Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verschonen jullie baby snachts ?

<<

Anoniem70

Bericht 14 Sep 2014 20:45

Verschonen jullie baby snachts ?

Dat vind ik zo lastig of nu wel/ niet te doen.
Tussen 12 uur en 1 uur krijgt hij flesje en dan rond 7 uur weer waarbij ik verschoon.
Tussendoor rond 4 uur komt hij nog keet voor een flesje maar moet ik dan juist wel of niet verschonen.
De ene kraamzorg zeo van wel bij mij en de andere juist niet.
Vind dit moeilijk.

Ook gaat schema aanhouden lastig want soms komt hij eerder en soms slaapt die nog heerlijk.
Deden jullie dit consequent om de 3 uur of een beetje op verzoek?

In ziekenhuis leerde ze mij eerst verschonen en daarna voeden. Hij jengelt dan onder het verschonen omdat hij honger heeft en bij het flesje valt hij in slaap en drinkt niet alles op. Nu kreeg ik als tip helft flesje boertjes dan cerschoenen dan de tweede helft en boertje.
Zou dit slimmer zijn ??

Nou 3 vragen.

Bedankt voor jullie advies !!

Groetjes rituals
<<

Fiene

Bericht 14 Sep 2014 20:47

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Ik deed dat die eerste weken wel altijd. Wel zeiden we niets, alleen een klein lampje aan zodat ze niet goed wakker zouden worden.

Overigens liet ik ze s'nachts ( dat mochten wij al vanaf dag 2) gewoon liggen totdat ze zichzelf meldden voor een fles.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 14 Sep 2014 20:48

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Ik verschoonde pas als ik zelf ook wakker was; dus vanaf 7u ging ik verschonen, tenzij ze stoelgang hadden gemaakt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 14 Sep 2014 20:50

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Ik verschoon Nora voor de voeding. Ze komt nog 1 keer 's nachts.
Haha ik weet het niet eens meer precies. Maar volgens mij lieten we maximaal 6 uur tussen de voedingen 's nachts al kwam ze vanaf het begin 1 keer per nacht dus ze regelde het zelf.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Sep 2014 20:52

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

De eerste weken verschoonde ik wel 's nachts. Vaak eerst ene borst, schone luier, dan andere borst. Was ook wel nodig omdat hij anders steeds in slaap viel, dus verschonen, kietelen, wat kleding uit, etc moest ik sowieso steeds doen om hem een beetje aan het drinken te houden. Inmiddels verschoon ik hem alleen als ik denk dat het nodig is. Aangezien hij wakker wordt en dan meteen wil drinken (anders wordt hij heel boos) en tegen het einde van de voeding valt hij in slaap of is hij in elk geval slaperig. Als ik hem dan onnodig verschoon, is hij weer helemaal alert terwijl hij weer zou moeten gaan slapen.

Ik gaf trouwens bij de eerste de fles en die gaf ik gewoon zoveel mogelijk op verzoek, net als nu met de borstvoeding. Tenzij ze er echt te lang tussen laten dan zou ik gewoon even kijken wat er gebeurt als je niet volgens het schema voedt.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Sep 2014 20:53

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Bij de jongste wel gedaan tot een week of 6. Hij had wel bijna altijd ontlasting. Toen hij doorsliep niet meer.
Ik deed 1 borst, verschonen, andere borst.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem75

Bericht 14 Sep 2014 20:54

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

In het begin deed ik dat wel voor iedere voeding. Nu doe ik dat alleen overdag en 's avonds. Tussen 22.30 (dan krijgt hij de laatste fles) en 8.30 verschoon ik hem niet tenzij hij gepoept heeft. Hij komt tussen 22.30 en 8.30 nog voor 2 voedingen maar dan is het gewoon voeden en hup terug naar bed.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Sep 2014 20:56

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Wij hebben wel een hele tijd 's nachts verschoont. Ik zou inderdaad gaan voor voeden, verschonen, voeden. Van het verschonen wordt hij weer wakker waardoor hij misschien nog trek heeft in de 2de helft van de voeding.

Verder zou ik gewoon kijken wat voor jullie fijn is. Vindt je verschonen 's nachts onhandig, dan doe je het niet.. Met BV was het vooral om te kijken (in het begin) of de luiers elke keer nat waren.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 14 Sep 2014 20:57

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Nee, heb ze beide nooit verschoond in de nacht.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem166

Bericht 14 Sep 2014 21:07

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Ik heb alleen 's nachts verschoond in de kraamweek, omdat je toen ook moest opschrijven hoe veel plas- en poepluiers ze had, welke borst ze dronk etc. Ik ben daar na de kraamweek per direct mee gestopt. Bij ons volgende kindje ga ik dat ook niet meer doen. Ik verschoon dan alleen als ik denk dat het nodig is (te volle plasluier) of als het kindje een poepluier heeft. En dat 's nachts opschrijven ga ik ook niet meer doen.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 14 Sep 2014 21:12

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Hier krijgt ze bij iedere voeding een schone luier als dat nodig is tenminste.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Sep 2014 21:22

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Ik voedde elke twee uur en tussen de twee borsten verschoonde mijn vriend hem. Dit tot een maand of 4.
R. 2013
D. 2016
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 14 Sep 2014 21:26

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Bij de oudste deed ik dat wel altijd, omdat mij door verpleging en kraamhulp was verteld dat het zo hoorde. Bij de andere twee heb ik altijd alleen verschoond als de luier vol aanvoelde of als ze gepoept hadden. Vond het zo'n gedoe 's nachts en ze werd dan onnodig wakker, waardoor ik weer langer bezig was om haar in slaap te krijgen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Sep 2014 21:27

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Rituals, er is geen beste of slimste manier wat dit soort dingen betreft. Het is een kwestie van uitproberen wat jullie fijn vinden. Soms sla je de plank mis en andere keren komen je er achter dat die manier die je probeerde eigenlijk heel fijn voor jullie is.

In de eerste weken hebben wij onze zoon 's nachts wel verschoond, maar dat had te maken met de borstvoeding. Ik deed het net als HappyDobby. Nu nog beoordeel ik de luier tijdens een nachtvoeding.
L2014 & H2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 14 Sep 2014 21:28

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Ik verschoonde haar na de voeding, omdat ze dan vaak ontlasting had. Als ik het ervoor deed kon ik daarna dus vaak alsnog verschonen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem113

Bericht 14 Sep 2014 21:35

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

In het begin, en trouwens nog steeds, verschoon ik voor elke voeding. Onze man plast echt megaveel en hij zou echt doorlekken als ik hem een voeding oversla.

Wij verschonen, geven flesje even rechtop en dan lekker slapen. Als wij na zijn fles verschonen dan geeft hij nog best wat terug. Ook vonden wij het in de nacht fijner om 1x uit bed te gaan en alles te regelen(fles maken, verschonen) en dan weer lekker in bed te kruipen voor zn fles en dan overleggen in zn wieg.

Nu hij geen nacht en late avond voeding krijgt verschonen wij hem dus voor zijn 19:00 uur fles en dan weer de volgende ochtend. Niet nog een keer extra in de nacht.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Sep 2014 21:37

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Alleen bij een poepluier of een erg volle plasluier.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Sep 2014 22:18

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Wij verschonen voor elke voeding en dus ook 's nachts. Ze laat zich horen voor een voeding dus is dan toch wakker.
We hebben wel een lampje staan met minder fel licht en praten doe ik 's nachts eigenlijk ook niet. Ze valt ook heel snel weer terug in slaap dus blijven we ook zeker doen.

Gewoon doen wat voor jullie prettig voelt.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 14 Sep 2014 22:38

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Sanne schreef:Ik heb alleen 's nachts verschoond in de kraamweek, omdat je toen ook moest opschrijven hoe veel plas- en poepluiers ze had, welke borst ze dronk etc. Ik ben daar na de kraamweek per direct mee gestopt. Bij ons volgende kindje ga ik dat ook niet meer doen. Ik verschoon dan alleen als ik denk dat het nodig is (te volle plasluier) of als het kindje een poepluier heeft. En dat 's nachts opschrijven ga ik ook niet meer doen.

Haha, ja bij he eerst dedem we dat ook braaf en bij de tweede zette we gewoon wat streepjes neer vlak voor de de kraamhulp kwam want zij was er wel streng op.

Net als dat ze mij tekens wou tempen 1x per dag, ik vomd dat onzin en deed ik het "zelf". Ik verzon gewoon iets beetje naar de andere dagen te hebben gekeken waarop ze mij wel had getemd.
Voor deze kraamweek heb ik een oor thermometer gekocht voor mezelf. Dat domme ding steeds in je reet...jak
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem113

Bericht 14 Sep 2014 23:13

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Kwak schreef:
Sanne schreef:Ik heb alleen 's nachts verschoond in de kraamweek, omdat je toen ook moest opschrijven hoe veel plas- en poepluiers ze had, welke borst ze dronk etc. Ik ben daar na de kraamweek per direct mee gestopt. Bij ons volgende kindje ga ik dat ook niet meer doen. Ik verschoon dan alleen als ik denk dat het nodig is (te volle plasluier) of als het kindje een poepluier heeft. En dat 's nachts opschrijven ga ik ook niet meer doen.

Haha, ja bij he eerst dedem we dat ook braaf en bij de tweede zette we gewoon wat streepjes neer vlak voor de de kraamhulp kwam want zij was er wel streng op.

Net als dat ze mij tekens wou tempen 1x per dag, ik vomd dat onzin en deed ik het "zelf". Ik verzon gewoon iets beetje naar de andere dagen te hebben gekeken waarop ze mij wel had getemd.
Voor deze kraamweek heb ik een oor thermometer gekocht voor mezelf. Dat domme ding steeds in je reet...jak


Ik mocht mn oksel gebruiken :smile: klein voordeel van een ruptuur haha.
<<

Anoniem127

Bericht 14 Sep 2014 23:17

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Ja, echt bizar dat er nog op die manier temperatuur gemeten wordt door de kraamzorg. Al lig je doodziek in het ziekenhuis, dan nog wordt er gewoon gemeten met een oorthermometer. Maar net als toch al je hele onderkant zeer doet, moet het per se rectaal. Totaal onlogisch. Ik wilde het ook niet meer bij de derde. Heb gezegd dat ik het wel zou melden als ik koorts zou krijgen.
<<

Anoniem127

Bericht 14 Sep 2014 23:17

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Oh ja, en 's nachts verschonen :), dat deed ik volgens mij meestal wel.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Sep 2014 23:29

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Twellie schreef:Ja, echt bizar dat er nog op die manier temperatuur gemeten wordt door de kraamzorg. Al lig je doodziek in het ziekenhuis, dan nog wordt er gewoon gemeten met een oorthermometer. Maar net als toch al je hele onderkant zeer doet, moet het per se rectaal. Totaal onlogisch. Ik wilde het ook niet meer bij de derde. Heb gezegd dat ik het wel zou melden als ik koorts zou krijgen.



Bij twijfel doen ze het in het ziekenhuis alsnog rectaal.
En in het verpleeghuis waar ik werk ook. We hadden ze wel maar toen kregen we nieuwe protocollen.
M:21072011
J :08012014
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Sep 2014 04:42

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

Ik geef twee nachtvoedingen en probeer er soms een over te slaan. Maar hij poept eigenlijk bijna altijd tussen de voedingen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Sep 2014 06:57

Re: Verschonen jullie baby snachts ?

De eerste 2 maanden toen ze nog niet doorsliep keek ik na de voeding in haar luier en als er poep in zat, ging ik haar verschonen, anders niet. Heb haar nog nooit wakker gemaakt om.te verschonen.
nu krijgt ze rond 22 uur een luier en pas vlg ochtend een schone. En vaak is ie niet eens zwaar, omdat ze s nachts niks drinkt.
04-2014
10-2015
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron