Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

<<

Aletta

Noob

Berichten: 74

Geregistreerd: 08 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Sep 2014 20:22

Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

Ik zit er wel eens over te denken om in Utrecht te gaan wonen. Heeft geen haast, maar ik ben me op dit moment soms wel een beetje aan het oriënteren. Maar...:
A) Ik studeer niet meer en ik wil ook niet in een studentenhuis wonen
B) Ik verdien op dit moment niet veel qua salaris
c) Ik heb me nooit ingeschreven voor sociale huur, dus heb je in Utrecht geloof ik een wachttijd van 5 tot 10 jaar.

Nou hoorde ik echter van mensen dat er ook wel andere mogelijkheden zijn. En bovendien kan ik huursubsidie krijgen. Weet iemand daar meer van? Voor wat voor prijs kan je in een stad als Utrecht wonen als je geen sociale huurwoning kunt nemen? Of ben ik dan gedoemd antikraak te gaan wonen?

Overigens hoef ik niet veel woonruimte te hebben. Als het maar iets meer is dan een simpele studentenkamer in een studentenhuis. (Zou bijv. wel fijn zijn als ik een eigen keuken zou hebben)
<<

Anoniem122

Bericht 07 Sep 2014 20:53

Re: Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

Anti-kraak is een optie, alleen moet je dan wel flexibel zijn omdat je van de 1 op andere dag kan horen dat je er binnen 2 tot 4 weken uit moet. Maar het voordeel is dat het goedkoop is (gemiddeld zo'n 200 euro per maand) en je kan ook veel geluk hebben en ergens jaren wonen.
Sommige anti-kraak organisaties bieden ook "tijdelijk huren" aan, dan heb je wel gewoon een huurcontract en huurrechten en wel recht op huurtoeslag. De huren zijn wel hoger, maar je hebt dan wel zekerheid en met huurtoeslag is het verschil ook wel minder groot als met anti-kraak.
<<

Anoniem173

Bericht 07 Sep 2014 21:34

Re: Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

Inschrijven bij woningnet en dan reageren op lotingwoningen. Natuurlijk weinig kans maar je zou maar geluk hebben..
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Sep 2014 21:37

Re: Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

Particuliere huur waarbij de huurprijs onder de huurtoeslaggrens ligt.
Echter zijn deze woningen schaars!

Zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurtoeslag/vraag-en-antwoord/wat-is-huurtoeslag.html
08/2018
05/2021
<<

Anoniem287

Bericht 07 Sep 2014 23:46

Re: Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

Wij wonen in een woning als MissEnergy hierboven schetst, op 10-15 minuten afstand fietsten van de binnenstad van Utrecht. Ik had hieronder nog een heel verhaal getypt, maar ik vind het toch niet zo fijn als dat allemaal openbaar staat, dus ik heb het even in een PM aan je gestuurd :)
<<

Anoniem222

Bericht 08 Sep 2014 09:48

Re: Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

Wij hebben dmv loten op woningnet een woning toegewezen gekregen. We waren nr 2 van de 4000 dus het kan wel!
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 08 Sep 2014 14:55

Re: Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

Aletta, een vriendin van mij heeft net buiten Utrecht gewoond bij Bisonspoor in Maarssenbroek, zij hebben een aparte huurvereniging (het heet iets van de 11 provincien ofziets) en de huur was niet duur. Verder zou je Mitros is kunnen bellen voor wonen in de sloopwoningen of voor tijdelijke huur in te koop staande woningen. Ook wordt er in Utrecht veel verhuurd middels de leegstandswet, je zou Funda eens in de gaten kunnen houden en de makelaars benaderen waarvan de woning al meer dan een half jaar te koop staat, dit is wel heel proactief maar wie niet waagt die niet wint.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 08 Sep 2014 22:18

Re: Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

Misschien kun je een te koop staande woning huren voor niet al te veel geld? Ik weet niet wat de prijzen in Utrecht zijn, vast wel hoger dan hier in het noorden, maar ik ga per oktober een te koop staande woning huren voor 450 euro pm en daar gaat dan de huurtoeslag nog vanaf, met huurtoeslag betaal ik ong 250 euro per maand.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 09 Sep 2014 19:53

Re: Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

Heb je wat aan de tips?
<<

Aletta

Noob

Berichten: 74

Geregistreerd: 08 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Sep 2014 17:29

Re: Goedkoop wonen, maar geen sociale huur?

Ja, dank jullie wel! Had even geen tijd om hier te komen, maar hier heb ik wel wat aan. Het heeft allemaal nog geen haast, maar zo kan ik eens rustig rondkijken :)

Ik hoorde wel dat het in Utrecht moeilijk is woningen te krijgen. Mensen die ik ken die daar wonen gaan misschien weer naar een andere stad, omdat ze moeten verhuizen en in Utrecht niks kunnen vinden :S

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers