Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is jouw huis altijd visite proof?

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 16 Sep 2014 16:49

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ja hoor. Hier kunnen de mensen wel onverwachts op bezoek komen.

Ik vind het zelf niet erg om in een rommelig huis te komen. Wel om in een vies huis te komen. Daarom kom ik niet graag bij mijn zwager en schoonzus. Die zien het nut van schoonmaken niet. Ik vind het enorm vies om bij hun naar het toilet te gaan. Echt zo vies.
10-08-2017 ♥
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 16 Sep 2014 16:53

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Hier is het over het algemeen altijd wel netjes. Soms ligt er wel een beetje rommel, maar meestal niet want ik kan daar niet goed tegen haha. Ik verwacht overigens niet dat andere mensen hun huis helemaal poetsen ofzo als ik op visite kom hoor, mij maakt dat echt niets uit.
2012 & 2016
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 16 Sep 2014 16:56

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Elliot schreef:Maar miijoyce, als je al je spullen een vaste plek geeft dan is het toch prima te voorkomen dat het huis rommelig is? Ik bedoel, als het opgeruimd is kan het er ook netjes uitzien, dus als je je spullen altijd meteen terug legt waar je ze vandaan hebt dan oogt het gewoon netjes.


In theorie zou dat werken :smile:

Ik leef nu op 10 m2, eten, slapen, tv kijken.. alles moet hier gebeuren.. Maar veel kasten o.i.d. kan ik niet kwijt, dus dat is erg lastig om alles een plekje te geven. Ik wil sowieso nog een keer alles een voor een langs en kijken of ik dingen weg kan doen/kan stallen bij mijn ouders :)

Het is ook niet dat er geen stukje vloer meer over is hoor, maar het is soms wel een uitdaging :)

Zoals nu heb ik weer op geruimd, dan is het prima te doen op zich.. Als er nu iemand komt geen probleem..
Dit wil ik ook zo houden tot mijn vriendin over 1,5 week is wezen logeren :eyes:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem301

Bericht 16 Sep 2014 18:01

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Nee, niet echt. Ik hou sowieso niet van onverwachtse visite. Gelukkig gebeurt dat ook zelden tot nooit, want de mensen in mijn omgeving weten dat.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Sep 2014 18:03

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Als ik sommige reacties lees over allergisch zijn voor rommel en je ergeren aan een jas die over de stoel hangt wanneer je bij iemand op visite gaat, dan hoop ik maar dat mijn visite niet zo pietluttig is. Lijkt me heel vervelend dat mijn visite zich de hele tijd aan het 'opvreten' is omdat er nog een jas over de stoel hangt ergens.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Sep 2014 18:12

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Hmja Azi. En als ze onverwacht gaan moeten ze helemaal niet zeuren :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Sep 2014 18:39

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Aziraphale schreef:Als ik sommige reacties lees over allergisch zijn voor rommel en je ergeren aan een jas die over de stoel hangt wanneer je bij iemand op visite gaat, dan hoop ik maar dat mijn visite niet zo pietluttig is. Lijkt me heel vervelend dat mijn visite zich de hele tijd aan het 'opvreten' is omdat er nog een jas over de stoel hangt ergens.

Ik weet niet of je het ook over mijn reactie hebt, maar ik heb het zoals ik al zei alleen over aangekondigde visite. Als het dan echt rommelig is (en dan bedoel ik dus niet alleen een jas over een stoel), dan vind ik dat gewoon een beetje ongastvrij overkomen. Als je weet dat je visite krijgt ruim je toch even op?

♥♥
<<

Anoniem125

Bericht 16 Sep 2014 19:14

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ik vind het niet erg als het rommelig is. Ik heb vrienden die erg chaotisch zijn en daar is het standaard een puinhoop. Ik heb me nog nooit niet welkom gevoeld. Soms vind ik het zelfs wel fijn. Als het ergens echt op en top netjes is, dan voel ik me minder vrij, heb ik meer het idee op te moeten passen dat ik niks kapot maak, of beschadig. In die rommelige huizen voel ik me sneller thuis, dan plof ik neer en gaat het om de gezelligheid, niet om of alles wel helemaal spic en span is.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Sep 2014 19:23

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Elliot schreef:
Aziraphale schreef:Als ik sommige reacties lees over allergisch zijn voor rommel en je ergeren aan een jas die over de stoel hangt wanneer je bij iemand op visite gaat, dan hoop ik maar dat mijn visite niet zo pietluttig is. Lijkt me heel vervelend dat mijn visite zich de hele tijd aan het 'opvreten' is omdat er nog een jas over de stoel hangt ergens.

Ik weet niet of je het ook over mijn reactie hebt, maar ik heb het zoals ik al zei alleen over aangekondigde visite. Als het dan echt rommelig is (en dan bedoel ik dus niet alleen een jas over een stoel), dan vind ik dat gewoon een beetje ongastvrij overkomen. Als je weet dat je visite krijgt ruim je toch even op?


Ja, ik doelde ook op jouw reactie :)
Ik denk juist dat je wat rommel (je noemde een jas op de stoel en vuile vaat) helemaal niet zo op jezelf moet betrekken. Dat je dan minder welkom bent of dat je gastheer/-vrouw ongastvrij is, dat begrijp ik niet zo goed. Als je nou helemaal nergens kunt zitten omdat alles bezaaid is met spullen of als het toilet erg vies is, dat is heel vervelend en wel wat ongastvrij. Maar de voorbeelden die jij noemde, zie ik niet als ongastvrij. Wij hebben echt wel wat vuile vaat staan in de keuken, ook als er geplande visite komt, of schoenen ergens in de woonkamer en er ligt her en der post. Zou het echt naar vinden als de visite me dan ongastvrij vindt terwijl ik dan wel extra stofzuig, de wc goed poets en lekker eten/drinken voor ze in huis haal.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Sep 2014 19:27

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ik denk echt dat je me verkeerd begrijpt Azi. Ik doel dus op echte rommel. Ik noemde alleen de jas en de vaat omdat ik geen zin had om een ellenlange lijst te typen, maar wel wat voorbeelden wilde noemen. Ik vind het gewoon raar als mensen niet de moeite nemen om hun bende op te ruimen voor visite.

♥♥
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 16 Sep 2014 19:29

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ja, zowel beneden als boven is het visiteproof, op het speelgoed waar mijn dochter dan mee speelt na dan.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem273

Bericht 16 Sep 2014 19:39

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Elliot schreef:Ik denk echt dat je me verkeerd begrijpt Azi. Ik doel dus op echte rommel. Ik noemde alleen de jas en de vaat omdat ik geen zin had om een ellenlange lijst te typen, maar wel wat voorbeelden wilde noemen. Ik vind het gewoon raar als mensen niet de moeite nemen om hun bende op te ruimen voor visite.


OK, dan begrijp ik het vast verkeerd, het stond er natuurlijk ook niet bij wat je dan allemaal bedoelt :) Maar ik vind rommel niet ongastvrij, ook niet als je aangekondigd langs komt. Ik ruim zelf wel op en maak extra schoon, maar verwacht niet dat anderen dat doen en vind er niet veel van als er (veel) rommel ligt. Wel als het heel vies is, dat vind ik wel vervelend als ik aangekondigd langs kom.

Op dit moment wonen we in ons klushuis en is het hier verre van spik en span. Het huis is verouderd en niet heel erg schoon en we krijgen het ook niet heel erg schoon. Maar we weten dat we alles er toch uit trekken in de loop van de tijd en hebben ons er maar bij neer gelegd. Ik vind het niet heel fijn om hier visite te ontvangen hierdoor maar hoop dat ze erdoor heen kunnen kijken.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2014 19:57

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Nou ja ik kom wel eens bij een vriendinnetje thuis waar t echt best wel vies is zelfs, wc niet die dag nog schoon gemaakt, in de badkamer die nog nat is van het douchen, keuken waar oud brood ligt, de bank vol katten haren, en het stinkt er naar kattenbak. Of de glazen goed zijn afgewassen betwijfel ik, vind het altijd beetje dubieus. Maar zo is zij gewoon. Zo leeft zij. Dus ik vind t echt niet minder gezellig of ga me zitten ergeren dat het daar vies is. Ik verwacht dan echt niet dat ze haar hele huis gaat poetsen omdat ik langs kom. Waarom zou ik dat van haar verwachten? Het gaat mij om het gezelschap, ik ben een vriendin, niet de smaakpolitie.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2014 20:07

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Bij een ander kan ik me echt niet druk maken over vaat in de keuken of een jas over de stoel. Ik denk soms dan wel even van 'waarom zou je het niet gewoon direct opruimen' maar daarna bedenk ik me dan ook dat ik zo ben en zij wss niet.

Dat laatste wat Marin omschrijft vind ik wel echt heel goor. Daar zou ik echt niet gezellig op visite gaan. Dan blijf ik wel thuis haha.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2014 20:12

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Dat zou dan dus betekenen dat zij altijd naar jou moet komen. Dat vind ik ook niet echt eerlijk dan. Maar goed, dat soort dingen maken mij gewoon niet zo veel uit. Nou leef ik zelf niet (meer) in de kattenharen en m'n vriend is allergisch, dus bij thuiskomst gooi ik dan gewoon m'n kleren in de was. Maar ik zou het ook oneerlijk vinden als zij altijd maar hier moet komen, omdat ze toevallig slecht schoonmaakt (nou doe ik dat zelf ook, maar het is bij mij wel netter haha)
<<

Anoniem125

Bericht 16 Sep 2014 20:18

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ik vind het nogal kortzichtig eigenlijk. De ene persoon is nu eenmaal rommeliger en chaotischer dan de ander. Dat jij alles direct opruimt en je huis heel schoon houdt (ik hoor hier wel eens verhalen over vrouwen die 2x op een dag stofzuigen), dat is jouw ding, maar daarom hoeft toch niet iedereen zo te zijn? Als ik bij sommige van mijn vrienden thuiskom, dan denk ik wel eens van IK zou hier niet zo kunnen wonen, maar ik hoef dat niet te wonen, en zij vinden het kennelijk prima zo. Wie ben ik dan om dit af te keuren?
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2014 20:20

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ik weet niet op wie je nu doelt Nougat, maar als jij graag bij iemand op visite in de kattenbaklucht zit moet je dat vooral doen.

Dan maar kortzichtig. Ik ga niet voor mn lol in een vies huis zitten.

Ik doel dus echt op viezigheid zoals wat Marin omschrijft. Niet op rommeltjes.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 16 Sep 2014 20:27

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Nee, het is hier niet opgeruimd overdag. 's Avonds als Y. op bed ligt wel.
Ik schaam me niet voor de troep, want er woont hier nou eenmaal een kind en die mag van mij spelen zolang het 's avonds maar weer opgeruimd wordt.

Voordat Y. er was, was het in huis zo goed als altijd netjes en schoon. Nu niet meer. So be it. Ik ga liever met Y. naar de speeltuin ofzo dan dat ik elke dag stofzuig. :ja:
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 16 Sep 2014 20:27

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Als een vriendin van mij, niet bij mij thuis zou willen komen, omdat er een paar vuile borden in de keuken staan, dan mag ze wel helemaal weg blijven, wat een gezeur zeg!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2014 20:29

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Nougat schreef:Als een vriendin van mij, niet bij mij thuis zou willen komen, omdat er een paar vuile borden in de keuken staan, dan mag ze wel helemaal weg blijven, wat een gezeur zeg!

Haha wat wil je nou met je reactie want dat zeg ik helemaal niet. Sterker nog, ik heb gezegd dat wat vuile vaat me niets uitmaakt.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2014 20:31

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Haha nou ja ik vind het wel wat vreemd Cotton, of best wel lullig naar zo'n vriendin toe, dat je dan niet langs wilt gaan omdat het niet schoon daar is. Maar goed, zo is iedereen anders, mij maakt het echt niet uit. Sterker nog, ik vind het wel lekker juist, daar durf ik tenminste met m'n voeten op de bank te gaan zitten haha.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2014 20:39

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ja blijkt maar dat iedereen anders is. Ik vind het wel wat vreemd dat het je niets uitmaakt dat je ergens op visite gaat waar het naar kattenbak ruikt.

Dat vind ik gewoon echt heel smerig.
<<

Anoniem125

Bericht 16 Sep 2014 20:41

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ik vind het allemaal wel meevallen eigenlijk. We zijn niet allemaal fulltime schoonmaaksters die met een jaren '20 mentaliteit het huishouden bestieren.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2014 20:43

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Blablablaaaaaaaaa.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2014 20:45

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Nou ja het is niet lekker nee, maar als zij er in kan wonen, waarom zou ik daar niet een paar uur in kunnen zitten? Ik vind het gewoon niet zo erg, ga er niet over zeuren of weigeren daar heen te gaan. Maar ik ben ook een rare, want dit vind ik dan allemaal niet vies en ik ben niet smetvrezerig, maar als ik dan m'n handen bij iemand moet wassen en het is zo'n smoezelig vochtig handdoekje, dat vind ik dan wél weer vies. Ik kan echt niet tegen vieze handen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers