Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keuken...tips: wat wel en wat niet?

<<

Anoniem304

Bericht 14 Sep 2014 17:56

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Isolt schreef:Zorg dat het fornuis niet naast de koelkast of zo zit. Mijn zus had dat. Dat kookt heel vervelend omdat je aan één kant niet weg kunt met je armen.

Wij hebben het ook zo. Helemaal nooit als onhandig ervaren.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 14 Sep 2014 18:53

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Elin schreef:Zoethout, dat hebben wij ook gedaan, maar dan wordt het een keuken met kunststof blad en zonder quooker. Op die quooker wil ik nog wel inleveren, maar wij hebben al een blad gezien wat we prachtig vinden en dat is composiet, dat willen we gewoon. Helaas is alleen het blad al €2600.


Oké. Ja, dan moet je inderdaad teveel concessies doen en ik snap dat je dat niet wil.
Leven en laten leven
<<

Anoniem74

Bericht 14 Sep 2014 19:17

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Leuk al die reacties!!

En vooral de ervaringen, toch altijd beter dan de praatjes van de verkoper.
<<

Anoniem112

Bericht 14 Sep 2014 19:18

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Een besteklade in de vaatwasser!! Ideaal!

Wij hebben een vijf pits gasfornuis van Siemens met de wokpit middenin, het is alleen allemaal veel te krap waardoor er nooit vijf pannen tegelijk op kunnen en twee grotere koekenpannen achter elkaar past ook niet goed, mijn tip let dus goed op of de ruimte genoeg is voor meerdere grotere pannen.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 14 Sep 2014 19:18

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Cotton schreef:
Isolt schreef:Zorg dat het fornuis niet naast de koelkast of zo zit. Mijn zus had dat. Dat kookt heel vervelend omdat je aan één kant niet weg kunt met je armen.

Wij hebben het ook zo. Helemaal nooit als onhandig ervaren.


Oke, bij haar was dat wel zo. Vaak genoeg bij haar gekookt en vaak genoeg ruzie gehad dat ik mijn armen niet kwijt kon. Nu zijn wij beide ook lang en hebben lange armen. Misschien dat het daar van komt.
10-08-2017 ♥
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 14 Sep 2014 19:27

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Annemijn schreef:Wij hebben een vijf pits gasfornuis van Siemens met de wokpit middenin, het is alleen allemaal veel te krap waardoor er nooit vijf pannen tegelijk op kunnen en twee grotere koekenpannen achter elkaar past ook niet goed, mijn tip let dus goed op of de ruimte genoeg is voor meerdere grotere pannen.

Hoe groot is jullie fornuis?
Leven en laten leven
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 14 Sep 2014 19:31

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Oven met zelfreinigende functie! Echt ik wil niet meer zonder.
Inductiekookplaat zou ik ook niet meer willen missen.
Wat ook handig is, is een bestekla in je vaatwasser ipv een mandje.

Ik heb nu een kunststofaanrechtblad maar hier zou ik niet meer voor kiezen. Wij hebben een wengé kleurige, maar er zitten inmiddels veel krasjes op.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Sep 2014 19:36

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Ohh Blue Phone, wist niet dat dat echt een naam had joh, dat Pitt fornuis. Al aantal keer gezien maar wist niet dat dat gewoon 1 merk was. Ik vind dat zo ontzettend mooi!!

Ben superbenieuwd hoe het eruit komt te zien Azi! Wij hebben idd ook niet alleen maar lovende verhalen gehoord over Brugman... we hopen dat onze aannemer met wat tips komt!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem74

Bericht 14 Sep 2014 20:26

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Oei...is een quooker echt ca 700 euro? Waarvoor gebruiken jullie die kraan?
<<

Anoniem119

Bericht 14 Sep 2014 20:34

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Ig-Nore schreef:Oei...is een quooker echt ca 700 euro? Waarvoor gebruiken jullie die kraan?


Mijn moeder gebruikt het echt dagelijks! Voor het water voor de pannen pasta en rijst enzo, en voor de thee en soep. Maar met name dat je direct kokend water hebt voor t pasta koken is handig!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 14 Sep 2014 20:57

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Nog iets wat ik handig vind: gootsteen net zo hoog als het aanrecht, zo veeg je de kruimels e.d. makkelijk in de gootsteen.

En wat een ander ook al zei hoeveel lawaai de afzuiger en de oven werkt.
<<

Anoniem87

Bericht 14 Sep 2014 21:17

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Over die quooker, is die €700 dan incl. boiler of komen die kosten (en meer?) er nog bij?
<<

Anoniem119

Bericht 14 Sep 2014 21:20

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Een opstaand randje op het aanrecht is ook handig trouwens om snijplanken tegenaan te leggen of dat vocht niet zo de grond op druipt.
<<

Anoniem173

Bericht 14 Sep 2014 21:49

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Marin schreef:Een opstaand randje op het aanrecht is ook handig trouwens om snijplanken tegenaan te leggen of dat vocht niet zo de grond op druipt.

Nou echt wel!

Nog een tip: Een diep aanrechtblad,. Standaard zijn ze vaak 60cm diep, maar door er een balk achter te leggen van bijv 5 cm zet je er de kastjes als ware tegenaan en krijg je dus een veel dieper blad. Ideaal!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 15 Sep 2014 05:42

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Wij hebben geen bovenkastjes.omdat we dat lelijk vinden.
en we hebben vooral lades ipv kastjes, die je gewoon dicht kunt duwen zonder dat het geluid maakt.
We hebben verder 3x 60 aan hoge kasten met in het midden een oven op ooghoogte, zodat je niet hoeft te bukken om er wat in te doen/uit te halen.
ook de koelkast is mooi hoog, zodat je niet helemaal door je knieen hoeft om wat te pakken.
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 15 Sep 2014 05:42

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Wij hebben geen bovenkastjes.omdat we dat lelijk vinden.
en we hebben vooral lades ipv kastjes, die je gewoon dicht kunt duwen zonder dat het geluid maakt.
We hebben verder 3x 60 aan hoge kasten met in het midden een oven op ooghoogte, zodat je niet hoeft te bukken om er wat in te doen/uit te halen.
ook de koelkast is mooi hoog, zodat je niet helemaal door je knieen hoeft om wat te pakken.
04-2014
10-2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Sep 2014 05:43

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

wat een goede tips!!! Dat randje Marin, neem aan dat dat zo goed als onzichtbaar kan zijn en dat het dan al werkt? Ik vrees eigenlijk dat dat niet kan met onze betonwens :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem186

Bericht 15 Sep 2014 08:46

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Sneeuwwitje schreef:Oven met zelfreinigende functie! Echt ik wil niet meer zonder.
Inductiekookplaat zou ik ook niet meer willen missen.
Wat ook handig is, is een bestekla in je vaatwasser ipv een mandje.

Ik heb nu een kunststofaanrechtblad maar hier zou ik niet meer voor kiezen. Wij hebben een wengé kleurige, maar er zitten inmiddels veel krasjes op.


Die pyrolyse stand op de oven vind ik ook ideaal! De oven is naderhand echt weer als nieuw. Zo schoon zou ik hem zelf niet kunnen krijgen. Nadeel is wel dat het een hoop stroom kost.

Ik zou trouwens sowieso nooit op een oven besparen. Een goede oven is echt goud waard! Ik ben er nog iedere dag super blij mee. En m'n bakresultaat is altijd goed.

Een quooker had ik ook wel willen hebben.
<<

Anoniem205

Bericht 15 Sep 2014 09:53

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Marin schreef:Een opstaand randje op het aanrecht is ook handig trouwens om snijplanken tegenaan te leggen of dat vocht niet zo de grond op druipt.


dat werd bij ons dus kei en keihard afgeraden, omdat het een bron van bacteriën kan zijn... En to be honest.. het valt echt reuze mee hoeveel er op de grond druipt. Anders ligt er zo een doekje op de grond!

En een 5 pits gasfornuis met wokbrander kan prima, maar idd geen wokbrander in het midden. Bij ons zit die dus links en er passen ook met gemak 5 pannen op het fornuis. Wokpit is ook hoger dan de overige pitten.
<<

ChiQ

Bericht 15 Sep 2014 09:56

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Ik heb ook geen opstaandrandje op mijn blad, keilelijk. En als ik iets mors; dan doekje erop en klaar. Verder als je een goede kwaliteit snijplank hebt; van zwaar materiaal, dan gaat die nergens heen. Die heb ik zelf ook, heel fijn.
<<

Anoniem234

Bericht 15 Sep 2014 10:20

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Elin schreef:Over die quooker, is die €700 dan incl. boiler of komen die kosten (en meer?) er nog bij?


Gemiddeld zit je op 1200,- inclusief boiler.
Wil je een los kraantje zit je rond 800,-
<<

Anoniem86

Bericht 15 Sep 2014 10:27

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

En anders als je theedoek onder snijplank legt blijft hij ook netjes liggen. Rand raad ik af, komen kruimels en vuil in.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Sep 2014 10:38

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Ik ben juist super blij met dat randje. Ik klem m'n snijplank er altijd onder en het houdt echt veel vocht tegen (bloed van vlees als het toch over de snijplank heen loopt ook al zit daar ook randje in) en veel water enzo. Zelfs met het randje zit onze keuken altijd onder t water na t afwassen haha. Maar dat zegt misschien meer over onze manier van koken, nogal wild haha.

Zo is het bij ons nu

Afbeelding


Ik vind dat juist heel fijn. Zo is iedereen verschillend.

Edit: Ik vind dit trouwens geen mooi blad eigenlijk, het is composiet met aan de voorkant graniet.
<<

Anoniem205

Bericht 15 Sep 2014 11:06

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Ik vond het ook fijn hoor Marin, want mijn ouders hebben het ook. Dus ik gaf dat aan bij de keukenmeneer. En die zei dus over de bacterien. Daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Denk dat het ook een kwestie van gewenning is?
<<

Anoniem119

Bericht 15 Sep 2014 11:11

Re: Keuken...tips: wat wel en wat niet?

Ja ik denk dat het ook wel scheelt dat ik me nooit zo druk maak over bacterien. Ik neem het aanrecht elke dag wel af, maar ga niet extreem lopen poetsen ofzo. En ik heb eigenlijk nooit zichtbaar vuil achter dat randje. Dus in die zin vind ik dat juist wel weer mee vallen (en onzichtbare bacterien zullen er ongetwijfeld bij bosjes zitten haha, maar dat maakt me dan dus niet zo uit).

We willen voor het nieuwe huis nog een nieuw aanrechtblad kopen, maar we weten nog niet of dat met of zonder randje zal zijn. Als het zonder randje is, wil ik in elk geval deze grote plank kopen van de Ikea:

Afbeelding

Ideaal om op te snijden! En omdat we zo'n grote gootsteen hebben, kunnen we dat makkelijk afwassen. En ik had al bedacht dat je 'm ook om kan draaien en dan tegen de rand van het aanrechtblad kunt klemmen juist van onderen met dat randje!

Afbeelding


Oh ja, nog een leuke tip als het past in een keuken: Wij willen zo'n mobiele werkplek / roltafel plaatsen. Bij ons zal de keukenmachine er op komen te staan, maar het lijkt me ook heel leuk met kruidenbakjes ofzo.

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers