Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onze kat...

<<

Anoniem 63

Bericht 19 Sep 2013 20:37

Re: Onze kat...

Nou, lekker meelevend zeg....
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 19 Sep 2013 20:49

Re: Onze kat...

Wat een naar verhaal zeg! Afschuwelijk! Gelukkig hebben jullie hem snel gevonden.

En wat vreemd dat je geen aangifte kunt doen. Als een loslopende hond, jouw hond dood bijt kan dat namelijk wel.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 19 Sep 2013 20:51

Re: Onze kat...

Ja en ik dacht dat katten onder eigendom vielen, dan is dit toch vernieling van eigendom?

Ik wil ook weten of die kerel Basje heeft zien liggen, of hij zich schuldig voelt...
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Sep 2013 21:49

Re: Onze kat...

He.. hoe kan dat nou? Als ik een kras op je auto maak dan kun je wel aangifte doen, maar als mijn hond jou kat doodbijt niet? Hoe krom is dat? Gadverdamme wat treffen jullie nare, niet meelevende mensen! Je gaat toch niet zo ff een nieuwe kat halen? Waar slaat dat op?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem91

Bericht 20 Sep 2013 09:27

Re: Onze kat...

Ik vind het echt vreselijk wat er is gebeurd.

Maar een kat loopt ook los, stel dat jouw kat aangereden was door iemand kun je er ook niks mee.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Sep 2013 10:19

Re: Onze kat...

Ja precies Weetjewel, maar er staat nergens dat een kat niet los mag lopen toch? Die hond mocht in dit geval niet loslopen, en dat zit me dwars. Tuurlijk wisten we dat haar iets kon overkomen, dat is het risico als je ze los laat lopen, maar de eigenaar van de hond is verkeerd bezig. Bovendien weet hij zelf ook dat zijn hond niet te vertrouwen is met andere dieren, waarom laat hij hem dan los?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 21 Sep 2013 11:41

Re: Onze kat...

Ayla schreef:Nou ff een update. Aangifte kunnen we inderdaad niet doen, want er is geen sprake van een strafbaar feit. En volgens mevrouw de politie "konden we toch genoeg gratis katten ophalen" . Het is maar goed dat ik er niet bij zat, was het maar zo simpel.


Bah, wat een nare reactie van de politie. Krijg er kippenvel van. Alsof een kat maar een ding is die je zo weer kan vervangen..
Sterkte! :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 21 Sep 2013 11:50

Re: Onze kat...

Wat een opmerking inderdaad :(. Alsof het een 'ding' is wat je zo weer even vervangt.
Dieren worden vaak toch deel van je gezin, als je ze verliest doet dat enorm veel pijn, en dan neem je niet even weer een andere kat om de vorige te vervangen.
Sommige mensen :thumbdown:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Sep 2013 11:51

Re: Onze kat...

Heb ik het gemist of ben je die man zelf nog steeds niet tegen gekomen? Ik vind die reactie van de politie echt belachelijk. Hoezo weinig inlevingsvermogen :confused:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Sep 2013 13:18

Re: Onze kat...

Nee we hebben hem nog niet Maddie. Ik kan/mag zelf ook niet ver of veel lopen dat werkt ook niet mee. Misschien zo ff met dochter naar de kinderboerderij, kijken of ik hem dan zie.
<<

Anoniem305

Bericht 21 Sep 2013 14:09

Re: Onze kat...

Wat een nachtmerrie! Sterkte.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Sep 2013 15:09

Re: Onze kat...

Nou ik ben net heen en weer gestrompeld, en iemand aangesproken. Hij vertelde dat deze meneer vaak tussen 5 en 6 wandeld met de hond dus ik stuur straks vriend ff om een rondje te fietsen misschien ziet hij hem.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Sep 2013 16:02

Re: Onze kat...

Nou ik hoop dat je vriend hem tegen komt vanmiddag!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Sep 2013 03:53

Re: Onze kat...

Wat ontzettend naar/verschrikkelijk om zoiets mee te maken! Wat een ontzettende kl*te reactie van die agent om dat zo te zeggen. Een beetje begrip is wel op zijn plaats! Ik zou hier ontzettend boos over zijn, zo'n reactie. In ieder geval nog heel veel sterkte. Je kat is niet zomaar voor een ander kitten te vervangen, wat denkt die agent wel niet? Bah wat een slechte reactie van die agent.
Afbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 22 Sep 2013 08:05

Re: Onze kat...

Hij is niet meer weg geweest maar ik mag volgende week weer meer lopen dus dan ga ik ook op pad...

M-G daarom had ik er ook niet bij moeten zijn... Ik durf normaal niet snel wat te zeggen maar deze opmerking schoot me heel verkeerd toen vriend het vertelde!
<<

Anoniem7

Bericht 22 Sep 2013 09:00

Re: Onze kat...

Waarschijnlijk heeft die agent nooit zelf huisdieren gehad, en kan hij/zij (dacht dat je zei dat het een zij was, maar weet het even niet meer zeker :razz: ) zich daarom niet inleven in het verlies van een kat. Wel een kutopmerking, dat zeker.
Ik hoop dat jullie de hondeneigenaar nog tegenkomen! Is de kans niet aanwezig dat hij de bui al voelt hangen en voortaan een andere looproute neemt?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Sep 2013 16:12

Re: Onze kat...

Steep schreef:He.. hoe kan dat nou? Als ik een kras op je auto maak dan kun je wel aangifte doen, maar als mijn hond jou kat doodbijt niet? Hoe krom is dat? Gadverdamme wat treffen jullie nare, niet meelevende mensen! Je gaat toch niet zo ff een nieuwe kat halen? Waar slaat dat op?


Euh.. nee, kon dat maar. Dan was het probleem wat ik nu heb met een mevrouw een stuk makkelijker op te lossen.

Verder, wat een wijf zeg, bij de politie.
Ik zou het 0900 nummer bellen en de situatie nog eens uitleggen, de hond liep immers los. Of moet iemand op heterdaad betrapt worden om daarvoor een bekeuring te krijgen?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 22 Sep 2013 16:47

Re: Onze kat...

Weet ik niet Lejow, hier in het park wordt het ook wel getolereerd door iedereen. Als de gemeentepolitie je betrapt ben je de sjaak, maar zo door andere hondeneigenaren wordt er eigenlijk nooit wat van gezegd.
<<

Anoniem73

Bericht 22 Sep 2013 17:03

Re: Onze kat...

Wat erg ayla...heel veel sterke :(

Op onze kat hebben ze eens geschoten met een luchtbuks. Gelukkig wel overleefd maar had ook erg af kunnen lopen.

Ik hoop voor jullie dat het 'goed' afloopt.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 22 Sep 2013 17:11

Re: Onze kat...

Wat die mevrouw bij de politie zegt klopt wel wat betreft de 'vernieling' Een strafbaar feit kan alleen maar gepleegd worden door een mens en dit is gepleegd door een hond. Wellicht kan de politie in samenwerking met de gemeente wel kijken of deze hond aangemerkt kan worden als gevaarlijke hond. Ze kunnen de eigenaar dan bv een aanlijn en muilkorf gebod opleggen. Wil je dat in gang zetten moet je alleen wel eerst achterhalen wie de eigenaar is.

De opmerking van de politie over een nieuwe kat ophalen is idd niet netjes en ik zou er ook overna denken om een klacht over in te dienen.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 22 Sep 2013 20:02

Re: Onze kat...

Ja de eigenaar achterhalen willen we sowieso, ongeacht wat hij zegt/doet. Ik wil echt weten of hij haar heeft gezien.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 10 Okt 2013 20:36

Re: Onze kat...

Nou eindelijk een update. Ik heb de betreffende man gezien en aangesproken van de week, en zojuist zijn vriendin gesproken. Ze liep over van de sorry en ik vind het zo erg en rot, best sneu. Ik zeg ook ik heb geen zin in een welles nietes spelletje, het is nou eenmaal gebeurt. Heel erg k*t maar het risico als je de kat los laat lopen. Ze heeft zonder problemen haar gegevens gegeven en morgen ga ik even de verzekering bellen hoe en wat. Zij zou haar verzekering ook bellen. Ik heb nu ook het gevoel dat ik het afgesloten heb, de man was zich van geen kwaad bewust, nouja toe maar, dat kan. Wij hebben niet gezien dat hij Basje heeft zien liggen, en ik wil niet vals beschuldigen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Okt 2013 09:26

Re: Onze kat...

Wat een naar verhaal. Wel fijn dat zijn vriendin in ieder geval wil mee werken, ook al heb je daar jullie kat helaas niet mee terug.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 11 Okt 2013 15:57

Re: Onze kat...

Fijn dat je het nu een beetje hebt kunnen afsluiten! Je hebt je kat er inderdaad niet mee terug maar je weet nu in ieder geval iets meer. En fijn dat zijn vriendin haar gegevens wilde geven!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Okt 2013 16:50

Re: Onze kat...

Fijn dat er goed gereageerd was en dat je het kan afsluiten. Hoewel het gewoon heel pijnlijk blijft natuurlijk!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers