Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer borstvoeding afbouwen?

<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 12:34

Wanneer borstvoeding afbouwen?

Ik begin op 13 oktober weer met werken en wil dan flesvoeding geven.
Wanneer begin ik dan met flesvoeding? En hoe vaak per dag?
2014 2016
<<

Anoniem272

Bericht 10 Sep 2014 12:43

Re: Wanneer borstvoeding afbouwen?

Wil je 13 oktober volledig over zijn op kunstvoeding, of wil je in de ochtend en avond nog wel bv blijven geven?
<<

Anoniem166

Bericht 10 Sep 2014 13:02

Re: Wanneer borstvoeding afbouwen?

Ik zou zo rustig mogelijk afbouwen. Stel dat je de ochtend en avondvoeding nog wil geven, dan zou ik zorgen dat je per week 1 tot 2 voedingen vervangt door de fles. Afhankelijk van hoeveel voedingen je geeft, kun je dan in ongeveer vier weken afbouwen denk ik.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 13:08

Re: Wanneer borstvoeding afbouwen?

Ja ik wil proberen de ochtend en avond voeding nog wel te geven.
Dus dan moet ik nu al beginnen met flesvoeding?
2014 2016
<<

Anoniem166

Bericht 10 Sep 2014 13:15

Re: Wanneer borstvoeding afbouwen?

Volgens mij is dat wel verstandig, zodat je kindje kan wennen aan de smaak, drinken uit de fles en zodat jouw borsten rustig wennen aan het aanmaken van minder melk. Als je straks ineens overgaat op flesvoeding, zou je alsnog moeten kolven om rustig af te bouwen (om ontstekingen te voorkomen etc.) en dat wil je denk ik niet?

Hier staat een schema hoe je zou kunnen afbouwen. Als jij gelijk na je werk dag nog blijft voeden en 's avonds laat en 's ochtends vroeg, dan zou je wel in vier weken kunnen afbouwen.

http://www.kraamzorghetgroenekruis.nl/b ... stvoeding/
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 13:32

Re: Wanneer borstvoeding afbouwen?

Bedankt Sanne. Dan ga ik straks maar flesvoeding kopen en beginnen met afbouwen,
2014 2016
<<

Anoniem180

Bericht 10 Sep 2014 13:39

Re: Wanneer borstvoeding afbouwen?

Ik zou echt niet nu al beginnen met afbouwen. Jouw borstvoeding is nog hartstikke goed voor haar en dat zou ik haar zo lang mogelijk blijven geven. Persoonlijk zou ik het zonde vinden om nu al kunstvoeding te geven. Ik heb bij mijn oudste in een week afgebouwd. Ging toen prima en na die week had ik ook echt geen productie meer. Ik denk dat afbouwen over meerdere weken meer aan de orde is als je lang borstvoeding hebt gegeven.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 10 Sep 2014 13:55

Re: Wanneer borstvoeding afbouwen?

Robin schreef:Ik zou echt niet nu al beginnen met afbouwen. Jouw borstvoeding is nog hartstikke goed voor haar en dat zou ik haar zo lang mogelijk blijven geven. Persoonlijk zou ik het zonde vinden om nu al kunstvoeding te geven. Ik heb bij mijn oudste in een week afgebouwd. Ging toen prima en na die week had ik ook echt geen productie meer. Ik denk dat afbouwen over meerdere weken meer aan de orde is als je lang borstvoeding hebt gegeven.



Ik vraag me ook dit af, als het verder goed gaat is stoppen wel zonde.

Ik ben bij de oudste gestopt rond 9 maanden, dit ging erg makkelijk, hij kreeg toen nog 3 x per dag. Binnen 2 weken kreeg hij alleen nog smorgens en na een week was het wel op.
M:21072011
J :08012014
<<

Shadow

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 10 Sep 2014 17:00

Re: Wanneer borstvoeding afbouwen?

Ik vrees dat als je nu gaat afbouwen, dat dit ook ten koste kan gaan van je borstvoeding. Grote kans dat het dan zo snel mindert dat je geen borstvoeding meer kunt geven
<<

Anoniem97

Bericht 10 Sep 2014 17:09

Re: Wanneer borstvoeding afbouwen?

Als je nu gaat afbouwen dan zal de bv snel terug lopen en heb je kans dat je straks geen melk meer hebt. Ik zou zo lang mogelijk wachten en nu wel beginnen met oefenen van een flesje maar dan met een beetje afgekolfde melk.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2014 19:27

Re: Wanneer borstvoeding afbouwen?

Bedankt voor de antwoorden. Dan wacht ik nog maar even met afbouwen.
Ze heeft vorige week al een flesje gehad dat ging goed. Ik voed met tepelhoedje is dat ook een voordeel wat betreft de flesvoeding?
2014 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers