Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


flesweigeraar

<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 15 Sep 2014 10:20

flesweigeraar

Sinds 4 dagen weigert zoon (bijna 7 maanden) stelselmatig de fles. Donderdagavond was ik een paar uurtjes van huis, om 22:30 heb ik vervolgens een doodmoe jongetje de borst gegeven waarna hij eindelijk ging slapen. Vrijdag idem, na thuiskomst van een bruiloft een zeer vermoeide zoon (plus oppas :razz: ) die de hele avond de fles geweigerd had.

Inmiddels al een aantal dingen geprobeerd: kunstvoeding i.p.v. afgekolfde borstvoeding uit de fles, van een lepeltje eten i.p.v. uit de fles. Maar alles zonder succes. Hij draait vrijwel meteen zijn hoofd weg en weigert zijn mond nog open te doen voor iets anders dan de borst. :laughcry: Fruit/groente gaat wel gewoon goed van de lepel.

Hebben jullie tips? Hij dronk tot nu toe altijd prima uit zijn Avent Natural flessen.
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 15 Sep 2014 11:27

Re: flesweigeraar

Uit een gewone beker, rietjes beker of tuitbeker?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Sep 2014 12:38

Re: flesweigeraar

O, wat gek als hij normaal wel uit een fles dronk... Heeft hij geen pijn in zijn mondje ofzo? Doorkomende tanden? Spruw? Drinkt hij nog wel goed de borst?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 15 Sep 2014 19:28

Re: flesweigeraar

Dank voor de tip Gaia, vanmiddag meteen een tuitbeker gehaald en die vindt hij voorlopig wel interessant en hij wordt in ieder geval niet kwaad zoals bij de fles. Echt eruit drinken is nog even oefenen maar wie weet!

Snoezel, voor zover ik heb kunnen ontdekken geen spruw of doorkomende tanden. En meneer hapt net zo gretig aan als anders, dus wat de bv betreft zit het wel goed, maar vind het uiteraard wel lastig dat hij opeens de fles niet meer pakt.. Dan ga je toch een stuk minder relaxed de deur uit.
Afbeelding
<<

Anoniem171

Bericht 15 Sep 2014 20:48

Re: flesweigeraar

Een sprongetje?
Fles lopend geven?
Speen tijdje in jouw beha dragen zodat het jouw geur heeft.
Shirt geven met jouw geur.
<<

Anoniem166

Bericht 15 Sep 2014 20:58

Re: flesweigeraar

Misschien kun je hem de fles zelf laten vasthouden? Dat je er wat minder in doet en de fles dus niet heel zwaar is?

En misschien kunnen anderen de dorst wat overbruggen door fruit te geven met veel vocht erin, zoals meloen.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 16 Sep 2014 20:03

Re: flesweigeraar

Bedankt voor alle goede tips, daar kunnen we mee aan de slag! Vandaag op de opvang ging er ook nauwelijks wat in. 80 cc waarna hij tegen de fles begon te meppen. :laughcry:
Ook mama's met bemoedigende verhalen waar het flesweigeren een fase was?
Afbeelding
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 16 Sep 2014 20:05

Re: flesweigeraar

En een andere soort fles?
Dat hielp hier toen.
💜💜💙💙
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 16 Sep 2014 20:37

Re: flesweigeraar

Tot nu toe werkt een andere fles niet.. Het lijkt ook echt te maken te hebben met de melk, want water wil hij wel een paar slokjes van drinken uit om het even welke fles. Zodra hij merkt dat er melk in zit begint hij er geirriteerd tegenaan te slaan en draait daarna zijn hoofd weg. Vanavond proberen we de breast flow fles!
Afbeelding
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Sep 2014 08:04

Re: flesweigeraar

Lastig Mouette. Hier hadden we ook een flesweigeraar, echt alles geprobeerd maar niks hielp. Terwijl hij daarvoor wel gewoon uit de fles dronk, hij wilde het ineens echt niet en raakte al overstuur wanneer hij de fles zag.
Hier ging het ineens weer goed toen ik ongeveer een week weer aan het werk was en hij overdag dus niks dronk, alsof hij zich er ineens maar aan overgaf en door had dat hij echt de borst niet ging krijgen de komende uren.
Wanneer ik dan een paar vrije dagen had gehad of vakantie was het daarna weer even een paar dagen drama.

Er zit niks anders op dan het gewoon te blijven aanbieden. Succes!
<<

Anoniem97

Bericht 17 Sep 2014 08:17

Re: flesweigeraar

Maar als hij geen fles wil dan zou ik daar mee stoppen en proberen of hij wel uit een gewone beker of tuit/rietjes wil drinken, het gaat erom dat hij wat melk binnen krijgt en dat hoeft niet persee met een fles.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 17 Sep 2014 20:55

Re: flesweigeraar

Bedankt weer voor de reacties! Gisteravond slapend in een keer de breast flow fles leeggedronken maar vanochtend toen hij wakker was lukte het weer niet. Tuitbeker tot nu toe ook geen succes, of wel een succes zolang er maar geen melk in zit.
Op mijn vrije dag nog maar eens wat ander oefenmateriaal aanschaffen, hoewel ik ook hoop dat het net zoals bij jouw zoon Milady van korte duur zal zijn. En hoewel z'n lachjes en uitgestrekte armpjes toen ik vanavond thuis kwam en ik hem ging voeden wel om te smelten waren zou het wel fijn zijn als hij straks weer wat makkelijker even zonder me kan! :wink:
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus