Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak wassen jullie kleding?

<<

Anoniem186

Bericht 15 Sep 2014 09:44

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Bovenkleding gaat iedere dag de wasmand in. Van mij stinkt het na een dag en van de kids is het 9 van de 10 keer vies. M'n man draagt z'n shirts wel meerdere keren.

Broeken dragen we meerdere dagen, mits er geen vlekken op zitten uiteraard.
<<

Anoniem234

Bericht 15 Sep 2014 09:59

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Bovenleiding gaaf bijna altijd na 1 keer in de was. Broeken draag ik wel een paar keer.
Ik was ongeveer 2,3 keer peer week kleding. Ik heb een volle kast dus kan altijd wel wat anders aan ;)
<<

Anoniem255

Bericht 15 Sep 2014 10:04

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Broeken/rokjes/jurkjes worden hier twee dagen gedragen tenzij ze vies zijn. Net als shirtjes.
De rest zoals sokken, ondergoed, handdoeken etc gebruiken/dragen we maar 1x.
<<

Anoniem86

Bericht 15 Sep 2014 10:06

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Broeken en jurkjes wanneer ze vies zijn, of uitgelopen, meestal keer of 4 denk ik. Vesten en colberts hetzelfde verhaal.
Ondergoed en sokken elke dag, bh's na dag of 3, en shirts draag ik 2 keer ofzo.

Ik was iets van 4 wassen per week denk ik.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 15 Sep 2014 10:40

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Kleding van L gaat iedere dag de was in, soms meerdere setjes per dag. Ik gooi iedere dag ondergoed/sokken/bovenkleding in de was. Broeken en leggings draag ik twee dagen. Vriend heeft doordeweeks vrijwel alleen maar werkkleding aan die daar gewassen wordt. Ik was iedere woensdag twee wassen kleding, iedere vrijdag het beddengoed en in het weekend weer twee wassen kleding. Als de baby er is, zal er wel 1-2 wassen bijkomen. Dan kom ik ook uit op 7 wassen per week, iedere dag dus!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem104

Bericht 15 Sep 2014 10:54

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 26 Sep 2014 16:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 15 Sep 2014 13:14

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Sokken en onderbroeken doen wij elke dag schoon aan, beha's draag ik meestal 3 of 4 dagen, broeken 2 of 3 dagen, vesten, ook 2of 3 dagen. Blousjes, jurkjes, truien etc meestal 2 dagen. Ik heb er meestal een hemdje onder, over het algemeen draag ik dat 1 dag en dan gaat het bij de was. Soms 2 dagen, mits het nog fris ruikt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Sep 2014 13:30

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

broek eens per week. Shirts om de dag. Onderbroek en sokken dagelijks. BH 3 dagen

Vesten die gebruik ik alleen na het sporten even een half uurtje die doe ik eens per maand in de was. Blazers zelden
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 15 Sep 2014 13:35

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Niet vaak. Een spijkerbroek kan ik gerust 4 keer dragen voor die de was ingaat. Shirtjes en truien ook niet vaak. Ik zweet amper en als het bijvoorbeeld na 2 dagen nog fris ruikt, dan hang ik het even uit en kan het zo de kast weer in. Ondergoed, sokken en dergelijke gaat wel dagelijks in de was.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Sep 2014 16:16

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Dagelijks, ik was toch wel zeker 10 wasjes weg in de week. Maar aan het eind vd dag gaat de kleding van die dag in de 15 minuten was en wat er niet schoon genoeg uit komt gaat nog een keer mee in de gewone was. Meestal is het dan toch wel schoon, behalve broeken met grasvlekken etc.
Ik vind colorcatch doekjes echt ideaal, ik gooi alle kleuren kleding bij elkaar in zonder dat het afgeeft op de lichtere kleuren.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem75

Bericht 15 Sep 2014 18:00

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Bovenkleding heb ik 1-2 dagen aan en gaat het in de was (shirt, vest, blazer etc) Broeken na een dag of 3-4
Ondergoed en sokken dagelijks en een bh om de 4 dagen.

De kinderen krijgen iedere dag schone bovenkleding aan en vaak nog een schone broek want daar zitten gewoon iedere dag vlekken op.
<<

Anoniem151

Bericht 15 Sep 2014 20:23

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Harrison schreef:Als het nog fris ruikt en geen vlekken heeft was ik het niet. Behalve m'n ondergoed dan haha!
Vind het veel te zonde van mijn kleding om vaak te wassen.


Dit ja, alleen sokken en onderbroek gaan iedere dag in de wasmand. Zonde van m'n tijd en geld ook om iedere dag te wassen ;)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 15 Sep 2014 21:34

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

M'n broeken en bh's draag ik meerdere dagen.
Sokken, onderbroekjes en shirtjes gaan na een dag dragen allemaal de was in.
Ik zweet helaas vrij veel, dus meer dan een dag dragen kan echt niet. Moet ook regelmatig iets weggooien wegens de geur.. :no:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 15 Sep 2014 21:44

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Cinnamon schreef:M'n broeken en bh's draag ik meerdere dagen.
Sokken, onderbroekjes en shirtjes gaan na een dag dragen allemaal de was in.
Ik zweet helaas vrij veel, dus meer dan een dag dragen kan echt niet. Moet ook regelmatig iets weggooien wegens de geur.. :no:


Ja, dit eigenlijk.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Sep 2014 23:28

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Broeken gaan niet snel in de was, alleen als ze vies zijn, anders doe ik ze wel meerdere dagen aan. Shirtjes meteen in de was, hempjes na 2 dagen. Ondergoed en sokken na 1 dag, BH na meerdere dagen. Maar soms heb ik pech en is binnen 1 uur alles vies, want ik werk in de kinderopvang haha, dan kan alles dus meteen in de was.
<<

Anoniem122

Bericht 16 Sep 2014 06:19

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Cinnamon schreef:M'n broeken en bh's draag ik meerdere dagen.
Sokken, onderbroekjes en shirtjes gaan na een dag dragen allemaal de was in.
Ik zweet helaas vrij veel, dus meer dan een dag dragen kan echt niet. Moet ook regelmatig iets weggooien wegens de geur.. :no:

Heb je wel eens weken in azijn geprobeerd? Helpt om zweetgeur uit kleding te halen.
<<

Anoniem 69

Bericht 16 Sep 2014 11:13

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Believe schreef:Bovenkleding, ondergoed, sokken etc. gaan na 1 dag dragen in de was. Handdoeken gaan na 1x gebruiken in de was.
Broeken/vestjes doe ik vaak 2 dagen mee, jurkjes meestal ook.
Met een bh doe ik een dag of 3. Beddengoed gaat hier 1x per week in de was.


Hetzelfde als Believe. Als iets vies is, doe ik het eerder in de was.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Sep 2014 13:05

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Als het vies is.
Sokken, hempjes ( ondergoed) en onderbroeken sowieso dagelijks. BH draag ik soms wat langer maar nu ik zwanger ben heb ik het heel vaak warm dus gaan ze gewoon dagelijks de wasmand in, zo ook met heel warm weer bijvoorbeeld.
Spijkerbroeken was ik alleen als ze vies zijn of muf ruiken, zo ook met colbertjes.
T-shirts, truien en jurkjes draag ik gerust 2 keer als ze niet vies zijn aangezien ik er toch altijd een hempje onder heb. Vesten vaak nog wel vaker omdat ik het zonde vind om ze te vaak te wassen en ik draag daar meestal toch t-shirts ( met lange mouwen) onder in de winter.

Mijn man gooit dagelijks zijn t-shirt, boxer, sokken en overhemd in de was, zijn pakken kan hij op zijn werk laten stomen. Van hem hebben we dus niet zo veel was eigenlijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem124

Bericht 16 Sep 2014 13:10

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

De kinderen dragen hun kleding maar 1 dag, daarna is het gewoon altijd vies.

Mijn man draagt zijn t-shirts, ondergoed, sokken en overhemden maar 1 dag.

Ik draag shirtjes, ondergoed, soken en tops enzo maar 1 dag.

Spijkerbroeken en broeken dragen we 2 tot 3 x. Colbertjes en jassen wassen we echt weinig. Vaak hangen we ze wel eens in de badkamer na het douchen als de badkamer nog vochtig is dat frist op. Maa we dragen niet dagelijks jassen of colberts.

Mijn man laat zijn pakken 2x per half jaar ofzo stomen. Maar deze draagt hij ook niet elke dag.

Beddengoed was en verschoon ik 1x per week, de kussenhoesjes op de bank ook. Handdoeken na 1x.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 16 Sep 2014 15:25

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Ondergoed en sokken gewoon elke dag schoon, natuurlijk..
Broeken draag ik 2-3 dagen en shirtjes gaan vaak na 1 a 2 dagen de was in.
BH draag ik ook meerdere dagen..
Zwemkleding was ik een keer per week/2 weken (zwem meerdere keren per week).
Handdoeken sowieso na een keer...

Blazer was ik een keer in de zoveel tijd ook mee, maar die lucht ik liever.
Ik gebruik ook wel eens zo'n robijntje spuit flacon waardoor het weer lekkerder ruikt :)

Beddengoed toch wel 1x per 1,5/2 weken :) Vind het gewoon heerlijk om in een schoon bed te slapen, zeker als ook mijn pyjama schoongewassen is en ik gedoucht heb :D
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 16 Sep 2014 20:35

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Bovenkleding na 1 of 2 keer dragen. Hangt er vanaf of het vies is of niet meer fris ruikt.
Broeken na 3-5 dagen als er geen vlekken in zitten.
Ik draai niet elke dag een was. Meestal was ik op een vrije dag een paar wasjes na elkaar!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Sep 2014 20:38

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Shirts, sokken, leggings en ondergoed 1 dag, vesten en truien vaak 2 of 3 dagen, broeken 2 dagen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem147

Bericht 17 Sep 2014 09:07

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Harrison schreef:Als het nog fris ruikt en geen vlekken heeft was ik het niet. Behalve m'n ondergoed dan haha!
Vind het veel te zonde van mijn kleding om vaak te wassen.


+1 echt mee eens.

Nu gaan wij er met jeans wel heel ver in hoor haha.

Ik heb 2 dieselbroeken waarvan 1 er nog nooit gewassen is. Ik heb die broek nu een maand of 4/5. Ik gebruik wel robijn spray en hang ze buiten. Ik werk verder niet op een plek waar ik vies wordt met vlekken en zweet niet op mijn benen.

Mijn vriend wast zijn jeans trouwens ook echt nooit.


Ondergoed, sokken en sportkleding was ik wel elke dag of nadat ik het heb gedragen.

Hempjes doe ik 2 dagen mee en T-shirtjes 2 of 3 dagen. Ligt eraan wat ik ga doen.


Blazer en vesten pas als ze muf gaan ruiken. Zelfde verhaal met jeans, dat wordt zo snel lelijk.
<<

Anoniem147

Bericht 17 Sep 2014 09:10

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Ik heb bijna alleen maar kanten slipjes en gooi die in een waszakje. Ik durf ze alleen niet hoger dan 40 graden te wassen. Ik lees dat er meiden zijn die hun ondergoed op kookwas draaien. Ik zou ze best wel eens goed op 60 graden willen wassen (of hoger?). Maar zullen ze dat aankunnen? Ik zou het doodzonde vinden als m'n ondergoed stuk zou gaan.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Sep 2014 09:31

Re: Hoe vaak wassen jullie kleding?

Lady schreef:
Harrison schreef:Als het nog fris ruikt en geen vlekken heeft was ik het niet. Behalve m'n ondergoed dan haha!
Vind het veel te zonde van mijn kleding om vaak te wassen.


Dit ja!

Same! Ik zweet amper, zelfs na het sporten. En doe altijd de okseltest bij een top of t shirt :D
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers