Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het alleenstaande moeders-topic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Apr 2015 22:16

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Binnenkort ben ik echt geen alleenstaande ouder meer...gek, ik voel me nog wel zo. Ik heb ook heel erg de neiging om alles zelf te doen en op te lossen wat Lu. betreft. Moet er zo aan wennen dat er iemand in mijn leven is die het met alle liefde af en toe van me over wil nemen. En Lu. is gek op hem dus daar hoef ik het ook niet om te laten.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Apr 2015 05:45

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Wat super fijn voor je! Kan me voorstellen dat het wennen is!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Apr 2015 08:40

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Heerlijk pompoen! Heel fijn voor je!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem166

Bericht 09 Apr 2015 08:42

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Wat fijn, Pompoen!
<<

Anoniem127

Bericht 09 Apr 2015 11:56

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Heel fijn Pompoen!

Ik heb gisteren gereageerd in dit topic, maar de reactie is geloof ik niet geplaatst. Dat grenzen moeten aangeven, ken ik ook goed. Flexibel werken is aan de ene kant ideaal voor mij met de kinderen maar de valkuil is wel dat ik op elk vrij ogenblik (zonder kinderen) weer aan het werk ga. Vanaf Juni wil ik een dag in de week vrijhouden die ik echt nooit werk. En over een half ga ik gelukkig op vastere tijden werken omdat dan mijn middelste dochter ook naar school gaat.

Ben trouwens wel benieuwd hoe het zit met jullie kinderwens? Sinds een paar weken denk ik hier een beetje over na. De zussen zijn zo lief met elkaar de laatste tijd en dan lijkt het me ineens zo leuk nog een nakomertje te krijgen. Een heel groot gezin lijkt me sowieso heel fijn. Ik heb trouwens verder geen relatie nu. Maar dus wel het gevoel dat ik ooit nog wel weer een kindje zou willen. Hoe zit dat bij jullie?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Apr 2015 12:22

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Twellie schreef:Heel fijn Pompoen!

Ik heb gisteren gereageerd in dit topic, maar de reactie is geloof ik niet geplaatst. Dat grenzen moeten aangeven, ken ik ook goed. Flexibel werken is aan de ene kant ideaal voor mij met de kinderen maar de valkuil is wel dat ik op elk vrij ogenblik (zonder kinderen) weer aan het werk ga. Vanaf Juni wil ik een dag in de week vrijhouden die ik echt nooit werk. En over een half ga ik gelukkig op vastere tijden werken omdat dan mijn middelste dochter ook naar school gaat.

Ben trouwens wel benieuwd hoe het zit met jullie kinderwens? Sinds een paar weken denk ik hier een beetje over na. De zussen zijn zo lief met elkaar de laatste tijd en dan lijkt het me ineens zo leuk nog een nakomertje te krijgen. Een heel groot gezin lijkt me sowieso heel fijn. Ik heb trouwens verder geen relatie nu. Maar dus wel het gevoel dat ik ooit nog wel weer een kindje zou willen. Hoe zit dat bij jullie?


Hier is die wens wel een onderwerp van gesprek, ik heb nu tenslotte een partner waar dat mee zou kunnen. Lu. en Lo. hebben het ontzettend leuk met elkaar, maar het is ook pittig. Voor mijn gevoel zitten ze nu allebei in de peuterpuberteit. We fantaseren er wel eens over hoe het zou zijn om nog een kindje van ons samen te krijgen, maar vragen ons ook af: wanneer dan? Wat heeft dat voor impact? Een kindje van ons samen heeft iets wat de andere twee kinderen niet hebben: beide ouders. Komt het dan niet in een uitzonderingspositie, ondanks dat wij dat niet willen? Zal het een verbinding zijn voor de kinderen of juist helemaal niet? Wij vinden het best een lastige kwestie maar die wens, ja die is er wel.
<<

Anoniem211

Bericht 09 Apr 2015 18:04

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Dat lijkt mij ook best lastig! Ik geloof niet dat hier nog een kindje komt. We hebben er al 4 samen. Ik zou wel willen, maar mijn vriend niet. En ergens ik ook weer niet, want nu hebben we de 'gemakken' van co-ouderschap nog (een paar dagen geen kinderen), en is dat niet verwarrend voor de kinderen? Vraag ik me ook af.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Apr 2015 18:14

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Andere situatie dan bij jullie maar ik wil ook geen kindjes meer. Ik heb dat gevoel eigenlijk al heel lang heel sterk, maar ook het feit dat ik er toch veel alleen voor sta en dat soms al best pittig vind met twee is het voor mij echt klaar zo.
:heart: :heart: 2011
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 09 Apr 2015 19:33

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Ik zou t nog wel heel graag willen. Sowieso had ik er graag 2 gewild. Maar nu ook omdat ik alles wel leuk wil meemaken. Kan ook best jaloers zijn als ik een zwangere vrouw zie met al een kindje.
Maja, ligt er natuurlijk ook aan of de toekomstige man al kinderen heeft (hoe druk t dus in totaal is) en of die uberhaupt wel wil. Als die er geen meer zou willen zou ik dat erg jammer vinden, maar zou ik daarvoor de relatie niet meer afknappen denk ik.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 09 Apr 2015 20:20

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Elsa schreef:Ik zou t nog wel heel graag willen. Sowieso had ik er graag 2 gewild. Maar nu ook omdat ik alles wel leuk wil meemaken. Kan ook best jaloers zijn als ik een zwangere vrouw zie met al een kindje.
Maja, ligt er natuurlijk ook aan of de toekomstige man al kinderen heeft (hoe druk t dus in totaal is) en of die uberhaupt wel wil. Als die er geen meer zou willen zou ik dat erg jammer vinden, maar zou ik daarvoor de relatie niet meer afknappen denk ik.


Je omschrijft het precies zoals ik er ook over denk, sluit me er dus bij aan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Apr 2015 20:21

Re: Het alleenstaande moeders-topic

@ Pompoen: Wordt dat verschil niet pas relevant tegen de tijd dat jullie goed met Lu en Lo kunnen praten en uitleg kunnen geven? Ik denk dat jullie tegen die tijd zo'n stabiele gezinssituatie hebben gecreëerd waar ruimte is voor allerhande gevoelens, dat dat verschil gevoelsmatig erg klein zal zijn. Ik bedoel niet verwaarloosbaar, maar ik denk dat jullie een sterk vangnet vormen. Ik zou bijna denken dat jullie (nu) meer beren zien dan de kinderen ooit tegenkomen bij wijze van. Ik vind het wel voor jullie pleiten dat jullie er zo goed over nadenken en de kinderen hierin voorop stellen. Ik bedoel, hoe vaak gaan stellen er niet 'gewoon' voor en zien dan wel waar het schip strandt.
L2014 & H2017
<<

Anoniem331

Bericht 13 Apr 2015 20:44

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Klein upje weer.

Ik had vandaag 10 minuten gesprekken op school, en hoewel ik wel weet dat de juffen het laten weten wanneer iets niet goed gaat, was ik toch erg blij te horen dat beide kinderen het erg goed doen op school. Wel heeft vooral de oudste even een dipje gehad toen ik net was verhuist, maar dat ik wel helemaal rechtgetrokken. Toch wel fijn dat je dat dan even bevestigt krijgt.

Ook nog een vraagje, hoe regelen jullie de zomervakantie? Ik ben de eerste 3 weken vrij, mijn ex de laatste drie weken. Beide zijn we het wel eens dat we ze niet drie weken niet willen zien, maar we weten ook beide niet zo goed hoe we het dan wel aan moeten pakken. Iemand een voorbeeld hoe dat bij jullie gaat?

Verder merk ik dat ik alles aardig op de rit heb, en dan voornamelijk het huishouden. Ik ben daar gewoon niet zo'n ster in, en dwing mezelf nu ook gewoon het werk te doen wanneer het er aan toe is. Voornamelijk was vouwen en opruimen, en de vaatwasser uitruimen.

Pompen, leuke update. Spannend je op handen zijnde verhuizing. Ik denk dat het wel goed komt met jullie. Fijn ook om te lezen dat je nieuwe familie ook zo fijn met je zoon omgaat.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Apr 2015 21:21

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Popcorn sorry geen advies over de zomervakantie wel fijn dat het goed gaat met je kinderen op school!

Oooh ik had echt even een rot moment vandaag, vanmorgen had ik ze echt al precies om half 8 op het dagverblijf gebracht en ik ben eigenlijk er altijd tussen half 5 en 5. Maar ik was er vandaag echt pas om 2 minuten voor 6... ooh ik vind dat zo rot, waren ze echt nog met zijn tweetjes buiten op dat plein. Het dagverblijf nam de telefoon niet op(ook al zo irritant na 5x bellen) dus ze wisten ook niet dat ik zo laat was, mijn afspraak liep zo allemachtig uit en toen stond ik nog in de file, ooh ik vond het vreselijk in de auto. Kan mezelf dan wel opvreten en echt pissig worden dat er dan geen partner is die me ff kan helpen. En dan moet je nog koken en ze hadden tussen de middag niet geslapen dus ze waren echt moe, dus ik heb ze maar een heel klein uurtje gezien die ook nog niet echt gezellig was door hun vermoeidheid....
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem331

Bericht 13 Apr 2015 22:09

Re: Het alleenstaande moeders-topic

de laatste uurtjes van de dag vond ik ook altijd vreselijk. Net wat je zegt, niet geslapen, moe, nog moeten eten. Erg herkenbaar.
Tegenwoordig heb ik dat niet meer, ik vind het prettig dat ik mijn eigen tijd in kan delen. Lekker vroeg eten zodat de kinderen ook nog de energie hebben om te eten. Na het eten nog lekker even buiten kunnen spelen, en dan het idee hebben dat ze tot heel laat opblijven, terwijl ze eigenlijk gewoon voor 19.00u liggen.
Afgelopen weekend waren beide kinderen wat half, de een was om half 6 in de ochtend al klaar wakker, de ander had een uur later een flinke bloedneus, toen besloot de ene weer naar zijn eigen bed te verkassen, en werd om half 10 in een bed vol diarree wakker. Dan vind ik het ook best vervelend dat ik er alleen voor sta.
Maar goed, die nadelen wegen voor mij niet op tegen de nadelen. Dat zal voor jou anders zijn omdat je vriend wel ergens is, maar niet daar waar jij hem op dat moment nodig hebt.
<<

Anoniem127

Bericht 13 Apr 2015 22:11

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Studiebol: echt ellendig zulke dagen. Ik baal daar ook altijd zo van.

Popcorn: misschien om en om drie weken maar dat de ander ze dan regelmatig kan opzoeken of even ophalen? Wij hebben om en om twee weken. De rest van de zomervakantie kunnen we het redden met anderhalve dag BSO en dat wij dan afwisselend voor de kinderen zorgen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Apr 2015 07:41

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Popcorn, de afgelopen twee jaren hebben wij de zomervakantie zo verdeeld: twee weken hier, een week daar, een week hier, twee weken daar. Omdat we het voor mijn stiefzoontje teveel gevlieg vinden én we ook weleens de mogelijkheid wilden hebben om minimaal of langer dan twee weken met hem op vakantie te kunnen wordt het dit jaar voor het eerst drie om drie.

Ik denk eerlijk gezegd dat drie om drie voor de kinderen wel het meest rustig en overzichtelijk is, ook al is het een lange periode. Voor ons speelt daarin overigens mee dat de afstand tussen beide ouders erg groot is met veel reistijd.

Mocht je voor bijvoorbeeld mijn eerste voorbeeld gaan, dan zou je kunnen proberen je eigen vakantie ook op die manier te splitten. Of, als je parttime werkt, een paar dagen oppas regelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem140

Bericht 14 Apr 2015 07:46

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Studiebol, vreselijk zijn die lange dagen he? Ik voelde me ook altijd schuldig dan.
Net als nu, gelukkig is deze week een optreden gecancelled, er waren problemen met de betaling en we hebben besloten het niet door te laten gaan dus deze week heb ik het buiten mijn werk om gewoon rustig. Maar volgende week is het laatste project met school en dan heb ik maandag, dinsdag, donderderdag repetitie en vrijdag en zaterdag concert. En overdag moet ik 3 dagen werken. Daar zie ik dus echt heel erg tegenop. Maar het is niet anders, de dinsdag kan ik mijn zoon meenemen maar de andere dagen is hij bij mijn ouders.
<<

Anoniem110

Bericht 14 Apr 2015 09:22

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Wbt de zomervakantie hadden wij vorig jaar ook 3 om 3. Het was echt dik afzien. Gelukkig werkte ik in die 3 weken fulltime dus vlogen de dagen wel om. Maar 3 weken is lang.
Dit jaar zal het weer zo zijn omdat ik maar 2 weken zomervakantie heb helaas. De eerste 3 is hij bij mij en de andere 3 bij zijn papa. Gelukkig woont zijn vader wel maar op een steenworp afstand van mij vandaan dus ik ben zo bij hem als ik hem wil zien.

Veel bellen, foto's sturen ect helpt ook wel mee.
<<

Anoniem211

Bericht 19 Apr 2015 20:50

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Wij doen dat juist bewust niet, 3 weken hier en 3 weken daar. Ik vind mijn kinderen daar echt nog veel te klein voor. Hier zijn ze de eerste week van de zomervakantie bij mij. De tweede week bij mijn ex. Dan een paar weken gewoon normaal, dan weer 1 week bij mij en 1 week bij mijn ex.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Apr 2015 21:12

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Ik ben er nog steeds niet over uit wat nu handig is. Maar 3 om 3 zien we beide echt niet zitten!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Apr 2015 23:07

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Hier hebben we nu al een aantal jaar de zomervakantie 3 om 3 verdeeld. Of eigenlijk 3,5 om 3,5.
Je kunt dan ook gewoon zelf voor langere tijd op vakantie. Hier gaat dit eigenlijk wel goed.

Zelf mis ik hem na de eerste en zeker na de 2 e week wel steeds meer, maar andersom lijkt dat erg mee te vallen. Ik ben wel benieuwd hoe dat dit jaar is. Hij begint nu steeds meer het besef te krijgen dat het leven bij de andere ouder wel gewoon doorgaat als hij er niet is. Daardoor heeft hij soms met de wekelijkse wisselmomenten ook wat meer moeite merk ik.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 09 Mei 2015 22:04

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Morgen Moederdag! Voor mij voor het eerst een alleenstaande moeder Moederdag. Hoe vullen jullie deze dag in?

Mijn dochter zei vanavond voor ze naar bed ging, als je morgenochtend voetstapjes op de trap hoort, dan ben ik dat en maak in ontbijt op bed. Hoe lief! Dat hebben we nog nooit eerder gedaan, omdat mij ex vind dat je niet gaat eten in bed omdat dat kruimelt. Ik vond het zo lief dat ze met het idee kwam, dat ik net van alles klaar heb gezet in de koelkast. Bekers met drinken, bakjes fruit, yoghurt en wat boterhammen die ze zelf mogen smeren.

Ook doen ze de hele week al geheimzinnig met de ouders van mijn ex, omdat ze samen iets voor me hebben gemaakt. Ik ben zó benieuwd wat ze hebben bedacht, en vind het echt super lief dat ze de kinderen er zo mee helpen. Vroeg mij ex nog of hij de kinderen er nog mee had geholpen, maar nee, zoals hij zei, je bent mijn moeder toch niet?
Klopt natuurlijk, maar zijn ouders denken er gelukkig anders over.
Ik had niet verwacht dat ik me er zo blij om zou voelen dat iemand er aan denkt, voelt toch als een stukje waardering.

Pompoen, hoe is het met jou?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 09 Mei 2015 22:51

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Dat lijkt me nu zo leuk aan wat oudere kinderen! E heeft zelf nog niks in de gaten, dus wat dat betreft verwacht ik ook niks, wat ergens jammer is. Nu gaan we morgen bij m'n ouders brunchen en daarna moet ik werken.
Proberen niet teveel gekke gedachte toe te laten, want stiekem vind ik dit wel een moeilijke dag
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem211

Bericht 10 Mei 2015 11:14

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Wat lief Popcorn! En Elsa, ik kan me goed voorstellen dat je dit een moeilijke dag vindt hoor! Even weer een soort van confrontatie ofzo
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Mei 2015 11:41

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Wat lief popcorn! Is het haar gelukt wat lekkers te maken?

Sterkt Elsa, snap dat het niet leuk is!

Hier zijn die van mij ook te klein om echt te onthouden dat het vandaag dan moederdag is, ik heb het dus vanmorgen weer vertelt en toen kwamen de kado's, maar goed dat is een moment dat 2 minuten duurt en ze doen weer hun eigen ding :-) Het is hier dus helaas ook niet echt een speciale dag.
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers