Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

<<

Anoniem70

Bericht 11 Sep 2014 17:21

Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Eerst hadden we het ledikantje bij ons op de kamer staan.
Op advies van de kraamverzorgende hebben we het ledikantje terug op zijn kamertje gezet om middags te oefenen op eigen kamertje. ( heb ik nog niet gedaan) en de wagenbak te gebruiken op onze slaapkamer om in te slapen.

Op internet staan wisselende verhalen over dat het wel/niet kan. Het matrasje is natuurlijk ook een heel stuk dunner maar de wagenbak is wel lekker knus en kleiner dan zon groot ledikantje.

Hoe hebben jullie dit gedaan en vinden jullie dit verantwoord ?
Ik vind het zo wel heeeel fijn maar moet ook veilig zijn natuurlijk.

Hoeveel weken zou hij in de wagenbak bij ons kunnen slapen ?

Groetjes rituals
<<

Anoniem124

Bericht 11 Sep 2014 17:24

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Wij hadden koelstra wiegjes en kinderwagen en die waren hartstikke knus en die matrasjes waren ook best goed en 'luchtig' dus daar hebben ze best vaak in geslapen!
<<

Fiene

Bericht 11 Sep 2014 17:26

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Wij hebben dat een nacht gedaan, ging prima eigenlijk maar we hebben ze daarna gewoon op de eigen kamer gelegd. Anders had ik ze gewoon ook in de wagenbak bij ons gelegd maar wij vonden op de eigen kamer fijner.
<<

Anoniem123

Bericht 11 Sep 2014 17:37

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Wij hebben het nooit gedaan, wel beneden in de box maar niet als slaapmateriaal 's nachts. Daarvoor hebben wij een wieg aangeschaft. Vind de wandelwagenbak anders maar een benauwd ding voor een hele nacht.
<<

Anoniem97

Bericht 11 Sep 2014 17:39

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Ik zou t ledikant op je kamer laten staan en je kindje daar nog lekker in laten slapen de komende maanden.
Het is voor je kindje veel veiliger en fijner om bij mama te slapen. En dat oefenen op zijn kamer is dan ook echt niet nodig, raar advies van een kraamverzorgende, die zou toch moeten weten dat dat veiliger is.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Sep 2014 17:43

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Hmmm. In de kraamweek al zo'n advies vind ik ook wat vreemd. Mocht je van plan zijn om je baby voor een poosje op jullie kamer te laten slapen, zou ik gewoon lekker zijn ledikant daar voor gebruiken. Ik zou de wagenbak te benauwd vinden voor de hele nacht.
<<

Anoniem 63

Bericht 11 Sep 2014 17:57

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Ik weet nog niet zoveel hoor, haha. Maar wij willen voor 's nachts een extra (klein) ledikantje/wiegje kopen zodat ons kind daar 's nachts kan slapen naast ons en voor overdag gewoon in het ledikant in zijn eigen kamer. Van wat ik begreep over de wagenbakken zijn deze van sommige merken wel geschikt om in te slapen (afhankelijk van matras) en andere niet. Ik zou dus even kijken hoe dat met jouw bak zit en wat voor matrasje je daarin hebt.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 11 Sep 2014 18:21

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Ik zou je kindje gewoon in zijn ledikantje op jullie kamer leggen. Veiliger, en je geeft al aan dat je het veel fijner vind, volg je gevoel daar in.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 11 Sep 2014 18:22

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Oja elena heeft de eerste weken alleen maar bij ons in de buurt geslapen, of in de wagenbak/box of bij ons op de kamer.
<<

Patsy

Bericht 11 Sep 2014 18:43

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Luister naar je eigen gevoel. Als jij de baby liever bij jullie op de kamer wilt hebben en het prettiger vindt dat het kindje dan in een ledikant ligt (want dat maak ik op uit je post) dan zou ik dat doen.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 11 Sep 2014 19:25

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Awh... dacht hetzelfde!
Nu al alleen? Gek advies van kraamzorg.
Tenzij je er zelf niet van kan slapen. Dan snap ik je keuze!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 11 Sep 2014 19:48

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Wat een gek advies van de kraamverzorgster. Hier zei ze dat we juist het ledikantje bij ons op.de kamer moesten zetten. Wij vonden dat zelf niet prettig en hebben hem toen op zijn eigen kamertje gelegd. Net als wat anderen al zeiden zou ik naar mijn eigen gevoel luisteren.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Sep 2014 19:54

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Een nachtje eens een keer vind ik wel kunnen, maar niet meer dan dat. Maar ik ben het eens met de meiden hierboven. Als jij de kleine graag nog op je kamer wil hebben dan kan je het ledikant het beste gewoon weer terug zetten. Hij hoeft dan niet meer aan een ander bedje te wennen. En aan een andere kamer is het niet zo erg wennen denk ik zelf.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 11 Sep 2014 19:57

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Onze kinderen sliepen overdag beneden in de wieg. En 's avonds namen we de wieg mee naar boven waar we een kastje hadden staan waar de wieg op paste bij ons op de kamer. Pas op hun eigen kamer sliepen ze in het ledikantje. J. met vier weken en L. met vier maanden. Al sliep ze toen overdag al wel af en toe in haar ledikantje, omdat het beneden dan iets te onrustig was. Ik zou persoonlijk niet voor de kinderwagen kiezen.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 11 Sep 2014 20:19

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Ik vind het ook gek advies. Bij ons werd net geadviseerd ze op de kamer te slapen te leggen in het wiegje.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 11 Sep 2014 20:38

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Waarom kijk je niet voor een wiegje? Bij ikea zijn ze helemaal niet zo duur. Kan de kleine lekker bij jullie slapen en ligt het ook een stuk meer geborgen dan in zijn grote ledikant.

Onze oudste lag na drie weken in zijn eigen kamer omdat hij veel geluid maakte als hij sliep. Toen was dat wel fijn. Nu slaapt onze jongste nog bij ons omdat we geen kamer over hebben en ik vind het heerlijk. Het wiegje schuif ik steeds tegen ons bed aan. Makkelijk voor zijn speentje terug te doen en af en toe even zijn handje vasthouden. :heart:
<<

Fiene

Bericht 11 Sep 2014 20:48

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Ik vind het helemaal niet gek.. Nou gaf ik wel geen bv maar mijn kraamzorg gaf mij groot gelijk. Kindje gewoon in eigen bed, zowel overdag als sávonds. Je moet doen wat jij fijner vindt.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Sep 2014 21:03

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Je moet doen waar je je goed bij voelt.
Wil je de baby in het ledikant bij jullie op de kamer is dat prima.
Wil je de baby direct op zijn eigen kamer, is ook prima.
Wil je de baby in de wagenbak/wiegje op jullie kamer en overdag in het ledikant is dat ook prima.

Er zijn geen goede en foute dingen daar in. Jullie moeten er goed bij voelen bij wat je doet.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 11 Sep 2014 21:06

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Hier was het ook advies van de kraamhulp om ook op de eigen kamer te oefenen. Het was er eentje van de oude stempel (al meer dan 30 jaar in het vak). Hier hebben ze allebei een tijdje in de wagenbak geslapen, beneden best lang, op onze slaapkamer 's nachts een weekje ofzo.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem75

Bericht 11 Sep 2014 21:07

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

T. heeft 10 weken in de wagenbak gelegen bij ons op de kamer en slaapt sindsdien in zijn ledikant bij ons op de kamer. Aangezien hij nog steeds niet doorslaapt en 2 voedingen nodig heeft vind ik het wel fijn dat hij langs me ligt.
<<

Anoniem 82

Bericht 11 Sep 2014 21:08

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Wat een vreemd advies. Vanuit de 'veilig slapen' campagne wordt ook juist geadviseerd een kindje bij voorkeur de eerste zes maanden bij je op de kamer te leggen. Dan nog moet iedereen daarin zelf een keuze maken, maar ik vind het wel apart dat de kraamzorg dit adviseert. Ik zou vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. En als dat bij jullie op de kamer is, dan zou ik dat zelf liever niet in de wagenbak doen. Wij hadden op onze kamer een wiegje en op de babykamer een ledikantje bij beide kinderen. Zo konden ze 's nachts bij ons en overdag op de eigen kamer. Zo wennen ze daar toch al vast, en kon ik overdag gewoon mijn slaapkamer in om bijvoorbeeld de was op te ruimen.
<<

Anoniem127

Bericht 11 Sep 2014 21:10

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Alledrie hebben ze een tijd in de wagenbak geslapen op de grote slaapkamer. Ik had er wel een speciaal goed matrasje in laten maken. Dat is ook gelijk waar ik de wandelwagen grotendeels voor hen gebruikt want ermee gewandeld heb ik niet vaak omdat ze altijd in de draagdoek zaten.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Sep 2014 21:12

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Ons huis is erg klein, dus bij ons heeft de kleine ook erg lang in de wagenbak geslapen. Wij hadden geen plek om een wieg neer te zetten, en ik wil hem wel bij ons op de kamer.
Toen hij ging draaien en woelen vond ik het niet meer verantwoord.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 11 Sep 2014 21:44

Re: Babytje in wagenbak bij ons op de kamer.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt!

Hier sliep ze bij ons op de kamer in de wieg.
Met drie maanden sliep ze overdag op haar eigen kamer in haar ledikant. En met vier maanden werd de wieg best krap en ging ze ook 's nachts in haar eigen kamer in haar ledikant slapen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers