Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgverzekering en chronisch ziek

<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Sep 2014 19:32

Zorgverzekering en chronisch ziek

Wie is er chronisch ziek en welke zorgverzekering heb je? Ik ben met name benieuwd naar mensen die fysiotherapie nodig hebben.
Ik moet namelijk overstappen bij VGZ, omdat ik onlangs 27 geworden ben en dan uit het jongerenpakket moet, maar ben wel chronisch ziek en heb fysiotherapie nodig. Vandaar mijn vraag.
Leven en laten leven
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 14 Sep 2014 19:39

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

FBTO, daar kreeg ik in verhouding twee jaar terug de meeste vergoeding voor de fysio.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Sep 2014 19:42

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

En wat krijg je dan precies vergoed? Heb je ook een chronische verklaring?
Leven en laten leven
<<

Anoniem88

Bericht 14 Sep 2014 19:45

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Ik ben wel chronisch 'ziek' (tussen aanhalingstekens, want met de juiste medicatie is er niets aan de hand), maar ik heb geen fysio nodig dus ik kan je wat dat betreft niet helpen. Ik heb alleen medicatie nodig en die worden vergoed vanuit het basispakket. Ik zit al jaren bij Zilveren Kruis.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Sep 2014 19:49

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Ja, bij mij worden mijn medicijnen ook vergoed uit het basispakket, maar vind het lastig met fysio. Hoe het precies zit met eigen risico, aanvullende paketten (die vaak alleen een budget geven voor beweegzorg, maar geldt dat ook als je een chronische verklaring hebt?) en een chronische verklaring.
Leven en laten leven
<<

Anoniem88

Bericht 14 Sep 2014 19:55

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Ik bedacht me ineens, ik heb het mijn vriend even snel gevraagd, hij heeft op de klantenservice van diverse zorgverzekeraars gewerkt. Hij raadt je aan even contact op te nemen met je zorgverzekeraar om te vragen hoe of wat. Het is inderdaad zo dat je met een verklaring van de behandelend arts mogelijk meer vergoeding kúnt krijgen. Met nadruk op 'kunt', want de ene zorgverzekeraar is hierin de andere niet.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Sep 2014 19:58

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Ah, fijn Dundas, dat je dat even gevraagd hebt. Was dat sowieso al van plan, om te gaan bellen, maar ben benieuwd naar hoe anderen dat doen :)
Leven en laten leven
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 14 Sep 2014 20:12

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Met chronisch, bedoel je dan dat je aandoening op die lijst staat? Ik heb voor mijn vader vorig jaar verzekeringen uitgezocht en CZ vergoedt geloof ik alles vanaf de 20ste behandeling en de eerste 20 behandelingen komen dan uit je eigen risico als je op die lijst staat.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Sep 2014 20:20

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

girli schreef:Met chronisch, bedoel je dan dat je aandoening op die lijst staat? Ik heb voor mijn vader vorig jaar verzekeringen uitgezocht en CZ vergoedt geloof ik alles vanaf de 20ste behandeling en de eerste 20 behandelingen komen dan uit je eigen risico als je op die lijst staat.

Ja, mijn aandoening staat op de lijst.
Wat je nu zegt over die 20 behandelingen, is dat bij een basisverzekering of bij een aanvullende?
Leven en laten leven
<<

Anoniem122

Bericht 14 Sep 2014 20:22

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, gaat de basis verzekering voor op de aanvullende verzekering, in het geval van een chronische indicatie. Heb wel eens iets gelezen dat iemand ook een aanvullende verzekering had, maar omdat die persoon een aandoening van de lijst had, werden de behandelingen niet vergoed vanuit de aanvullende verzekering, maar pas vanaf de 20e behandeling vergoed uit de basisverzekering.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Sep 2014 20:25

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

ไม่เป็นไร schreef:Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, gaat de basis verzekering voor op de aanvullende verzekering, in het geval van een chronische indicatie. Heb wel eens iets gelezen dat iemand ook een aanvullende verzekering had, maar omdat die persoon een aandoening van de lijst had, werden de behandelingen niet vergoed vanuit de aanvullende verzekering, maar pas vanaf de 20e behandeling vergoed uit de basisverzekering.

Dus als ik het goed begrijp heb ik voor beweegzorg in feite niks aan een aanvullende verzekering, omdat ik op de chronische lijst sta?
Leven en laten leven
<<

Anoniem87

Bericht 14 Sep 2014 20:26

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Klopt, je maakt eerst de 20 behandelingen uit de basisverzekering op, daarna wordt de rest dan vergoed vanuit de aanvullende. Op de behandelingen uit de basisverzekering geldt het eigen risico, dat maak je eerst op. Dat is iig wat ik heb begrepen van iemand met een chronische indicatie.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Sep 2014 20:28

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Ja, dat is wat ik ook begrepen heb, Elin. Het is blijkbaar toch allemaal wel ingewikkeld, haha! :)
Leven en laten leven
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 14 Sep 2014 20:29

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Dit is wat CZ zegt. Die zeggen dat je wel degelijk vergoeding kunt krijgen voor die 20 behandelingen uit je aanvullende verzekering. Overigens kun je bij CZ ook een jongerenverzekering na je 27ste afsluiten.

http://www.cz.nl/vergoedingen/fysiother ... af-18-jaar

*edit* Het is inderdaad ingewikkeld, maar zeker de moeite waard om de tijd erin te steken. Het kan je een hoop geld besparen.
<<

Anoniem122

Bericht 14 Sep 2014 20:31

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Elin schreef:Klopt, je maakt eerst de 20 behandelingen uit de basisverzekering op, daarna wordt de rest dan vergoed vanuit de aanvullende. Op de behandelingen uit de basisverzekering geldt het eigen risico, dat maak je eerst op. Dat is iig wat ik heb begrepen van iemand met een chronische indicatie.


Huh het is toch vanaf de 21e behandeling die je vergoed krijgt in de basis verzekering in het geval van een chronische indicatie?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Sep 2014 20:34

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Er valt nu nog geen klap over te zeggen. Dat komt over een paar maanden pas weer. Ook of ze de chronische lijst aan gaan passen geen idee nog. Afgelopen jaar weer ik dat menzis 40 behandelingen max vergoedde. Dat er een deal was met de FNV waarbij ze 100% vergoedden en prolife ook. Je fysio vragen werkt vaak ook erg goed. Die weten over het algemeen wel welke verzekeringen voor welke patiënten het geschiktst zijn.
2015 💙
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Sep 2014 20:37

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Minx schreef:Je fysio vragen werkt vaak ook erg goed. Die weten over het algemeen wel welke verzekeringen voor welke patiënten het geschiktst zijn.


Goede tip! Bedankt.
Leven en laten leven
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 14 Sep 2014 21:34

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Check AnderZorg ook eens. Goedkoper zusje van menzis en hebben een fysio module die je kan afsluiten. Dan kan je 9 en Max 18 extra dus 27 behandelingen per jaar krijgen. Hebben ook een jong verzorg eventueel die niet leeftijdsgebonden is.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 14 Sep 2014 21:39

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Zoethout schreef:
Minx schreef:Je fysio vragen werkt vaak ook erg goed. Die weten over het algemeen wel welke verzekeringen voor welke patiënten het geschiktst zijn.


Goede tip! Bedankt.


Dat is zeker een goede tip, mijn fysio heeft mij op die manier een hoop geld bespaart. Mijn aandoening is wel chronisch en op een of andere manier heb ik toch helemaal niets hoeven betalen voor de behandelingen bij hem.
Ik durf alleen niet meer te zeggen hoe we dat toen precies geregeld hebben.
10.04.17
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 14 Sep 2014 22:12

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Ik heb ook een chronische aandoening maar die staat niet op de lijst. Mijn zorgverzekering, collectief, heb ik bij IZZ en dan het hoogste pakket. Daarbij is fysiotherapie onbeperkt, heel handig in mijn geval :silent:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Sep 2014 00:02

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Angela schreef:Ik heb ook een chronische aandoening maar die staat niet op de lijst. Mijn zorgverzekering, collectief, heb ik bij IZZ en dan het hoogste pakket. Daarbij is fysiotherapie onbeperkt, heel handig in mijn geval :silent:



Alleen is de verzekering van het IZZ er wel alleen voor mensen die in de zorg werken en hun gezin. Maar een topverzekering is het absoluut!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Jip

Bericht 15 Sep 2014 08:55

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Zoethout schreef:
Minx schreef:Je fysio vragen werkt vaak ook erg goed. Die weten over het algemeen wel welke verzekeringen voor welke patiënten het geschiktst zijn.


Goede tip! Bedankt.


Ik zou echt niet weten welke verzekering wat vergoed als fysio zijnde. Het zijn er echt te veel om te onthouden.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 15 Sep 2014 11:08

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Zoethout schreef:En wat krijg je dan precies vergoed? Heb je ook een chronische verklaring?

Uit mijn hoofd 27 behandelingen, nee helaas staat dat van mij niet op de lijst.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 15 Sep 2014 18:30

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Dora schreef:
Angela schreef:Ik heb ook een chronische aandoening maar die staat niet op de lijst. Mijn zorgverzekering, collectief, heb ik bij IZZ en dan het hoogste pakket. Daarbij is fysiotherapie onbeperkt, heel handig in mijn geval :silent:



Alleen is de verzekering van het IZZ er wel alleen voor mensen die in de zorg werken en hun gezin. Maar een topverzekering is het absoluut!


Dat is waar, vergat ik te vermelden. Maar ik meende ook dat Lampenkampje in de zorg werkt dus wat dat betreft moet het kunnen.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 15 Sep 2014 23:35

Re: Zorgverzekering en chronisch ziek

Angela schreef:
Dora schreef:
Angela schreef:Ik heb ook een chronische aandoening maar die staat niet op de lijst. Mijn zorgverzekering, collectief, heb ik bij IZZ en dan het hoogste pakket. Daarbij is fysiotherapie onbeperkt, heel handig in mijn geval :silent:



Alleen is de verzekering van het IZZ er wel alleen voor mensen die in de zorg werken en hun gezin. Maar een topverzekering is het absoluut!


Dat is waar, vergat ik te vermelden. Maar ik meende ook dat Lampenkampje in de zorg werkt dus wat dat betreft moet het kunnen.


Zoethout heeft het topic geopend.
D. 💙14-01-2019💙

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers