Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

<<

Anoniem186

Bericht 17 Sep 2014 12:45

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Ja, zeker! Ik zag daar namelijk ook echt tegenop. Die slapeloze nachten waren echt niks. En dat icm met een kind leek me echt zwaar. Ik was zo blij dat ik gewoon heerlijk kon slapen.
<<

Anoniem75

Bericht 17 Sep 2014 13:00

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Jans schreef:Exo, bij mijn dochter sliep ik ook heel slecht. Halve nachten zat ik op. En toen ik zwanger was van m'n zoon sliep ik heerlijk, de hele nacht lang.


Ik had precies hetzelfde. Op een gegeven moment was mijn dag gewoon omgedraaid als het het ware. Bij de tweede heb ik ook altijd goed geslapen. Misschien een nacht of 3 niet maar echt niet meer. Ik denk dat je dan toch meer in een ritme zit en je overdag natuurlijk meer bezig bent met je peuter die rondloopt.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 17 Sep 2014 15:39

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Ik heb de oplossing tegen brandend maagzuur; omeprazol. Gekregen via de huisarts en ik slaap weer heerlijk!
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 17 Sep 2014 19:05

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Ik dacht dat ik al gereageerd had maar mijn reactie is weg :cry:

Grappig om alle verschillende verhalen te lezen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor sommigen echt een ramp is. Zelf maak ik ook weinig van de 'roze wolk' mee helaas. Maar ik had van tevoren al wel verwacht dat zwanger zijn niet echt mijn ding zou zijn. Ik ben een controlfreak en een doemdenker en heb niet zoveel geduld, dus ja.... dat in combinatie met zwanger zijn werkt niet echt, haha.

Helaas heb ik ook veel klachten die het minder leuk en erg onzeker maken. Naast de harde buiken en pijn heb ik ook veel last (gehad) van misselijkheid, extreme vermoeidheid, slapeloosheid, bizar lage bloeddruk, lage rugpijn, maagzuur, veel puistjes (al vind ik dat verder niet zo erg) etc. Toch kan ik het geen ramp noemen omdat ik gelukkig ook nog genietmomentjes heb. Het schoppen en bewegen van ons kind, mijn mooie buik (en borsten, gna gna) en het toeleven naar het beginnen van een nieuw hoofdstuk in ons leven met onze zoon, het nadenken over namen en kamertje en alle andere voorpret kunnen me erg vrolijk maken. Maar mijn hobby zal 't zeker niet worden nee.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 18 Sep 2014 07:52

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Tweeling schreef:Ik heb de oplossing tegen brandend maagzuur; omeprazol. Gekregen via de huisarts en ik slaap weer heerlijk!

Dit!

Al kom ik inmiddels wat lastiger in slaap, maar als ik slaap slaap ik héérlijk
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem123

Bericht 18 Sep 2014 08:11

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Razz schreef:
Jans schreef:Exo, bij mijn dochter sliep ik ook heel slecht. Halve nachten zat ik op. En toen ik zwanger was van m'n zoon sliep ik heerlijk, de hele nacht lang.


Ik had precies hetzelfde. Op een gegeven moment was mijn dag gewoon omgedraaid als het het ware. Bij de tweede heb ik ook altijd goed geslapen. Misschien een nacht of 3 niet maar echt niet meer. Ik denk dat je dan toch meer in een ritme zit en je overdag natuurlijk meer bezig bent met je peuter die rondloopt.


Ik sliep bij beide zwangerschappen wel hetzelfde. Gewoon de nacht doorslapen maar rond 4 uur al klaar wakker. Bij Siem sliep ik rond 6 uur dan weer in tot een uur of 10. Maar bij Dian kon dat niet want Siem was juist wakker vanaf 5-6 uur. Vond dat echt heel zwaar. Ook omdat de hele zwangerschap sowieso niet fijn verliep. Veel rusten zit er niet in bij een tweede.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 18 Sep 2014 09:47

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Jans schreef:Exo, bij mijn dochter sliep ik ook heel slecht. Halve nachten zat ik op. En toen ik zwanger was van m'n zoon sliep ik heerlijk, de hele nacht lang.



Hier ook, bij de oudste sliep ik vanaf week 32 ofzo al slecht, bij de tweede sliep ik goed tot 38 weken en ik een ontsteking aan mijn kaak had. Die is bij de kaakchirurg opengemaakt en was ik pijn vrij :smile: Van slapen kwam niks meer want binnen 24 uur kwam de jongste.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem92

Bericht 18 Sep 2014 09:59

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Wel fijn dat je lijf iig gewacht heeft tot de pijn over was voordat je bevalling begon HappyDobby!

Hier slaap ik tot nu toe eigenlijk best goed (op dat vreselijke plassen nonstop na), maar het feit dat ik niet bij kan tanken omdat L. smiddags niet meer slaapt vind ik wel best pittig.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Sep 2014 10:11

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Ja, zwaar is dat hè, parel. Dat had ik hier ook. Echt pittig!
Ik haalde de gekste capriolen uit in de hoop dat ik een beetje op de bank kon chillen. Op een gegeven moment stond de box er en wilde ze daar graag in. Toen heb ik haar d'r speen gegeven en kon ze opeens heel rustig daar zitten en liggen. De speen mocht ze nooit beneden hebben, maar voor toen heb ik een uitzondering gemaakt, haha.
<<

Anoniem92

Bericht 18 Sep 2014 10:17

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Die speen is hier helaas al even weg ;)
Maar ze kijkt een heleboel tablet tegenwoordig haha
<<

Anoniem166

Bericht 18 Sep 2014 10:18

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Oh ja, dat vind ik ook vrij pittig. Ik heb mijn dochter sinds vrijdag geen middagslaapje meer laten doen en dat is voor mezelf niet al te leuk. Ik ben echt op tegen de middag, en dan moet ik haar ook nog bezighouden vaak. Ze heeft het zelf ook nog een beetje moeilijk met het niet slapen overdag, dus ze wordt ook wat jengelig 's middags.

Afgelopen zaterdag ben ik op de bank gaan liggen met mijn ogen dicht en was ze lief aan het spelen. Totdat ik in één keer 'plets, plets' hoorde. Toen ik opkeek, had dochter de net gevulde bellenblaas leeg gegooid in een keukenpannetje om mee te koken, vervolgens bedacht dat het toch leuker was om uit te smeren over de salontafel en daarna bedacht dat het schuimt als je je handen op tafel slaat. En ja, schuim = shampoo, dus hoort op je gezicht en in je haar etc...
<<

Patsy

Bericht 18 Sep 2014 16:40

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Jans schreef:Exo, bij mijn dochter sliep ik ook heel slecht. Halve nachten zat ik op. En toen ik zwanger was van m'n zoon sliep ik heerlijk, de hele nacht lang.

Dat biedt perspectief voor de toekomst!

Ik sliep dus ook vreselijk slecht, had vanaf 30 weken veel harde buik en en totaal geen conditie meer. Maar toch voelde ik me prachtig en genoot ik volop. M was (en is) een heel drukke baby, bij iedere beweging in mijn buik voelde ik me zo vreselijk trots. Ik hoop het nog een keer mee te mogen maken.
<<

Anoniem272

Bericht 18 Sep 2014 21:55

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Hahaha Sanne wat een mooie actie van haar!

Ik was heel blij met mijn brave kleuter. Als ik tijdens mijn zwangerschap een dutje wilde doen sprak ik met hem een tijdstip af waarop hij me wakker mocht maken. Dan ging hij even zelf spelen en op het afgesproken tijdstip ging hij me dan aaien en zachtjes zeggen 'mama, wakker worden' :love:
<<

Anoniem166

Bericht 18 Sep 2014 22:01

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Ah, Filoria, dat is lief. Echt heel schattig (en makkelijk ook). Ik denk dat H. daar nog niet aan toe is haha. Ze dekt me wel toe en geeft een kus en ze gaat naast me zitten op de grond, maar na een tijdje is ze haar spelletje weer zat en moet ik opstaan, weer terug naar bed, opstaan, weer terug naar bed (en dat liefst 100 keer(.
<<

Anoniem272

Bericht 18 Sep 2014 22:03

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Ik kan me voorstellen dat je daar niet echt van uitrust ;)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 19 Sep 2014 12:24

Re: Zwanger zijn.. Heerlijk of een ramp?

Ik vond het heerlijk, op de eerste weken na waarin ik behoorlijk misselijk was (wk 7 tot 14). Na de misselijkheid kon ik er echt van genieten.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers