Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op visite met je kinderen

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 10 Sep 2014 08:49

Op visite met je kinderen

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar vroeg me het volgende af: Als jij met je (jonge) kinderen bij iemand op visite gaat, in hoeverre let jij dan op ze? Houd je ze goed in de gaten dat ze tijdens het spelen geen dingen stuk of vies maken? Is het wel eens mis gegaan en hoe reageer je dan? Verwacht je bijvoorbeeld ook van degene bij wie je op visite gaat dat diegene kostbare spullen (beeldjes, vazen, andere breekbare spullen) aan de kant zet?
<<

Anoniem85

Bericht 10 Sep 2014 09:08

Re: Op visite met je kinderen

Ja ik houd hem in de gaten. Als we bij vrienden op bezoek zijn die ook kinderen hebben speelt is alleen het speelgoed interessant, dus dat is makkelijk. Bij familie moet ik meer oppassen maar neem wel altijd speelgoed voor hem mee.
Als mensen met kinderen hier komen dan verwacht ik wel dat ze op hun kind letten, maar het is hier heel kind proef. Vieze handjes maken niets uit, poets ik wel schoon wat daardoor vies is.
<<

Anoniem113

Bericht 10 Sep 2014 09:09

Re: Op visite met je kinderen

Als ik met mijn kindjes op visite ga dan houd ik ze wel goed in de gaten. Onze kleinste haalt nog niet zoveel uit natuurlijk maar de oudste corrigeer ik wel. Ik ga er wel vanuit dat als er bijvoorbeeld op de salontafel veel breekbare dingen staan dat deze even weggezet worden. (deed ik zelf ook toen wij nog geen kinderen hadden en er kinderen kwamen)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 10 Sep 2014 10:02

Re: Op visite met je kinderen

Ik let uiteraard op en probeer er voor te zorgen dat ze niks stuk maakt. Ik ga er niet vanuit dat mensen dingen weg zetten eigenlijk.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Sep 2014 10:21

Re: Op visite met je kinderen

De plekken waar ik op visite kom zijn meestal al kindproof (familie, vrienden met kinderen). Dus dan heb ik er weinig omkijken naar. Naar vrienden zonder kinderen neem ik m'n zoontje niet snel mee.
#teammaple🍁
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 10 Sep 2014 10:26

Re: Op visite met je kinderen

Ik let wel op, mocht er iets staan wat breekbaar is en ik vertrouw het niet (omdat ik weet dat ze het mooi vind en er dus aan gaat zitten bijvoorbeeld) dan zet ik het zelf buiten bereik. Mocht ze iets slopen vergoedt ik het, en voor we gaan ruimen we de puinzooi op. Hier komt soms een buurvrouw met haar kindje, en als ze weg gaat is het altijd een puinzooi, dat vind ik niet tof.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 10 Sep 2014 11:11

Re: Op visite met je kinderen

Ik let op.
Als de mensen geen speelgoed hebben dan neem ik wat voor ze mee om mee te spelen.
Vanmiddag ga ik op kraambezoek en neem alleen de jongste mee. Zij hebben een hond, een drukke jonge herdershond die gewoon in de huiskamer is. Ik heb wel gevraagd of die dan ergens kan zijn waar J niet bij kan want ik vertrouw J en die hond samen niet. Maar het is mijn taak om op te letten dat hij niks sloopt oid
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Fiene

Bericht 10 Sep 2014 11:19

Re: Op visite met je kinderen

Ik let ook op, spreek ze van te voren ook even toe en zorg dat ik altijd wel wat speelgoed bij me heb.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Sep 2014 11:20

Re: Op visite met je kinderen

Urban Naked schreef:De plekken waar ik op visite kom zijn meestal al kindproof (familie, vrienden met kinderen). Dus dan heb ik er weinig omkijken naar. Naar vrienden zonder kinderen neem ik m'n zoontje niet snel mee.


Hier hetzelfde.

Als we bij m'n man z'n oma op visite gaan dan haal ik wel de glazen schalen die ze op de salontafel heeft staan even weg. Maar dat heeft ze zelf aangeboden, dus dan vind ik het prima. Er zullen er genoeg zijn die vinden dat ze het maar moeten leren en dat het dus moet blijven staan, ik heb dat niet zo. Ik zou het erger vinden als ze bij een ander iets kapot zouden maken. Dat is gelukkig nog nooit gebeurd.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 10 Sep 2014 11:30

Re: Op visite met je kinderen

thuis heb ik ook niks op tafel staan, maar ik vind het best gek om bij andere mensen spullen van tafel te pakken. Gek genoeg blijft R. er ook (nog) gewoon af bij andere mensen.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Sep 2014 11:38

Re: Op visite met je kinderen

Olivia schreef:thuis heb ik ook niks op tafel staan, maar ik vind het best gek om bij andere mensen spullen van tafel te pakken. Gek genoeg blijft R. er ook (nog) gewoon af bij andere mensen.


Ik vind het niet gek, zeker niet als ze het zelf al zeggen. En helemaal niet als het van dat kwetsbare glazen prul is.

Hier gaat het inmiddels ook goed. Zoon snapt het steeds beter. Maar toen hij met 12 maanden net liep kon ik hem dat allemaal niet uitleggen. Veel te lastig voor zo'n jong kind.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 10 Sep 2014 11:39

Re: Op visite met je kinderen

Fiene schreef:Ik let ook op, spreek ze van te voren ook even toe en zorg dat ik altijd wel wat speelgoed bij me heb.


Hier ook zo.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 10 Sep 2014 11:53

Re: Op visite met je kinderen

Jans schreef:
Olivia schreef:thuis heb ik ook niks op tafel staan, maar ik vind het best gek om bij andere mensen spullen van tafel te pakken. Gek genoeg blijft R. er ook (nog) gewoon af bij andere mensen.


Ik vind het niet gek, zeker niet als ze het zelf al zeggen. En helemaal niet als het van dat kwetsbare glazen prul is.

Hier gaat het inmiddels ook goed. Zoon snapt het steeds beter. Maar toen hij met 12 maanden net liep kon ik hem dat allemaal niet uitleggen. Veel te lastig voor zo'n jong kind.


Ik vraag ook wel eens of t goed is als ik ff iets weg zet. Als ik daardoor meer rust heb om te kunnen jletsen..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Sep 2014 12:14

Re: Op visite met je kinderen

Ik zou ook niet ongevraagd dingen van tafel pakken en hoog wegzetten, ik denk dat echt niemand dat zou doen. Ik zou misschien wel zeggen: 'Oeh, dat ziet er wel erg breekbaar uit, misschien kunnen we dat beter even ergens anders zetten, ik ben bang dat hij/zij het er anders per ongeluk afstoot.' Want het hoeft natuurlijk niet stuk te gaan omdat je kind ermee gaat zitten spelen, het kan ook per ongeluk met een armbeweging van tafel worden gemaaid. Kleine kinderen zijn nou eenmaal nog niet allemaal even gracieus in hun motoriek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 10 Sep 2014 12:20

Re: Op visite met je kinderen

Als we naar mensen gaan met kinderen in dezelfde leeftijd, dan neem ik geen (of weinig) speelgoed mee. Bij mensen zonder kinderen of kinderen in een andere leeftijd neem ik zelf wat speelgoed mee voor mijn dochter. Verder bleef ze wonderbaarlijk genoeg altijd wel af van de spullen op de salontafel (in tegenstelling tot thuis). Alleen bij mijn moeder thuis zat ze wel aan de spullen, het breekbare spul haalden we dan wel even weg. Zonder te vragen overigens (als mijn moeder het niet al gedaan had trouwens). Bij mensen die wat verder weg staan, zou ik het aanpakken zoals Susan zegt.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 10 Sep 2014 12:38

Re: Op visite met je kinderen

Sanne schreef:Als we naar mensen gaan met kinderen in dezelfde leeftijd, dan neem ik geen (of weinig) speelgoed mee. Bij mensen zonder kinderen of kinderen in een andere leeftijd neem ik zelf wat speelgoed mee voor mijn dochter. Verder bleef ze wonderbaarlijk genoeg altijd wel af van de spullen op de salontafel (in tegenstelling tot thuis). Alleen bij mijn moeder thuis zat ze wel aan de spullen, het breekbare spul haalden we dan wel even weg. Zonder te vragen overigens (als mijn moeder het niet al gedaan had trouwens). Bij mensen die wat verder weg staan, zou ik het aanpakken zoals Susan zegt.

:good:
2012 & 2016
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 12:59

Re: Op visite met je kinderen

Huh?! Waarom nemen jullie je kind niet mee naar mensen die zelf geen kinderen hebben? Als ik dat zou doen, dan zou ik bij de helft van mijn vrienden en familie niet meer thuis kunnen komen? Snap dat niet zo. Komen die mensen dan altijd naar jullie toe?

Ik vind het verder vrij logisch dat je gewoon op je kind let eigenlijk als je ergens op visite bent.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Sep 2014 13:02

Re: Op visite met je kinderen

Nougat schreef:Als ik dat zou doen, dan zou ik bij de helft van mijn vrienden en familie niet meer thuis kunnen komen?


Je gaat toch ook wel eens weg zonder kind?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem86

Bericht 10 Sep 2014 13:03

Re: Op visite met je kinderen

Als er kindjes op visite komen zet ik dingen zelf al weg, zodat kind lekker kan rondlopen en ouders gewoon rustig kunnen zitten, kleine moeite en mijn spullen staan gewoon veilig ergens anders.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Sep 2014 13:06

Re: Op visite met je kinderen

Jawel, natuurlijk wel, maar waarom zou je niet met kind op bezoek kunnen gaan? Ik begrijp gewoon niet zo goed hoe dat werkt dan bij jullie?! Mijn vriendinnen die geen kinderen hebben/vrijgezel zijn, vinden het juist ontzettend leuk!
<<

Anoniem186

Bericht 10 Sep 2014 13:10

Re: Op visite met je kinderen

Er zijn genoeg mensen waar ik liever zonder kinderen mee afspreek.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 10 Sep 2014 17:19

Re: Op visite met je kinderen

Als er hier kindjes op bezoek komen haal ik in eerste instantie niks weg, het zijn gebruiksvoorwerpen en in principe vind ik het geen ramp als er iets kapot valt. Het ligt ook helemaal aan het kindje of het nodig is om het weg te halen en ik vind op voorhand alles weghalen ook een beetje gek staan eerlijk gezegd. Als ik zie dat een kindje meteen ergens op af gaat, of erg aangetrokken is tot iets dan zou ik zeker aanbieden om het even weg te zetten, dat maakt me dan ook totaal niets uit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 10 Sep 2014 17:20

Re: Op visite met je kinderen

De meeste van mijn vrienden hebben geen kinderen. Ik verwacht wel dat ze kostbare zaken uit de weg zetten, gewoon uit voorzorg. En verder zijn die vrienden ook meestal met de kinderen bezig, vinden ze leuk.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Sep 2014 18:05

Re: Op visite met je kinderen

Ik let echt wel op ja, en corrigeer ze ook wel als dat nodig is.
Verder ligt het er een beetje aan bij wie ik ben hoe zeer ik op alles let, een vriendin die heeft zo veel troep in huis en geeft er zelf ook niet om, dus haar maakt het helemaal niks uit als er iets om valt of vies wordt. Bij een andere vriendin weet ik dat zij heel netjes is op alles en daar let ik dus wel op dat ze niet met vieze handen ergens aan zitten ofzo.

Toen ze kleiner waren nam ik eigenlijk altijd speelgoed voor ze mee, maar nu bijna nooit meer, behalve als ik weet dat er geen speelgoed is.
:heart: :heart: 2011
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 18:54

Bericht 11 Sep 2014 21:28

Re: Op visite met je kinderen

Goed om jullie reacties te lezen. Ik heb zelf nog geen kinderen, mijn huis is dan ook niet speciaal 'kindproof'. Wel heb ik wat speelgoed in huis voor als mensen met kinderen op bezoek komen.

Aanleiding van mijn vraag was de volgende situatie: ik had wat familie uitgenodigd om te komen eten (totaal 5 volwassen en drie kinderen van leeftijd tussen 2 en 4 jaar). Ik was zelf nog druk bezig in de keuken, kwam even later in de woonkamer die helemaal op zijn kop stond na een kwartier. Speelgoed lag overal, dat maakt me verder niet uit want dat is zo opgeruimd. Maar ze klommen met schoenen aan op de bank, alle sierkussens lagen op de grond en werd met schoenen overheen gelopen. Ergens in een trommeltje in een open stukje van mijn kast hadden ze een reep chocolade gevonden; deze hadden ze voor de helft opgegeten. Terwijl ik de woonkamer in liep, liep een van de kleinsten te zwaaien met een vliegenmepper, rakelings langs een paar beeldjes die op mijn dressoir staan (en ik dus niet aan de kant had gezet, totaal niet aan gedacht).
Die heb ik toen zelf maar afgepakt. Ik wist niet zo goed hoe te reageren; ouders leken het niet door te hebben/ niet erg te vinden.

Ik wist zelf niet zo goed hoe hiermee om te gaan; ik heb een beetje grappend gezegd dat ik hoop dat ze goed verzekerd zijn, als reactie kreeg ik iets als: ben je niet blij dat je nog geen kinderen hebt? Druk he!
Achteraf vond ik dit best vervelend, maar weet niet hoe ik het de volgende keer zou aanpakken. Wil ze ook niet het gevoel geven niets te mogen/niet welkom te zijn in mijn huis.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers