Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Sep 2014 21:56

Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

http://www.dagvandescheiding.nl/

Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat één op de drie getrouwde stellen op den duur scheidt. Voor vFAS was dit de aanleiding om een speciale dag in het leven te roepen waarop landelijk aandacht wordt gevraagd voor het belang van deskundige begeleiding bij scheidingen: de ‘Dag van de Scheiding’. Het uiteindelijke doel is het verbeteren van het proces rondom echtscheidingen, zodat (ex-)partners zorgvuldig en respectvol uit elkaar gaan. Op 15 september 1796 werd in Nederland de allereerste echtscheiding uitgesproken. De datum van de Dag van de Scheiding is dan ook niet voor niets gekozen. Vanaf 2010 wordt op of rondom deze datum waarop de eerste scheiding plaatsvond de Dag van de Scheiding georganiseerd. Dit jaar vindt de Dag van de Scheiding op vrijdag 12 september plaats.

Je kunt op vrijdag 12 september een gratis scheidingscheck laten doen:

De scheidingscheck die u tijdens de Dag van de Scheiding kunt laten uitvoeren, biedt inzicht in keuzes die u maakt in specifieke scheidingssituaties. Ook krijgt u dankzij de check en het advies van een aanwezig vFAS-advocaat-mediator een beter besef van de gevolgen van bepaalde beslissingen ten tijde van scheiding. Tijdens het vrijblijvende bezoek aan een kantoor bij u in de buurt, krijgt u bovendien de mogelijkheid om informatie in te winnen over scheiden, denk aan informatie over het ouderschapsplan en meer.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem86

Bericht 11 Sep 2014 21:58

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Ik vind het jammer dat scheiden zo "gewoon" is geworden tegenwoordig..
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Sep 2014 21:59

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Hier was vandaag heel vaak 'reclame' voor op de radio. Ik vind het echt bizar eigenlijk.
<<

Zininzon

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 28 Okt 2013 17:51

Bericht 11 Sep 2014 22:00

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Bedankt voor het delen. Heb ik morgen weer wat te delen op de social media van mijn werk (maatschappelijk werk).
<<

Zero

Bericht 11 Sep 2014 22:03

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Green_Pepper schreef:Hier was vandaag heel vaak 'reclame' voor op de radio. Ik vind het echt bizar eigenlijk.


Ik kan me echt woest maken om van die idiote reclames die je na een uurtje of half 1 snachts opeens ziet op net 5. Zit ik rustig the Nanny te kijken, komt er na opeens :
"Zagen hun partners nu maar hoe gelukkig ze waren! Another love bla bla bla"

Ik zou zo graag in die mensen hun gezicht willen schreeuwen dat ze gewoon geen kloten hebben. Dan heb ik nog liever een dag van de scheiding dan die bullshit.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Sep 2014 22:09

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Ja oke, daar heb je gelijk in, Zero. Scheiden is in sommige gevallen ook heus beter, maar een speciale dag voor scheiden vind ik gewoon bizar.
Oh en eigenlijk vind ik alle reclames irritant :palm:
<<

Fiene

Bericht 11 Sep 2014 22:12

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Ik vind het ook bizar. Ze moeten tegenwoordig ook overal een dag voor bedenken dus ik sta er wat dat betreft niet van te kijken.. Misschien is een dag vd romantiek een beter idee tegenwoordig.
<<

Anoniem88

Bericht 11 Sep 2014 22:14

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Ik vind het raar dat hier een speciale dag voor moet zijn.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 11 Sep 2014 22:25

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Qmusic had vandaag een kapsalon aan de telefoon en ging helemaal een gesprek over scheidingen aan met haar. Vond wel grappig ;)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 11 Sep 2014 22:27

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Morgen is het de dag van de pollepel. Pollepels doen behoorlijk zwaar werk. Daar moet je respect voor hebben. Op deze dag bedenken we waarom we de pollepel eigenlijk gebruiken. Zwaar werk, onderbetaald, opgesloten in een schuif. We hopen dat deze dag meer aandacht schenkt aan deze problematiek. Vrijheid aan de pollepels!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiene

Bericht 11 Sep 2014 22:29

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

hahahaha Slakje idd!

Morgen zijn er ook speciale aanbieding; ga vandaag nog scheiden en krijg een maand lang gratis daten!
En de cursus; want het gras is natuurlijk groener bij de buren!


Soms leven we echt in een idioot land..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Sep 2014 22:35

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Ach, in andere landen heb je ook vast dit soort idiote dingen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 11 Sep 2014 22:36

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

In andere landen maken ze elkaar af omdat je geloof anderen niet aanstaat. Zo idioot is het hier dus nog niet, ik kan niet zo goed tegen zulke uitspraken, wat Susan zegt. Maar, ik vind het wel stom dat hier een dag voor is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Sep 2014 22:39

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Dundas schreef:In andere landen maken ze elkaar af omdat je geloof anderen niet aanstaat. Zo idioot is het hier dus nog niet, ik kan niet zo goed tegen zulke uitspraken, wat Susan zegt. Maar, ik vind het wel stom dat hier een dag voor is.


Ik dus ook niet.
Ik denk dat we echt behoorlijk boffen met het land waar we in leven. Dat er dan af en toe een actie is die je een beetje raar vindt maakt het nog geen idioot land.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 11 Sep 2014 22:41

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Nou idioot/bizar/ etc

Er zijn hier dagen voor dingen dat je denkt waar gaat het over. Discussies over feesten/ discussies over eten en ga zo maar door. En ja dat zal vast overal wel gebeuren maar deze dag vd scheiding maakt toch ook wel weer duidelijk dat het hier soms er maar vreemd aan toe gaat allemaal.

Meestal boffen we denk ik zeker wel maar er zijn ook zaken die wel beter/anders geregeld kunnen worden. Maar das een ander verhaal.
<<

Anoniem88

Bericht 11 Sep 2014 22:44

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Ik vind het gewoon stom en overdreven omdat meteen maar aan het land te wijten.
<<

Fiene

Bericht 11 Sep 2014 22:44

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Prima, de mensen die er wonen dan.
<<

Anoniem88

Bericht 11 Sep 2014 22:48

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Dan nog vind ik het een stomme uitspraak. Die dag van de scheiding wordt bedacht door een paar mannetjes in pak achter een bureau en die zwarte Pieten-discussie is opgelaaid door een handjevol mensen. Maar als het aan jou ligt zijn die paar mensen wel meteen verantwoordelijk voor dit -in jouw ogen- compleet achterlijke land.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Sep 2014 22:52

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Ik denk dat in heel wat andere landen Zwarte Piet al lang verleden tijd was geweest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Sep 2014 22:59

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

De dag van de secretaresse vind ik ook nergens op slaan. Net of andere medewerkers niet belangrijk in een bedrijf zijn. Die dag mogen ze gelijk afschaffen.
<<

Anoniem88

Bericht 11 Sep 2014 23:01

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Wij hebben volgende week donderdag de dag van de leidster, voor alle medewerkers in de kinderopvang. Eigenlijk net zoiets als de dag van de secretaresse maar toch vind ik het ook weer anders. Net zoiets als juffendag op school, waarop alle ouders en kinderen de leiding eens in het zonnetje mag zetten. Dat vind ik dan wel leuk. Misschien ook wel omdat het gewoon m'n eigen beroep is. Dat kan ook.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Sep 2014 23:02

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Juffendag is niet een landelijke dag, toch? Ik dacht dat dat gewoon de dag was dat de juf haar verjaardag viert.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 11 Sep 2014 23:03

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Susan schreef:Juffendag is niet een landelijke dag, toch? Ik dacht dat dat gewoon de dag was dat de juf haar verjaardag viert.

Klopt. Dag van de leidster is wel landelijk, derde donderdag van september.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Sep 2014 23:38

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Je hebt wel de dag van de Leraar. Dus voor de leerkrachten is er ook een speciale dag.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Sep 2014 08:30

Re: Dag van de Scheiding: vrijdag 12 september 2014

Fiene schreef:Ik vind het ook bizar. Ze moeten tegenwoordig ook overal een dag voor bedenken dus ik sta er wat dat betreft niet van te kijken.. Misschien is een dag vd romantiek een beter idee tegenwoordig.


Die is er: Valentijnsdag!

Ik vind het ook echt belachelijk, extra aandacht geven aan een thema zoals de gevolgen van een scheiding voor kinderen kan toch ook zonder er een dag voor uit te roepen? Je zou maar vandaag gaan trouwen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers