Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een vriendin als "tante" vragen

<<

Anoniem140

Bericht 08 Sep 2014 11:19

Een vriendin als "tante" vragen

Ik heb al een tijdje een idee in mijn hoofd, en ik wil graag wat tips, en meningen en adviezen :smile:
Mijn zoon heeft geen ooms en tantes, want ik ben enigskinds. Ik heb wel nichtjes en hij heeft achterneefjes maar die zien we niet zo heel vaak. Nu heb ik het idee om een hele lieve vriendin van mij als "tante" te vragen. Andere kinderen hebben namelijk peettantes en een andere vriendin heeft iemand ook tot tante gebombardeerd en mij lijkt dat heel speciaal.
Mijn vriendin ken ik al 25 jaar, hebben als kind naast elkaar gewoond, elkaar wel even uit het oog verloren maar nu alweer 10 jaar erg goede vriendinnen en ze is knettergek op mijn zoon, en hij op haar.
Vinden jullie dit gek? En hoe zouden jullie je voelen als zoiets gevraagd werd?
Ik heb met al mijn vriendinnen een speciale band, en ik wil ook niet dat de rest zich achtergesteld voelt, al denk ik niet dat dat zo snel zou gebeuren. :nopompom:
En hebben jullie ook misschien leuke ideeën om het te vragen?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2014 11:21

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Maar wat houdt het in dan?

Als ze knettergek op je zoon is en leuk met elkaar om gaan dan is zij voor hem toch al als een soort tante? Wat ga je haar dan precies vragen?
<<

Anoniem114

Bericht 08 Sep 2014 11:33

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Ik vind 't niet echt iets bijzonders, eigenlijk. Tenminste, ik ben ook Tante Tris voor de kinderen van een vriendin van me en da's nooit officieel gebeurd, zo is 't gewoon.
<<

Anoniem185

Bericht 08 Sep 2014 11:48

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Je kan het vragen maar het is toch nooit het zelfde. Ik heb met al mijn echte ooms en tantes geen contact meer. Een vriendin van mijn moeder noem ik tante, eigenlijk meer voor de grap is dat zo gegroeid. Maar dat maakt haar nog niet tot mijn echte tante, hoewel ik stapelgek op haar ben.

Het gaat niet om titels en benamingen, het gaat om het gevoel wat je bij iemand hebt. Miep is niet ineens leuker of liever als ze tante Miep wordt genoemd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Sep 2014 11:48

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Ik snap ook niet zo goed wat je haar wilt vragen? Of bedoel je dan ook dat jouw kindje naar haar toe gaat als er iets met jou gebeurt?

♥♥
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Sep 2014 11:55

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Wij noemde 3 vrienden van mijn ouders ook oom en tante terwijl mijn ouders beide 12 broers en zussen hebben en daar goe contact mee hebben.
D en J noemen een goede vriend van ons ook "ome w".
Ik,vind het juist netjes dat wij die vrienden van mijn ouders oom en tante noemde ipv bij de voornaam. Nu mogen wee ze bij de voornaam noemen ,aar voor mij blijven me oom en tante, dat zit er zo ingebakken.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem140

Bericht 08 Sep 2014 12:00

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Ja ik dacht al dat het wat vaag over zou komen haha! Misschien moet ik het ook maar gewoon zo laten, daarom twijfel ik ook. Ze is inderdaad al speciaal voor mijn zoon, maar ik, zou het denk ik gewoon graag een naam geven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 08 Sep 2014 12:21

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Mijn moeder is ook enig kind en mijn vader had nooit contact met zijn zus (nu mijn vader overleden is heb ik wel weer contact met mijn tante) en er waren ook geen speciale vrienden die we oom en tante noemden ofzo. Er waren wel een oudoom en oudtante die we gewoon oom en tante noemden. Maar ik heb nou niet echt het gevoel wat gemist te hebben ofzo hoor.
Ik ben overigens wel peettante van het kindje van mijn beste vriend en wordt dan ook tante Poppy genoemd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem74

Bericht 08 Sep 2014 12:24

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Juist het benoemen kan in de toekomst voor problemen zorgen, door verschil in interpretatie.

Gewoon lekker zo laten.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2014 12:26

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Miley schreef:Ja ik dacht al dat het wat vaag over zou komen haha! Misschien moet ik het ook maar gewoon zo laten, daarom twijfel ik ook. Ze is inderdaad al speciaal voor mijn zoon, maar ik, zou het denk ik gewoon graag een naam geven.

Hij kan haar toch wel 'Tante XXX' noemen?

Mijn moeder heeft ook een vriendin die ik tante noem. :ja:
<<

Anoniem126

Bericht 08 Sep 2014 12:28

Re: Een vriendin als "tante" vragen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 22:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem162

Bericht 08 Sep 2014 12:29

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Wij hebben voor de geboorte van ons zoontje vrienden gevraagd als oom en tante. Hij noemt hun ook oom en tante
Daarnaast hebben wij nog een broer en zus dus hij heeft die ook nog als oom en tante.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Sep 2014 12:49

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Ik zou het niet vragen, ik vind dat in dit geval zo iets gewoon in de praktijk wel of niet groeit. Komt ze bv nu al op zijn verjaardag en ook omgekeerd. Logeert hij bij haar e.d. Dat zou ik dingen vinden die een tante zou doen en als ze dat nu al doet dan lijkt me dat je dat niet anders kunt benoemen. En hangt van de loop van het leven af hoe die band in de toekomst blijft. Als het een tante uit familieband is kan de band soms beter blijven omdat je elkaar dan vaak regelmatiger ziet bij oma/opa ed, maar ook dat hoeft niet.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem140

Bericht 08 Sep 2014 14:29

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Ja jullie hebben inderdaad wel gelijk. Misschien kan ik wel met mijn zoon iets moois maken en haar dat geven om te laten zien hoe we haar waarderen.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 08 Sep 2014 14:37

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Volgens mij gaat het jou ook om het feit dat jouw zoontje geen ooms en tantes heeft en je hem dit ook wilt meegeven. Als jouw vriendin het leuk vindt om "tante" te zijn van jouw zoontje en jouw zoontje vervolgens het gevoel heeft dat hij ook een tante heeft en jij denkt dat dit meerwaarde heeft vanwege het gemis dan zou ik het gewoon doen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 08 Sep 2014 14:45

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Mijn.beste vriendin.is ook tante *naam* voor Louise en Julie, dat is gewoon.zo gekomen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 08 Sep 2014 15:05

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Ik noemde (en nu nog) mijn moeders beste vriendin ook tante. Is dus niet gek.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 08 Sep 2014 16:07

Re: Een vriendin als "tante" vragen

SDL schreef:Volgens mij gaat het jou ook om het feit dat jouw zoontje geen ooms en tantes heeft en je hem dit ook wilt meegeven. Als jouw vriendin het leuk vindt om "tante" te zijn van jouw zoontje en jouw zoontje vervolgens het gevoel heeft dat hij ook een tante heeft en jij denkt dat dit meerwaarde heeft vanwege het gemis dan zou ik het gewoon doen.


Dit dus.

Zelf heeft mijn zoon wel ooms en tantes (al ziet hij eigenlijk alleen mijn broer en zijn vrouw zo)
maar ik zou persoonlijk vriendinnen geen tante noemen. Wij noemen onze vrienden gewoon bij hun voornaam.
<<

Anoniem140

Bericht 08 Sep 2014 16:20

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Klopt precies SDL. En ik denk niet dat het meerwaarde heeft als hij haar ineens tante moet noemen, dat hoeft niet eens voor mij. Maar ik wil eigenlijk meer benadrukken dat ze voor hem heel belangrijk is zeg maar. Maar ik denk dat ik dat gewoon op een andere manier doe, en het woord "tante" achterwege laat.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 09 Sep 2014 00:30

Re: Een vriendin als "tante" vragen

Bij ons is mijn beste vriendin ook tante *** maar dat is voortgekomen uit een grapje. Ik weet niet of hij het zegt als hij ouder is maar dat maakt ook eigenlijk niet uit. Mijn zoontje heeft wel echte ooms en tantes, dat is misschien het verschil maar hier is het meer voortgekomen uit het feit dat zij gek is op mijn zoontje en wij haar in een grappige bui tot suikertante hebben benoemd en daar voelen we tot nu toe ons allemaal prettig bij. Maar als je inderdaad wilt benadrukken dat zij belangrijk voor jullie is dan zou ik het doen door het haar te laten "zien". Zoals je al zegt iets voor haar maken, samen wat leuks doen, gewoon iets waaruit blijkt dat je haar waardeert daar hoeft inderdaad niet perse de term: tante aan te hangen.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Spencer