Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lust jij alles?

<<

Anoniem122

Bericht 09 Sep 2014 13:18

Re: Lust jij alles?

Cotton schreef:Mijn darmen kunnen niet goed tegen varkensvlees, dus ik eet het met mate. Als ik keuze heb, kies ik dus geen varkensvlees.



Logisch dan inderdaad.
<<

Anoniem173

Bericht 09 Sep 2014 13:28

Re: Lust jij alles?

Ik vind uien vies, of ze nou rauw of gebakken zijn ik krijg het gewoon niet weg!
Ik ben ook niet gek op vis, alleen gebakken visje of gerookte zalm kan ik wel waarderen. Met mosselen en schaaldieren moet je al helemaal niet aankomen.
En gekookte eieren ga ik echt van over mijn nek.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Sep 2014 13:34

Re: Lust jij alles?

Ik heb dat dus met lam. Brrr... als ik het al ruik ergens hoef ik het al niet. Ik vind de geur zo afstotend dat ik het echt echt niet weg krijg. En mijn lieve papa maar proberen.. 'dit is echt lekker' BRRR>. Mijn kamergenootje in Mexico had een tas ervan gekocht en de hele kamer stonk ernaar.

Maar ik vind het wel overdreven om te zeggen dat je 'alles' lust.. ik denk dat je dat moet nuanceren naar de meest gangbaere producten hier in Nederland. Er zijn tig voorbeelden te verzinnen die een normaal mens hier in Nederland niet lekker vind.

ZO vind ik escargots (slakken) wel erg lekker. Ik weet zeker dat er mensen hier tussen zitten die net 'alles' hebben gezegd, en die dat echt niet lekker vinden. Maakt ook niet uit, maar zo zijn er natuurlijk legio voorbeelden te vinden. En dan vind ik slakken nog niet zo exotisch ;-).

Maar goed.. de meest gangbare dingen in Nederland eet ik wel gewoon..
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2014 13:40

Re: Lust jij alles?

Slakken heb ik nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet of ik ze lust. Ik vind ze een beetje eng om te proberen, dus vandaar dat ik het niet weet, maar dat betekent niet dat ik het niet lust.

Staan eerlijk gezegd niet eens zo heel erg hoog op mijn lijstje van dingen proberen, terwijl ik inderdaad vrij veel wel probeer en lust.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Sep 2014 13:40

Re: Lust jij alles?

Nee, ik gruwel echt van wortels en doperwten en al helemaal in die combinatie. Alleen die geur al. :pale:
Verder zijn er nog wel dingen waar ik echt niet dol op ben maar die eet ik wel gewoon wanneer ik het voorgeschoteld krijg.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2014 13:45

Re: Lust jij alles?

Milady schreef:Nee, ik gruwel echt van wortels en doperwten en al helemaal in die combinatie. Alleen die geur al. :pale:


Maar bij zoiets vraag ik me dan af of dat niet aan de bereidingswijze ligt.Want bij de combi wortels & doperwten denk ik direct aan die zakjes of bonduelle blikjes die dan helemaal overgaar gekookt zijn. Nee, dan lijkt het me ook niet zo lekker.

Maar doperwten in een risotto bijvoorbeeld, of in de paella is al heel anders, vooral van die verse. Of geroosterde worteltjes met honing en tijm. Dat is iets heel anders dan die smeuige weeiige gekookte wortels.

Dat zeg ik ook altijd tegen mensen die spruitjes niet lusten. Oké, spruitjes hebben een redelijk uitgesproken smaak. Maar dat komt met name doordat ze vaak zo overgaar gekookt worden, waarbij die smerige geur vrij komt. Maar als je ze in halfjes snijdt en roerbakt in de wok, en dan met beetje balsamico en pijnboompitten, of met ketjap manis en sesamzaadjes heb je echt heerlijke groente, die totaal niet op de gekookte spruitprut lijkt. Vooral van die kleine stukjes spruitbladeren die dan helemaal carameliseren met die ketjap er op. Dat is echt niet te vergelijken vind ik.
<<

Anoniem125

Bericht 09 Sep 2014 13:47

Re: Lust jij alles?

Caro schreef:Maar ik vind het wel overdreven om te zeggen dat je 'alles' lust.. ik denk dat je dat moet nuanceren naar de meest gangbaere producten hier in Nederland. Er zijn tig voorbeelden te verzinnen die een normaal mens hier in Nederland niet lekker vind.

ZO vind ik escargots (slakken) wel erg lekker. Ik weet zeker dat er mensen hier tussen zitten die net 'alles' hebben gezegd, en die dat echt niet lekker vinden. Maakt ook niet uit, maar zo zijn er natuurlijk legio voorbeelden te vinden. En dan vind ik slakken nog niet zo exotisch ;-).

Maar goed.. de meest gangbare dingen in Nederland eet ik wel gewoon..

Ik heb natuurlijk niet ieder gerecht op aarde gegeten, maar ik heb eigenlijk nooit dat ik iets echt niet lust. Ik ben in veel landen wel geweest en eet dan ook altijd de lokale keuken. Natuurlijk zijn ook daar gerechten die ik ontzettend lekker vind en ook gerechten die me minder smaken. Maar ik vind dat nog iets anders dan echt niet lusten.

Ik vind escargots nou ook niet bepaald heel exotisch, ofzo. Die at ik al op mijn 6e toen we voor het eerst naar Frankrijk gingen en ik vond ze gelijk heerlijk. En tig voorbeelden die een 'normaal mens hier in Nederland niet lekker vindt', nu ga je ervan uit dat er zoiets bestaat als 'de Nederlander', met een bepaalde smaakontwikkeling, maar als je veel hebt gereisd, dan gaat dat natuurlijk al niet op.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2014 13:55

Re: Lust jij alles?

Dan ben je toch ook gewoon geen gemiddelde Nederlander? Dan klopt het alsnog wat ze zegt.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Sep 2014 13:56

Re: Lust jij alles?

Marin schreef:
Milady schreef:Nee, ik gruwel echt van wortels en doperwten en al helemaal in die combinatie. Alleen die geur al. :pale:


Maar bij zoiets vraag ik me dan af of dat niet aan de bereidingswijze ligt.Want bij de combi wortels & doperwten denk ik direct aan die zakjes of bonduelle blikjes die dan helemaal overgaar gekookt zijn. Nee, dan lijkt het me ook niet zo lekker.

Maar doperwten in een risotto bijvoorbeeld, of in de paella is al heel anders, vooral van die verse. Of geroosterde worteltjes met honing en tijm. Dat is iets heel anders dan die smeuige weeiige gekookte wortels.

Dat zeg ik ook altijd tegen mensen die spruitjes niet lusten. Oké, spruitjes hebben een redelijk uitgesproken smaak. Maar dat komt met name doordat ze vaak zo overgaar gekookt worden, waarbij die smerige geur vrij komt. Maar als je ze in halfjes snijdt en roerbakt in de wok, en dan met beetje balsamico en pijnboompitten, of met ketjap manis en sesamzaadjes heb je echt heerlijke groente, die totaal niet op de gekookte spruitprut lijkt. Vooral van die kleine stukjes spruitbladeren die dan helemaal carameliseren met die ketjap er op. Dat is echt niet te vergelijken vind ik.


Klopt ook hoor, thuis aten we iets te vaak wortels/doperwten uit blik. Als het ergens doorheen zit heb ik er geen problemen mee maar zo los krijg ik het dus echt niet weg.
Spruiten vind ik juist heerlijk. Inderdaad roerbakken en dan met een uitje en wat spekjes. Hmmm.
<<

Anoniem125

Bericht 09 Sep 2014 14:01

Re: Lust jij alles?

Jans schreef:Dan ben je toch ook gewoon geen gemiddelde Nederlander? Dan klopt het alsnog wat ze zegt.

Maar wat is dat dan 'de gemiddelde Nederlander'? Die bestaat toch gewoon niet. :eyes:
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2014 14:03

Re: Lust jij alles?

Nougat schreef:
Jans schreef:Dan ben je toch ook gewoon geen gemiddelde Nederlander? Dan klopt het alsnog wat ze zegt.

Maar wat is dat dan 'de gemiddelde Nederlander'? Die bestaat toch gewoon niet. :eyes:


Tuurlijk wel, alles valt te generaliseren. Dat zou jij toch moeten weten. ;)

http://www.holland.com/be_nl/pers-1/art ... oonten.htm
<<

Anoniem125

Bericht 09 Sep 2014 14:09

Re: Lust jij alles?

Ik heb juist het idee dat in Nederland steeds gevarieerder wordt gegeten. Ook in de winkels is het assortiment enorm gegroeid. En de mensen die ik ken hebben ook veel gereisd, dus kennen daar ook veel gerechten van. Maar ook in Nederland is het aanbod aan restaurants enorm, Thais, Chinees, Marokkaans, Turks, Italiaans, Spaans, echt iedere keuken ter wereld is wel vertegenwoordigd. Ze worden ook steeds beter en authentieker. Daarnaast houden de Nederlanders die ik ken zich steeds bewuster bezig met hun voeding. Dus nee, ik herken het absoluut niet. En ik ben toch best een gemiddelde Nederlander hoor, woon hier al mijn hele leven en mijn ouders en opa en oma's zijn ook allemaal Nederlanders.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 09 Sep 2014 14:14

Re: Lust jij alles?

Ik ben een vrij makkelijke eter. Bleekselderij en lever laat ik liever staan maar als het bij iemand in het gerecht zit verwerkt dan eet ik het wel op.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Sep 2014 14:40

Re: Lust jij alles?

Ik lustte vroeger ook erg weinig en vond dat op een gegeven moment ook voor schut worden. Daarbij kreeg ik toen ook net verkering met mijn vriend, hij wil juist alles proberen en proeven. Vanaf toen heb ik veel meer leren eten.

Ik hou nu nog steeds niet van de structuur van bruine bonen, helaas. Spruitjes vind ik niet lekker maar kan ik eten. In principe eet ik, als ik ergens anders eet, bijna alles wat mij voor geschoteld wordt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Sep 2014 14:44

Re: Lust jij alles?

Op zich liggen slakken hier volgens mij ook gewoon in de (grotere) supermarkt, ik vind dat ook niet heel exotisch. Ik heb ze zelf nooit gegeten, maar ik heb ook niet alle Hollandse gerechten gegeten die er bestaan. Ik heb ook nooit balkenbrij of zo gegeten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2014 14:45

Re: Lust jij alles?

Ik heb nog nooit hutspot op, haha.
<<

Anoniem108

Bericht 09 Sep 2014 15:14

Re: Lust jij alles?

Warme/gebakken banaan, ananas, gorgonzola, ansjovis en geitenkaas. De structuur in m'n mond en de smaak die erbij hoort vind ik heel vies. Maar goed, dit zijn op zich geen ingrediënten die mensen heel snel gebruiken.

Daarnaast ben ik allergisch voor kreeft en garnalen, terwijl ik het wel lust. Een heel groot plezier doe je me ook niet met varkensvlees bakken in roomboter. Dat drijft op m'n maag en gooi ik er weer uit na een paar uur.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Sep 2014 15:25

Re: Lust jij alles?

Balken-wát? Ik lust nagenoeg alles om on-topic te blijven.
L2014 & H2017
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 09 Sep 2014 15:27

Re: Lust jij alles?

Ik lust bijna alles. Als ik bij anderen ga eten, eet ik gewoon wat de pot schaft. Ik hou alleen minder van meloen, lever en tuinbonen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Sep 2014 15:39

Re: Lust jij alles?

Susan schreef:Op zich liggen slakken hier volgens mij ook gewoon in de (grotere) supermarkt, ik vind dat ook niet heel exotisch. Ik heb ze zelf nooit gegeten, maar ik heb ook niet alle Hollandse gerechten gegeten die er bestaan. Ik heb ook nooit balkenbrij of zo gegeten.


Ging maar om een voorbeeld :-). Maar je snapte me wel denk ik.. ik vind het gewoon altijd vrij overrated om te zeggen.. ik lust ALLES. Ja.. echt niet. Je lust het meeste, kan nooit alles hebben geprobeerd en er zijn vast producten op deze aarde die je niet lust. Dus vandaar.. ik hou van nuances ;-).

Ik heb ook veel geprobeerd, kom uit een gezin waarin culinair eten hoog op de agenda staat, heb veel geproefd, gereisd.. en nee.. ik vind echt niet alles lekker. Wel veel. Sta open voor veel verschillende soorten gerechten.. maar alsnog zeg echt niet dat ik ALLES lust.

Ohh ik zit nu aan traditionele Tsjechische wafeltjes. Had ik ook nog nooit gehad ;-)
<<

Anoniem304

Bericht 09 Sep 2014 15:42

Re: Lust jij alles?

Mijn schoonfamilie heeft ook wel eens (voor mij) vreemde dingen op tafel uit de Indische keuken. Bepaalde bijgerechten vind ik ook echt niet lekker, zoals tempeh (sojakoek). Maar goed, die kies ik dan gewoon niet.
<<

Anoniem156

Bericht 09 Sep 2014 16:10

Re: Lust jij alles?

mzcharlotte schreef:Balken-wát? Ik lust nagenoeg alles om on-topic te blijven.


Haha dit maakte mijn oma vroeger altijd, volgens familierecept. Ik vind het ook niet lekker.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 09 Sep 2014 16:14

Re: Lust jij alles?

Ik lust het meeste op paddenstoelen en geitenkaas na

(en ik ben vegetariër, dus vlees/vis eet ik zowieso niet)
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem131

Bericht 09 Sep 2014 16:22

Re: Lust jij alles?

Nee, ik heb met heel veel geuren en structuren moeite. Kaas, ei, kip en aardbeien komen hier het huis niet eens in want dan hang ik gelijk boven de wc.
<<

Anoniem86

Bericht 09 Sep 2014 16:44

Re: Lust jij alles?

Ik hoefde nooit spruitjes te eten omdat m'n beide ouders het niet lusten, dus nooit geprobeerd ook. En nu ik samenwoon wel eens gemaakt omdat m'n vriend het zo lekker vindt en ben ik het ook zeker gaan waarderen! Ik sta nu zelfs spruitjes stamppot te maken.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers