Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lust jij alles?

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Sep 2014 16:45

Re: Lust jij alles?

Wat ik bij andere mensen voorgeschoteld krijg eet ik eigenlijk allemaal gewoon, tot nu toe nog niet echt iets tegen gekomen wat ik echt niet lust, wel wat ik minder lekker vind.
Alleen eet ik geen honing en ananas maar dat is i.v.m. allergie en niet omdat ik het niet lust.

Er zijn wel wat dingen die ik niet lekker vind en nooit zelf zou klaar maken, zo vind ik rauwe haring geen succes en champignons niet lekker. Bij beide zit dat hem niet zozeer in de smaak, maar veel meer in de structuur en het mondgevoel. Ook ben ik niet dol op kidneybonen, bruine bonen, witte bonen in tomatensaus e.d.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem185

Bericht 09 Sep 2014 16:52

Re: Lust jij alles?

Francaise schreef:Nee, ik heb met heel veel geuren en structuren moeite. Kaas, ei, kip en aardbeien komen hier het huis niet eens in want dan hang ik gelijk boven de wc.

Oei dat lijkt me lastig met zulke 'standaard' producten.

Ik lust best veel, maar heb vanavond ontdekt dat ik ongefrituurde Vietnamese springrolls niet lekker vind. Althans die ze in dit restaurant serveerden. Verder wordt ik niet blij van mosselen. Er zijn heel wat dingen die ik niet lekker vind, maar wel op zou eten, alleen mosselen laat ik echt staan.

Ik lust trouwens wel meelwormen en sprinkhanen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 09 Sep 2014 18:41

Re: Lust jij alles?

Ik lust geen olijven en ook geen ananas, ook ben ik niet dol op meloen. Verder eet ik niet alle soorten vlees.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem152

Bericht 09 Sep 2014 18:55

Re: Lust jij alles?

Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik best een lastige eter ben. Qua groenten valt het nog wel mee, daar lust ik er best veel van, maar spaghetti, macaroni en andere pastasoorten lust ik echt niet. Door de structuur ervan krijg ik het niet door mijn keel. Dit geldt ook voor champignons. Met uien maak je me ook niet gelukkig.
<<

Anoniem88

Bericht 09 Sep 2014 19:08

Re: Lust jij alles?

Nee, ik lust niet alles, maar wel veel. Ik ben vooral een moeilijke eter als het om vlees of vis gaat. Ik probeer bijna alles overigens wel, ik ben niet van 'wat de boer niet kent...' Hoewel ik kluifvlees, kip met vel, vlees met vetflubbers en schaal- en schelpdieren gewoon echt niet fijn eten vind.

En soms ben ik heel stoïcijns, koffie, roggebrood en ei vond ik voorheen zo verschrikkelijk vies, maar dat wil ik gewoon lusten. Ik wil koffie gewoon lekker vinden omdat ik dat zo 'gezellig' vind ruiken. Koffie lust ik inmiddels redelijk, mede dankzij de Starbucks :love: Ik wil roggebrood lekker vinden, mijn vader at/eet dat altijd met kaas en het leek me gewoon zo fijn gezond en vullend. Roggebrood vind ik inmiddels heerlijk. Met beide dingen heb ik het gewoon steeds weer geprobeerd en kwam ik steeds weer van een oude kermis thuis, maar uiteindelijk, ineens vond ik het best goed te doen. Alleen met ei wil dat nog niet lukken. Het lijkt me zo lekker makkelijk. Even een eitje/omeletje bakken en klaar. Maar dat vind ik gewoon echt niet lekker. Een groenteomelet met heel veel groenten en tuinkruiden lust ik nog wel enigzins. Maar gekookt ei vind ik bijvoorbeeld echt niet te eten. Al ben ik inmiddels wel zo ver dat ik het er niet meer uit via als het -onverwachts- ergens door zit. Als ik van tevoren weet dat het erin zit eet ik het niet.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Sep 2014 19:10

Re: Lust jij alles?

Leuk, zoveel reacties! Het is inderdaad misschien wel een lastige vraag, zo eet ik bijvoorbeeld ook geen meelwormen, slakken, sprinkhanen e.d. Dus ik lust niet 'alles'. Maar in mijn vriendenkring zijn ook geen mensen die mij zoiets zullen voorschotelen denk ik. Ik lust ook vrijwel 'alles', er zijn wel dingen die ik minder lekker vind of zelf nooit zou klaar maken maar die ik wel uit goed fatsoen zou opeten. Zo ook bijvoorbeeld in een chique restaurant, ik vertrouw er dan maar altijd op dat ze het lekker klaarmaken dus eet het gewoon op. Maar ik ken ook mensen die gewoon uit principe of uit angst dingen niet eten, dat vind ik dan zo flauw.

Nu ik jouw bericht lees Dundas, koffie vind ik echt vies smaken, zo ook koffiesnoepjes, koffieijs etc.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Sep 2014 19:14

Re: Lust jij alles?

Dundas schreef:Koffie lust ik inmiddels redelijk, mede dankzij de Starbucks :love:


O, ik lust wel ijskoffie (frappuccino), heel erg graag zelfs, maar aan hete koffie kan ik nog steeds niet wennen. Ik vind het stom genoeg smaken naar opgewarmde ijskoffie.

Ik heb één keer een echt lekkere koffie gedronken, warm dus, dat was in Portugal. Koffie verkeerd met heel veel melk, dus ook wel echt 'beginnerskoffie', maar zwarte koffie zie ik mezelf sowieso voorlopig niet drinken. Dat blijft dan voorlopig wel bij cappuccino of latte.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem273

Bericht 09 Sep 2014 19:44

Re: Lust jij alles?

Ik lust bijna alles wel. Ik eet alleen geen vlees en dat geef ik ook altijd door. Dat zou ik nooit eten, ook niet bij iemand anders.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Sep 2014 20:03

Re: Lust jij alles?

Poubelle schreef:
mzcharlotte schreef:Balken-wát? Ik lust nagenoeg alles om on-topic te blijven.


Haha dit maakte mijn oma vroeger altijd, volgens familierecept. Ik vind het ook niet lekker.


Moet ik blij zijn dat de kookkunwten van mijn grootouders en ouders zo'n beetje stoppen bij de bekende prakkies en hier en daar een wereldgerecht? :P :laughcry:
L2014 & H2017
<<

Anoniem131

Bericht 09 Sep 2014 20:36

Re: Lust jij alles?

Lampenkapje schreef:
Francaise schreef:Nee, ik heb met heel veel geuren en structuren moeite. Kaas, ei, kip en aardbeien komen hier het huis niet eens in want dan hang ik gelijk boven de wc.

Oei dat lijkt me lastig met zulke 'standaard' producten.

Ik lust trouwens wel meelwormen en sprinkhanen.

Die laatste lust ik dan weer wel. Escargots ook en ik hou van vis en wild.

Iedereen in mijn omgeving weet dat ik zo'n zeur ben met eten. Ik doe echt m'n best met structureren maar ik weet niet hoe ik dat moet 'oefenen'. Salades zijn ook doodeng. Ik wil gewoon een soort eten in mijn mond. Ik eet wel gevarieerd, hoor.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Sep 2014 23:13

Re: Lust jij alles?

Ik lust geen rode kool en geen vis. Dat laatste geef ik meestal wel door als ik ergens ga eten. Rode kool wordt niet zo snel gemaakt. (Al is mijn schoonmoeder er dol op. Maar zij weet nu ook dat ik het niet lekker vind)
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem127

Bericht 09 Sep 2014 23:19

Re: Lust jij alles?

Ik eet geen vlees maar dat is geen kwestie van niet lusten. Verder zijn er voor zover ik me nu kan bedenken geen dingen die ik echt niet eet / lust. Wel vind ik een maaltijd gekookte aardappelen met bijvoorbeeld boontjes of spruitjes erbij echt niet goed te pruimen, maar het is is ook niet zo dat ik het niet naar binnen krijg.
<<

Anoniem286

Bericht 10 Sep 2014 09:50

Re: Lust jij alles?

Ik lust heel veel, ik vind het niet allemaal even lekker. Ik ben geen moeilijke eter en probeer altijd alles. Ik heb wel een aantal jaren geen ham gegeten, dit omdat ik eens bedorven ham op had en toen ziek werd. Ik werd toen al misselijk bij de gedachte. Inmiddels eet ik dat weer wel.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 10 Sep 2014 10:09

Re: Lust jij alles?

Koriander vind ik echt niet lekker. Wat Marin ook al zegt, het smaakt mij naar zeepsop. Als het door een gerecht verwerkt zit dan kan dat echt mijn maaltijd verpesten. Ik heb 1 vriendin die graag met koriander kookt, en tegen haar zeg ik ook maar gewoon dat ik het niet lekker vind, dan houdt ze er rekening mee. Verder meld ik het nooit en ik eet ook gewoon wat de pot schaft als ik ergens ga eten.

Verder heb ik behoorlijk veel leren eten in de afgelopen jaren. Mijn moeder vindt veel dingen niet lekker en maakte ze dus ook nooit klaar. Of altijd op dezelfde manier. Zo kookte ze de bloemkool altijd overgaar met zo'n kaassausje. Ik vond het op die manier echt niet lekker, maar bloemkool in een curry, of met kikkererwten uit de oven vind ik heerlijk. Venkel lust ik rauw bijvoorbeeld ook niet, maar ik vind het gestoomd of uit de oven wel weer lekker.

En ik houd ook niet van bewerkt vlees. Dingen als zigeunerschnitsels, boomstammetjes (die eet ik trouwens echt niet. Ook niet als iemand het me voor zou zetten), Gelderse schijven, etc.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Sep 2014 10:25

Re: Lust jij alles?

Wat grappig dat meerdere mensen dat met koriander hebben. Dat heb ik niet eerder gehoord. Ik proef dat zelf niet zo.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Sep 2014 15:42

Re: Lust jij alles?

Ik vond koriander ook altijd naar zeep smaken maar gek genoeg kan ik het sinds een jaar wel waarderen!
Verder vind ik bepaalde dingen niet per se lekker, maar kan het wel gewoon eten zonder moeilijk te doen.

Ik hou bijvoorbeeld niet van warm fruit door mijn eten, zoals ananas of perzik of rozijntjes maar zal het wel op eten.
<<

Fiene

Bericht 13 Sep 2014 20:53

Re: Lust jij alles?

Ik ben best een miep met eten, maar bij een ander eet ik overigens wel bijna alles hoor. Maar mosselen dat vind ik echt enorm smerig, en van pap ( daar moet ik echt van kokhalzen)
<<

Anoniem119

Bericht 13 Sep 2014 21:14

Re: Lust jij alles?

Jans schreef:Wat grappig dat meerdere mensen dat met koriander hebben. Dat heb ik niet eerder gehoord. Ik proef dat zelf niet zo.



Ja dat is genetisch bepaald, of je het naar zeep vindt smaken of niet.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Sep 2014 21:26

Re: Lust jij alles?

Ik lust veel maar niet alles. Mijn ouders eten heel vaak hele zure macaroni en goulash en dat vind ik echt echt echt niet lekker. Maar dat ligt meer aan het bereiden dan aan het eten.

Ik heb een aantal zomers in Zeeland gewerkt en daar heb ik echt geprobeerd om mosselen te leren eten maar zonder succes.

Ook is er een Surinaams drankje; Dawet, dat ziet er uit als fristi met brokken en lust ik ook echt niet. Uit beleefdheid drink ik het wel maar brrrrr niet met plezier.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem119

Bericht 13 Sep 2014 21:32

Re: Lust jij alles?

Oh bah Spencer dat met die brokken klinkt vies.
Het doet me denken aan een Bulgaars drankje Boza, gemaakt van mout. Echt heel heel vies.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 14 Sep 2014 09:19

Re: Lust jij alles?

Ik lust veel. Maar niet alles. Blauwe kaas en zuurkool kan ik echt niet eten. Daar ga ik van kokhalzen. Ik krijg dat gewoon niet weg.
10-08-2017 ♥
<<

ChiQ

Bericht 14 Sep 2014 09:31

Re: Lust jij alles?

Dawet? Dat is een kokosdrankje met kokosmelk ijsblokjes erin. Ik vind het lekker maar ik heb er nooit brokken in gevonden.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Sep 2014 09:33

Re: Lust jij alles?

Ja.

Vette vleesstukjes enzo niet. Maar ik vind dat eigenlijk ook geen voedsel.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Sep 2014 09:36

Re: Lust jij alles?

Ik vraag overigens altijd aan mijn gasten of ze dingen niet lusten, als ze komen eten. Om te voorkomen dat ze zonder iets te zeggen het eten goor vinden maar toch naar binnen werken haha.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Sep 2014 10:02

Re: Lust jij alles?

ChiQ schreef:Dawet? Dat is een kokosdrankje met kokosmelk ijsblokjes erin. Ik vind het lekker maar ik heb er nooit brokken in gevonden.



Het zijn blokjes van maizena, dat vind ik op internet. Lucky you dat je nooit op je drankje hebt moeten kauwen :ja:
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers