Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nooit meer een andere man

<<

Anoniem315

Bericht 10 Sep 2014 22:29

Re: Nooit meer een andere man

Cotton schreef:
Susan schreef:Ik denk dat de meeste mensen die de stap zetten om te gaan trouwen wel de intentie hebben om voor altijd bij elkaar te blijven.

Haha nou inderdaad.

Lijkt me vervelend dat je omringt bent door mensen die het huwelijk niet zo serieus nemen. In zo`n milieu leef ik gelukkig niet.


Inderdaad. In mijn omgeving trouwen de mensen omdat ze zeker weten dat ze de rest van hun leven samen willen blijven. Gelukkig is de mentaliteit hier anders.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 22:36

Re: Nooit meer een andere man

Tegenwoordig wordt de tekst vaak aangepast, omdat de mensen de oorspronkelijke tekst te ver vinden gaan. Zij willen niet trouwen tot de dood hen scheidt, maar zetten daar iets milders voor in de plaats. Zoiets zegt al een hele hoop naar mijn idee.
<<

Anoniem86

Bericht 10 Sep 2014 22:41

Re: Nooit meer een andere man

Ik ken alleen maar mensen die trouwen met de intentie om samen te zijn voor altijd, zoals zowat iedereen in het gewone leven, waar 99% van het forum zich in afspeelt.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Sep 2014 22:42

Re: Nooit meer een andere man

Nougat schreef:Tegenwoordig wordt de tekst vaak aangepast, omdat de mensen de oorspronkelijke tekst te ver vinden gaan. Zij willen niet trouwen tot de dood hen scheidt, maar zetten daar iets milders voor in de plaats. Zoiets zegt al een hele hoop naar mijn idee.


Dat heb ik hier echt nog nooit gehoord. Maar het zal vast gebeuren. Dat vind ik best erg. Waarom trouw je dan?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Sep 2014 22:48

Re: Nooit meer een andere man

Volgens mij komt die hele tekst 'tot de dood ons scheidt' in het burgerlijk huwelijk helemaal niet voor, dan is het 'belooft u getrouw alle plichten te zullen vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt, etc.' In de kerk misschien, maar ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat er mensen zijn die enerzijds ervoor kiezen om voor de kerk te trouwen en anderzijds dat zinnetje bewust laten aanpassen omdat ze eigenlijk stiekem alleen getrouwd willen zijn zolang het leuk is.

En mensen die gaan scheiden doen ze dat ook heus wel als ze wél hebben gezegd: 'tot de dood ons scheidt'. Maar dan nog denk ik dat ze op het moment van trouwen niet in hun hoofd hadden dat het maar een tijdelijke scharreltoestand was die ze aan het bekronen waren in de kerk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 10 Sep 2014 23:06

Re: Nooit meer een andere man

Fiene, dat er helemaal niks verandert na je huwelijk geloof ik niet. Tenminste, niet voor mezelf. Tuurlijk gaan de 'problemen' die je ervoor had niet ineens weg. Of wordt je relatie heel anders. Maar ik geloof wel dat het iets anders voelt. Dat je je relatie naar een ander level tilt, nog iets meer verbonden bent met elkaar. Dat hoor ik ook wel van andere getrouwde vriendinnen of collega's.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 11 Sep 2014 07:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 11 Sep 2014 02:12

Re: Nooit meer een andere man

Susan schreef:Volgens mij komt die hele tekst 'tot de dood ons scheidt' in het burgerlijk huwelijk helemaal niet voor, dan is het 'belooft u getrouw alle plichten te zullen vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt, etc.' In de kerk misschien, maar ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat er mensen zijn die enerzijds ervoor kiezen om voor de kerk te trouwen en anderzijds dat zinnetje bewust laten aanpassen omdat ze eigenlijk stiekem alleen getrouwd willen zijn zolang het leuk is.

En mensen die gaan scheiden doen ze dat ook heus wel als ze wél hebben gezegd: 'tot de dood ons scheidt'. Maar dan nog denk ik dat ze op het moment van trouwen niet in hun hoofd hadden dat het maar een tijdelijke scharreltoestand was die ze aan het bekronen waren in de kerk.


Haha Susan, ik moet soms zo om je lachen.. Jij kan af en toe zo droog uit de hoek komen!
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Sep 2014 07:36

Re: Nooit meer een andere man

Carrie schreef:Fiene, dat er helemaal niks verandert na je huwelijk geloof ik niet. Tenminste, niet voor mezelf. Tuurlijk gaan de 'problemen' die je ervoor had niet ineens weg. Of wordt je relatie heel anders. Maar ik geloof wel dat het iets anders voelt. Dat je je relatie naar een ander level tilt, nog iets meer verbonden bent met elkaar. Dat hoor ij ook wel van andere getrouwde vriendinnen of collega's.

Ik vind het ook vrij kort door de bocht ja. Mag toch voor je hopen dat er wel iets verandert :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 11 Sep 2014 07:45

Re: Nooit meer een andere man

Urban Naked schreef:
Carrie schreef:Fiene, dat er helemaal niks verandert na je huwelijk geloof ik niet. Tenminste, niet voor mezelf. Tuurlijk gaan de 'problemen' die je ervoor had niet ineens weg. Of wordt je relatie heel anders. Maar ik geloof wel dat het iets anders voelt. Dat je je relatie naar een ander level tilt, nog iets meer verbonden bent met elkaar. Dat hoor ij ook wel van andere getrouwde vriendinnen of collega's.

Ik vind het ook vrij kort door de bocht ja. Mag toch voor je hopen dat er wel iets verandert :)

Gelukkig, ik schrok al :smile:
<<

Anoniem301

Bericht 11 Sep 2014 07:47

Re: Nooit meer een andere man

Pompoen schreef:Ik vind het nu juist zo gek, dat ik, terwijl ik dacht nooit meer een andere man te zullen krijgen ineens tóch die mogelijkheid heb. Dat voelt bijna als een soort extra kans of zo. 't gevoel van, ik heb ware liefde gekend en nu heb ik die kans gewoon nóg een keer.

Mooi Pompoen dat je het op deze manker kunt bekijken. En het is ook zo!
<<

Anoniem186

Bericht 11 Sep 2014 08:04

Re: Nooit meer een andere man

Carrie schreef:
Urban Naked schreef:
Carrie schreef:Fiene, dat er helemaal niks verandert na je huwelijk geloof ik niet. Tenminste, niet voor mezelf. Tuurlijk gaan de 'problemen' die je ervoor had niet ineens weg. Of wordt je relatie heel anders. Maar ik geloof wel dat het iets anders voelt. Dat je je relatie naar een ander level tilt, nog iets meer verbonden bent met elkaar. Dat hoor ij ook wel van andere getrouwde vriendinnen of collega's.

Ik vind het ook vrij kort door de bocht ja. Mag toch voor je hopen dat er wel iets verandert :)

Gelukkig, ik schrok al :smile:


Hier is eigenlijk niet echt iets veranderd.
<<

ChiQ

Bericht 11 Sep 2014 08:11

Re: Nooit meer een andere man

Leuk Carrie dat het bijna zover voor je is! Ik ben inmiddels al meer dan 4 jaar getrouwd maar ik kan eigenlijk niet zeggen dat er echt iets veranderd is. Niet in positieve zin(o, wacht jawel.. Ik heb recht op alles wat van hem is voor de helft, yaaj!!), maar zeker ook niet in negatieve zin. Ik zou niet willen dat mijn relatie veranderd doordat we getrouwd zijn. Zo'n dag beleef je samen en je zal zien dat je na je trouwen nog een tijdje in de Wedding bliss zit en dat je je heel gelukkig voelt maar er komt ook een moment dat je op de bank ploft & er niet meer bij stilstaat dat je getrouwd bent, daarmee bedoel ik dat je niet denkt elk uur: 'omg ik ben gewoon getrouwd!' Two people, different status, veel meer is het niet. Wat ik wel heel gek vond is dat mijn man een keer aan de telefoon iemand sprak en zei: 'Dat moet ik even met mijn vrouw (!) overleggen!' Wat betreft nooit meer een andere man, ach dat weet je maar nooit, misschien word je op een dag wakker en denk je dat het over is, maar hopelijk word je elke dag wakker en denk je: niemand beter dan jij!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Sep 2014 08:12

Re: Nooit meer een andere man

Ik had dat gevoel toen ik zwanger raakte van onze dochter. Ook een enorme verbintenis. Maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik het allemaal niet meer opnieuw hoef te doen. Dat we elkaar hebben gevonden. In de toekomst willen wij graag trouwen, dat zie ik echt als een kroontje op onze relatie.

Ik wens jullie een hele mooie dag toe en heel veel geluk in jullie verdere toekomst samen.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2014 08:42

Re: Nooit meer een andere man

Voor mij is er wel degelijk iets veranderd en ik weet dat dit voor mijn man ook geldt. Wij voelden ons na de bruiloft inderdaad nog meer verbonden met elkaar. Alsof onze relatie een niveau hoger getild was, precies dat ja. Eerst dacht ik dat het van korte duur zou zijn, maar nu ruim twee jaar later is dat gevoel nog altijd dagelijks aanwezig. Het is een heel fijn, geborgen gevoel. Het toppunt naar ons idee van verbinding met een ander. Het voelt veilig, liefdevol, rustig en ja, echt anders dan toen we nog niet waren getrouwd.

Dit maakt het voor ons extra waardevol. Ik zou het in elk geval heel jammer vinden als dit gevoel er niet was geweest. Maar goed, dan ken je het niet en mis je het waarschijnlijk ook niet.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Sep 2014 09:15

Re: Nooit meer een andere man

Wij hebben bewust gekozen voor het krijgen van kinderen ná ons huwelijk, dus bij ons is er zeker wel wat veranderd na het trouwen. En er is een soort rust gekomen.
<<

Anoniem198

Bericht 11 Sep 2014 10:27

Re: Nooit meer een andere man

Pompoen, mooi gezegd! Ik hoop voor jou dat je ook nog een keer de ware liefde mag vinden!

Carrie, spannend dat je grote dag nu echt inzicht gaat komen! Een hele fijne dag gewenst en succes nog met de laatste voorbereidingen.

Wij hebben geen trouwplannen voorlopig maar het besef dat er (hoop ik) nooit meer een andere man komt had ik erg na de geboorte van onze zoon. Mijn vriend is de gene met wie ik het de komende 50 jaar moet doen en met wie ik het leuk moet houden. Al is het maar voor ons kind. (Even heel zwart/wit gezegd)
Soms mis ik het daten maar dan vooral de spanning die erbij hoort. Eerste kus, eerste afspraakje,etc.etc
Ik kan ook echt genieten van dateverhalen van vriendinnen of die hier in het datetopic. Maar met ze ruilen? Nee.
Been there done that.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2014 10:37

Re: Nooit meer een andere man

Tot de dood ons scheidt heb ik echt in geen enkele ceremonie nog gehoord die ik bijgewoond heb, en geloof me, dat zijn er veel. Dat is volgens mij vrij Amerikaans, en komt niet standaard voor de in de Nederlandse geloften van het burgerlijk huwelijk. Sowieso spreek je in Nederland bij een standaard burgerlijk huwelijk geen geloften uit. Je zegt echt letterlijk alleen maar ja, als antwoord op de vraag van de ambtenaar.

Ik heb m'n eigen geloften geschreven. Heb ze al klaar liggen zelfs. Ik vond dat wel mooi en persoonlijk.

Enfin, Carrie, ik herken het ook wel hoor. Ik vind het soms echt een gek idee, dan denk ik jeetje, ga ik dus met hem de rest van m'n leven door brengen? Zonder twijfel en vol toewijding, maar het blijft een vreemde gedachte. Ook al verandert er concreet niet zoveel, je kiest toch net even wat bewuster voor elkaar.
<<

Anoniem86

Bericht 11 Sep 2014 10:40

Re: Nooit meer een andere man

Ik vond en vind de rust daarin juist fijn, dat had ik al enorm vlot bij m'n vriend. Juist dat je elkaar door en door kent, alles van elkaar weet en echt samen kunt zijn vind ik een fijn gevoel, moet er niet eens aan denken om dat ooit met iemand anders te doen, echt niet. Hoe het voelt om te (gaan) trouwen weet ik nog niet, maar denk dat het je band nog wel een stuk sterker/verbonden zal maken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Sep 2014 10:43

Re: Nooit meer een andere man

Kijk, en als iemand het kan weten dan is het Marin, die heeft al zoveel huwelijken gesloten zien worden. Je zegt inderdaad alleen 'ja'.

Ik vond overigens niet dat er heel veel veranderd was na ons trouwen, maar dat wil niet zeggen dat het dan 'dus' niet serieus is. Onze relatie wás al serieus en door te trouwen hebben we dat officieel vastgelegd, maar het was niet opeens een andere relatie of zo. Tot voor ons trouwen dacht ik ook niet 'leuk zolang het leuk is', als we nooit getrouwd waren - wat in heel veel gezinnen tegenwoordig zo is - dan had ik er ook niet licht over gedacht. Maar ik was niet gaan trouwen als ik onze relatie niet serieus nam en niet mijn hele leven met hem wilde delen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2014 10:54

Re: Nooit meer een andere man

Haha ja inderdaad susan.

Ik voel nu we verloofd wel iets bewuster dat we voor elkaar kiezen. Dat vind ik wel heel mooi en denk wel dat dat gevoel nog sterker wordt door te trouwen. Maar ik denk niet dat stellen die niet trouwen dan minder van elkaar houden, dat lijkt me een rare stelling.

Wat ik trouwens wel raar en gek vind is dat ik idd nooit meer zo'n eerste zoen en eerste keer mee zal maken. Die knetterende spanning als je ook maar beetje bij elkaar in de buurt komt en zou het of zou het niet.

Ik vind het daarentegen wel mooi om te zien hoe je van zo'n begin verder kan groeien samen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Sep 2014 11:04

Re: Nooit meer een andere man

Ik merk nu eigenlijk al verschil sinds we verloofd zijn. Heel gek, maar ik voel nu al meer rust en verbondenheid dan toen we deze plannen nog niet hadden. Door 'ja' te zeggen tegen het willen trouwen geef je al de intentie aan om de rest van je leven samen te willen delen. Daarnaast schept het een band om samen onze dag vorm te geven en te plannen. Dat is zo leuk!

Ik had niet gedacht dat ik me zo zou voelen, ik heb nooit echt gedroomd over trouwen en voor mij hoefde het niet eens per se. Maar ik blijk toch meer een romantische softy dan ik dacht :)

De andere kant herken ik ook wel, ik denk er ook weleens over na dat deze stap betekent dat ik in principe mijn hele leven met mijn vriend blijf en geen andere man meer zoen en meer. Ik sta er bij stil, vind het even gek maar het beangstigt me totaal niet gelukkig.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Sep 2014 11:08

Re: Nooit meer een andere man

Hier is sinds de bruiloft echt niks veranderd hoor.
We hebben beide een andere ring dan voor de bruiloft, maar dat was het. Het gevoel van echt voor elkaar kiezen en 100% voor elkaar gaan, dat was er sowieso al. Dat gevoel is voor mij niet veranderd. Het enige dat misschien anders is, is dat we wel altijd hebben gezegd eerst te willen trouwen voor we aan kindjes willen beginnen, maar tegelijk hebben we het er begin van het jaar ook wel over gehad om dat juist in de andere volgorde gedaan.

Misschien zijn we te nuchter hoor, maar ik geloof dat dus niet echt, dat er na je bruiloft echt iets veranderd. Misschien komt dat later nog, maar in de afgelopen twee weken heb ik dat niet ervaren.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2014 12:25

Re: Nooit meer een andere man

Marin schreef:Tot de dood ons scheidt heb ik echt in geen enkele ceremonie nog gehoord die ik bijgewoond heb, en geloof me, dat zijn er veel. Dat is volgens mij vrij Amerikaans, en komt niet standaard voor de in de Nederlandse geloften van het burgerlijk huwelijk. Sowieso spreek je in Nederland bij een standaard burgerlijk huwelijk geen geloften uit. Je zegt echt letterlijk alleen maar ja, als antwoord op de vraag van de ambtenaar.

Ik heb m'n eigen geloften geschreven. Heb ze al klaar liggen zelfs. Ik vond dat wel mooi en persoonlijk.

Enfin, Carrie, ik herken het ook wel hoor. Ik vind het soms echt een gek idee, dan denk ik jeetje, ga ik dus met hem de rest van m'n leven door brengen? Zonder twijfel en vol toewijding, maar het blijft een vreemde gedachte. Ook al verandert er concreet niet zoveel, je kiest toch net even wat bewuster voor elkaar.

Ok, ik heb er niet goed over nagedacht inderdaad toen ik dat schreef, dat tot de dood ons scheidt is inderdaad verouderd. Wij maken daar wel eens grapjes over samen, dus vandaar dat ik in de war was.

Waar ik op doelde was dat sommige mensen in mijn direct omgeving, dat zij bepaalde zaken in de 'standaardtekst' te zwaar vonden. Zij wilden elkaar geen trouw beloven want 'je weet immers nooit hoe het loopt in het leven', dus daarop konden ze dan geen volmondig 'ja' zeggen. Dit vond ik wel opmerkelijk, omdat het voor mij de basis is van het hele idee trouwen.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2014 12:32

Re: Nooit meer een andere man

Cinnamon schreef:Misschien zijn we te nuchter hoor, maar ik geloof dat dus niet echt, dat er na je bruiloft echt iets veranderd. Misschien komt dat later nog, maar in de afgelopen twee weken heb ik dat niet ervaren.

Je geloof het niet? Maar je kan toch ook gewoon aannemen dat een ander dat wel zo ervaart? Meerdere mensen in dit topic geven dat namelijk aan. Waarom zou je dat dan niet geloven? Kijk, dat je jezelf er niks bij kunt voorstellen, dat is wat anders, maar niet geloven?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Sep 2014 12:39

Re: Nooit meer een andere man

Ik zat te googlen op dat tot de dood ons scheidt want kwam me wel erg bekend voor: zie ook dit topic: http://forum.viva.nl/forum/Relaties/Trouwen_zonder_tot_de_dood/list_messages/228709/last

Ik kom het inderdaad nog tegen bij kerkelijke huwelijken. Dit zal inmiddels vaak ook wel veranderd zijn maar ik kom het in wat behoudender kerken zeker nog tegen. Hier een link naar een katholieke site: http://www.hetkatholiekegeloof.nl/pages/sub/3/34724/266_Hoe_wordt_het_kerkelijk_h.html en hier van een andere kerk: http://www.proosdijkerk.nl/sites/default/files/huwelijkdsplooy_0.pdf

En hier nog een andere bevestiging voor mensen die dit niet kennen maar wel interessant vinden: http://www.kerkoene.nl/index.php/formulieren/226-huwelijksformulier
Laatst gewijzigd door rapa nui op 11 Sep 2014 12:48, in totaal 2 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers