Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

<<

Anoniem119

Bericht 15 Sep 2014 14:44

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Elliot schreef:Maar Marin, heb jij zoveel 'troepjes' dan? Omdat je die kast boven helemaal vol wil stoppen met troep en dan ook nog ladenkastjes in de hal wil.. Ik zou niet weten waar ik al die troep vandaan zou moeten halen, haha.

Ik zou de boekenkasten gewoon in de extra slaapkamer zetten (heb je maar één extra slaapkamer?), als er een kindje komt zie je wel weer verder.



Hahaha tja wat zijn troepjes. Ik vind m'n souvenirs geen troepjes. Die komen mooi in een vitrinekast. Maar dingen zoals fotografiespul wil ik netjes opbergen ipv dat het altijd op de eettafel ligt (zoals nu).. Nu liggen de statieven gewoon in een open kast in de woonkamer omdat we geen ruimte hebben, dat wil ik anders.. En verder ja gewoon best wel veel troep die niet weg kan. We hebben al drie vuilniszakken met troep weggegooid, maar je houdt altijd dingen over die je wel gebruikt. Ik wil echt proberen het netjes te gaan maken in het nieuwe huis dus kastruimte is vet belangrijk voor mij.

En op de eerste verdieping hebben we inderdaad één extra slaapkamer. En op de tweede verdieping (de zolderverdieping) hebben we nog twee extra kamers. Maar eentje heeft geen rechte muren, dat is zo'n echte zolderkamer met schuin dak, en de ander heeft nu nog gipsplaatjes die we eerst zo laten zitten, die het behoorlijk verlaagd hebben, waardoor er weinig hoogte is voor kasten. Dat wordt de zolderopslag in eerste instantie (want er is geen vliering), voor koffers etc. En ooit kan dat ook nog kinderkamer worden indien nodig.

Dus in principe genoeg ruimte natuurlijk anders hadden we het huis niet gekocht haha. Alleen m'n boekenkasten kan ik dus niet echt kwijt!
<<

Anoniem119

Bericht 15 Sep 2014 14:45

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Harrison schreef:Joh 2 jaar is zo lang! Is toch juist super leuk dat je dan tegen die tijd weer in een "nieuw" huis woont!


Ja da's waar! Dan kan ik wel lekker m'n nesteldrang op die kamers los laten.. :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Sep 2014 14:57

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Ah ok! Ja ik snap wel dat je die spullen goed wilt opbergen, maar ik kan me niet voorstellen dat je aan die ene mega-kast op de overloopt niet voldoende zou hebben :wink:

Kun je anders niet op één van die zolderkamers zo'n boekenkast met een schuin aflopende kant (laten) maken, zoiets als Azi had in haar vorige huis?

♥♥
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 15 Sep 2014 14:59

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Ik zou ze of in de toekomstige kinderkamer zetten, of in plaats van die witte kasten bij de werkkamer/ruimte. Ik vind persoonlijk die kastdeuren echt niet mooi en zou die muur liever opvullen met een mooie voorraad boeken en lagere kasten kopen om je spullen in op te ruimen, voor de plekken waar je opslag hebt, die er wel passen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem205

Bericht 15 Sep 2014 15:13

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Marin, je weet hoe mini ons huis is... ik heb ook 2 billy's vol met boeken/mappen/dingen. Die stonden in de studeerkamer. En die staan straks in de kinderkamer. Glazen deuren ervoor, kasten verankeren in de muur en klaar. Geen gezeur, gewoon omgaan met de ruimte die we nu hebben :)

Dus lekker in je toekomstige kinderkamer zetten!
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 15 Sep 2014 15:40

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Ik zou er juist nu een plekje voor zoeken. De boeken zijn belangrijk voor Marin en vriendlief en ze verdienen daarom een plekje naar waarde. Het zou toch zonde zijn dat de boeken over 2 jaar weer plaats moeten maken. Ik zou de slaapkamer niet gebruiken voor jullie boeken maar gewoon gebruiken om te blijven dromen.

Ik zou die kast die jullie kunnen overnemen gebruiken voor wat dan ook, die komt wel vol, maar niet voor de boeken. Te zonde om ze achter deurtjes te verschuilen. En de ruimte waar de huidige bewoners nu die plank, schilderijtjes en die ladekast hebben staan bij de eettafel gebruiken voor mooie boekenkasten. Wellicht op maat laten maken van grond tot plafond.

Het is inderdaad zonde om oude kookboeken vet te laten worden. Vet, stof, licht en oude boeken gaan niet samen :(.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 15 Sep 2014 15:51

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Als je ze echt niet in de woonkamer wil (hebben wij wel en ik vind het juist fijn), zou ik ze op de overloop doen en daar misschien een knus leeshoekje bij maken. Die grote witte kast is wel handig en gratis, maar dat maakt 'm nog steeds niet mooi. En aangezien jullie aan de rest van het huis juist zoveel aandacht/liefde/geld besteden... Zou ik het het zonde vinden om zo'n kast op de overloop te hebben (terwijl het echt een groot potentieel heeft om een sfeervol stukje van het huis te worden) en dan waarschijnlijk over een paar jaar weer met een boekenverhuisprobleem te zitten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Sep 2014 16:54

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Zoals ik al eerder heb gezegd, ben ik ook een beetje allergisch geworden voor het al zó rekening houden met eventuele kindjes. Ik heb hetzelfde probleem, heb ook zoveel boeken die ik gewoon in het zicht wil hebben! Maar ons nieuwe huis (MORGEN SLEUTEL!!!!) is ietsjes (:p) kleiner dan dat van jullie haha. Ik denk dat ze toch op 1 van de slaapkamers komen, tenzij blijkt dat het niet te druk wordt in de woonkamer. Dat laatste hoop ik!

Je zou voor de keuken ook nog zo'n gaaf kastje met glas ervoor kunnen overwegen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem75

Bericht 15 Sep 2014 16:55

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Je hebt toch ook nog een zolder? Ik zou daar een soort leeshoekje maken met boekenkasten en een lekkere stoel.
<<

Anoniem140

Bericht 15 Sep 2014 18:13

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Waar heb je ze nu dan? Ik neem aan dat je nu ook geen dir Billy kasten hebt staan, of wel? Mij lijkt de overloop de leukste plek eigenlijk.
<<

Anoniem253

Bericht 15 Sep 2014 18:54

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Razz schreef:Je hebt toch ook nog een zolder? Ik zou daar een soort leeshoekje maken met boekenkasten en een lekkere stoel.

+1
<<

Anoniem119

Bericht 15 Sep 2014 20:09

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Miley schreef:Waar heb je ze nu dan? Ik neem aan dat je nu ook geen dir Billy kasten hebt staan, of wel? Mij lijkt de overloop de leukste plek eigenlijk.


Nu staan er twee in de woonkamer en eentje in de studeerkamer. Maar ik wil beetje van die drukte in de woonkamer af vandaar mijn idee om ze ergens anders te plaatsen.

Razz, leuk idee maar op zolder kan dat niet echt vanwege de schuine muren. Het is echt de begane grond of eerste verdieping.
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 15 Sep 2014 20:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 15 Sep 2014 20:10

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

En wat wil je vriend? Wat voor ideeën heeft hij?
<<

Anoniem119

Bericht 15 Sep 2014 20:12

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Dropveter schreef:En wat wil je vriend? Wat voor ideeën heeft hij?


Eerst de kinderkamer gebruiken als werkkamer zei hij. Of toch die ene witte kast weg op de overloop. Haha. Hij weet het ook niet echt maar die boekenkasten zijn ook tien keer belangrijker voor mij dus ik denk er meer over na. Het zal hem uiteindelijk minder uitmaken.
<<

Anoniem84

Bericht 15 Sep 2014 20:14

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Je hebt straks toch ook een werkkamer, kunnen (een deel van) je boeken daar niet staan?
<<

Anoniem119

Bericht 15 Sep 2014 20:15

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Rejoy schreef:Je hebt straks toch ook een werkkamer, kunnen (een deel van) je boeken daar niet staan?

Dat is de overloop. Of de kinderkamer tot er kinderen zijn. Dat is precies de keuze haha.

Nou Ja ik wacht gewoon wel tot tijdens de verhuizing en beslis dan maar denk ik haha.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 15 Sep 2014 20:22

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Ik zou die witte dicht kast eerst echt niet weghalen. Kan toch altijd nog. Als na je verhuizing blijkt dat je bergruimte te veel hebt kan die altijd weg. Het lijkt me juist een ideale kast omdat jullie nu zelf (denk ik) niet al te veel dichte kasten mee nemen uit je huidige huis omdat dat veel kleiner is. Is misschien ook wel erg handig voor linnengoed, etc.

Het lijkt me zelf juist leuk dat je over 2 jaar nog dingen hebt om bij te kopen of te veranderen. Dan ben je ook meer aan het huis gewend, weet je wat je de leukste / fijnste plekken vind om te zijn dus dan zou ik daar proberen iets van te maken tegen die tijd. Op zich zou ik het zelf ook niet nodig vinden om alles nu al kant en klaar uit te denken en aan te schaffen, ik heb het zelf wel gedaan maar is achteraf toch wat jammer geweest omdat je als je eenmaal ergens woont toch weer tegen dingen aanloopt die je van te voren niet goed kunt inschatten. Ik vind die industriële kasten die je liet zien wel mooi maar als je die volpropt met boeken is het effect natuurlijk ook compleet weg. Geen idee hoeveel ze kosten maar dat zou ik dan haast weer zonde van het geld vinden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 15 Sep 2014 20:28

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Ja dat zijn hele goeie punten rapa nui! Wat jij en Harrison zeiden over een paar jaar weer opnieuw inrichten, klinkt ook wel heel leuk, zeker omdat ik t huis dan beter ken. Ik zie er zelf de negatieve kant van in omdat ik bang ben dat je dan alsnog weer extra zooi hebt verzameld in die witte kast, die je dan kwijt moet omdat de witte kast dan weg moet als de boekenkasten daar moeten. Maar de positieve kant die jullie benoemen spreekt me ook wel aan. Juist nu kunnen we nog mooi optimaal gebruik maken van de lege kamer.

Die industriële boekenkast zou ik idd vrij leeg willen laten, met alleen hele gave boeken. Als soort extra showcase, met alleen de mooiste boeken. Dat vind ik echt heel erg leuk.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 15 Sep 2014 20:35

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Jammer van dat verlaagde plafond in de woonkamer, anders zou ik 'm daar neer zetten. Heerlijk, zo'n grote boekenkast (in de woonkamer)!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Sep 2014 20:39

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Wij hebben ook een huis gekocht met deels het oog op de toekomst, dat wil zeggen: er zijn voldoende slaapkamers voor eventuele kindjes. Nu hebben we voorlopig geen kinderen, dus gebruiken we zelf de enorme ruimtes, heerlijk! Een kamer is dus studeer/werkkamer met een mooie boekenkastenwand. Leuk bureautje en nog een dichte kast voor losse/lelijke spullen. De andere kamer is een logeerkamer, ik vind het super leuk dat zelfs de logeerkamer best gezellig en ruim is. Natuurlijk is dat iets wat je anders doet als je kinderen hebt, maar ik geniet er nu echt van dat we zoveel verschillende ruimtes hebben.
De zolder is groot genoeg voor 2 eventuele kamers, later. Hier is nu ook een logeer'hoekje' en verder staat er een hometrainer en de was. Oh en kastruimte natuurlijk.

Geniet lekker samen van alle ruimte die jullie nu samen gaan krijgen. Dus hup, een hele kastenwand met boeken in die extra kamer. Dat vind je toch mooi en fijn? Doe het dan! Over een paar jaar zie je wel weer verder, het is echt niet heel moeilijk om het dan te veranderen.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Sep 2014 17:01

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Marin, ik merk nu uit ervaring dat je de beste ideeën krijgt als je er al (een poosje) woont. Die boeken lopen niet weg en een nieuwe kast is zo gekocht. Ik zou trouwens niet teveel focussen op die kinderkamer eerlijk gezegd...je weet nog helemaal niet wat de toekomst brengt.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2014 17:40

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Nee het is gewoon lastig. In m'n hoofd had ik de boekenkasten op de plek van de witte kast in de overloop. Dat zou m'n werkplek worden. En nu laat de huidige eigenaar die witte kast staan, en moet ik ineens nadenken over waar ze dan kunnen. En dan kan ik idd wel een aparte werk kamer maken nog, maar had me ook wel verheugd op dat schattige hoekje op de overloop. Vind dat zo lastig.. Moet nu beetje schakelen voor m'n gevoel

Nou ja ik moet het denk ik maar pas beslissen als we er wonen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Sep 2014 17:44

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Marin schreef:Nee het is gewoon lastig. In m'n hoofd had ik de boekenkasten op de plek van de witte kast in de overloop. Dat zou m'n werkplek worden. En nu laat de huidige eigenaar die witte kast staan, en moet ik ineens nadenken over waar ze dan kunnen. En dan kan ik idd wel een aparte werk kamer maken nog, maar had me ook wel verheugd op dat schattige hoekje op de overloop. Vind dat zo lastig.. Moet nu beetje schakelen voor m'n gevoel.

Als je je daar zo op had verheugd zou ik die (niet al te mooie!) witte kast gewoon weghalen en dat hoekje creëeren zoals je het in je hoofd had. Leuk juist! Je moet die kast alleen houden als je hem echt wilt hebben. Niet omdat 'ie er toevallig staat en omdat 'ie gratis is.

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2014 19:59

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Ja dat is waar. Haha dan vind ik het alleen weer zonde van die lege kamer. Kortom: Ik ben er nog niet uit :) Ik vind het wel slim inderdaad om het eerst maar even aan te zien, denk dat ik dat maar moet doen. Er is heus wel ruimte, en waar dat dat is, zie ik dan wel.
<<

Anoniem222

Bericht 16 Sep 2014 21:47

Re: Wat moet ik nou met mijn boeken(kasten)?

Ohh als je dat al helemaal in je hoofd had zou ik die witte kast lekker bij het grofvuil zetten en je werkplek op de gang maken. En dan zou ik genieten van het feit dat je een kamer hebt waar je lekker je wasrek neer kan zetten en je strijkplank lekker kan laten staan. Of een plekje met wat sportspulletjes, of, of, of. Ik kan echt duizend dingen bedenken! Maar trouwens, zitten er maar 2 slaapkamers in dat huis?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron