Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

<<

Anoniem73

Bericht 10 Sep 2014 10:21

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Toevallig mocht ze vandaag thuis blijven. Ze was zo moe. Arm ding.
<<

Anoniem74

Bericht 10 Sep 2014 10:24

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Dag 1 is hij alleen in de ochtend geweest. Daarna volle dagen. Hij is wel erg moe, maar ik ben bang dat wanneer ik hem 'gewoon' thuis laat, hij de volgende dag weer thuis wil blijven. Ben heel erg blij dat hij nu met plezier naar school gaat, dan de weekenden maar even afzien.

Als hij ziek oid is, laten we hem wel thuis ja.
<<

Fiene

Bericht 10 Sep 2014 11:24

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik ben daar eigenlijk erg makkelijk in. Ik hou hem niet thuis voor iedere scheet natuurlijk maar niet fit of enorm moe dat is voor mij ook een reden om hem lekker thuis te laten. Juist omdat ik zelf ook te vaak gezien heb dat zieke kinderen naar school moeten vd ouders omdat zij moeten werken. Een kind heeft er niets aan om ziek op school te zitten en kan ook nog eens anderen aansteken.
<<

Anoniem112

Bericht 10 Sep 2014 12:19

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Fiene schreef:Ik ben daar eigenlijk erg makkelijk in. Ik hou hem niet thuis voor iedere scheet natuurlijk maar niet fit of enorm moe dat is voor mij ook een reden om hem lekker thuis te laten. Juist omdat ik zelf ook te vaak gezien heb dat zieke kinderen naar school moeten vd ouders omdat zij moeten werken. Een kind heeft er niets aan om ziek op school te zitten en kan ook nog eens anderen aansteken.


Ja hier heb ik t ook al eens gezien, ik vind dat eigenlijk ook gewoon echt zielig... :( dan ga je toch met een rot gevoel werken lijkt mij
<<

Fiene

Bericht 10 Sep 2014 18:50

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Annemijn schreef:
Fiene schreef:Ik ben daar eigenlijk erg makkelijk in. Ik hou hem niet thuis voor iedere scheet natuurlijk maar niet fit of enorm moe dat is voor mij ook een reden om hem lekker thuis te laten. Juist omdat ik zelf ook te vaak gezien heb dat zieke kinderen naar school moeten vd ouders omdat zij moeten werken. Een kind heeft er niets aan om ziek op school te zitten en kan ook nog eens anderen aansteken.


Ja hier heb ik t ook al eens gezien, ik vind dat eigenlijk ook gewoon echt zielig... :( dan ga je toch met een rot gevoel werken lijkt mij


Ik vind het zo zo zielig. Staat er een kind met wit gezichtje voor je neus met de mededeling van ouder; ja ze heeft NET nog gespuugd maar wilde zo graag naar school..jaja zoiets ja.

Wanneer een kind echt ziek oogt, vraag ik de ouders dan ook vriendelijk doch dringend kind weer mee te nemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Sep 2014 18:53

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Dat is wel heel bizar, je kind naar school brengen als hij of zij net gespuugd heeft.

Maar goed, ik vind het ook echt zielig als kinderen standaard naar school moeten als ze geen koorts hebben en niet overgeven, al voelen ze zich voor de rest duidelijk beroerd. Het verbaast me ook echt dat zoveel ouders die regel hanteren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 10 Sep 2014 18:55

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik stond er ook echt van te kijken. Ik snap ook best wel dat het enorm lastig is, dat vind ik zelf ook, wanneer je kind ziek is en je moet zelf werken. Maar om je zieke kind dan toch maar naar school te sturen..werkelijk dat snap ik niet.

Wanneer het bij ons gebeurd hebben we ook echt een probleem. Ik kan zelf met geen mogelijkheid daarvoor thuisblijven dus het is in dat geval altijd man die iets moet regelen.

Overigens doet een collega van man het regelmatig op het dagverblijf wanneer haar kinderen ziek zijn toch brengen, ik vind het echt niet kunnen. Ze worden dan ook regelmatig opgebeld om kind te halen, net goed denk ik dan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Sep 2014 18:57

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ik heb dat ook wel eens meegemaakt toen ik nog studeerde en invalwerk deed op kinderdagverblijven, toen was er een zielig hangerig jongetje dat door de moeder werd gebracht terwijl zij nota bene vrij was ('Ik ga lekker winkelen,' zei ze), een paar uur later bleek hij koorts te hebben en moest hij weer worden gehaald, die leidsters zeiden dat ze hem die week al meerdere keren had gebracht en dat hij dan na een paar uur weer opgehaald moest worden. Dat vond ik echt zo idioot. Helemaal dat het dus al de zoveelste keer was en dat zij zelf vrij was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem74

Bericht 10 Sep 2014 19:00

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Toch vind ik dat er een groot verschil is tussen een opvang, en school.
Een kdv cq gastouder heeft een verzorgende rol, school niet.

Ik ben ook weleens door het kdv gebeld dat de jongste zich niet fit voelde en verhoging had. Ze gaven zelf aan dat het rustig was op de groep, en dat hij lekker op schoot zat.
Ik maak dan mijn werkzaamheden af, en ga iets eerder weg. Maar ik kan dan ook niet huppa toedeloe de auto in springen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Sep 2014 19:00

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Bij Ezra vind ik het trouwens wel enorm moeilijk, hij kan 's ochtends gewoon vrolijk zijn en de rest van de dag niet fit blijken, of andersom, dat hij 's morgens wat humeurig is en dat er daar niks aan de hand is. Hij heeft ook een vrij hoge pijngrens, soms heeft hij 's ochtends geen trek in eten of drinken maar om tien uur wel en dan eet hij de rest van de dag prima, dus het is heel moeilijk inschatten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Sep 2014 19:04

Re: Wanneer laten jullie je kind thuis van school?

Ig-Nore schreef:Maar ik kan dan ook niet huppa toedeloe de auto in springen.


Als je kind echt ziek is en zij aangeven dat hij gehaald moet worden zal je wel moeten, lijkt mij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron