Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


OV-chipkaart frustratie

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Sep 2014 11:58

OV-chipkaart frustratie

Arrrgg ik ben echt chagerijnig.
Bij mijn vorige werk ging ik altijd met het openbaar vervoer. Ik heb toen voor de zekerheid dat automatisch opladen aangezet, zodat ik in ieder geval altijd kon inchecken.

Nu ben ik afgelopen weekend voor het eerst mijn mijn OV-chipkaart in de trein geweest. Ik moest natuurlijk minimaal 20 euro op mijn kaart hebben, dus ik moest hem eerst al opladen tot dat bedrag. Volgens de automaat moest ik minimaal 15 euro bijstorten (er stond 9 nog wat op mijn kaart).
Prima, dat had ik gedaan. Nieuw saldo: 24 nog wat. Maar, als je incheckt bij een treinstation wordt er automatisch 20 euro afgeschreven, wat later gedeeltelijk weer wordt teruggestort. Door die afschrijving kwam mijn saldo onder de 5 euro, en is er dus automatisch 10 euro extra opgeladen op mijn kaart.
Nu staat er dus uiteindelijk meer dan 20 euro op mijn kaart terwijl ik echt amper met het OV reis. Ik vind het ZO irritant! Je kunt het ook niet zomaar terugstorten natuurlijk.

Ik heb nu geprobeerd de automatische afschrijving van die 10 euro te storneren en het automatisch opladen per direct stopgezet, maar ik vraag me af of ik dat geld nog terugzie op mijn rekening.

:face:

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 12 Sep 2014 12:04

Re: OV-chipkaart frustratie

Kun je niet vragen bij de klantenservice of ze het terugstorten?

Op mn werk moesten we altijd chippen in het restaurant en sinds een week is het alleen nog maar pinnen, dus nu staat er nog een bedrag op mijn chip dat ik natuurlijk nooit meer op maak. Ook zoiets!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 12 Sep 2014 12:06

Re: OV-chipkaart frustratie

Maar als je automatisch opladen hebt, waarom heb je er dan zelf saldo op gezet? Dat hoeft dan namelijk niet..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Sep 2014 12:06

Re: OV-chipkaart frustratie

Ja ik ga het wel even navragen. Hier moeten meer mensen last van hebben lijkt mij! :)

Geld op je chipknip kun je heel makkelijk vanaf zo'n oplaadautomaat terugstorten trouwens, ik weet alleen even niet meer welk knopje je dan moet indrukken. Volgens mij staat dat in je scherm zodra je je pas erin prikt :wink:

Huppekee, ik laad automatisch 10 euro op, en om in de trein te kunnen moet je minimaal 20 euro op je kaart hebben staan.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Sep 2014 12:11

Re: OV-chipkaart frustratie

Ik zie dat je het bij de balie van een OV-bedrijf (wat is een OV-bedrijf) kan terug laten storten. Kost wel 2,50 aan administratiekosten. Toedeloe, wat een kutregel is dat.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2014 12:12

Re: OV-chipkaart frustratie

Gewoon storneren die hap :D
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 12 Sep 2014 12:14

Re: OV-chipkaart frustratie

Elliot schreef:Ja ik ga het wel even navragen. Hier moeten meer mensen last van hebben lijkt mij! :)

Geld op je chipknip kun je heel makkelijk vanaf zo'n oplaadautomaat terugstorten trouwens, ik weet alleen even niet meer welk knopje je dan moet indrukken. Volgens mij staat dat in je scherm zodra je je pas erin prikt :wink:

Huppekee, ik laad automatisch 10 euro op, en om in de trein te kunnen moet je minimaal 20 euro op je kaart hebben staan.


en als dat er niet op staat laad hij dus 10 euro er op.. Ook bij het inchecken ;)

Ik heb het ook gehad, maar dan met 20 euro. Maar misschien dat het daar inderdaad aan ligt. Ik zou het gewoon navragen en anders automatisch opladen uitzetten.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Sep 2014 12:15

Re: OV-chipkaart frustratie

Maar Elliot, die minimaal 20 euro erop geldt toch alleen als je geen automatisch laden hebt. Ik heb ook automatisch laden en ik heb er nog nooit handmatig geld opgezet. Ook al staat er maar een paar euro op, inchecken kan dan gewoon hoor.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Sep 2014 12:15

Re: OV-chipkaart frustratie

Ja wat huppekee zegt dus.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Sep 2014 12:17

Re: OV-chipkaart frustratie

Maar huppekee, zo werkt die automatisch opladen-regel niet helemaal volgens mij. Er stond 9 euro op mijn kaart, als ik onder de 5 euro komt komt er 10 euro bij. Als ik met mijn kaart van 9 euro incheck, zou mijn saldo op -11 komen te staan. Als er dan 10 euro automatisch bijkomt, zit ik nog steeds op -1 en dus op te weinig saldo.

Tenminste, dat was mijn redenatie en daarom heb ik in ieder geval gezorgd dat ik boven de 20 zat.

Cotton, ik heb dus al gestorneerd, kijk wel even hoe dat uit gaat pakken :P

♥♥

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers