Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is jouw huis altijd visite proof?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Sep 2014 20:46

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Nougat schreef:Ik vind het allemaal wel meevallen eigenlijk. We zijn niet allemaal fulltime schoonmaaksters die met een jaren '20 mentaliteit het huishouden bestieren.


Mijn vriend is de jaren 20 huishoudster :thumbup:

Ik ga ook liever niet ergens op visite waar het zo vies is als Marin beschrijft, want dat is gewoon vies. Rommelig vind ik een ander verhaal.
R. 2013
D. 2016
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 16 Sep 2014 20:51

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Nu is het aardig opgeruimd, meestal wel wat rommeliger, maar netjes genoeg voor onverwacht bezoek.
Als ze zich wel aankondigen dan ga ik nog wel even snel overal langs om de rommeltjes op te ruimen.
December 2009
juli 2012
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 16 Sep 2014 20:53

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ik ken ook iemand met een rommelig en eigenlijk gewoon overvol huis. Dan wordt schoonmaken ook wel een hele opgave, en er ligt dan ook overal kattenhaar en meer viezigheid. Als je komt (zelfs als ik aangekondigd kom)moet er altijd zitruimte gemaakt worden want overal liggen stapels tijdschriften. Toch vind ik het (los van de viezigheid) wel een gezellig huisje. Ik vind het ook geen probleem dat zij zo leeft, zo is ze gewoon en ik trek het me niet persoonlijk aan dat het er rommelig is als ik kom.

Ik heb vriendinnen waar het ongeveer net zo rommelig/netjes (afhankelijk van het moment :smile: ) is als bij mij. En ik heb een vriendin waar het altijd netjes en schoon is en dat bewonder ik. En overal kom ik graag, ik kom voor de vriendin en niet voor haar huis.

Vieze glazen zou ik trouwens ook niet zo op prijs stellen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Sep 2014 21:49

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Hihihi, als mijn visite niet tegen hondenharen, paardenlucht en stro op de bank kan, zijn we snel klaar denk ik. :laughcry:
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2014 21:52

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Hahaha ik zie net deze Kakhiel en moest aan dit topic denken

Afbeelding


Best netjes daar trouwens.
<<

Anoniem149

Bericht 16 Sep 2014 22:04

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Mijn huis is altijd wel wat rommelig. Ik vind dat prettig om in te wonen. Ik zorg er wel voor dat het niet echt vies wordt, maar het gebeurt wel eens dat er wat stof ligt.. Ik ruim ook alleen extra op als er visite komt die zelden hier komt. Mensen die me kennen weten hoe ik ben, ik schaam me er ook niet voor. Zolang de schimmels nergens groeien vind ik het prima.
<<

Fiene

Bericht 16 Sep 2014 22:04

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ik heb twee jonge kinderen.... nee dus;) Er ligt altijd wel speelgoed oid maar vies/ rommel is het nooit.
<<

Anoniem147

Bericht 17 Sep 2014 09:15

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Onaangekondigd langskomen betekend hier wel in een rommelhuis stappen. Dan zie je haren op de grond liggen, kleine stofwolkjes haha.

Ik swiffer 1x per week en stofzuig als ik het nodig vind. (Of als ik weet dat er visite komt). Ik verlies zoveel haren dat ik elke dag zou moeten swifferen om het bij te houden. In mijn eigen huis heb ik daar geen zin in. We proberen wel altijd de vaatwasser gelijk te vullen, maar gisterenavond waren we beide later thuis, hebben gekookt zijn op de bank geploft en hebben de schone vaat er niet uit gehaald waar door er nu allemaal vieze vaat op het aanrecht staat. Tja. Nu ruim ik het straks wel op omdat ik het vervelend vind dat ik nergens mijn broodje kan smeren, maar als ik geen zin heb ga ik het niet staan poetsen. Dan schuif ik het gewoon een dagje op.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Sep 2014 09:27

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Elliot schreef:Mijn huis is 9 van de 10 keer visiteproof. Niet helemaal spik en span, maar zeker netjes genoeg om mensen over de vloer te krijgen. Het enige wat ik nooit in huis heb is iets voor bij de koffie/thee. In dat opzicht ben ik dus niet visiteproof.

Overigens ruim ik voor geplande visite wel altijd extra op en dan maak ik ook extra goed schoon. Maar als er nu iemand binnen zou lopen hoef ik me niet te schamen.


exact dit! :smile:

Ik heb ook nooit sap of frisdrank in huis. Alleen water, thee, koffie en diksap en ranja
<<

Anoniem125

Bericht 17 Sep 2014 13:09

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Herkenbaar Marni. Hier werken we ook allebei veel en als je dan allebei 's avonds moe thuiskomt dan ben je blij als je wat te eten op tafel krijgt. Daarna zijn we moe en hebben we het gehad met alle dingen die moeten op zo'n dag en hebben we niet altijd meer zin om alles op te ruimen. Een mens heeft ook ontspanning nodig.
<<

Anoniem273

Bericht 17 Sep 2014 16:41

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Nougat schreef:Herkenbaar Marni. Hier werken we ook allebei veel en als je dan allebei 's avonds moe thuiskomt dan ben je blij als je wat te eten op tafel krijgt. Daarna zijn we moe en hebben we het gehad met alle dingen die moeten op zo'n dag en hebben we niet altijd meer zin om alles op te ruimen. Een mens heeft ook ontspanning nodig.


Ja, dit.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Sep 2014 16:47

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ben ik ook mee eens. Ik heb door de week 's avonds ook vaak dingen buiten de deur, waardoor ik vaak ook echt geen tijd heb om het huishouden bij te houden. Daarnaast is het ook erg prettig om eens 's avonds op de bank te ploffen en niet de vlijtige huisvrouw te hoeven spelen.
Ik ruim overigens wel altijd de vuile vaat op. Als ik ergens een hekel aan heb is dat er nog vuile vaat op het aanrecht staat.

Bij mij resulteert dat op mijn vrije dag nogal eens in puinruimen en dan heb ik vaak spijt dat ik 's avonds niks gedaan heb.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2014 16:54

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Aziraphale schreef:
Nougat schreef:Herkenbaar Marni. Hier werken we ook allebei veel en als je dan allebei 's avonds moe thuiskomt dan ben je blij als je wat te eten op tafel krijgt. Daarna zijn we moe en hebben we het gehad met alle dingen die moeten op zo'n dag en hebben we niet altijd meer zin om alles op te ruimen. Een mens heeft ook ontspanning nodig.


Ja, dit.

Wat valt er dan op te ruimen als je beide de hele dag gewerkt hebt? Dan heb je toch ook geen troep gemaakt?
<<

Anoniem273

Bericht 17 Sep 2014 16:58

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Cotton schreef:
Aziraphale schreef:
Nougat schreef:Herkenbaar Marni. Hier werken we ook allebei veel en als je dan allebei 's avonds moe thuiskomt dan ben je blij als je wat te eten op tafel krijgt. Daarna zijn we moe en hebben we het gehad met alle dingen die moeten op zo'n dag en hebben we niet altijd meer zin om alles op te ruimen. Een mens heeft ook ontspanning nodig.


Ja, dit.

Wat valt er dan op te ruimen als je beide de hele dag gewerkt hebt? Dan heb je toch ook geen troep gemaakt?


Genoeg hoor. Vuile vaat, kattenharen op de bank, kattenbakkorrels die naast de bak liggen, kattenbakken scheppen, stof in de woonkamer wat heen en weer stuift, was die droog is wat weer in de kast moet... Het huishouden gaat gewoon door :) Valt bij mij ook onder de noemer opruimen.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2014 16:59

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Aziraphale schreef:
Cotton schreef:
Aziraphale schreef:Ja, dit.

Wat valt er dan op te ruimen als je beide de hele dag gewerkt hebt? Dan heb je toch ook geen troep gemaakt?


Genoeg hoor. Vuile vaat, kattenharen op de bank, kattenbakkorrels, kattenbakken scheppen, stof in de woonkamer wat heen en weer stuift, was die droog is wat weer in de kast moet, kortom, het huishouden gaat gewoon door :) Valt bij mij ook onder de noemer opruimen.

Oh. Ja zo. Dat valt bij mij gewoon onder 'in het huishouden bezig zijn'.

Ik vraag me altijd al af waarom andere mensen zoveel moeten opruimen, maar als ze het hele huishouden eronder scharen maakt dat een hoop duidelijk. :P
<<

Anoniem273

Bericht 17 Sep 2014 17:03

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Haha, dan heb ik na een lange dag werken en eten koken geen zin in het huishouden....En om m'n jas op de kapstok te hangen :nerd:
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 17:07

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Haha tegenwoordig ben ik er beter in, maar toen ik richting overspannen ging, was inderdaad m'n jas ophangen een te zware taak om nog te doen na een dag werken. Zelfs dat kon ik al niet. Needless to say ging dat ook niet goed dus.

Tegenwoordig als ik thuis kom (op normaal tijdstip en niet twaalf uur s nachts ofzo) ga ik eerst alle klusjes doen, werk tas opruimen, post weg leggen, was in de wasmachine, alle ramen open om te luchten, afwas doen of opruimen, lekker koken en dan pas zitten. Als ik eenmaal zit....
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 17 Sep 2014 17:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 17 Sep 2014 17:07

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

@ Cotton: Dat gaat heel makkelijk hoor. De vaat niet in de vaatwasser doen omdat daar nog schone vaat in staat en je geen zin hebt om die leeg te halen. Dus dat blijft op het aanrecht staan.

Je jas hangt op de bank omdat toen je binnenkwam je je handen volhad en meteen doorliep naar de woonkamer om je spullen kwijt te kunnen. Daar doe je je jas uit en leg je op de bank onder het mom van 'die hang ik zo wel op'.

Je hebt de post gehaald en die leg je op tafel bij de andere post want de hele week heb je nog niet echt puf gevonden om daar naar te kijken.

Er liggen kruimels omdat je niet altijd even netjes eet, of kookt of je brood smeert.

De was ligt in de slaapkamer omdat je je hebt uitgekleed voor bed maar niet de puf hebt om na te denken of je de kleren nou nog een keertje aan kan of dat ze in de wasmand thuis horen.

De was die je van het weekend hebt gedraaid hangt ook nog aan het rek.

Je dacht ik ga een poging doen tot breien en ruimt de boel niet op omdat je denkt 'daar ga ik morgen mee verder' maar dat vervolgens nooit doet omdat je daar geen tijd/puf voor hebt.

En ga zo maar door.... Je begrijpt, mijn huis is nooit visiteproof, alleen als ik weet dat er visite komt :smile: .
<<

Anoniem318

Bericht 17 Sep 2014 17:09

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Haha Kiek! We get the picture...
<<

Anoniem273

Bericht 17 Sep 2014 17:11

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Of je vindt bij thuiskomst een dode muis in 10 stukjes door de woonkamer 1x per twee weken :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2014 17:12

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Oh kijk dat scheelt al. Onze poes eet de hele muis op haha!
<<

Anoniem273

Bericht 17 Sep 2014 17:13

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Hahaha :)
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2014 17:15

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Nee maar als jullie het zo bekijken dan ben ik wel vaak aan het opruimen/huishouden ja. Heb er ook niet altijd zin in, maar het hoort er voor mij bij. Ik doe sowieso altijd de vaatwasser en het aanrecht en als de was eens een dag of twee of drie langer hangt lig ik daar ook niet wakker van. Maar daar komt de visite ook niet haha!
<<

Anoniem273

Bericht 17 Sep 2014 17:16

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ik ruim de keuken nu elke avond na het eten op, sowieso omdat het een mini-keuken is en we dan 's ochtends te weinig plek hebben om ontbijt enzo te maken. Mijn man gaat elke avond na het eten klussen in ons huis en ik voel me dan wel geroepen om het huishouden te doen. Maar jeetje, ik moet me er echt toe zetten na een werkdag van 9+ uur.
<<

Anoniem125

Bericht 17 Sep 2014 21:27

Re: Is jouw huis altijd visite proof?

Ik ben blij dat meer mensen het herkennen. Ik ben een beetje zoals jij beschrijft Kiek. Ik probeer mezelf daarin wel te verbeteren en het gaat steeds beter, maar in de kern ben ik een chaoot, een sloddervos en dat haal je er niet zomaar uit. Als ik erg moe ben, veel stress heb, dan verval ik in mijn oude gedrag.

Wij laten het vaak een paar dagen versloffen en dan hebben we het eens een dagje rustiger en doen dan een heleboel in 1x. Gelukkig hebben we ook een schoonmaker, die doet alles wat grondiger eens per week.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna

cron