Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

<<

Anoniem112

Bericht 09 Sep 2014 08:31

Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Mijn zoontje is vier en zit vanaf april op school, de eerste weken voor de zomervakantie liet ik hem gerust middags thuis of een dag tussendoor als hij erg moe was, of als het bloedje heet werd gingen we naar het strand.
Nu na de zomervakantie gaat hij hele dagen, dit gaat goed.
Maar nu is hij al voor de tweede dag ziek thuis, vorige week donderdag is hij thuis gebleven en vanmorgen heb ik m weer ziek gemeld.. Hij heeft al sinds vorige week oorpijn en een flink loopoor, vanmorgen was hij al vroeg op en deed zijn oor weer zo'n pijn, hij heeft verder geen koorts en speelt gewoon maar zijn oor loost nog veel rommel en ik vond m niet fit genoeg om hem te laten gaan.

Hoe zijn jullie hierin, waar ligt voor jouw de grens?
<<

Anoniem115

Bericht 09 Sep 2014 08:45

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Zo lang Ruben geen koorts heeft en niet overgeeft gaat hij gewoon heen.
Gaat het niet dan bellen ze wel
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 09 Sep 2014 08:50

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

De oudste blijft pas thuis als ze echt ziek is, dus koorts en overgeven.

Toen ze net op school kwam met 4 jaar, hield ik haar ook sneller thuis. Ze was helaas ook vaak ziek. Als er een virus in de klas was, dan had J. hem ook.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Sep 2014 08:55

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik zou denk ik met 4 jaar ook nog wel wat makkelijker zijn. Naarmate ze wat ouder worden, zou ik wel wat minder makkelijk worden. Ze moeten natuurlijk ook niet leren dat ze met elk wissewasje thuis kunnen blijven. Maar ik denk dat dat vanzelf gaat.
<<

Anoniem112

Bericht 09 Sep 2014 09:19

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Maar koorts hebben is toch geen graadmeter? Je kunt goed beroerd zijn zonder koorts toch?

Vroeger was mijn moeder hier heel streng in, geen koorts betekende gewoon maar school.. Ik was soms echt flink beroerd maar moest toch gaan.

Ik ben zelf ook geen "flauwe moeder" maar als hij aangeeft oorpijn te hebben incl loopoor maar geen koorts dan vind ik dat echt wel ziek zijn zeg maar.
Vanmiddag mogen we naar de kno arts hopelijk kan die wat voor hem doen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Sep 2014 09:33

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

ik zou dat ook doen hoor Annemijn! R. heeft nog nooit koorts gehad maar heeft wel een keer buikgriep gehad en laatst was ze ook 1 dag echt ziek.

Je voelt denk ik zelf wel aan of je kind ziek is. En soms is het ook lekker om een dagje thuis te hangen toch? Ze zijn nog klein en moeten al zoveel.
<<

Anoniem92

Bericht 09 Sep 2014 09:37

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Denk dat het ook wel heel erg scheelt of je de mogelijkheid hebt je kind thuis te laten.
L. heeft niet heel vaak iets, maar als ze echt niet meer in staat is om leuk te doen en zichzelf in de weg zit, dan laat ik haar denk ik thuis. Natuurlijk als ze hoge koorts heeft, of er is iets anders aantoonbaars mis, dan ook, als de mogelijkheid er is.

Ik heb er bewust voor gekozen wat minder te gaan werken, en meer thuis te zijn voor de kids. Voorheen had mijn vriend het een stuk makkelijker met thuis kunnen blijven (en meer vrije dagen) dan nu.
<<

Anoniem112

Bericht 09 Sep 2014 09:40

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ja Parel dat heb je een punt, ik werk momenteel niet dus ik heb gelukkig die mogelijkheid.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 09 Sep 2014 10:15

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik ben daar heel makkelijk in. Als ze een baaldag hebben blijven ze thuis, maar dat komt praktisch niet voor en voor die enkele keer heb ik er geen moeite mee.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 09 Sep 2014 10:16

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik vind het als leerkracht soms erg vervelend als kinderen naar school worden gestuurd terwijl ze echt niet fit zijn en in de klas tot niets komen. Daar zou ik dan ook naar kijken.... Kan hij op school goed de dag doorkomen en ook wat opsteken daar? Of zal hij alleen maar vermoeider thuiskomen terwijl hij de energie hard nodig heeft?
2014 2016 2019
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 09 Sep 2014 10:20

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Bij ons zal hij wel snel gaan, want wij moeten werken.
Natuurlijk geef ik dan aan bij de juf als het niet wil, dat ze moet bellen.

Natuurlijk als hij warm aan voeld of hij moet overgeven gaat hij niet.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 09 Sep 2014 10:21

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

D is net 4 als de baby komt, ze mag dan per dag beslissen wat ze wil van ons in de kraamweek en de week erna.

Als ze ziek is blijft ze wel thuis of als ze echt zo vermoeid is maar volgens mij heb je als ouder snel genoeg door wanneer je kind te ziek is voor school en wanneer niet.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 09 Sep 2014 10:23

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik ben daar heel makkelijk in, te moe of niet helemaal fit vind ik een goede reden om een dagje rustig aan te doen. Ik heb J gister thuis gehouden omdat ze hartstikke moe was. Nu is ze pas net 4 en moet nog super wennen aan school dus logisch dat ze moe is maar ik denk dat ik dat over 2 jaar bijvoorbeeld ook nog zou doen. Als ze zo moe zijn dat ze amper hun ogen open kunnen houden of zicht totaal niet lekker voelen zonder dat er een 'echte' oorzaak is zou ik haar toch thuis houden. Liever dan een dagje thuis en daarna weer fit naar school dan door laten lopen en dat ze dan een tijdje later echt goed ziek worden en veel langer thuis moeten blijven.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

3Musketiers

Noob

Berichten: 56

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:13

Bericht 09 Sep 2014 10:50

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Als ze koorts hebben, overgeven, of als ik merk dat ze zich niet lekker voelen.

Nu is de oudste toevallig een dag thuis, die heeft gistermiddag op school overgegeven. Verder niet meer gespuugd, maar wel de halve nacht wakker geweest en nog niet helemaal fit, dus vandaag is hij thuis omdat hij ook moe is, maar morgen gaat hij waarschijnlijk gewoon weer naar school.

Ik hoor weleens verhalen dat mensen hun kind van 4 niet naar school doen om een dagje naar de Efteling te gaan ofzo omdat het dan zo lekker rustig is. Maar dat heb ik niet gedaan bij de oudste en doe ik nu ook niet bij de middelste. Ze blijven alleen thuis als ze ziek zijn, anders gaan ze gewoon naar school.
Afbeelding

Zoon 2008, Dochter 2010, Dochter 2013
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 09 Sep 2014 10:58

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik heb J. vanochtend wel naar school gebracht, maar ze was ontzettend moe. Ze kon heel moeilijk wakker worden, terwijl ze normaal als ze haar ogen open heeft naast haar bed staat. Ze deed zelfs geïrriteerd haar lamp weer uit, deur weer dicht en is weer in bed gekropen.

Wil haar ook niet te gemakkelijk thuis houden, maar heb nu toch wel met haar juf afgesproken dat ze waarschijnlijk vanmiddag thuis blijft.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem112

Bericht 09 Sep 2014 11:16

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Voor een dagje Efteling, een vakantie en weekend weg houd ik hem dus wel lekker thuis nu hij vier is, nu kan en mag het nog, met vijf is dat dus over!
<<

Anoniem73

Bericht 09 Sep 2014 12:29

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Niet mits ze echt ziek is of heeeel moe.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Sep 2014 12:40

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Annemijn schreef:Maar koorts hebben is toch geen graadmeter? Je kunt goed beroerd zijn zonder koorts toch?

Vroeger was mijn moeder hier heel streng in, geen koorts betekende gewoon maar school.. Ik was soms echt flink beroerd maar moest toch gaan.

Ik ben zelf ook geen "flauwe moeder" maar als hij aangeeft oorpijn te hebben incl loopoor maar geen koorts dan vind ik dat echt wel ziek zijn zeg maar.
Vanmiddag mogen we naar de kno arts hopelijk kan die wat voor hem doen.


Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelden koorts, ik heb middenoorontsteking gehad en bronchitis, allemaal zonder koorts. Ik vind het raar om een kind dat overduidelijk ziek is toch naar school te sturen, alleen omdat het getalletje op de thermometer niet hoog genoeg is. Zonder koorts kan je net zo beroerd zijn als met koorts, beroerder zelfs.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Sep 2014 12:41

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik ga waarschijnlijk nog wel een keer met mijn dochter naar Disneyland Parijs dit schooljaar en dat zal dan ook buiten de schoolvakanties zijn, maar dat is in goed overleg met de school en ruimschoots van tevoren gepland. Het is niet zo dat ik haar thuis zou houden omdat het zulk mooi weer is en ik spontaan besluit een dagje naar een pretpark te gaan. Ik zie daar geen kwaad in als de school het ermee eens is, zij weet niet eens dat het officieel geen vrije dagen zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem255

Bericht 09 Sep 2014 15:33

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik ben daar heel makkelijk in.
Ze kan nooit zo vroeg in slaap komen. Soms 21u maar van de week was het 23u.
Dan laat ik haar lekker uitslapen en breng haar daarna naar school.
Anders hangt ze er de hele dag maar als een dweil bij.

Voelt ze zich niet lekker? Dan mag ze van mij kiezen.
Meestal wil ze wel naar school. Zoniet, dan blijft ze thuis. Ik heb ook weleens gehad dat ze dan in de middag toch wilde gaan.
Dan bel ik de juf op en breng ik haar alsnog.

In november gaan we drie dagen naar Disney dus dan gaat ze ook niet.
<<

Anoniem97

Bericht 09 Sep 2014 15:40

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Nu hij 4 is ben ik nog heel makkelijk en blijft hij gerust thuis. Maar straks als hij 5 is en leerplichtig dan wordt het wel lastiger en blijft hij alleen thuis als hij ziek is ( en dat is wanneer hij dus echt niet fit is, niet persee wanneer hij koorts heeft of iets)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Sep 2014 17:08

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Voor ons is wel of geen koorts ook geen graadmeter. Wij volgen meestal ons eigen gevoel. Of we vragen hem zelf wat hij wil. Hij is dol op school dus hij zal waarschijnlijk pas thuis willen blijven wanneer hij zich echt niet goed voelt.

Een tijdje geleden hebben we hem van school moeten halen vanwege erge oorpijn. Hij had toen ook hoge koorts. De volgende dag voelde hij zich al veel beter en had hij geen koorts meer, maar hebben we hem nog wel een dagje thuis gehouden. Kon hij even bijtrekken en goed opknappen. Hij is vanaf dag een fulltime naar school gegaan, dus we maken ons er niet druk om dat hij dan een extra dagje thuis blijft.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Sep 2014 18:27

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Als mijn dochter ziek of niet lekker is blijft ze thuis, als ze heel moe is houd ik haar nu niet meer thuis, dat laat ik haar 's middags niet afspreken en gaat ze 's avonds vroeg naar bed. Toen ze nog 4 jaar was hield ik haar ook thuis als ze heel moe was (dat is maar 2 keer een middag voorgekomen).
Toen ze 4 jaar was is ze op de verjaardag van mijn zoon een keer een dag niet naar school geweest omdat we toen naar de dierentuin gingen.
<<

Anoniem136

Bericht 09 Sep 2014 18:50

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik laat ze eigenlijk bijna nooit thuis of ze moeten echt koorts hebben of overgeven. Als ik twijfel geef ik het altijd even aan bij de juf maar ben nog nooit gebeld. Ik vind het ook lastig te beoordelen in dat uurtje voor school hoor.
<<

Anoniem127

Bericht 09 Sep 2014 23:15

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Mijn dochter is steeds nog moe van school. Dus ik houd haar geregeld thuis om een dag bij te slapen. Ziek is ze tot nu toe niet geweest maar als ze aangeeft zich echt niet lekker te voelen, kan ze thuis blijven.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers