Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekend vd Wetenschap: 4+5 oktober: alle leeftijden

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Sep 2014 13:41

Weekend vd Wetenschap: 4+5 oktober: alle leeftijden

Een Weekend van de Wetenschap klinkt voor velen waarschijnlijk erg saai en iets dat je maar beter over kunt slaan. Er staan echter verrassend leuke dingen op de site die je kunt zien en doen tijdens dit weekend. Voor sommige dingen moet je reserveren ivm vol=vol vandaar dat ik er nu alvast maar een topic over open. Het is echt voor alle leeftijden, speciale activiteiten voor kinderen t/m 7 jaar, oudere kinderen maar ook genoeg te zien en te doen voor volwassenen.
http://www.hetweekendvandewetenschap.nl/kaart/

Wat is het?
Het Weekend van de Wetenschap is het podium van de toekomst. Op 4 en 5 oktober beleef je live wetenschap & technologie. Kom backstage bij bedrijven, instituten, universiteiten, instellingen en musea op 185 locaties in heel Nederland.

Wat is er dan te doen?
Tijdens het weekend openen diverse organisaties zoals bedrijven, instituten, universiteiten, onderzoeksinstellingen, musea en sterrenwachten hun deuren om bezoekers van jong tot oud de unieke kans te geven een stap te zetten in de wereld van wetenschap en technologie. Zij organiseren unieke en exclusieve activiteiten zoals proefjes, experimenten, demonstraties, open dagen, tentoonstellingen en meer. Kom op plekken die normaal niet toegankelijk zijn.

Je kunt tijdens dit weekend bv gratis naar Nemo in Amsterdam http://www.hetweekendvandewetenschap.nl/activiteit2014/science-center-nemo/

Ik ga zelf naar het Shell Technology Centre Amsterdam:http://www.shell.nl/nld/aboutshell/amsterdam/open-dag-weekend-van-de-wetenschap.html

Een rondleiding door het Waternet in Heemstede is bv ook wel speciaal: http://www.hetweekendvandewetenschap.nl/activiteit2014/waternet/

En wat denk je van een bezoek op zondag 5 oktober aan de open dag van ESTEC in Noordwijk: http://www.hetweekendvandewetenschap.nl/activiteit2014/esaestec-open-dag-2014/ Je komt er alles over ruimtevaart te weten. Lijkt me ook erg leuk voor kinderen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Sep 2014 15:47

Re: Weekend vd Wetenschap: 4+5 oktober: alle leeftijden

Misschien slim om te vermelden dat dit landelijk is! Aangezien de activiteiten die je nu aanstript in Noord-Holland zijn.

Mijn oude werk doet ook mee:
http://www.hetweekendvandewetenschap.nl/activiteit2014/rug-faculteit-wiskunde-en-natuurwetenschappen-s-m-science-linx/
Dit is een soort van mini-NEMO in Groningen. Ik heb destijds de rondleidingen gedaan, erg leuk om te bezoeken (ook voor volwassenen).

Verder is het mogelijk om op diverse locaties in Nederland een sterrenwacht te bezoeken!
08/2018
05/2021
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Sep 2014 16:13

Re: Weekend vd Wetenschap: 4+5 oktober: alle leeftijden

Oh dit ga ik echt eens doen als zoon groter is! Plus dat ik dat weekend al weg ben.

Rapa, hoe was de Shell rondleiding tijdens de WHD?
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 14 Sep 2014 16:54

Re: Weekend vd Wetenschap: 4+5 oktober: alle leeftijden

Klinkt juist super leuk maar ik ben er dan niet!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Sep 2014 17:13

Re: Weekend vd Wetenschap: 4+5 oktober: alle leeftijden

mzcharlotte schreef:Rapa, hoe was de Shell rondleiding tijdens de WHD?


Interessant. Maar was wel wat hectisch als je zoals ik 3 excursies op een dag gepland hebt. Ik vond het best wel goed georganiseerd. Vanaf de Rijnhaven/Veemstraat ging je met touringcars naar het bedrijf toe, in dit geval Shell Pernis. Onderweg vertelde een gids over de bedrijven en havens waar je langs kwam. Bij Shell eerst wat te drinken met een appelflap of gevulde koek gehad en een bedrijfsfilm bekeken waardoor je al een goede indruk van het bedrijf kreeg. Je kon daarna vragen stellen en dat was een minpuntje, op zich wel goed bedacht maar door de strakke planning ivm de bus die weer op tijd terug moest zijn ivm een volgende excursie ging die tijd weer af van de echte busrondleiding over het terrein. De gids van Shell strooide tijdens de busrit heel wat technische weetjes over ons heen dus was wel even veel in korte tijd. Wel erg strenge veiligheidseisen in die zin dat je in het kantoor zelf ook echt de trapleuning moet vasthouden.

Ik heb ´s middags de havenrondleiding per bus gedaan en die was ook wel de moeite waard maar verkeer zat vast vanaf Rozenburg dus duurde wel heel erg lang voor we terug waren.`Ik had uiteindelijk nog 3 kwartier voor ik de avondrondleiding naar de ECT Delta Terminal op de Maasvlakte Afbeelding ging doen. In die bus hadden we als gids een vrachtwagenchauffeur die echt veel van de haven, het terrein en de werkwijze af wist dus was heel interessant en leuk, ook om de verlichte bedrijven te zien.

Ik was ´s avonds om half elf terug in de Rijnhaven en had het toen wel gehad met zo veel informatie over de haven op 1 dagen en na zoveel uur in bussen gezeten te hebben. Dus de Wereldhavendagen zijn een aanrader en die bedrijfsbezoeken ook maar je moet het wel iets beter doseren dan ik gedaan heb.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Sep 2014 18:10

Re: Weekend vd Wetenschap: 4+5 oktober: alle leeftijden

Dat klinkt echt super. Mijn bedrijf heeft ook meegedaan en boodt een excursie aan. Misschien ga ik dat toch ook een keertje doen!
L2014 & H2017
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 19 Sep 2014 22:06

Re: Weekend vd Wetenschap: 4+5 oktober: alle leeftijden

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Sep 2014 20:11

Re: Weekend vd Wetenschap: 4+5 oktober: alle leeftijden

Ik up deze nog een keertje voor het geval iemand zich nog op wil geven voor een leuk, interessant uitje komend weekend.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 27 Sep 2014 20:22

Re: Weekend vd Wetenschap: 4+5 oktober: alle leeftijden

Hee rapa nui ik heb even een hele random vraag aan je maar jij weet dat misschien wel. Weet jij nog mooie industriële locaties rondom Haarlem? Zo groot en mooi als het landschapspark zal wel niet maar wie weet ken jij nog een plekje.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron