Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op visite met je kinderen

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Sep 2014 21:36

Re: Op visite met je kinderen

Wat jij omschrijft vind ik best wel onbeschoft, dit zou ik mijn kinderen echt niet laten doen.
Het is natuurlijk onzin dat ze niet welkom zouden zijn in je huis als je dit niet accepteert. De meeste kinderen mogen dit waarschijnlijk niet eens in hun eigen huis.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Sep 2014 21:37

Re: Op visite met je kinderen

Ai.. dat vind ik echt niet kunnen Jennings.
Ik kan goed begrijpen dat je met je mond vol tanden stond op dat moment :(
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 11 Sep 2014 21:40

Re: Op visite met je kinderen

Ik was ooit ergens met de oudste die brande kaarsjes op tafel. Ze wilde ze ook niet uitblazen. :confused:

Ik let wel altijd op, als mensen ook kinderen hebben neem ik geen speelgoed mee.
Anders neem ik het mee.
M:21072011
J :08012014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 11 Sep 2014 21:41

Re: Op visite met je kinderen

Jennings, ik zou er dan wel wat van zeggen, dat je woonkamer overhoop ligt en dat ze uit je voorraadkast chocola pakken is niet de bedoeling.
M:21072011
J :08012014
<<

Patsy

Bericht 12 Sep 2014 09:14

Re: Op visite met je kinderen

Heel erg herkenbaar, Jennings. Als mijn mans zus hier geweest is met de kinderen gaat het precies zo. De laatste keer dat ze hier waren ging het exact hetzelfde, alleen was het hier geen chocola maar snoep uit mijn voorraadkast, mijn man was toen niet thuis. Ik heb af en toe politieagent gespeeld terwijl mijn schoonzus alles negeerde. Toen ze weg waren begon mijn zoontje keihard te brullen, totaal overdonderd door alle herrie en kon ik puinruimen. Mijn man had er niet bij moeten zijn... Ik kreeg ook de opmerking "wacht maar tot M groter is".

Ik vind het dus niet meer dan normaal dat je als ouder oplet wat je kind doet. Dat hij geen dingen doet die hij thuis ook niet mag en dat er geen dingen gesloopt worden, niet met opzet in ieder geval. Als er ergens geen kinderen zijn neem ik speelgoed mee en als er iets breekbaars staat wat M's interesse wekt vraag ik of ik dat weg mag zetten.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Sep 2014 09:30

Re: Op visite met je kinderen

Als er kinderen bij mij thuis zijn die aan dingen zitten waarvan ik dat niet wil, zeg ik het gewoon zelf als de ouders er niets van zeggen. Kleine dingen zoals beeldjes zet ik wel hoog weg, maar ik ga m'n huis niet compleet kind proof maken omdat ik bezoek krijg, ik vind ook dat de ouders daar een bepaalde rol in spelen. Maar als zo'n kind dan vervolgens aan de televisie likt of op de salontafel klimt en de ouders doen niets, ja dan zeg ik er zelf wel wat van.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Sep 2014 10:29

Re: Op visite met je kinderen

Oh ja ik vertel gewoon de regels van ons huis hoor, als er kindjes zijn. Niet elke ouder heeft dezelfde regels in huis dus ik vind sommige dingen mijn verantwoordelijkheid en niet die van de bezoekende ouders. Vrienden van mij met een zoontje vinden het heel normaal dat hij met schoenen aan op de bank gaat dus die zeggen daar niets van uit zichzelf. Dan zeg ik tegen dat kindje 'hee wij hebben hier in huis de regel dat je niet met je schoenen op de bank gaat, zal ik je even helpen met je schoenen?' Of 'hier in huis mogen autootjes alleen op de grond' tegen neefjes die met een auto op de tafel gaan sjezen :)
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Sep 2014 10:30

Re: Op visite met je kinderen

Ja oké, dat sommige regels anders zijn snap ik, maar ik kan er niet bij dat je gewoon gaat zitten kijken hoe je kinderen bij een ander thuis alles overhoop halen en snoep uit de kast pakken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Sep 2014 10:37

Re: Op visite met je kinderen

Nee dat vind ik ook raar, maar in zo'n geval zou ik dus zeker vertellen dat we in dit huis niet zomaar eten pakken. En dan naderhand aan de ouders aangeven dat het wel veel werk is, alle regels continu uitleggen, en of ze de volgende keer een wat grotere rol daarin willen spelen :)
#teammaple🍁
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 13 Sep 2014 00:36

Re: Op visite met je kinderen

Ik neem mijn zoon wel mee op visite maar ik let ook wel goed op. Bij de een zijn alle "belangrijke" spullen opgeruimd en bij de ander niet. Moet op zich niets uitmaken want ik wil niet dat mijn zoon dat kapot maakt. Als ik iets voorzie, qua beeldjes of wat dan ook dan zet ik het alvast opzij onder het motto: ik ken mijn zoon en zet dit even voor je op tafel want het is je vast dierbaar. Natuurlijk probeer ik mijn zoon fatsoensnormen bij te brengen maar sommige dingen zien er gewoon te interessant uit.

Ik kan mij goed voorstellen dat je zoiets had van: woww... ik hoop dat jullie goed verzekerd zijn, aan de andere kant zou ik de spullen die mij echt dierbaar zijn echt wegleggen. Natuurlijk moet men hun kinderen opvoeden en leren dat hij of zij niet overal aan mag zitten maar kinderen zijn kinderen... die pakken weleens iets wat ze niet mogen hebben, ook onder het toeziend oog van de ouder. Dus ja de spullen die mij echt dierbaar zijn, zou ik wegzetten en bij andere dingen zou ik gewoon aangeven dat ze daar niet mee rond mogen lopen of kapot mogen maken. Maar ik vind het dan ook geen probleem dat mijn kind door een ander gecorrigeerd wordt als ik niet goed door heb wat hij/zij aan het doen is en datgene storend kan zijn voor die persoon.
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 13 Sep 2014 07:22

Re: Op visite met je kinderen

Spullen aanzitten ed lijkt me idd iets van opvoeding. Je zou denken dat je als ouder zijnde ziet als je kind iets te pakken heeft wat niet van hem is en hier dan iets van zegt.
Maar schoenen aan op de bank, of met vieze vingers ergens aankomen is volgens mij meer iets van normen en waarden. De ene vind t prima als ze met schoenen op de bank zitten, de andere niet. Als de eerste bij de 2e op visite zou zijn zou die er dus niks van zeggen, maar zou de 'bewoner' dit wel doen. Zo hoop ik m'n dochter ook aan te leren dat als ze iets te eten krijgt ze op 1 plekje blijft, en niet met haar vieze handen gaat rondlopen en bijv de bank vast gaat pakken. Maar ook hier is de 1 makkelijker in dan een ander
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers