laat een orthopedagoog naar hem kijken, maar mijn kennis is niet groot genoeg om je hierin het juiste advies te geven.
Ik werk zelf op een speciaal onderwijs school en hier komt de orthopedagoog regelmatig evsn in de klas observeren. Is dit misschien ook je zoon op school mogelijk? Dat de orthopedagoog meekijkt in de klas.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Fiene

Bericht 16 Sep 2014 21:30

Re: orthopedagoog of kinderpsycholoog

Kan het niet vanuit school aangevraagd worden? Ik meen dat er dan geen kosten voor jullie aan verbonden zitten. En scholen hebben een x budget voor onderzoeken per schooljaar.
<<

Anoniem272

Bericht 17 Sep 2014 08:40

Re: orthopedagoog of kinderpsycholoog

Woezel, wij hebben elkaar op Facebook toch? Laten we maar eens kletsen :)

Wij zijn vorig jaar bij een kinderpsycholoog geweest en gaan nu (over een uurtje) naar een orthopedagoog. Beide wordt vergoed door onze zorgverzekering, maar dan moet je wel weten waar je op moet letten.

Heb je al op de website van de zorgverzekeraar van M. gekeken?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip