Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen?

Wat doe je?

Ik had bij het afrekenen al gevraagd of het zo wel klopt.
20
30%
Ik ga terug naar binnen om te zeggen dat het niet klopt.
1
2%
Ik laat het zo, heb veel geld bespaard, lekker toch.
35
53%
Ik laat het zo, maar voel me er wel een beetje rot om.
10
15%
 
Aantal stemmen : 66
<<

Anoniem75

Bericht 09 Sep 2014 13:50

Re: Wat zou jij doen?

ChiQ schreef:
Susan schreef:Inderdaad. Ik zal er waarschijnlijk ook nooit achterkomen als ik een euro te weinig heb teruggekregen, dan kan jij wel blijven volhouden dat dat wel zo is, maar ik kijk na het verlaten van de winkel niet meer naar de kassabon.


Maar wel als je er staat.. En ziet he zij slaat een product 2x aan? En dat is ook geheel normaal, dat je er wat van zegt.


Dat bedoel ik ook. Als je nog bij de kassa/winkel staat.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Sep 2014 13:52

Re: Wat zou jij doen?

Als ik bij de kassa sta ben ik mijn boodschappen aan het inladen, dan zie ik niet eens wat er gescand wordt.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Sep 2014 13:55

Re: Wat zou jij doen?

In de openingspost staat letterlijk: 'Buiten op de bon blijkt...' Het gaat hier dus om na het afrekenen, als het je achteraf pas opvalt. Ik vind het jammer dat er nu van alles bijgehaald wordt en dat daar dan conclusies uit worden getrokken. Als ik zie dat er te weinig of teveel wordt aangeslagen dan zou ik het zeggen, maar als het iets met kortingsacties is dan is de kans aanwezig dat ik het niet eens door heb en gewoon denk: oh, blijkbaar zat er meer korting op dan ik dacht. Of minder, want waarschijnlijk zou ik dat ook niet merken, ik ga nooit voor het afrekenen tot op de cent berekenen hoeveel korting ik zal gaan krijgen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 09 Sep 2014 14:00

Re: Wat zou jij doen?

Als ik aan de kassa sta let ik er ook niet op of iets dubbel wordt aangeslagen of niet, ben dan meestal druk met boodschappen in te laden. Maar meestal bekijk ik de bon naderhand wel even snel.

De oma van mijn vriend had een tijd terug 4 x mini botertjes gekocht maar aan de kassa werden er 44 aangeslagen, omdat ze gepind had had ze het niet direct door maar gelukkig bekeken zij en haar dochter de bon waardoor ze aan de balie geld terug kregen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

ChiQ

Bericht 09 Sep 2014 14:07

Re: Wat zou jij doen?

Susan schreef:In de openingspost staat letterlijk: 'Buiten op de bon blijkt...' Het gaat hier dus om na het afrekenen, als het je achteraf pas opvalt. Ik vind het jammer dat er nu van alles bijgehaald wordt en dat daar dan conclusies uit worden getrokken. Als ik zie dat er te weinig of teveel wordt aangeslagen dan zou ik het zeggen, maar als het iets met kortingsacties is dan is de kans aanwezig dat ik het niet eens door heb en gewoon denk: oh, blijkbaar zat er meer korting op dan ik dacht. Of minder, want waarschijnlijk zou ik dat ook niet merken, ik ga nooit voor het afrekenen tot op de cent berekenen hoeveel korting ik zal gaan krijgen.


Ik snap wel wat je zegt, maar je weet in zo'n topic toch wel dat er andere voorbeelden worden aangedragen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Sep 2014 14:08

Re: Wat zou jij doen?

Ik kocht een keer bij zo'n cadeauwinkeltje een beeldje voor mijn moeder voor 20 gulden (was nog in het guldentijdperk) en toen weigerde de pin omdat het saldo ontoereikend was. Ik kreeg toen meteen een sneer van de man achter de kassa, maar toen ik goed keek zag ik dat hij in plaats van 20 gulden 20.000 gulden had aangeslagen. Nog een geluk dat ik dat niet op mijn rekening had staan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Sep 2014 14:09

Re: Wat zou jij doen?

Haha Susan, 20.000 gulden! Jeetjemina, dat zou wel een heel gul cadeau geweest zijn voor je moeder. :wink:

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Sep 2014 14:11

Re: Wat zou jij doen?

Ja, maar ik ben wel bang dat ze het bedrag er niet van af zou zien, beetje treurige prijs/kwaliteitsverhouding, zo'n beeldje van Diddl voor 20.000 euro.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 09 Sep 2014 14:14

Re: Wat zou jij doen?

Elliot schreef:Haha Susan, 20.000 gulden! Jeetjemina, dat zou wel een heel gul cadeau geweest zijn voor je moeder. :wink:

Dit heb ik pasgeleden gehad! Ik was bij een boetiekje hier, ik had voor €430,- gewinkeld, toetst ze €4300,- in! En dat stond wel op mijn rekening... :palm: wat een gedoe! Duurde uiteindelijk zo'n 8 dagen voor ik t weer terug had, maar blij was ik niet, want veel meer geld stond er niet op en toen kwamen alle incasso's dus terug.. Pffff! Achteraf had ik er van de spaarrekening geld op moeten zetten maar ik had niet verwacht dat het zo lang zou duren. Ik let heel erg op nu voor ik op de 'ok' toets druk tijdens het pinnen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 09 Sep 2014 14:17

Re: Wat zou jij doen?

Wow Susan! Duur beeldje dan idd en dan geeft die man je ook nog een sneer, hij maakt een fout...

ChiQ, wat vervelend zeg! En dat het ook nog zolang heeft geduurd, wat een gedoe!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Sep 2014 14:20

Re: Wat zou jij doen?

Ik was wel benieuwd. Ik kan me nog een vorig topic herinnneren waarin bijna iedereen terug zou gaan of het direct zou zeggen. Nu staat er een poll en houdt 53% het wel voor zichzelf.

Dus. Ja de situatie is gebaseerd op waarheid, maar ik was ook wel benieuwd wat er zou gebeuren als er een poll staat die je dus anoniem kan invullen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 09 Sep 2014 14:26

Re: Wat zou jij doen?

Dat verschil tussen grote winkelketen en eenmanszaak is toch ook een flutargument. Bij een winkelketen worden veel meer fouten gemaakt dus naar verhouding is het verschil/tekort in omzet toch even groot..
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 09 Sep 2014 14:29

Re: Wat zou jij doen?

Elliot schreef:
ChiQ schreef:Ik vind t zo asociaal om het bij Gamma niet te doen, en bij een eenmaanszaak wel. Hoezo?! Hoezo ligt het aan de winkel waar je op dat moment bent? Jij bent toch altijd dezelfde ongeacht de winkel? Slecht hoor.

Waarschijnlijk omdat een grote keten als de Gamma het niet echt merkt als er iets verkeerd is aangeslagen. Op een jaaromzet van weet ik het hoeveel miljoen zal die 15 euro niet echt uitmaken. Maar bij een eenmanszaak ligt dat net wat anders.
Maar goed, ik zou het denk ik bij allebei niet zeggen, haha. Ik denk dan toch het meeste aan mijn eigen portemonnee. Als ik het al zeg dan is dat 'per ongeluk' (Huh? dat klopt toch niet?) uit reflex, niet omdat ik zo persé het volledige bedrag wil betalen vanuit gewetensoogpunt.


Precies wat Elliot zegt ja. De Gamma is een grote keten die dat niet merkt en het staat ook ver van mij af. Bij een eenmanszaak waar ik vaak kom is het gelijk veel persoonlijker en dan ben ik toch eerlijker.

Ik hou meestal wel globaal in de gaten of het klopt en ben ook wel eens naar servicebalie gegaan omdat bonuskaart korting niet berekend was. Daar heb ik gewoon recht op vind ik. Wat dat betreft ben ik wel egoïstisch maar ik voel mij er niet slecht door.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Sep 2014 14:30

Re: Wat zou jij doen?

Peyton schreef:Wow Susan! Duur beeldje dan idd en dan geeft die man je ook nog een sneer, hij maakt een fout...



Ja, op dat moment had hij nog niet gezien dat hij een fout had gemaakt, hij dacht dat ik gewoon geen geld op mijn rekening had.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 09 Sep 2014 14:33

Re: Wat zou jij doen?

Susan schreef:
Peyton schreef:Wow Susan! Duur beeldje dan idd en dan geeft die man je ook nog een sneer, hij maakt een fout...



Ja, op dat moment had hij nog niet gezien dat hij een fout had gemaakt, hij dacht dat ik gewoon geen geld op mijn rekening had.


Ik vind het niet netjes dat hij een sneer gaf. Verontschuldigde hij zich wel nadat hij zag dat hij een fout had gemaakt?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Sep 2014 14:37

Re: Wat zou jij doen?

Nee. Was gewoon een botte chagrijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 09 Sep 2014 18:57

Re: Wat zou jij doen?

Als ik het buiten zou ontdekken, zou ik denken: 'Heeeeulemaal niet erg' :thumbup:
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Sep 2014 19:02

Re: Wat zou jij doen?

Als ik het bij het afrekenen al merk zou ik wel vragen of het wel klopt. Wordt daar niet of niet correct op gereageerd of merk ik het pas later dan zou ik denken 'ach laat maar'.
<<

Anoniem170

Bericht 09 Sep 2014 19:54

Re: Wat zou jij doen?

Waarschijnlijk had ik wel iets van gezegd. Tijdje terug was ik bij de hema en hadden ze actie, thee met klein gebakje 1 euro. Ik had dus een thee en 2 van die kleine gebakjes en moest 1,75 betalen. Dus ik zo, ik heb ook nog een tweede gebakje he. Ja, 1,75. Die thee hoort er ook nog bij! Ja, 1,75, hoort allemaal bij elkaar he. Ja, dit is bij elkaar 1 euro en dan die andere 0,75. Haha ze werd er een beetje chagrijnig van hahaha.
:thumbup:
<<

Anoniem205

Bericht 09 Sep 2014 20:02

Re: Wat zou jij doen?

Ik zou denk "goh, leuke meevaller" en doorlopen.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 09 Sep 2014 20:53

Re: Wat zou jij doen?

Susan schreef:Ik zou waarschijnlijk helemaal niet meer op de bon kijken, maar waarschijnlijk denken: het zal wel, mooi dat het zo goedkoop is.

Haha! +1
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 09 Sep 2014 20:55

Re: Wat zou jij doen?

Bij een groot verschil zou ik zeggen: 'uhh klopt het wel?'. In andere gevallen zou ik het niet eens merken geloof ik.
<<

Anoniem140

Bericht 10 Sep 2014 09:15

Re: Wat zou jij doen?

Ik zou er niets van zeggen.
Mijn vader had het laatst bij een winkel in Duitsland, hij betaalde met 50,- en kreeg iets van 32,- terug terwijl zijn kar helemaal vol zat. HIj zei er wel iets van maar volgens de kassiere klopte het. Buiten bleek dat ze de helft niet had aangeslagen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Sep 2014 13:17

Re: Wat zou jij doen?

Wij hadden ook een keer dat we in zo'n boetiekje waar we altijd kwamen twee broeken en een vest voor Ezra kochten en dat er allemaal kortingsacties door elkaar liepen, er was korting op alles van Levi's, waar die dingen dus van waren, er was nog een soort algemene najaarskorting en er was die dag ook een vaste klantenkorting, wat dan niet in de winkel staat maar waar vaste klanten (waar wij dus ook toe behoorden) per mail over geïnformeerd waren en ze hadden verder ook niet zo'n regel dat meerdere kortingsacties samen niet mochten, dus er ging gewoon flink wat vanaf. Uiteindelijk waren die dingen samen echt heel goedkoop, ik heb dat toen ook niet nagerekend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2014 13:21

Re: Wat zou jij doen?

Dat had ik hier dus ook. Ik had verschillende producten en op alle producten zal een actie, maar wel een andere actie en daarnaast had ik nog een kortingskaart van de winkel zelf. Bij de kassa dacht ik dus wel van 'goh wat een korting, dat had ik niet verwacht' maar ik dacht niet direct van 'dit klopt vast niet'. Dus ik heb niks gezegd en dat bleek dus in mijn voordeel te zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers